Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4975902 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14640 Dátum: 2012.08.26 14:43:54 »
Ne tegyetek 50-es olajat ebbe a motorba. Rövid távon lehet, hogy csökken tőle az olajfogyasztás - egy időre. Később viszont annál nagyobb lesz - és hamarabb, mint a "hígabb" olajokkal. Az 50-es olajjal, normál körülmények között, nem lesz optimális a kenés üzemi hőmérsékleten!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14641 Dátum: 2012.08.26 14:49:04 »
Nyugodtan rakhatsz bele Eneost.... én elég sok olajat próbáltam már az enyémben Mobil1 5w30 ESP,Eneos 5w30 premium hyper,télen castrol 0w30 edge, most pedig 5w30 Eneos sustina van benne ;) hál isten egyiket sem ette pedig a 0w30nál féltem h enni fogja de semmi... véleményem szerint az 50-es melegoldal túlzás kicsit mert nem mész verseny körülmények között és a kocsid sem azért eszi az olajat mert annyira felforrósul az olaj h használhatatlanul híg lenne...Eneos jó váasztás sztem főleg az ára és engem a japán eneos sustina meggyőzött már csak azért is mert zz-s toyota motoron tesztelték.. :) 4000km ert tettem eddig a sustinába olajfogyás nem mérhető picit barnul már de ez betudható a sok rövid távnak is...ha meg esetleg észrevennéd h pl: 7000km után kezdi enni az oljat akkor 7000nél cseréld le ;) ha viszont már az elejétől azzal sajna sokmindent nem tudsz csinálni... hány km van a kocsidban amúgy?
'03 Corolla E12 4zz-fe

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #14642 Dátum: 2012.08.26 16:00:21 »
Nekem is maradt még egy flakon(5liter?) 5w30 sustina,majd 105ezres szervizkor(4000km mulva) azt rakatom bele.
Ma másztam be havernál aknában a cori alá,csontszáraz minden,az alján semmi rohadás,kopás.
Viszont egy vmin csodálkoztam. Január elején 90ezres szervizkor az emil freyben fekete denso gyári toyota olajszűrőt raktak be,az összképet az rontja,h made in china van a peremére irva! ;(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14643 Dátum: 2012.08.26 16:14:40 »
Nyugodtan rakhatsz bele Eneost.... én elég sok olajat próbáltam már az enyémben Mobil1 5w30 ESP,Eneos 5w30 premium hyper,télen castrol 0w30 edge, most pedig 5w30 Eneos sustina van benne ;)
Milyen megfontolásból? Úgy értem: miért variálsz vele ilyen sokat?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14644 Dátum: 2012.08.26 17:17:53 »
az enyèmben lassan 140ezer lesz. tudom mi az oka az olajfogyasztasnak de egyelore nem olyan merteku hogy szetszedessem. szerintem (es masok tapasztalata alapjan) az 5w40 a legmegfelelobb nekem. egyebkent meg gyakran cserelem az olajat. a Sustina ami szoba kerult joval dragabb es most ez is szamit nekem. bocs az ekezetek hianya miatt (telefon az oka) :)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14645 Dátum: 2012.08.26 20:07:56 »
szerintem attól hogy kicsit elkezdi enni az olajat 7000 km után még nem kell cserélni... Akkor kell cserélni, ha eléri a gyártó által meghatározott intervallumot a használata... kilométerben vagy évben.. amelyik előbb bekövetkezik! ennyi! mert normál esetbe felesleges lenne 7000 km után olajat cserélni. Legalábbis pl. nekem biztos nem kéne, mert az én kocsimba mondjuk 15ezer alatt se használódik el annyira az olaj, mint másnak feleennyi km alatt.  Én pár km-re elő sem veszem az autót, minek? Minimum egyhuzamba 30km-eket megteszek vele. Durva, van egy kolléganőm, 5 percre lakik a munkahelyétől gyalog, de állandóan kocsival jár. Az hogy elhasználódhat már? Katalizátornak se jó pl. fel sem tud melegedni. Na mindegy, ő dolga.

Olajcserére visszatérve..:
  ahogy észrevettem inkább az a tendencia, hogy vannak itt a fórumon, akik túlreagálják ezeket a dolgokat és feleselgesen idő előtt cserélik. Viszont az igazi  magyar többség sajnos inkább túlhasználja az olajat. Én meg egyik táborba sem tartozom, az arany középutat választom, ami elő van írva :) csókolom!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 20:10:13 írta G86 »
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14646 Dátum: 2012.08.26 21:58:14 »
Sajnos a márkaszervíz hivatalos forgalmazótól szerzi be az olajat jóval magasabb áron mint a netes boltok. Tesz rá valamennyi hasznot, és máris annyiba kerül az olaj, hogy senki nem venné meg. Ezért aztán enged a minőségből, hogy még versenyképes áron tudjon olajat adni...
Még ezt is megérteném, csak ha azzal zsarol, hogy az Assistance-ot csak gyári folyadékok esetén tudja megadni, akkor legalább abból tegyen bele jót :nono: :excl:
music     

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14647 Dátum: 2012.08.26 22:23:31 »
Sajnos a márkaszervíz hivatalos forgalmazótól szerzi be az olajat jóval magasabb áron mint a netes boltok. Tesz rá valamennyi hasznot, és máris annyiba kerül az olaj, hogy senki nem venné meg. Ezért aztán enged a minőségből, hogy még versenyképes áron tudjon olajat adni...
Szerintem ez nem így van. Egy Toyota márkaszerviznek sokkal komolyabb beszerzési pozíciója van, mint egy netes boltnak.
Emellett a netes bolt 1/4/5L-es kiszerelésben szerzi be, a márkaszerviz meg 200L-es hordóban. Már csak emiatt is olcsóbban tudja kapni.
A "bizonyíték", hogy nem szerzi be drágábban a márkaszerviz, a 4+ szerviz ajánlatok, abban olyan áron van az olaj beszámolva, hogy a vevőnek nem éri meg webshopban megvenni, és ugye 5w30 van kiajánlva (más kérdés, ha néha a régi jó magyar reflex miatt 10w40 megy bele esetleg).
A webshop szinte minimális hasznot tesz rá, szinte semmi költsége nincs: 1 max 2 ember viszi a boltot, vagy nincs raktár, vagy egy 15m2-es raktár van maximum. A márkaszerviznek meg ott van a csili vili üvegpalotája, a sok alkalmazott, a toyota licencek, a reklámok, a szerelők folyamatos képzése bla bla..

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14648 Dátum: 2012.08.26 22:55:39 »
Szerintem ez nem így van. Egy Toyota márkaszerviznek sokkal komolyabb beszerzési pozíciója van, mint egy netes boltnak.
Emellett a netes bolt 1/4/5L-es kiszerelésben szerzi be, a márkaszerviz meg 200L-es hordóban. Már csak emiatt is olcsóbban tudja kapni.
A "bizonyíték", hogy nem szerzi be drágábban a márkaszerviz, a 4+ szerviz ajánlatok, abban olyan áron van az olaj beszámolva, hogy a vevőnek nem éri meg webshopban megvenni, és ugye 5w30 van kiajánlva (más kérdés, ha néha a régi jó magyar reflex miatt 10w40 megy bele esetleg).
A webshop szinte minimális hasznot tesz rá, szinte semmi költsége nincs: 1 max 2 ember viszi a boltot, vagy nincs raktár, vagy egy 15m2-es raktár van maximum. A márkaszerviznek meg ott van a csili vili üvegpalotája, a sok alkalmazott, a toyota licencek, a reklámok, a szerelők folyamatos képzése bla bla..
Elfogadható ha a márkaszerviz annyit nyerne amennyi a 200l és a 4 l közötti árdifferencia + a kiskerhaszon (webshop haszna). Több nem korrekt, keressen a szervizen, a munkán, amit ugy is megtesz.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14649 Dátum: 2012.08.26 23:27:39 »
szerintem attól hogy kicsit elkezdi enni az olajat 7000 km után még nem kell cserélni... Akkor kell cserélni, ha eléri a gyártó által meghatározott intervallumot a használata... kilométerben vagy évben.. amelyik előbb bekövetkezik! ennyi! mert normál esetbe felesleges lenne 7000 km után olajat cserélni. Legalábbis pl. nekem biztos nem kéne, mert az én kocsimba mondjuk 15ezer alatt se használódik el annyira az olaj, mint másnak feleennyi km alatt.  Én pár km-re elő sem veszem az autót, minek? Minimum egyhuzamba 30km-eket megteszek vele. Durva, van egy kolléganőm, 5 percre lakik a munkahelyétől gyalog, de állandóan kocsival jár. Az hogy elhasználódhat már? Katalizátornak se jó pl. fel sem tud melegedni. Na mindegy, ő dolga.

Olajcserére visszatérve..:
  ahogy észrevettem inkább az a tendencia, hogy vannak itt a fórumon, akik túlreagálják ezeket a dolgokat és feleselgesen idő előtt cserélik. Viszont az igazi  magyar többség sajnos inkább túlhasználja az olajat. Én meg egyik táborba sem tartozom, az arany középutat választom, ami elő van írva :) csókolom!
a kérdésedre hogy miért cserélnek olajat korábban az előírtnál pont te magad adtad meg a választ... pont azért mert szélsőségesebb használatnál(pl rövid távoknál) hamarabb elhasználódik és kenőképessége hamarabb alábbhagy.... ha van egy kocsi és pl csak 7-8 ezernél kezdi csak fogyasztani az olajat az valószínű hogy a használat miatt van és nem a motor kopása miatt mivel ha 7-8 ezerig nem ette vajon miért nem ette utána miért esz? valószínű mert felhígult és onnantól semmit nem  nem ér az az olaj és vétek lenne továbba híg olajjal használni szerintem mert kopik a motor...
'03 Corolla E12 4zz-fe

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14650 Dátum: 2012.08.26 23:30:27 »
Milyen megfontolásból? Úgy értem: miért variálsz vele ilyen sokat?
vártam a sustinára addig meg kipróbáltam azt a mágikus ESP-t :) télen a rövidebb távok és a csillaggarázs miatt meg 0ás olajat szerettem vna de ha beválik a Sustina és nem eszi és tisztább marad a többinél akkor maradok a Sustinánál :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14651 Dátum: 2012.08.27 15:23:37 »
vártam a sustinára addig meg kipróbáltam azt a mágikus ESP-t :) télen a rövidebb távok és a csillaggarázs miatt meg 0ás olajat szerettem vna de ha beválik a Sustina és nem eszi és tisztább marad a többinél akkor maradok a Sustinánál :)

Üdv!
Azt tudtad, hogy a jó olaj egyik tulajdonsága, hogy nem engedi letapadni, ergo lebegteti a szennyeződéseket? Ezért van sötét színe!  :otlet:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14652 Dátum: 2012.08.27 17:57:32 »
Idézet
A "bizonyíték", hogy nem szerzi be drágábban a márkaszerviz, a 4+ szerviz ajánlatok, abban olyan áron van az olaj beszámolva, hogy a vevőnek nem éri meg webshopban megvenni, és ugye 5w30 van kiajánlva (más kérdés, ha néha a régi jó magyar reflex miatt 10w40 megy bele esetleg).
De azok mind Toyota olajjal vannak. Nem? Annak jó az ára.
Xanyi

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14653 Dátum: 2012.08.27 18:25:30 »
De azok mind Toyota olajjal vannak. Nem? Annak jó az ára.
Megnézem a számlát, de én múltkor 4+ olajszervizt kértem, és shell helix került bele, ha jól emlékszem, előtte meg toyota gyári.  :hug:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14654 Dátum: 2012.08.27 19:18:56 »
Igazság az, hogy ebbe nem látok bele, meg nem is különösebben érdekel ez a része. Amit írtam, a következőre alapoztam: Most már Toyota olajat teszünk minden autóba, viszont régebben Castrol volt. Akkoriba SLX Professional 5W-30 (még az EDGE széria elött) beszerzési ára 800 Ft-al magasabb volt, mint amennyiért ugyanakkor az Olajshoptól rendeltem! Természetesen liter árról beszélek.

De akkor bizonyára most máshogy van, és én tévedtem  ;)
Xanyi