Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4976846 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14595 Dátum: 2012.08.02 21:20:54 »
Szerintetek mit lenne érdemesebb venni 0W-40 Mobil1 New Life-ot, vagy 5W-40-es Valvoline MaxLife-ot a Swiftbe?

A kipufogót vásárlás után töröltem le, igazából azóta nem nézegettem, mert viszonylag hamar, 1-2 ezer km alatt újra kormos lett. Csak Kami kedvéért egy kép amin azért látszik mennyire kormos http://files.myopera.com/gaborjozsef/files/fileok/suziiim.jpg

De majd csinálok egyet mostanában is valamikor, egy közelit, makrót, oké? :)

Részlet kérdés amúgy, de a swiftem nem fogyaszt annyit, amennyit Palaczk írt. 5 liter sincs eddig az átlag, sőt, mostanában, hogy elég normálisan hajtom (országúton 110 körül, de van, hogy 150et megyek ahol nincs trafi és egyéb veszély, vagy ha úgy tudok csak megelőzni valakit) Igaz, én városba nem szeretek vele menni, így az elég kevés, kb. 10-20 % között mozog nálam a városi menet. És ilyen nyomós körülmények között az átlagfogyasztásokat tekintve nem fogyaszthat 5,5-nél többet :) Ezt inkább a falvak/laza városi, külvárosi menetek húzzák le, és ezért nem lesz a kiszámolt fogyasztásom 5,5, de országúton, rendesen hajtva 110 körül nem fogyaszthat többet 5,5-nél, ami szerintem baráti :) Ja, és így nyáron klímázok is, természetesen, de ez már más téma :)
                                                                                                                                                   

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14596 Dátum: 2012.08.07 21:08:16 »
A kérdés továbbra is áll :D
Szerintetek mit lenne érdemesebb venni 0W-40 Mobil1 New Life-ot, vagy 5W-40-es Valvoline MaxLife-ot a Swiftbe?
Ha jól tudom mindkettő fullsynt egyébként.

Kaminak itt vannak a kipufogó képek. Nem sok látszik, de ez ennyi.. Olaj nyilván nincs benne. Ez egy normális kormos kipufogó úgy érzem :D
Már lassan benne van a 10ezer km az olajban, de szerintem elmegyek vele év végéig, és kb pont meglesz a 15ezer, és már csak azért is, mert így még pontosabban meghatározható az olajfogyás, és elmondhatom hogy 15ezer alatt megeszik 2 liter olajat pl... Kb. ennyire számítok.

http://files.myopera.com/gaborjozsef/albums/12398362/P1060001.JPG

http://files.myopera.com/gaborjozsef/albums/12398362/P1050994.JPG
                                                                                                                                                   

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14597 Dátum: 2012.08.07 23:32:17 »
Olajos alatt ne azt értsd, hogy csöpög belöle, mert akkor már nagy a baj, hanem tapintásra ha ujjal kitörlöd és összedörzsölöd az ujjaddal akkor csak sima korom, (por) vagy csúszós, olajos.

Egyébként nem értem, nekem fém tiszta kitörlés nélkül is.
Mikor autót néztünk láttam egy Mitsu Carismát, annak is...
Autónként változó.

5W böven jó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14598 Dátum: 2012.08.08 06:10:02 »
Olajos alatt ne azt értsd, hogy csöpög belöle, mert akkor már nagy a baj, hanem tapintásra ha ujjal kitörlöd és összedörzsölöd az ujjaddal akkor csak sima korom, (por) vagy csúszós, olajos.

Egyébként nem értem, nekem fém tiszta kitörlés nélkül is.
Mikor autót néztünk láttam egy Mitsu Carismát, annak is...
Autónként változó.

5W böven jó.

Szerintem ez attól is függ, hogy a katalizátor mennyire tudja kompenzálni a füstben lévő károsanyagot, illetve mennyire van "tele".  Nekem a Carina csöve fémtiszta volt, a Primera csővége meg kormos.  Egyik sem ette az olajat és baja sem volt.  A Golf VI-nak tiszta a csöve, az F Astrának meg kormos.  Ugyanakkor a H Astránknak szintén tiszta a kipufogó vége.

Szerintem kár ezt misztifikálni, meg ezen rugózni.  A lényeg, amit Te is leírtál, akkor van baj, de nagy, ha olajos a vége.  Ennyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14599 Dátum: 2012.08.08 09:25:49 »
Üdv!
Látom lecserélted a Dait.
Jól néz ki a 323-mas! Én is nézegettem anno, de a Carina nagyobb.
Mit lehet róla tudni?
Fogyasztás, teljesitmény, nyomaték, km? :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14600 Dátum: 2012.08.08 09:36:04 »
Üdv!
Látom lecserélted a Dait.
Jól néz ki a 323-mas! Én is nézegettem anno, de a Carina nagyobb.
Mit lehet róla tudni?
Fogyasztás, teljesitmény, nyomaték, km? :D
Mazda topic...  :flowers: :hug: (úgy értem, ott van benne...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14601 Dátum: 2012.08.08 21:12:32 »
Üdv!
Látom lecserélted a Dait.
Jól néz ki a 323-mas! Én is nézegettem anno, de a Carina nagyobb.
Mit lehet róla tudni?
Fogyasztás, teljesitmény, nyomaték, km? :D

Na, ja. Utazóautónak ott az egyterű. A 323F pedig másra van. Egyébként jellemzően a lányom használja, ő finanszírozta, én csak elorozom, amikor mostani, stb. kell.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14602 Dátum: 2012.08.09 21:46:09 »
Egyébként ez a valvoline maxlife 5w40 tényleg fullszint olaj? :P
                                                                                                                                                   

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14603 Dátum: 2012.08.09 21:52:36 »
Egyébként ez a valvoline maxlife 5w40 tényleg fullszint olaj? :P

 :sorcerer: Nézd meg az adatlapját. Csak rajta van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14604 Dátum: 2012.08.09 22:05:40 »
A kérdés továbbra is áll :D
Szerintetek mit lenne érdemesebb venni 0W-40 Mobil1 New Life-ot, vagy 5W-40-es Valvoline MaxLife-ot a Swiftbe?
Ha jól tudom mindkettő fullsynt egyébként.
Sztem tökéletes az 5 W-40. 10 W-40 is megfelelő választás ebbe a Swiftbe.

Hogy mi a "full-szint"... Az valahol definíció kérdése is. Nincs pontosan rögzítve, mit lehet így nevezni és mit nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14605 Dátum: 2012.08.11 17:31:13 »
Totalcaros Olajdoki ezúttal fején találta a szöget  :yes: ... Mivel a kérdéskör itt is gyakran felmerül(t), ezért bemásolom az írását - az eredeti kérdéssel együtt.

"T.Doki!

(...)

Miért van az, hogy a szakemberek a sokat futott idősebb motorokba már nem preferálják a fullos olajokat. Inkább a félszint, később akár az ásványi olajat ajánlják. Igaz az, hogy az ásványi olajnak jobb a kenőképessége? Ha igen, akkor ezt hogy kell érteni, miben nyilvánul ez meg?

Miért van az, hogy sok szaki a szintetikus olajokat egyszerűen egyenlővé teszi a híg olajokkal?

A fullos olajok elvileg minden tulajdonságukban jobbak, akkor miért van ez a sok ellentmondás szerelői oldalról?

Köszönettel Gábor!"

"Kedves Gábor!

(...)

A full szintetikus olajok általában alacsonyabb viszkozitásúak, mint a félszintetikus és ásványi olajok. Az idősebb motorok kopottsága és a tömítéseik rosszabb állapota miatt olajfogyasztás léphet fel. Egy alacsony viszkozitású olajat jobban fognak az ilyen motorok fogyasztani. Ez nem jelenti azt, hogy ezek az egyébként gyengébb minőségű olajok jobbak lennének műszakilag a régi motorokhoz csak azt, hogy kevésbé valószínű, hogy az utántöltögetéssel kell majd foglalkozni.

Nem igaz, hogy az ásványolajoknak jobb a kenőképessége. Ásványolajból nem lehet pl. 5W30-as minőségűt gyártani, szintetikusból (általában) pedig pénzkidobás pl. 15W40-est. Mivel így jellemzően a szintetikus olajok alacsonyabb az ásványiak pedig magasabb viszkozitásúak, ezért fonódik össze a szintetikus a "híg" jelzővel. Ez egyébként nem egy degradáló jelző: a korszerű olajok egyre alacsonyabb viszkozitásúak, ebbe az irányba megy a fejlődés. A fizikai vastagság helyett a modern olajok egyre inkább a kémiai összetételük révén biztosítják a megfelelő védelmet, és vékonyságuknak hála egyre üzemanyag-takarékosabbak is. A motorkerékpároknál a korábban említett váltóolaj-szerep szab gátat ennek (erre vonatkozott a kipontozott rész - Palaczk), de az autóknál töretlenül zajlik a paradigma váltás.

A teljesen szintetikus olajok elleni érzelmek több okra vezethetők vissza. Egyrészt ott az említett olajfogyasztás, ami bár nem az olaj hibája, mégis annak a nyakába varrják, ha pl. a "jó öreg 15W40-es" olajjal nem jelentkezett. Másrészt a megszokás nagy úr - sok szerelő öntötte évtizedeken keresztül mindenbe a 15W40-est, és mivel ez nem úgy működik, hogy ha nem ez a legjobb választás, akkor annak valami gyorsan látható jele van, ezért el sem tudja képzelni, hogy nem az a legjobb. Pl. soha nem fogja senki bebizonyítani neki, hogy ugyanaz a motor 20%-kal hosszabb élettartamot bírt volna szintetikus olajjal, mert az olajtársaságokon kívül senki nem végez ilyen teszteket, az ő tesztjeiket pedig sokan elintézik azzal, hogy csak marketing. Harmadrészt árban ezek drágább olajok, ezért sokan csak úri huncutságnak tartják őket, mert ha valami drága, az egyesek szerint csak lenyúlás lehet.

Üdv,

Olajdoki"

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14606 Dátum: 2012.08.13 16:17:01 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14607 Dátum: 2012.08.13 16:19:21 »
DE nem mindig jön össze neki :)

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070122g/
Úgy érted, azzal van itt a gond, hogy 100 ezer km fölött már 10 W-t ajánl az 5 W helyett? Ezt én is túlzásnak tartom, én inkább 200 ezer km-t mondtam volna... De fene tudja, azért motorja válogatja.

Mindazonáltal azért az előző írásból kiderül, hogy alapvetően tisztában van a helyzettel: ti. azzal, hogy a vastagabb olaj "csak" az olajfogyasztás csökkentésére jó.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 16:23:11 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14608 Dátum: 2012.08.13 18:41:33 »
Igen, hiszen attól, hogy egy jó állapotú nem olajevős motorban már van 100ezer km miért kellene 10W40 bele? Hiszen itt is ezt tárgyaltuk ki már régen, hogy ez nem helyes gondolatmenet. 200ezer-nél is mehet bele simán az 5W40.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14609 Dátum: 2012.08.13 20:14:37 »
Igen, hiszen attól, hogy egy jó állapotú nem olajevős motorban már van 100ezer km miért kellene 10W40 bele? Hiszen itt is ezt tárgyaltuk ki már régen, hogy ez nem helyes gondolatmenet. 200ezer-nél is mehet bele simán az 5W40.
:yes:
Testvéröcsém OFF Nexiája egész jól megvan az 5w40-nel, 200.000 fölött. El tudom képzelni, ha az előző gazdája becsülettel cseréli az olajat, akkor gyűrűzni sem kellett volna (Ahogy mondták: "Milyen olajat is szoktunk tenni bele....? Jaaa, Opel olajat..." Ja, azt is 40.000km-enként  :censored: ).

De tudunk ugye olyan autókról, ami gyűrűzés nélkül is már 200.000  fölött van, és szereti az 5w30-at  :) :yes: