Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147327 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12795 Dátum: 2011.11.03 08:34:48 »
Akar a franc, eddig se akartam. Eleve vesztes helyzetből hova ugráljak? :devil: :D
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12796 Dátum: 2011.11.03 08:44:09 »
Nem. Sőt baromira nem  :D ... Mert a 0 W nem más, mint a 10 W, hanem jobb. A gyári ajánlást túlteljesíti. Tiszta  ;) ? ... Az pedig, hogy füstöl tőle, csak szépséghiba - ettől még jobban kíméli a motort, jobban spórol a benzinnel.

Aha... én a hígabb cuccokról azt feltételezem, hogy kevésbé tapadnak meg (illetve kevésbé vastag rétegben) mint a "vastagabbak"... mivan ha a 0w már annyira vékony, hogy egyszerűen lefolyik a hengerfalról át a gyűrűkön és már jön is a pamacs+ ami még talán fontossabb is, elégtelen a kenés induláskor. Necces így elmagyarázni ezt reggel, de talán értitek mire gondolok (elég érteni, nem kell egyetérteni ;) )
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.03 08:48:27 írta Cimbi »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12797 Dátum: 2011.11.03 08:48:19 »
Cimbi: beszélj a témában Barnával.  :flowers:
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12798 Dátum: 2011.11.03 08:49:03 »
Sajnos elüldöztétek....  :ph34r:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12799 Dátum: 2011.11.03 08:53:59 »
Sűrűbben látod mint én...  :D Mellesleg ne felejtsd el, hogy az első szám a hidegoldali viszkozitást jelenti, NEM a melegoldalit! ;)
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12800 Dátum: 2011.11.03 08:57:29 »
Barnát nem lehet valahogy visszahívni? Kérjük már meg közösen! :) Tudom, hogy Palaczkal volt néha vita, de én mindkettejüket szívesen olvasom, szerintem gazdagították itt a fórumot, még akkor is, ha nem értettek egyet sok mindenben. Nagyon hiányzik innen Barna!

Cimbi: én nem értem, amit leírsz, de továbbra is azt tudom mondani, ha 0W-30 és 5W-40 között nem lehet füstölésbeli különbséget megállapítani, pedig viszkozitásban ez már elég nagy, akkor 5W-40 és 10W-40 között sem hiszem, hogy különbség lenne szemmel, ugyanúgy füstölne indításkor a 10W-40-el is, hiszen itt már jóval kisebb a különbség, mint az előbbiekben.

Az biztos, hogy én 5W-40-nél magasabb hidegoldalút nem tennék a kocsimba (pénz miatt is, bőven behozza csereperiódus alatt a kicsit magasabb árát üzemanyag-fogyasztásban), max, ha 20 éves vagy annál öregebb lenne, olyanba lehet, hogy érdemesebb ez a "vastagabb" kenőcs.
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12801 Dátum: 2011.11.03 09:15:09 »
A gyári ajánlást az adott kor technikai- és tudásszintje alapján hozzák meg - és még ráadásul urambocsá tévedhetnek is (mint pl. abban, hogy az 5 W-30 csak plusz 10 fokig használható). Uff  :D

Az API-teljesítményszintben is betartod a gyári ajánlást  ;) ?

A motort is az adott kor tudásszintjének megfelelően tervezték meg, tehát teljesen normális, hogy az adott kor tudásszintjének megfelelő olajat teszünk bele. Megnézném hogyan muzsikálni egy 1.0 Swift motor full high tec 0w60-as olajjal...

API szintből lehet az újabb, mert az újabb teljesíti a korábbiak követelményeit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12802 Dátum: 2011.11.03 09:21:13 »
Mindenki azt tesz bele, amit akar.
Ha nekem kérdésem van felhívom Barnát és megkérdezem, tegyétek te is ezt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12803 Dátum: 2011.11.03 09:30:02 »
Szerintem a 0w vagy 5w könnyebben lefolyik HIDEGEN a hengerfalról mivel hígabb, ezért lehet elégtelenebb a kenés induláskor. Az eddig túl híg olaj miatt károdoshatott a nem erre a használatra tervezett és ebből a szempontból valszeg érzékenyebb suzi motor, a gyűrűk megkophattak, mostmár olaj kerül az égéstérbe amit induláskor eléget.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12804 Dátum: 2011.11.03 09:43:34 »
Ez hülyeség, hogy lefolyik, egy vékony réteg úgyis marad rajt, annyi pont elég, főleg hogy indításkor hamarabb fel is lucskolja, szóval pro-contra.

Sőt.. gondolkodjunk mélyebben!:

Mivel az autód motorját 99%-ban nem hidegen állítod le (hogy is nézne ki, hogy mentél vele 5-10 km-t, aztán hideg a motor, mi?!), ezért azt lehet mondani, hogy a forró motorból visszafolyó 30-as és 40-es olajok között túl sok különbség nincs! (szemmel biztos nem láthatod, ezt csak műszerekkel lehetne mérni, de azzal is minimális!) 
Ami le akart folyni, az már lefolyt melegen, mikor gyakorlati különbség nagyon elhanyagolható az olajok között, tehát indításkorra a henger falán hozzávetőlegesen ugyanannyi olaj van, gyakorlati különbség itt sincs nincs az olaj vastagsága között, indításkor már csak az fog játszani, hogy melyik olaj tölti be hamarabb a kenési funkcióját, ez pedig a hígabb lesz.

Úgy érzem ezzel meg is döntöttem az elméletedet.

Félreértés ne essék, tisztába vagyok vele, hogy a gyártói ajánlásokat követni kell melegoldalon szigorúan, az a lényeg az legyen meg amit elvárnak, mert durvább használatnál nagyon felhígul az olaj, az tényleg káros, de mi előbb a hidegindításokról beszéltünk, ezért az írásom arra vonatkozik.
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12805 Dátum: 2011.11.03 11:00:14 »
Sajnos elüldöztétek....  :ph34r:
Üldözte a halál. Ha ilyen szintű nézeteltérések miatt ki kellene lépni a fórumról, én már vagy tizenötször biztos kiléptem volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12806 Dátum: 2011.11.03 11:09:05 »
...itt nálunk az embereknek mumusuk az olajfogyasztás. Vannak másik fórumon, akik már 2-3 deci olaj eltűnésétől befosnak, már bocsánat. Persze ők a jobb eset, mert valaki meg olyan hanyag, hogy rá se néz a szintre. De adott esetben ilyen kevés, vagy akár 1 literes periódus alatt eltűnő olaj miatt nem gondolom, hogy szükséges lenne váltani más olajra, főleg olyanra ami inkább csak árt a kocsinak, pl. ahol ajánlás 10W-40, és a fogyasztás miatt 15W-40-et raknak bele, na ez a legnagyobb baromság a világon.
Így van. Ugye, a németekről az az egyik előítéletünk, hogy túl óvatosak, precízek. Hát épp nem teljesen alaptalan ez az előítélet. Na most, vegyünk ezen belül egy csoport autóhoz értő németet - mondjuk egy autósújság csapatát. Az Auto Bild Klassik magazinja nemrégiben vett egy '80-as évjáratú Audi 100-ast, egy éves mindennapos "nyúzó" használatra, hogy kipróbálják, milyen a hétköznapi élet egy ilyen youngtimerrel.

A többi dolgot itt nem részletezném, de a lényeg: a 0.7 liter/1000 km-es (!) olajfogyasztásról tényszerűen, mint normális dologról számoltak be - mindenféle negatív felhang nélkül, sőt, megállapítva, hogy a motor egészséges, hurrá.

Nálunk ekkora olajfogyasztástól még egy Ladás is megijedne  ::) ... Miért pont a hülyeségben, fölöslegesen vagyunk igényesek?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12807 Dátum: 2011.11.03 11:12:00 »
Ahogy kutakodok, én is kezdek rájönni. Ááá, akkor se állhatok ki ellene (mindig ezzel frocliz, hogy gyorsulni akar ellenem :eek: :surrender: ), mert még mindig több száz kg-val könnyebb a xarja mint az én Corim.  :devil: És az enyém is 86 pacis.  ::)
A 86 lovas Swift ellen tényleg ne állj ki, mert lezúz  :) ... A 68 lovas gyorsul úgy, mint a te Corid. Bááár mondjuk az is igaz, hogy egy 88 lovas E10-es HB-vel otthagyom a 68 lovas Swiftet, mint a borravalót  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12808 Dátum: 2011.11.03 11:18:52 »
Aha... én a hígabb cuccokról azt feltételezem, hogy kevésbé tapadnak meg (illetve kevésbé vastag rétegben) mint a "vastagabbak"... mivan ha a 0w már annyira vékony, hogy egyszerűen lefolyik a hengerfalról át a gyűrűkön és már jön is a pamacs+ ami még talán fontossabb is, elégtelen a kenés induláskor. Necces így elmagyarázni ezt reggel, de talán értitek mire gondolok (elég érteni, nem kell egyetérteni ;) )
Értelek, de tévedsz :) ... Pont hogy a minél hígabb olajjal lesz minél gyorsabban jó a kenés, mert hamarabb eljut a kenési pontokra, közvetlenül a hidegindítás után (is) könnyebben, gyorsabban pumpálható.

Természetesen az 5 W és 0 W olajokkal is marad az alkatrészeken olajfilm. Ha nem hiszed, tegyél ki vmi fémdarabokat az udvarra, öntsd le az egyiket meleg 10 W, a másikat meleg 0 W olajjal, hagyd ott éjszakára, aztán nézd meg reggel  :) ... Lesz olaj mindkettőn, és elég mindegy, hogy az egyiken pár mikronnal vastagabb rétegben. Sokkal fontosabb, amit az előző bekezdésben írtam.

Abba meg gondolj bele, hogy miért is okozna a hengerfalról, a gyűrűkön át lefolyó olaj füstöt? Hisz az így eltávozik a hengerből. Pont hogy a hengerben maradó olaj okozza a füstöt, amikor a motor beindulását követően hirtelen elég. Ez az az olaj, ami a nem tökéletesen tömítő szelepszár-szimeringek mellett beszivárog az égéstérbe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12809 Dátum: 2011.11.03 11:21:00 »
A motort is az adott kor tudásszintjének megfelelően tervezték meg, tehát teljesen normális, hogy az adott kor tudásszintjének megfelelő olajat teszünk bele. Megnézném hogyan muzsikálni egy 1.0 Swift motor full high tec 0w60-as olajjal...

API szintből lehet az újabb, mert az újabb teljesíti a korábbiak követelményeit.
Aha... És szerinted egy 0 W olaj nem teljesíti egy 10 W követelményeit  ;) ?

Azt olvastad, hogy a Castrol elsődleges ajánlása a Swiftbe a "full high tech" 0 W-40-es?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )