Ez hülyeség, hogy lefolyik, egy vékony réteg úgyis marad rajt, annyi pont elég, főleg hogy indításkor hamarabb fel is lucskolja, szóval pro-contra.
Sőt.. gondolkodjunk mélyebben!:
Mivel az autód motorját 99%-ban nem hidegen állítod le (hogy is nézne ki, hogy mentél vele 5-10 km-t, aztán hideg a motor, mi?!), ezért azt lehet mondani, hogy a forró motorból visszafolyó 30-as és 40-es olajok között túl sok különbség nincs! (szemmel biztos nem láthatod, ezt csak műszerekkel lehetne mérni, de azzal is minimális!)
Ami le akart folyni, az már lefolyt melegen, mikor gyakorlati különbség nagyon elhanyagolható az olajok között, tehát indításkorra a henger falán hozzávetőlegesen ugyanannyi olaj van, gyakorlati különbség itt sincs nincs az olaj vastagsága között, indításkor már csak az fog játszani, hogy melyik olaj tölti be hamarabb a kenési funkcióját, ez pedig a hígabb lesz.
Úgy érzem ezzel meg is döntöttem az elméletedet.
Félreértés ne essék, tisztába vagyok vele, hogy a gyártói ajánlásokat követni kell melegoldalon szigorúan, az a lényeg az legyen meg amit elvárnak, mert durvább használatnál nagyon felhígul az olaj, az tényleg káros, de mi előbb a hidegindításokról beszéltünk, ezért az írásom arra vonatkozik.