Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147490 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12780 Dátum: 2011.11.02 22:16:21 »
Palaczk jól esik olvasni ezeket, 100%-ban egyetértünk. Nem gondoltam volna, hogy lesz ilyen, aki ennyire képben van, és megérti a gondolatmenetem, de Te úgy látom ezzel magadtól is tisztában vagy, nem miattam írod, szimplán Te is így gondolod. Abszolút így van, megéri az 5W, már csak az üzemanyag fogyasztás csökkenés miatt is bőségesen, hát akkor még ami pluszt kap a motor élettartamban, az nem számszerűsíthető így, de nagyon fontos!

És én sem érzem a 10W-40-et bűncselekménynek ettől függetlenül, de a leírtak miatt nem használnék, nem éri meg! Csak olyan autóba, amelyikbe kifejezetten ez KELL. De a suzuki szerintem nem olyan. Főleg hogy most már vannak 0W-30-as tapasztalataim :)
                                                                                                                                                   

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12781 Dátum: 2011.11.02 22:47:29 »
Lehet itt bűvészkedni a számokkal, de az én autóm ne egyen annyi olajat, hogy a periódus középen rá kelljen tölteni.

Akkor vegyél egy Mazdát :D  :ph34r: :devil:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12782 Dátum: 2011.11.02 22:48:53 »
Tehát ha a gyár 10w40-et ajánl, a 0w-től pedig füstöl, akkor az nem elég "kifejezett"?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12783 Dátum: 2011.11.02 22:51:13 »
Akkor vegyél egy Mazdát :D  :ph34r: :devil:

Van egy kiváló Toyotám, ami tudja ezt  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12784 Dátum: 2011.11.02 23:05:12 »
Tehát ha a gyár 10w40-et ajánl, a 0w-től pedig füstöl, akkor az nem elég "kifejezett"?
Szerintem nem a 0W-től fog füstölni, hanem a 30-tól! (40 helyett) Vagy ha inditáskor füstöl, akkor had füstöljön 1-2 másodpercig e miatt. Szerintem a gyári előírást be kell tartani meleg oldalon, még ha kopottabb is a motor ( ha eszi, had egye majd töltesz utána, vagy csináltassa meg az ember ha zavarja), de hideg oldalon olyan alacsonyra lehet menni amennyire akarsz vagy a pénztárcád engedi. Azzal csak jót teszel a motornak. Nekem ez a véleményem.  ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12785 Dátum: 2011.11.02 23:19:14 »
Lehet itt bűvészkedni a számokkal, de az én autóm ne egyen annyi olajat, hogy a periódus középen rá kelljen tölteni. Ha gyári ajánlású olajjal ezt tudja, akkor én elégedett vagyok. És én továbbra is azt mondom, hogy nem érzem a tudásomat elég soknak ahhoz, hogy felülbíráljam a gyári mérnököket, az én gépkönyvemben konkrétan le volt írva, hogy erre az éghajlatra 10w40 az ajánlott. Arról nem is beszélve, hogy az én swiftem (1.0 53 lóerő) kb 80-as évek eleji/közepi konstrukció (a 16v csak a hengerfejben újabb, az aljas ugyanaz mint a 68 lovasnak), akkor pedig nem biztos, hogy helyes/kell a korszerűbb olajat beleönteni.

Én a Toyotába is a gyári ajánlásnak megfelelő 5w30-at töltöm és senki nem tud meggyőzni arról, hogy létezik a gyári ajánlásnál jobb megoldás. Persze nem kell velem egyetérteni, uff  :D .
A gyári ajánlást az adott kor technikai- és tudásszintje alapján hozzák meg - és még ráadásul urambocsá tévedhetnek is (mint pl. abban, hogy az 5 W-30 csak plusz 10 fokig használható). Uff  :D

Az API-teljesítményszintben is betartod a gyári ajánlást  ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12786 Dátum: 2011.11.02 23:21:01 »
Tehát ha a gyár 10w40-et ajánl, a 0w-től pedig füstöl, akkor az nem elég "kifejezett"?
Nem. Sőt baromira nem  :D ... Mert a 0 W nem más, mint a 10 W, hanem jobb. A gyári ajánlást túlteljesíti. Tiszta  ;) ? ... Az pedig, hogy füstöl tőle, csak szépséghiba - ettől még jobban kíméli a motort, jobban spórol a benzinnel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12787 Dátum: 2011.11.02 23:24:26 »
Palaczk jól esik olvasni ezeket, 100%-ban egyetértünk. Nem gondoltam volna, hogy lesz ilyen, aki ennyire képben van, és megérti a gondolatmenetem, de Te úgy látom ezzel magadtól is tisztában vagy, nem miattam írod, szimplán Te is így gondolod. Abszolút így van, megéri az 5W, már csak az üzemanyag fogyasztás csökkenés miatt is bőségesen, hát akkor még ami pluszt kap a motor élettartamban, az nem számszerűsíthető így, de nagyon fontos!
Azt kell megérteni, hogy Magyarországon az autókhoz amúgy értő embereknek is (sőt, a szakemberek jó részének is) van egy No.1 mumusa: a motor neeeeeeeee egyen olajat  :ph34r: :ph34r: :ph34r: , mert akkor aztán vége a világnak. Ha eszi az olajat, akkor az rossz. Ha nem eszi, akkor jó. És slussz  ::) ... Azt hiszik, hogy motor és olaj harmóniájának a legfőbb No. 1 mércéje az, hogy mennyit eszik belőle.

Na, ezt kell elfelejteni. Még akkor is, ha adott esetben urambocsá van egy (elavult) gyári ajánlás, ami látszólag alátámasztja.

Ha már ajánlásoknál tartunk: megnéztem a Castrol német oldalán, mit ajánlanak ehhez a te autódhoz. Elsősorban 0 W-40, másodsorban 5 W-40, harmadsorban 10 W-40, negyedsorban 5 W-30.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.02 23:29:29 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12788 Dátum: 2011.11.02 23:31:03 »
Szerintem nem a 0W-től fog füstölni, hanem a 30-tól! (40 helyett) Vagy ha inditáskor füstöl, akkor had füstöljön 1-2 másodpercig e miatt. Szerintem a gyári előírást be kell tartani meleg oldalon, még ha kopottabb is a motor ( ha eszi, had egye majd töltesz utána, vagy csináltassa meg az ember ha zavarja), de hideg oldalon olyan alacsonyra lehet menni amennyire akarsz vagy a pénztárcád engedi. Azzal csak jót teszel a motornak. Nekem ez a véleményem.  ::)
:yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12789 Dátum: 2011.11.03 01:01:11 »
Ja, azt meg majdnem el is felejtettem, hogy nem csak viszkozitási osztályzása van az olajoknak, hanem minőségi is, amit szintén be kell tartani vagy jobb minőséget venni. Régebbi gyártású autónál ez nem nehéz, de az újaknál körül kell nézni. Az is előfordulhat, hogy csak 1-2 cég gyárt megfelelő olajat bizonyos motorokhoz. Mert csak azok az olajok teljesítik (adalék összetevőikkel) a gyár által előírt minőségi szintet, nem viszkozitási szintet!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12790 Dátum: 2011.11.03 08:08:10 »
Soma pont, hogy inkább régi autóhoz könnyű az ajánlásnak megfelelő, azt túlteljesítő olajat választani, mint egy új autóhoz, ahol esetleg szigorúbb követelmények vannak.

Tehát ha a gyár 10w40-et ajánl, a 0w-től pedig füstöl, akkor az nem elég "kifejezett"?

És ismét hangsúlyozom, hogy tiszta legyen, nem a 0W-30 miatt füstölt, mert kb. 5W-40-el is füstöl ugyanígy, szóval az nem "kifejezett" ugyanis a kettő között jóval nagyobb különbség van, mint 10W40 vs 5W-40, füstölésbe mégsem venni észre különbséget e kettő között (akkor 10W-hez sem lenne különbség..), sőt, tegnap 2 nap utcai állás után még mindig a 0W-30 van benne, na így beindítva szinte nem is látok füstöt! Meg ki tudja, hogy ez a jobb olaj nincs e olyan jó kondícionáló hatással a szimmeringekre is, hogy a vékonyabb olaj ellenére jobban tömít? Ezzel az utóbbi pár sorommal csak azt akartam kifejezni, hogyha nekem így füstöl, és a tesztelt két olaj között füstölésbe nem róható fel egyik javára sem különbség, akkor hiába követem a 10W-40-es ajánlást, ha épp füstölős "kedvébe" van, mint a korábban linkelt videómon, akkor tutira csinálja azt a 10W-40-el is, ha meg úgy van, mint tegnap, akkor 0W-30-cal se látszik semmi.

Egyébként ebben is jól ír Palaczk, itt nálunk az embereknek mumusuk az olajfogyasztás. Vannak másik fórumon, akik már 2-3 deci olaj eltűnésétől befosnak, már bocsánat. Persze ők a jobb eset, mert valaki meg olyan hanyag, hogy rá se néz a szintre. De adott esetben ilyen kevés, vagy akár 1 literes periódus alatt eltűnő olaj miatt nem gondolom, hogy szükséges lenne váltani más olajra, főleg olyanra ami inkább csak árt a kocsinak, pl. ahol ajánlás 10W-40, és a fogyasztás miatt 15W-40-et raknak bele, na ez a legnagyobb baromság a világon.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12791 Dátum: 2011.11.03 08:10:40 »
A Swift 1.3-asának csúnyább és erősebb a hangja a 4E-FE-hez képest. Ez nem rendellenesség, hanem sajátosság, kész, ilyen. Mondjuk nekem csak a 68 (?) lovas 1.3-as Swift-motorral van tapasztalatom, de arra tényleg igaz, amit írtam.
Tényleg lehet sajátosság. Viszont felidegeltem magam és elkérem a forgalmiját annak a Su-nak, hogy most akkor mi van. Nekem mindig azt mondta ez az átokfajzat, hogy 92 lovas a kocsi. Kiírom a motorkódot.  :devil:
Valami limitált szériás változat állítólag, sportülés, egyedi spoilerek, blabla, újonnan vették szalonból.
szerk: márpedig ilyen állat akkor sincs... :helpsmilie: ::)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12792 Dátum: 2011.11.03 08:13:15 »
Tényleg lehet sajátosság. Viszont felidegeltem magam és elkérem a forgalmiját annak a Su-nak, hogy most akkor mi van. Nekem mindig azt mondta ez az átokfajzat, hogy 92 lovas a kocsi. Kiírom a motorkódot.  :devil:
Valami limitált szériás változat állítólag, sportülés, egyedi spoilerek, blabla, újonnan vették szalonból.
szerk: márpedig ilyen állat akkor sincs... :helpsmilie: ::)
Gyöngy, régi swiftből nincs 9x LE-s, csak a sima 68 és a 16V 86 lovas.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12793 Dátum: 2011.11.03 08:15:20 »
Ahogy kutakodok, én is kezdek rájönni. Ááá, akkor se állhatok ki ellene (mindig ezzel frocliz, hogy gyorsulni akar ellenem :eek: :surrender: ), mert még mindig több száz kg-val könnyebb a xarja mint az én Corim.  :devil: És az enyém is 86 pacis.  ::)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12794 Dátum: 2011.11.03 08:29:14 »
Ahogy kutakodok, én is kezdek rájönni. Ááá, akkor se állhatok ki ellene (mindig ezzel frocliz, hogy gyorsulni akar ellenem :eek: :surrender: ), mert még mindig több száz kg-val könnyebb a xarja mint az én Corim.  :devil: És az enyém is 86 pacis.  ::)
Ne állj ki ellene.  :hug: Az 5 ajtós régi swift teli tankkal 820kg! A tied 260kg-val nehezebb és jelentősen jobb a váltója is a Su-nak, ráadásul 2.-ban futja a 100-at...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i