Soma pont, hogy inkább régi autóhoz könnyű az ajánlásnak megfelelő, azt túlteljesítő olajat választani, mint egy új autóhoz, ahol esetleg szigorúbb követelmények vannak.
Tehát ha a gyár 10w40-et ajánl, a 0w-től pedig füstöl, akkor az nem elég "kifejezett"?
És ismét hangsúlyozom, hogy tiszta legyen, nem a 0W-30 miatt füstölt, mert kb. 5W-40-el is füstöl ugyanígy, szóval az nem "kifejezett" ugyanis a kettő között jóval nagyobb különbség van, mint 10W40 vs 5W-40, füstölésbe mégsem venni észre különbséget e kettő között (akkor 10W-hez sem lenne különbség..), sőt, tegnap 2 nap utcai állás után még mindig a 0W-30 van benne, na így beindítva szinte nem is látok füstöt! Meg ki tudja, hogy ez a jobb olaj nincs e olyan jó kondícionáló hatással a szimmeringekre is, hogy a vékonyabb olaj ellenére jobban tömít? Ezzel az utóbbi pár sorommal csak azt akartam kifejezni, hogyha nekem így füstöl, és a tesztelt két olaj között füstölésbe nem róható fel egyik javára sem különbség, akkor hiába követem a 10W-40-es ajánlást, ha épp füstölős "kedvébe" van, mint a korábban linkelt videómon, akkor tutira csinálja azt a 10W-40-el is, ha meg úgy van, mint tegnap, akkor 0W-30-cal se látszik semmi.
Egyébként ebben is jól ír Palaczk, itt nálunk az embereknek mumusuk az olajfogyasztás. Vannak másik fórumon, akik már 2-3 deci olaj eltűnésétől befosnak, már bocsánat. Persze ők a jobb eset, mert valaki meg olyan hanyag, hogy rá se néz a szintre. De adott esetben ilyen kevés, vagy akár 1 literes periódus alatt eltűnő olaj miatt nem gondolom, hogy szükséges lenne váltani más olajra, főleg olyanra ami inkább csak árt a kocsinak, pl. ahol ajánlás 10W-40, és a fogyasztás miatt 15W-40-et raknak bele, na ez a legnagyobb baromság a világon.