Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147330 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12765 Dátum: 2011.11.02 08:35:45 »
Nagycitrom ez igaz, ritkán van olyan hideg, de az érzés akkor is jó az emberben, hogy akár már mint most is, mikor kicsit hidegebb van, az olaj hamarabb eljut a kenési helyekre ;) És sok kicsi sokra megy, egy autó életében is :)
OK, de arra írtam, hogy ha a hígabból jobban csipeget 363 napon keresztül egy évben, akkor mégiscsak el kell gondolkodni rajta  :hmmmm:
(nem vagyok a híg olaj ellen, 0W20-asal járok  :flowers:)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12766 Dátum: 2011.11.02 08:43:53 »
Nagycitrom az igen  :clap: én sem vagyok ellene, nálunk a Toyotába 0W-30 van, én is ki merném próbálni bele a 20-ast, csak az az autó egész évbe megy 1 olajcsere periódust, és a 20-ast a nagy meleg előtt érdemes lenne lecserélni, de mivel így felesleges macera lenne, a 0W-30 tökéletes választás bele, és semmi csipegetés  ;)

Suzukira. Gyöngyi. Milyen suzuki az? S milyen hangja van? Enyémnek se túl jó, alapjáraton dízeles, mikor már üzemmeleg a motor, de kis gáz, és semmi dízeles hang magasabban. Ilyenkor hidegen, mikor rádúsít, és kicsit magasabb már a fordulat, ilyenkor alapjáraton is szép hangja van, nem dízeles. Kicsit sportosabb, mint egy mezei, mert a középdob környékén összeillesztésnél kicsit kifúj a kipufogó.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12767 Dátum: 2011.11.02 08:49:09 »
Ahogy írtam, 2001-es, 1.3-as, 92 vagy 96 lovas Swift. Valami egyedi sport felszereltség, bár ez a motor szempontjából nem is mérvadó. Az én Corimhoz képest rusnya a hangja alapjáraton, pedig nincs baja a kocsinak. Apum jegyezte meg, csak azért jutott eszembe, magamtól össze se hasonlítottam volna őket. Csak vicces volt, hogy állt egymás mellett a két járó motorú autó, Gábor leállította a Su-t és csönd lett. Aztán apu megkérdezte, hogy az én autóm miért nem jár. Pedig ment az... :devil:
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12768 Dátum: 2011.11.02 08:51:46 »
Miért van az, hogy attól függetlenül, hogy én is ezt használom, egyre inkább az az érzésem, hogy kezd kicsit a társaság úgy állni ehhez az 5w40 témához mint régen a szakik a 10w40hez? Rohadtul nem kell a suzukiba 5w40 mobil1 meg motul prémium lófsz. Az egész klub 10w40et tölt bele és vígan beindul bármikor. Van amikor jön a kék pamacs, de azzal nem kell foglalkozni...
Szóval szerintem azért nem kell mindenbe ami mozog és ottó az 5w olajat nyomatni, még a végén drágább a leves mint a hús...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12769 Dátum: 2011.11.02 09:16:15 »
Cimbi. Azért, mert ma már egy korszerűbb világban élünk, ahol megengedhető ez, mindenféle káros következmények nélkül. Én megnéztem, ugyanazon olaj 10W-40 és 5W40 4 literes kiszerelése közül utóbbi 1000 ft-al drágább. Én úgy gondolom, hogy ez nem összeg azért, hogy kicsit kedveskedjünk az autónknak, és egyáltalán nem túlzás. De mindegy, én nem akarom ráerőltetni senkire, csak ennyi különbséggel egyértelmű, hogy melyik éri meg jobban.

Az, hogy én a 0W-vel, meg a 30-as olajjal kacsintgatok is mellette, az az én saját perverzségem, nem kell vele foglalkozni, amúgy valószínű, egy 5W-30-ast gyúrok össze belőle. Valahogy nekem eleve jobb érzés egy ilyen olajat beletölteni a kocsiba, ami már új állapotába is "tisztább", mint egy régebbi kategóriás olaj. Jó érzéssel tölt el, hogy ez a tisztább nyál gyorsabban kering a kocsimba, és remélehetőleg tisztább is marad a periódus végére - persze csak azután, hogy megvolt már pár olajcsere, és kitakarította a szar olaj, és a hosszú periódus által felhalmozódott mocskot - köszönhetően az előző tulaj nemtörődömségének! :(
Az sem elhanyagolandó, hogy én kíméletesen vezetek, nyilván akárkinek nem ajánlható ez az olaj, egyébként is, legegyszerűbb választás mindenkinek 10W-40 régiswiftbe, azt kész. Ennyi.  :flowers: Csak én nem vagyok egyszerű eset  :lol:
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12770 Dátum: 2011.11.02 09:57:13 »
Mondi, kíváncsi lennék, mivel írtad, hogy neked 5W-40-et nagyon kajálta, mennyi volt az a sok, és 10W-40-ből utána mennyi a fogyasztásod? Mert bár nekem ezzel nincs tapasztalatom, de ha ekkora a különbség, akkor még az is elképzelhető lenne, hogy nekem mivel előbbiből alig fogyaszt, utóbbiból nem enne semmi észrevehető mennyiséget? :D Furcsállanám, de attól még lehet, hogy igaz, nincs tapasztalatom  :flowers:

A 10w40 elment egy teljes olajcseperiódust (ami nálam 12-13 ezer km volt) úgy, hogy maxról lement a kb  3/4 nívóra. Az 5w40 esetében meg olyan 6 ezer km-nél bele kellett önteni egy jó fél litert. Tudom, hogy ez nem jelentős, de én azt szeretem, ha az autó olajcserétől olajcseréig elmegy utántöltés nélkül.

Egyébként pedig Cimbinek van igaza!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12771 Dátum: 2011.11.02 17:56:37 »
Ha egy picit csipegeti az olajat, az szerintem nem egy katasztrófa. Legalább dolgozik benne az olaj, és eljut mindenhová. 
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12772 Dátum: 2011.11.02 18:19:53 »
Ahogy írtam, 2001-es, 1.3-as, 92 vagy 96 lovas Swift.

De ilyen nem is van.  :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12773 Dátum: 2011.11.02 18:36:14 »
Csak szeretném hozzáteni, félhangosan, hogy szelepszárszimmeringesnek azt a motor hívjuk, melynek egy kétperces alapjáratot követő gázfröccsnél kék füst jön ki a kipuján.  Ez mutatja, hogy cserések a tömítések.

A beindításkori kék pamacs másra utal.  Nevesül a korábban már említett gyűrű-olajátfolyásra.

Most jöhetnek a cáfoló, lehurrogó és egyéb HSZ-ek. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12774 Dátum: 2011.11.02 20:25:28 »
HHUUUuuurrr.... a régi swfit klubosok szerint pedig ez a baja... lehet, hogy tévednek!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12775 Dátum: 2011.11.02 21:16:33 »
Tessék, itt a gyári könyvéből fényképeztem le. Nem igazán értem, hogy 5W-30-at csak 10 fok alatt ajánlja, a másik 30-as olajat meg magasabb hőmérsékleten is. Az tény, hogy 10W-40 is van -20 fokig, és az elég nagy tartományt lefed, de van ma már korszerűbb olaj is, 5W-40 formájában, úgyhogy szerintem ez lenne legideálisabb a tulajok többségének. De mindegy, mert engem emiatt leoltottak azon a fórumon.
Ez a táblázat egy baromság  ::) ... Sajnos a legtöbb Toyota könyvében is kvázi ugyanez van - én nem értem honnan veszik és miért nem korszerűsítik  :?: ... Ilyen nemlétező viszkozitásokat hoz, mint 10 W-30, ugyanakkor az 5 W-40-et nem ismeri, viszont az 5 W-30-at csak plusz 10 fokig ajánlja... Ehh, bullshit.

És ne higyj azoknak, akik leoltanak amiatt, hogy 5 W-t akarsz használni 10 W helyett. Csak végig kell gondolni, melyik mit tud, és onnantól hagyd csak meg az oltogatókat a tévhitükben. Egy 5 W olaj alig drágább mint egy 10 W, viszont üzemanyagot spórolsz meg vele, és a motort is kíméli (nem, nem csak mínusz 17-ben, hanem mínusz 5-ben, sőt plusz 5-ben is) - slussz, ennyi, erről nincs értelme vitázni.
 
Djbogy: persze, hogy nem füstöl máskor, csak tök hideg motorral indításkor dob egy pamacsot, valószínű ezért az a kis olajfogyasztás. Nem egy esetbe hallok olyat, hogy más semmi füstöt nem lát az autójából, nem is csöpög neki, mégis 2-3 litereket megeszik csereperiódus alatt. Szóval vannak érdekesek, nyom nélkül biztos tökéletesen égetik el az olajat :D
Amelyik benyel 2-3 litert egy periódus alatt, na, az a gyűrűknél eszi. És annak tényleg sokkal nehezebb kiszúrni a füstölését, mert nem ilyen hirtelen adagokban jön, hanem az egész fordulatszám-tartományon, egyenletesen elosztva. Ott pedig nem fog meglátszani az a 2-3 liter elégő olaj, ami mondjuk 15 ezer km-en az ezalatt elfogyó 900-1000 liter benzinhez hozzákeveredik. Gondoljatok csak bele, hogy egy rendesen beállított, hibátlanul működő kétütemű robogó is alig füstöl, pedig ott nem 3 ezrelék az olaj aránya, hanem 3 százalék  :otlet:

A szimeringes viszont ilyen látványos füstöléseket produkál, méghozzá jellemzően úgy, hogy közben csak igen kis mértékben fogy az olaj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12776 Dátum: 2011.11.02 21:22:56 »
Ahogy írtam, 2001-es, 1.3-as, 92 vagy 96 lovas Swift. Valami egyedi sport felszereltség, bár ez a motor szempontjából nem is mérvadó. Az én Corimhoz képest rusnya a hangja alapjáraton, pedig nincs baja a kocsinak. Apum jegyezte meg, csak azért jutott eszembe, magamtól össze se hasonlítottam volna őket. Csak vicces volt, hogy állt egymás mellett a két járó motorú autó, Gábor leállította a Su-t és csönd lett. Aztán apu megkérdezte, hogy az én autóm miért nem jár. Pedig ment az... :devil:
A Swift 1.3-asának csúnyább és erősebb a hangja a 4E-FE-hez képest. Ez nem rendellenesség, hanem sajátosság, kész, ilyen. Mondjuk nekem csak a 68 (?) lovas 1.3-as Swift-motorral van tapasztalatom, de arra tényleg igaz, amit írtam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12777 Dátum: 2011.11.02 21:25:16 »
Miért van az, hogy attól függetlenül, hogy én is ezt használom, egyre inkább az az érzésem, hogy kezd kicsit a társaság úgy állni ehhez az 5w40 témához mint régen a szakik a 10w40hez? Rohadtul nem kell a suzukiba 5w40 mobil1 meg motul prémium lófsz. Az egész klub 10w40et tölt bele és vígan beindul bármikor. Van amikor jön a kék pamacs, de azzal nem kell foglalkozni...
Szóval szerintem azért nem kell mindenbe ami mozog és ottó az 5w olajat nyomatni, még a végén drágább a leves mint a hús...
Mekkora különbségről is beszélünk :) ? 2000-ért bármikor kapsz normális 5 W-40 olajat... Egy korrekt 10 W-40 pedig 1500, na bumm. Ennyit érjen már meg...

Mondom ezt úgy, hogy nem tartozom azok közé, akik szerint a 10 W-40 egyenlő valamiféle bűncselekménnyel  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12778 Dátum: 2011.11.02 21:32:09 »
A 10w40 elment egy teljes olajcseperiódust (ami nálam 12-13 ezer km volt) úgy, hogy maxról lement a kb  3/4 nívóra. Az 5w40 esetében meg olyan 6 ezer km-nél bele kellett önteni egy jó fél litert. Tudom, hogy ez nem jelentős, de én azt szeretem, ha az autó olajcserétől olajcseréig elmegy utántöltés nélkül.
Szóval 5 W-ből egy litert, 10 W-ből kb. 3 decit evett meg egy periódus alatt? Ez tényleg olyan kicsi különbség, hogy nem kérdés, hogy emellett az 5 W a jobb választás, a hidegen jobb kenése miatt.

Továbbá: ha csak egyetlen deci (!) üzemanyagot spórol meg az 5 W minden 100 km-en, az az általad említett 12 ezres periódus alatt kb. 5.000 Ft, a mostani árak mellett. És pl. városban nem hinném, hogy csak 1 deci lenne a különbség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12779 Dátum: 2011.11.02 22:07:54 »
Lehet itt bűvészkedni a számokkal, de az én autóm ne egyen annyi olajat, hogy a periódus középen rá kelljen tölteni. Ha gyári ajánlású olajjal ezt tudja, akkor én elégedett vagyok. És én továbbra is azt mondom, hogy nem érzem a tudásomat elég soknak ahhoz, hogy felülbíráljam a gyári mérnököket, az én gépkönyvemben konkrétan le volt írva, hogy erre az éghajlatra 10w40 az ajánlott. Arról nem is beszélve, hogy az én swiftem (1.0 53 lóerő) kb 80-as évek eleji/közepi konstrukció (a 16v csak a hengerfejben újabb, az aljas ugyanaz mint a 68 lovasnak), akkor pedig nem biztos, hogy helyes/kell a korszerűbb olajat beleönteni.

Én a Toyotába is a gyári ajánlásnak megfelelő 5w30-at töltöm és senki nem tud meggyőzni arról, hogy létezik a gyári ajánlásnál jobb megoldás. Persze nem kell velem egyetérteni, uff  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...