Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140501 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12750 Dátum: 2011.11.01 22:14:44 »
Milyen viszkozitású olaj a gyári előírás ennek a Szuzinak amúgy? valószínű 5w-40, nem? Tegyél bele gyárit vagy próbáltad gyári viszkozitásúval hogy füstölget-e indításkor? De amúgy menet közben hidegen nem füstül ugye?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12751 Dátum: 2011.11.01 22:16:11 »
Ha 5wakármit teszel bele, akkor hidegen nem fog annyira felhígulni mint a 0w, ergó-> nem folyik be a gyűrűk alá és nem lesz ami indításnál hirtelen elégjen.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12752 Dátum: 2011.11.01 22:21:33 »
10w40kell ezekbe gyárilag (én ezt is tenném bele) és sokaknak csinálja a 16v. Szelepszársz. a titok (illetve füst) nyitja... Castrolt nem ajánlják mert sokaknak csörög a moci vele és méginkább füstöl. (a régi swift klubbosokkal lógok, onnan tudom ezeket.)

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12753 Dátum: 2011.11.01 22:28:00 »
Igen azért gondoltam én is, hogy egyszerűen valószínű túl híg ez a 0w-30 és 5w-30-as olaj a mocinak... várjuk g86 válaszát!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12754 Dátum: 2011.11.02 00:59:33 »
Ok, igaz, azt továbbra sem értem, mit értettél azon, hogy 5W-30-cal javulhat a helyzet, miben, és mihez képest? :)
Mivel hogy semmi rendelleneset nem vettem észre ezzel a lefutott 0W-30-al, ezért én is úgy gondolom, hogy nem lehet gond a 30-as olaj használatával, azért még megvárom a szakértőt is, biztos, ami biztos, nem futok egyből bele a vásárlásba, de szeretném.
Úgy értettem, hogy az 5 W-vel, mivel az ugye kicsit jobban besűrűsödik hidegen, tán majd kevésbé lép föl a hibajelenség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12755 Dátum: 2011.11.02 08:10:43 »
Milyen viszkozitású olaj a gyári előírás ennek a Szuzinak amúgy? valószínű 5w-40, nem? Tegyél bele gyárit vagy próbáltad gyári viszkozitásúval hogy füstölget-e indításkor? De amúgy menet közben hidegen nem füstül ugye?



Tessék, itt a gyári könyvéből fényképeztem le. Nem igazán értem, hogy 5W-30-at csak 10 fok alatt ajánlja, a másik 30-as olajat meg magasabb hőmérsékleten is. Az tény, hogy 10W-40 is van -20 fokig, és az elég nagy tartományt lefed, de van ma már korszerűbb olaj is, 5W-40 formájában, úgyhogy szerintem ez lenne legideálisabb a tulajok többségének. De mindegy, mert engem emiatt leoltottak azon a fórumon.
Ez a füstölés igazából már írtam, - azért nem is értettem Palaczk mire gondolt mikor különbségről írt - szóval ránézésre tök mindegy, hogy 5W-40 vagy 0W-30-al indítottam. Mindegyikkel előfordul hogy hol kisebb, hol nagyobb füstöt ereszt vele a kocsi. Szóval mivel észrevehető különbség nincs a két olajnál füstölés terén, ezért 100% biztos vagyok benne, hogy 10W-40-el is pamacsolna. Annyira olcsó kategóriás olajat meg tényleg nem is akarok, annál igényesebb vagyok, meg -20 fok körüli hőmérséklet időnként nálunk is lehet, akkor meg már ultra gáz a 10W-s olaj. Azt nyilván elfogadom, hogy annak ellenére, hogy füstben nem látok különbséget a két eltérő viszkozitású olajjal, a 0W-30-at biztos jobban kajálja (de ezt nem fogom kipróbálni, mert kb. max 500 km-t ha benne lesz, azalatt meg szép is lenne, ha feltűnne a fogyás..)

Djbogy: persze, hogy nem füstöl máskor, csak tök hideg motorral indításkor dob egy pamacsot, valószínű ezért az a kis olajfogyasztás. Nem egy esetbe hallok olyat, hogy más semmi füstöt nem lát az autójából, nem is csöpög neki, mégis 2-3 litereket megeszik csereperiódus alatt. Szóval vannak érdekesek, nyom nélkül biztos tökéletesen égetik el az olajat :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.02 08:13:31 írta G86 »
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12756 Dátum: 2011.11.02 08:11:23 »
Ismerős Su-ja 7 évig járt 10W40-nel, 3 éve 5W40-et rak bele (1.3-as, 92 lovas, 2001-es évjárat). Most lett szelepszárszimmeringes az is.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12757 Dátum: 2011.11.02 08:14:46 »
Suzukiba 10w40 kell, az a gyári ajánlás. Aztán lehet itt mindenfélével hókuszpókuszolni, de nem gondoljunk, hogy jobban értünk hozzá mint a gyári mérnökök. Sokan tettek bele 5W40-et, (én is), amitől állítólag hidegben jobban indult (én nem vettem észre), viszont elég rendesen eszegette.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12758 Dátum: 2011.11.02 08:18:22 »
Elhiszem én, csak a -17 fokban nem annyira szeretett volna elindulni a Su. 5W40-nel meg igen.  :)
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12759 Dátum: 2011.11.02 08:21:22 »
Hát, kinek mi az olajfogyasztás, ha nálam mondjuk 10ezer alatt megenne az 5W-40-ből 1 litert, amit kétlek, akkor az még messze nem lenne sok olajfogyi, mégis valaki soknak tartja...

De nálam ez nem gond, nyilván a tapasztalat majd megmutatja, mi a jó, mert ha nagyon enné az 5W-40-t, és váltanék 10W-40-re, amiből nem enne, akkor elfogadom, hogy utóbbi jó. De megmondom őszintén ebbe nem hiszek, mert ami egyik olajat kajálja, az a másikat is fogja, esetleg kicsit kevésbé, és a két említett olaj között túl sok különbség nincs, ilyen hidegben azért mégis jobban jön a hidegen kissé folyósabb olaj.

Gyöngyi mit értesz azon, hogy szelepszárszimmeringes? Mi számít szelepszárszimmeringesnek? Pl. onnantól, ahogy az én kocsim is pamacsol?
Egyáltalán, ez azért csak nem egyik pillanatról a másikra történik, hogy tegnap még nem volt, ma meg már kezdi?
Azt viszont gondolom egyértelmű, hogy én esetemben fennálló olajfogyasztás mellett a hengerfej leszerelése szelepszárak tömítésének cseréje céljából egyelőre felesleges.
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12760 Dátum: 2011.11.02 08:23:09 »
Elhiszem én, csak a -17 fokban nem annyira szeretett volna elindulni a Su. 5W40-nel meg igen.  :)

Nekem sosem volt vele gond. Az utolsó télen volt benne 5w40, de nem éreztem különbséget, csak hogy fogy.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12761 Dátum: 2011.11.02 08:23:35 »
Elhiszem én, csak a -17 fokban nem annyira szeretett volna elindulni a Su. 5W40-nel meg igen.  :)
Hányszor kell egy évben -17-ben elindítani egy városi autót? Talán 1-2 alkalom vagy egy sem  ;)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12762 Dátum: 2011.11.02 08:29:06 »
Nagycitrom ez igaz, ritkán van olyan hideg, de az érzés akkor is jó az emberben, hogy akár már mint most is, mikor kicsit hidegebb van, az olaj hamarabb eljut a kenési helyekre ;) És sok kicsi sokra megy, egy autó életében is :)

Mondi, kíváncsi lennék, mivel írtad, hogy neked 5W-40-et nagyon kajálta, mennyi volt az a sok, és 10W-40-ből utána mennyi a fogyasztásod? Mert bár nekem ezzel nincs tapasztalatom, de ha ekkora a különbség, akkor még az is elképzelhető lenne, hogy nekem mivel előbbiből alig fogyaszt, utóbbiból nem enne semmi észrevehető mennyiséget? :D Furcsállanám, de attól még lehet, hogy igaz, nincs tapasztalatom  :flowers:
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12763 Dátum: 2011.11.02 08:30:18 »
Hányszor kell egy évben -17-ben elindítani egy városi autót? Talán 1-2 alkalom vagy egy sem  ;)
Ja, de amikor emiatt késik el a melóhelyről, akkor már csak idegből is beleveri az 5W-t. :)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12764 Dátum: 2011.11.02 08:32:21 »
Gyöngyi mit értesz azon, hogy szelepszárszimmeringes? Mi számít szelepszárszimmeringesnek? Pl. onnantól, ahogy az én kocsim is pamacsol?
Egyáltalán, ez azért csak nem egyik pillanatról a másikra történik, hogy tegnap még nem volt, ma meg már kezdi?
Azt viszont gondolom egyértelmű, hogy én esetemben fennálló olajfogyasztás mellett a hengerfej leszerelése szelepszárak tömítésének cseréje céljából egyelőre felesleges.
Azt értem ez alatt, hogy ezt mondta épp két napja. Füstöl a kocsi, olajfogyit nem kérdeztem, hangos is a motor sztem (ez mondjuk érdekes, közel ugyanannyi km van a két autóban, de míg az enyémet nem is hallani szinte alapjáraton, a Su-ét rossz hallgatni, pedig nincs baja amúgy). Nem kattogott rajta a srác, hogy szelepszárszimmering-es (-gyanús), majd valamikor megcsináltatja. De ha gondolod kérdezek tőle. Csak mit? :)