Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140569 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12735 Dátum: 2011.11.01 00:32:14 »
... na de még is, nem igazán értem miért tud így elfeketedni az olaj, olaj típustól és autó típustól függően... :hmmmm:
Tudtom szerint a minden dízel ezt csinálja. ;)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12736 Dátum: 2011.11.01 08:26:19 »
Én tegnap néztem olajszintet. 12 ezer km van benne, természetesen maximumon van, az olaj pedig eddig szép világosbarna volt, most kezdett sötétedni, de még mindig nem fekete, inkább középbarna. Szóval minden rendben  :wub: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12737 Dátum: 2011.11.01 08:29:09 »
djbogy a dízel indítás után pár perc alatt képes bekormolni az olajat, ott nem kell ezen meglepődni. De hogy mennyire sötétedik el az olaj, az nem csak magán az olajon múlik, sajnos nálunk Magyarországon szegények, és hanyagok is egyaránt az emberek, így 99%-uktól nem is vennék autót, életem első saját autója nekem emiatt is kissé csalódás, de akkor sürgetett az idő autót venni, és annyira álomszerűen rendbe volt minden.
Aztán azóta ez van, gyakorlatilag minden hidegindítás után:

Sajnos ezen az autón későn cseréltek olajat, és nem is valami minőségit tettek bele, 10W-40, 20ezer km-es cserékkel persze, hogy igénybe veszi a kocsit. Ha jól emlékszem neked is füstölt indítás után, nem? Van valami új hír? Neked mennyi olajat kajál? Én a video aljára írtam, hogy hálisten azért nem sokat, szóval remélhetőleg csak a füst látszatja riasztó, a helyzet annyira nem.
                                                                                                                                                   

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12738 Dátum: 2011.11.01 11:57:33 »
Erre a videóra gondolsz:


Ez 4 nap után volt indítva -10, -14 átlag éjjeli fokok után, fedett részen volt a verda de az megfelel majdnem a csillagos egeknek.

Azóta már néztük és ez a füstfelhőzet természetes: hideg levegő miatt is és a lecsapódó vízgőz-pára....
Ami Neked kijön minden indításnál az kemény, Én nem tapasztaltam még ilyet. Olajat meg úgy fogyaszt, hogy 1deci megy el kb 1400-1600 km-en, (ja és ugye a gyári viszkozitású olajból) használattól függően. Erre azt mondták bent a szervizbe teljesen jó, mivel tudni erről meg a többi első szériás VVT-i ről hogy mi volt velük annó....
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 11:59:20 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12739 Dátum: 2011.11.01 14:34:33 »
Nekem sosem volt barna az olaj az Avensisszel, olajcsere idejére mindig megfeketedett, pedig semmi baja nem volt a motornak. Viszont végig elég sok városi rövidebb utat (<10 km) mentem.
music     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12740 Dátum: 2011.11.01 16:03:16 »
djbogy ja tényleg erre gondoltam de ez tényleg nem olajfüst csak vízpára, úgyhogy no para. Hát, nekem durva, de nem kell sokat állnia 6 óra állás után kb. már tud pamacsolni a drága. A hőmérséklet talán mindegy is, hogy nagyon hideg vagy sima +5 fok körül van.. Mondjuk, ha ennyi olajat fogyaszt amennyit írtam, az tényleg nem gáz, csak hát a katalizátornak mégse jó, ill. egy nehezebb talpú embernél, más használati körülményeknél szerintem a dupláját is meg tudná enni, tudni kell rólam, hogy én általában kíméletesen vezetek, és hosszabb távokon...
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12741 Dátum: 2011.11.01 16:45:41 »
Hosszabb távokon fogy jobban az olaj.

Mennyit eszik a tiéd, G86?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12742 Dátum: 2011.11.01 17:16:57 »
Palaczk én arra gondoltam, hogy inkább a több rövid távtól kajálhatja, főleg, hogy indítás után van ez a pamacs. Nekem 2-3 deci fogyhatott 4000km alatt max, annyi, hogy kicsit túl volt töltve a max fölé, és most kicsit a max alatt volt, mikor beleraktam ezt a 0W-30-at, próbaképp. A héten, vagy jövő héten (attól függően h helyben veszem meg, vagy rendelek máshonnan) már szeretnék olajat cserélni, a kérdés, hogy vegyem-e a régebbi 0W-40-es divinolt, vagy elfből találtam hasonló áron 5W-30-at, én ez utóbbit használnám, ha lehet, bár suzukiba, hosszú távon nem tudom mennyire nyerő a 30-as olaj, igaz, én nem is gyűröm, hypermilingolok :D
van rá esély hogy a jövőben, pl. ha már tisztább lesz a motor belseje, hogy akkor nem fog így pamacsolni, öblítőzés után, vagy ez már mindig ilyen lesz, mint a videón? mindjárt felrakok egy másik videót, van, hogy kisebbet ereszt.

íme a videó, amin sokkal kisebb füstöt ereszt, szóval változó, van, hogy nem is csinálja, de ilyen hidegekbe inkább az előző videón a 0W-30as olajjal csinált teszt a legdurvább verzió egyébként amit valaha felvettem. Ez egészre úgy lettem figyelmes, hogy egyszer a garázsból kijárva tükörbe észrevettem, és azóta szinte mindig betegesen videózom, és látom, hogy abszolút változó a mennyisége.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 17:28:03 írta G86 »
                                                                                                                                                   

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12743 Dátum: 2011.11.01 17:27:40 »
Én úgy hallottam h indítás utáni kék füst az a szelepszár szimmeringek elhasználódását jelenti de javítsatok ki ha nincs igazam :) ....
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 17:32:39 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12744 Dátum: 2011.11.01 17:30:07 »
Én is így tudom, bár, ha csak ennyi olajat fogyaszt, akkor sok vizet nem zavar, barátom alfája is ugyanígy csinálja, ha nem jobban, neki sincs különösebb olajfogyasztása, csak neki 10W-40-el ugyanilyen, de nála is változó a füst mennyisége, erre kíváncsi lennék, mitől függ, mert nagy ritkán meg semmit nem pöffent (szintén hideg motornál természetesen, ha már kicsit is meleg sosem pöffent)
                                                                                                                                                   

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12745 Dátum: 2011.11.01 17:33:55 »
Milyen típusú 0w30 as olajat használsz? nem lett hangosabb a motor tőle?mennyit kajál belőle? csak azért kérdem mert a hétvégén cserélem az olajomat 5w30-ról 0w30-ra
'03 Corolla E12 4zz-fe

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12746 Dátum: 2011.11.01 17:36:00 »
Ez a szelepszár-szimeringektől, meg az ebbe a motorba meglehetősen "híg" olajtól van. Amikor a motor áll, az olaj befolyik a hengerekbe a szimeringek mellett, és indításkor elég. Mivel az olajfogyasztásod, a leírásod alapján, minimálisnak mondható, ezért én egyáltalán nem aggódnék emiatt a kis füstölés miatt  :)

Viszont 5 W-30-assal valóban javulhat a helyzet. De ha nem javul, az sem baj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12747 Dátum: 2011.11.01 18:38:13 »
dublin19 Total 0W-30, A toyotából engedtem le, szóval már valamennyire fáradt volt, 16ezer km-es, csak kipróbálás céljából. Semmi különbséget nem érzek az 5w-40-es olajhoz képest sem viselkedésben sem hangban. Csak ebbe a suziba nem tudom mennyire nyerő, esküszöm nem tudom értelmezni a gyári ajánlást, vagy elég tág, szerintem baja nem lehet tőle, főleg úgy, ahogy én használom.

Palaczk az 5W-30assal mikor írtad hogy javulhat a helyzet, akkor mire gondoltál? A füstölésre? Mert szerintem 0W-30hoz képest lehet számít valamit, de olyan nagy különbségek szemmel láthatóan szerintem nem lesznek, úgy értem nem tudnék különbséget tenni hidegindítási füst alapján, hogy most 0W-30 van az autóba, vagy az 5W-40.

Csak hát mivel a 0W-30 drága, 0W-40 "vastagabb", 5W-30-at szeretnék az autómba (üzemanyag takarékosság, és jó folyási tulajdonságok miatt hamarabb kialakuló kenés miatt), viszont nem tudom mennyire fér bele a gyári ajánlásba. Már szakértőnek feltettem a kérdésem, várom a válaszát :)

A szelepszár szimmeringektől van, oké, és kérdésem olyan lenne még, ugye jól érzem, hogy ez kialakulhatott az elhanyagolt olajcserék, és a rosszabb minőségű olaj választás miatt? Mert szerintem egy 10 éves autónak nem kellene feltétlenül ilyet csinálnia, ha rendszeresen karbantartották jó minőségű olajjal. De miért változó a füst mennyisége, időnként nem is látszik semmi?

« Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 18:39:56 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12748 Dátum: 2011.11.01 20:20:38 »
Palaczk az 5W-30assal mikor írtad hogy javulhat a helyzet, akkor mire gondoltál? A füstölésre? Mert szerintem 0W-30hoz képest lehet számít valamit, de olyan nagy különbségek szemmel láthatóan szerintem nem lesznek, úgy értem nem tudnék különbséget tenni hidegindítási füst alapján, hogy most 0W-30 van az autóba, vagy az 5W-40.

Csak hát mivel a 0W-30 drága, 0W-40 "vastagabb", 5W-30-at szeretnék az autómba (üzemanyag takarékosság, és jó folyási tulajdonságok miatt hamarabb kialakuló kenés miatt), viszont nem tudom mennyire fér bele a gyári ajánlásba. Már szakértőnek feltettem a kérdésem, várom a válaszát :)

A szelepszár szimmeringektől van, oké, és kérdésem olyan lenne még, ugye jól érzem, hogy ez kialakulhatott az elhanyagolt olajcserék, és a rosszabb minőségű olaj választás miatt? Mert szerintem egy 10 éves autónak nem kellene feltétlenül ilyet csinálnia, ha rendszeresen karbantartották jó minőségű olajjal. De miért változó a füst mennyisége, időnként nem is látszik semmi?
Sztem ha az (elhasznált) 0 W-30-al rendben működött, akkor vadiúj 5 W-30-al pláne nem lehet gond.

Igen, lehetséges, hogy a leírt dolgok miatt megkeményedtek picit a szimeringek. A változó füstölést nyilván az okozza, hogy sosem áll minden egyformán két egymást követő alkalommal (szelepek helyzete, például).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12749 Dátum: 2011.11.01 20:47:44 »
Ok, igaz, azt továbbra sem értem, mit értettél azon, hogy 5W-30-cal javulhat a helyzet, miben, és mihez képest? :)
Mivel hogy semmi rendelleneset nem vettem észre ezzel a lefutott 0W-30-al, ezért én is úgy gondolom, hogy nem lehet gond a 30-as olaj használatával, azért még megvárom a szakértőt is, biztos, ami biztos, nem futok egyből bele a vásárlásba, de szeretném.