Kár, hogy nincs itt Barna, kíváncsi lennék a véleményére!
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Ma beraktam az autómba; 2002-es régi swiftbe (de abból a korszerűbb, 1,3 16szelepes) a toyotából leengedett 1 év alatt változatos körülmények között 16ezret futott 0W-30 olajat, ami egyébként tisztább volt, mint a suzukiba hosszútávon 4ezret hajtott 5W-40, a valószínűleg elhanyagolt olajcserék miatt - hiszen itt linkeltem is a hengerfejemről képet, ami árulkodó.
http://my.opera.com/gaborjozsef/albums/show.dml?id=7840082 De tessék, újra itt van.
Tudni kell, hogy ezekbe az autókba 10W-40-eket raknak jellemzően, pedig 10W-30 is van ajánlások között, ezért bátorkodtam én is kipróbálni, a lefutott 0W-30-at, ami annyira rossz állapotba szerintem nem lehetett, mivel nem volt olyan sötét, meg a toyota előtte is fullszintet kapott, normálisan cserélve 15ezrenként, általában pont 1 év alatt megy bele, augusztusba szokott meglenni a km. Mellesleg a 30-as olajtól felesleges félni, ez fullszint, szóval ez idővel 30-as oldalát megtartja, ha jól tudom, inkább a 0W-ből lesz később 5W-nek megfelelő, vagy hasonló. De ugye az 5W-40 félszintetikus, vagy a szarabb 10W-40 idővel pont, hogy 30-assá nyíródik, ilyen szempontból a világon semmi különbség nincs melegen a 0W-30 és a használt 10W-40 között.
De a suzukinak nem mertem volna zsír új fullszint új olajat adni, mert hallottam olyan legendákat, hogy ásványival használt autó szintetikust kapott, aztán folyt mindenhonnan, nem tudom, mennyire igaz, mert mai viszonyok között nem nagyon lehetne. Meg túl drága is!
Na, a lényeg, hogy azért csináltam ezt meg (max 200-300km-t fogom ezzel használni), mert:
1, kíváncsi voltam az autó viselkedésére, de semmi változást nem érzékeltem, hangja is ugyanolyan, a visszajelző lámpa szerint indítózás végén azonnal van olajnyomás, hidegen, melegen egyaránt, és üzemmeleg motornál se pislákolt soha a lámpa alapjáraton sem. Sőt, melegen leállítottam, és rögtön levettem az olajbetöltőt.
Ha kopott a motor, sok a kartergáz és ha így van azt jelenti itt gőzölögnie kellett volna, igaz? Na, semmi gőz vagy füst nem jött ki onnan, amire azért valljuk be a 30-as olaj miatt nagyobb esély van.
Akkor jó állapotba lehet a motorja? (igaz, tök hideg motornál indítva egy kisebb füstpamacsot már megfigyeltem általában elereszt, és 4000km-en túl már kicsit látszik a nívón is, hogy evett belőle de sztem nem lesz több az olajfogyasztása 10ezer km/1 liternél)
2, mivel ez egy hígfolyósabb olaj, jobban "átöblíti" átmossa a motort, ami a redva miatt jó lehet. Itt jön az újabb kérdésem, bár lehet elég egyértelmű:
Ehhez a többet futott 0W-30-hoz adjam az STP motoröblítőt, ami egyébként még hígabbá teszi, vagy a frissebb 5W-40-es Q8-hoz? Szerintem utóbbihoz, mert a 0W-30 már sokat ment, és sűrű nagyon, de valakinek jobb ötlete van, jöhet!
Az olajszűrője elég pici, de a sok leoldott apró szennyeződés nem halmozódhat nagyon fel a szűrőbe, azt eltömítve? Mert akkor szűretlen olaj fog keringeni...
Valóban érdemes-e kicsit emelt (?2-3ezer?) fordulaton járatni a 15 perces öblítőzésre az autót, vagy elég alapjáraton? Mert valaki utóbbit csinálja, holott a használati útmutatója emelt alapjáratot ír.
Még egy nagyon fontos kérdés!
AZ 5W-40eshez hozzáadott öblítőzés után, azt leengedve öblítsem-e át a fáradt 0W-30-al az autót, hogy öblítős olaj biztosan ne maradjon semennyi a a friss olajban? A használati ilyet nem ír, csak már olvastam itt, mintha valaki úgy csinálta/akarta volna csinálni, csak tescos olajjal kiöblítve az öblítős olajat. Na én akkor ugyanezt csinálnám, szerintem a fáradtolaj is jó lesz, arra az 1-2 perces járatásra, hogy kiöblítsem az öblítős olajat, aztán mehet bele a fress.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Bocs a hosszúért, és a sok kérdésért! Össze akartam szedni minden gondolatom!