Én már második alkalommal 0W-30 olajat raktam apu corollájába. 16 ezer km alatt nincs mérhető olajfogyasztása, ugyanott volt nívón, mint mikor beletöltöttem. Szóval bátran buzdítok bárkit, akinek jelenleg se zabálja az autója az olajat és 30-as olaj is szerepel a gyár ajánlásába.
Nálunk remélem, ez a jó kocsi családba marad, és úgy érzem, máshol is hasonló a helyzet, az ilyen megkímélt kocsikat ritkán adják el, vagy ismerőshöz megy. Jó, tudom, 1000-et túlcsúszott most a periódus, de ez mindenhol megesik, és ilyen jó olajnál nem hiszem, hogy bármit számítana.
Csak érdekesség képpen, az én Swiftembe 5W-40 olajat tettem, a csere óta (július) benne van 4000 km, 90%-ban hosszabb távokat mentem vele, és ugye nem is hidegbe, ami jobban igénybe veszi az olajat...
És ez a 4000 km-es olaj - tegnap néztem - koszosabb, mint amit corollából engedtem le, és 4x annyit - 16000 km-t - futott, abszolút változatos körülmények között használva, egész évben. Miért? Azért, mert abba az autóba sajnos szarabb olajat használtak, és rendszeresen túl is húzták az olajcserét, Ha minden igaz, 10W-40-el, mint kiderült, mentek 20ezret is, rövid távokon. Ha legalább 0W-40-el tették volna ugyanezt, biztos vagyok benne, hogy kevésbé veszi így igyénybe, és mocskolja össze a motort. De suzukisoknál ez nem divat, engem kajak le is ugattak a fórumon, már az 5W-40-el is, hogy minek az bele, pedig szerintem nem hülyeség - észérvekkel, alátámasztva megmagyaráztam, az még abszolút reális és megfizethető kategória, 0W-40-et ebbe a kocsiba, én is drágának találom, de nem mondanám azt, hogy felesleges! Itt jól érzem magam, mert legalább hasonlóan igényes gondolkodású emberek vannak, mint én, míg, a suzukinál, ez úgy látszik a márka sajátossága, a lesz@rom, hanyagság, "jóleszazbele!". Ezúton is üdv annak, aki véletlenül onnan olvas
![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)