Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140719 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12690 Dátum: 2011.10.24 10:40:26 »
klf. rigmusokat döngicsélni az Egyedül Üdvozítő Igazság kiderítésére. (pl: olajocska, olajocska, mondcsak meg, hamiska vagy, vagy inkább originell?)  [rohog]
:D :lol: [rohog] :ser:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12691 Dátum: 2011.10.24 21:21:23 »
No látom volt kis vita, hogy milyen olaj menjen a 94-es 117e km-es 4E-FE-be, még én sem tudom, hogy 5W-40 vagy 10W-40 legyen bele. A jelenlegi Castrol 10W-40ből tavaly szeptember óta talán 1 decit csipett le belőle. Az is lehet maradok az 5w-30 eneos-nál, az az avéban nagyon jól muzsikált.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12692 Dátum: 2011.10.25 08:26:08 »
Bírja az 5W-t. Tapasztalom. 10-est ne tegyél bele légyszi. A 30 meg a 40 melegoldali a te lelkeden szárad. :D  :devil:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12693 Dátum: 2011.10.25 10:25:18 »
No látom volt kis vita, hogy milyen olaj menjen a 94-es 117e km-es 4E-FE-be, még én sem tudom, hogy 5W-40 vagy 10W-40 legyen bele. A jelenlegi Castrol 10W-40ből tavaly szeptember óta talán 1 decit csipett le belőle. Az is lehet maradok az 5w-30 eneos-nál, az az avéban nagyon jól muzsikált.
Mindenképpen 5 W a rövid utak, sok hideg motor miatt. Erre tekintettel akár még 5 W-30 is lehet (bár én 5 W-40-et preferálnék).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12694 Dátum: 2011.10.25 11:03:06 »
Naaa, még a végén Palaczk is leírta azt az 5W30-at! :clap: :winkiss: :hug:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12695 Dátum: 2011.10.25 12:10:47 »
Igen, arra ahogy ők használják  :yes: ... És hozzátéve, hogy én még erre a használatra sem ezt venném, ha az én autóm lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12696 Dátum: 2011.10.26 16:39:59 »
Rég óta figyelem a hozzászólásokat a viszkozitással kapcsolatban. Sokan esküsztök a VVTi motorokhoz az 5W30-as olajokra. Ennek kapcsán tanulmányoztam az autóm leírását, és döbbentem láttam az ábrát, ami az ajánlott olajoknál szerepel. Itt a 20W50-től kezdve szinte minden megtalálható, természetesen azzal a megjegyzéssel, hogy az adott időszakra jellemző hőmérséklet figyelembevételével. ( Nyilván a leírás nem csak Magyarországra szól.) Az 5w30-ast persze kiemelten ajánlja, de itt is csak a kedvező üzemanyag fogyasztást és a hidegindítást emeli ki. Én 0W40-est használok. A 30-assal az a fóbiám, hogy milyen lehet a kenés pl. egy kánikulai napon mondjuk egy dél-olaszországi több órás autópályán való haladáskor. Bár mostanában nálunk is többször előfordul, hogy nyáron közelebb áll a hőmérő a 40 fokhoz, mint a 30-hoz, így nem is kell túl messzire menni ahhoz, hogy nagyon meleg legyen. Most vívódok magamban, hogy legközelebb 5W30-ast, 0W30-ast tegyek bele, v. maradjak a 0W40-nél. Szerintem a 0W oldal problémát nem okoz az 5W-hez viszonyítva, csak jobb lehet.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12697 Dátum: 2011.10.26 17:39:15 »
... A 30-assal az a fóbiám, hogy milyen lehet a kenés pl. egy kánikulai napon mondjuk egy dél-olaszországi több órás autópályán való haladáskor.
Ebben az esetben mennyivel magasabb a motor hőmérséklete, mint pl 25 fok esetén?  :hmmmm:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12698 Dátum: 2011.10.26 18:05:04 »
Én már második alkalommal 0W-30 olajat raktam apu corollájába. 16 ezer km alatt nincs mérhető olajfogyasztása, ugyanott volt nívón, mint mikor beletöltöttem. Szóval bátran buzdítok bárkit, akinek jelenleg se zabálja az autója az olajat és 30-as olaj is szerepel a gyár ajánlásába.
Nálunk remélem, ez a jó kocsi családba marad, és úgy érzem, máshol is hasonló a helyzet, az ilyen megkímélt kocsikat ritkán adják el, vagy ismerőshöz megy. Jó, tudom, 1000-et túlcsúszott most a periódus, de ez mindenhol megesik, és ilyen jó olajnál nem hiszem, hogy bármit számítana.

Csak érdekesség képpen, az én Swiftembe 5W-40 olajat tettem, a csere óta (július) benne van 4000 km, 90%-ban hosszabb távokat mentem vele, és ugye nem is hidegbe, ami jobban igénybe veszi az olajat...
És ez a 4000 km-es olaj - tegnap néztem - koszosabb, mint amit corollából engedtem le, és 4x annyit - 16000 km-t - futott, abszolút változatos körülmények között használva, egész évben. Miért? Azért, mert abba az autóba sajnos szarabb olajat használtak, és rendszeresen túl is húzták az olajcserét, Ha minden igaz, 10W-40-el, mint kiderült, mentek 20ezret is, rövid távokon. Ha legalább 0W-40-el tették volna ugyanezt, biztos vagyok benne, hogy kevésbé veszi így igyénybe, és mocskolja össze a motort. De suzukisoknál ez nem divat, engem kajak le is ugattak a fórumon, már az 5W-40-el is, hogy minek az bele, pedig szerintem nem hülyeség - észérvekkel, alátámasztva megmagyaráztam, az még abszolút reális és megfizethető kategória, 0W-40-et ebbe a kocsiba, én is drágának találom, de nem mondanám azt, hogy felesleges! Itt jól érzem magam, mert legalább hasonlóan igényes gondolkodású emberek vannak, mint én, míg, a suzukinál, ez úgy látszik a márka sajátossága, a lesz@rom, hanyagság, "jóleszazbele!". Ezúton is üdv annak, aki véletlenül onnan olvas   :hug:
                                                                                                                                                   

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12699 Dátum: 2011.10.26 18:34:43 »
Ebben az esetben mennyivel magasabb a motor hőmérséklete, mint pl 25 fok esetén?  :hmmmm:

nem a motor hőmérséklete a döntő, az másodlagos. Ebben az esetben a motorolaj hőmérséklete az irányadó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12700 Dátum: 2011.10.26 18:43:11 »
nem a motor hőmérséklete a döntő, az másodlagos. Ebben az esetben a motorolaj hőmérséklete az irányadó.
A kettő között nincs összefüggés?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12701 Dátum: 2011.10.26 18:45:15 »
A kettő között nincs összefüggés?

Ezt nem állítottam.  :hug:  De a "motor" hőmérséklete és a motorolaj hőmérséklete nem feltétlenül azonos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12702 Dátum: 2011.10.26 18:55:03 »
Pl olajcserénél biztos nem...
Mellesleg a 30 as már felesleges túlzás, de ez csak az én véleményem...

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12703 Dátum: 2011.10.27 08:46:43 »
Ebben az esetben mennyivel magasabb a motor hőmérséklete, mint pl 25 fok esetén?  :hmmmm:
Ha igazad lenne ebben a kérdésben, akkor teljesen feleslegesek lennének a különböző melegoldali viszkozitású olajok.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12704 Dátum: 2011.10.27 08:56:57 »
Ha igazad lenne ebben a kérdésben, akkor teljesen feleslegesek lennének a különböző melegoldali viszkozitású olajok.
A melegoldali viszkozitás tudtommal 100 meg 150 fokon irányadó, így szerintem is tökmindegy, hogy 25 vagy éppen 40 fok a külső hőmérséklet.
L. pl. itt.