Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135835 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12645 Dátum: 2011.10.23 15:02:08 »
Lényeg az, hogy legyen bennük visszacsapószelep, ami meggátolja az olaj hengerfejből szűrőből való visszafolyását valamennyire a motor leállítása után!
Persze a minőséghez tartozik az is, hogy jó legyen a szűrőanyaga/képessége. Ez szintén nem fog kiderülni szemmel, csak ha folyamatosan szar a szűrő, idővel kiadja a motor...
Engedelmeddel belejavítottam az írásodba, hogy megállja a helyét.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12646 Dátum: 2011.10.23 15:05:29 »
Nos megeszem a kalapomat, HA az a nyüves visszacsapószelep ami egy jó félméterrel arréb is visszatartja az olajat a hengerfejben...

És mégis hogyan????  Hidd el lefolyik a kerterbe az is, pontosan ugyanúgy, mintha nem is lenne ott a szűrő. Az a dolga.

Kérlek olvasd el figyelmesen, hogy mit is írtak az általad megadott linken:

A visszacsapó szelep (anti-drain back valve) általában egy, a felcsavarható szűrő fedél belső oldalára tapadó gumi membrán. Ez a membrán eltakarja a nyílásokat, amelyeken bejut a szűrőbe a piszkos olaj és megakadályozza, hogy a motor kikapcsolása után az ne folyjon vissza a szűrőből.


Ez nem ellentétes az általam leírtakkal.

A visszacsapó szelep lerövidíti a száraz vagy félszáraz súrlódás jelenség idejét a motor mozgó részei között, mivel azzal, hogy megakadályozza az olaj visszafolyását a szivattyú irányába, meggyorsítja az olaj eljutását az egymással súrlódó elemekhez a motor elindítása során, főleg hosszabb leállások után.

És ez sem, mert a szivattyú irányába tart vissza.  A hengerfejből ugyanúgy lefolyik, mint ahogy írtam.

Nem baj, hogy nem bizonytalanítalak el, nem célom ez, de Te is beláthatod, hogy jelen esetben pontosításra szorult, amit írtál!  :flowers:



Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12647 Dátum: 2011.10.23 15:09:07 »
Mer az nem egy kifinomult Toyota (vagy Opel), csak egy régi Mazda.  :tt2: :tt2: :tt2: :D ;)

Még szerencse...nem ugat állandóan :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12648 Dátum: 2011.10.23 15:13:30 »
Én NEM tennék 30-as olajat semmilyen, VVTi-nél korábbi motorba.

5 W, hogy védje a motort hidegben; és 40, hogy védje a motort melegben.

Az viszont előfordulhat sajna, hogy ebben a korban az 5W-t már nagyon inni fogja. Ne feledjétek, az 4E-FE idejében (1992-1996) nem nagyon volt még 5W olaj, a viszkozitása olyan kicsi, hogy simán lenyeli. A gyári könyv is emlékeim szerint 10W-t említ az új motorra...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12649 Dátum: 2011.10.23 15:17:39 »
Nálam az 5w-t nem eszi.... 91es...

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12650 Dátum: 2011.10.23 15:22:34 »
Nálam az 5w-t nem eszi.... 91es...

 :eek: Hát neked hányszor kell egy nap elmondani! "Mer az nem egy kifinomult Toyota (vagy Opel), csak egy régi Mazda." :naspang:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12651 Dátum: 2011.10.23 15:24:53 »
Az viszont előfordulhat sajna, hogy ebben a korban az 5W-t már nagyon inni fogja. Ne feledjétek, az 4E-FE idejében (1992-1996) nem nagyon volt még 5W olaj, a viszkozitása olyan kicsi, hogy simán lenyeli. A gyári könyv is emlékeim szerint 10W-t említ az új motorra...
Nem, ez semmi problémát nem jelent, hacsak nem nagyon kopott a motor (de még olyankor is inkább a melegoldali viszkozitást célszerű növelni).

Ez egy súlyos (és káros) tévhit, hogy olajfogyasztás ellen a hidegoldali viszkozitás növelésével kell védekezni  :otlet: :excl:

Én a Starletben (!) -aminek a motorja 60-as évek végi konstrukció, és mikor megvettem, 118 ezer km volt benne- is 5 W olajat használtam - egész pontosan 5 W-40-est. SEMMIT nem fogyasztott belőle. '96-os Carinánkban is mindig 5 W-40 volt/van, az sem evett/eszik belőle semmit. '91-es, 180 ezret futott Volvo 440-es nem fogyasztotta a 0 (!) W-40-est. És még hosszan lehetne sorolni...

Egy egészséges 4E-FE motorba bátran mehet az 5 W, sőt, ilyen dukál bele. Ha nagyon spórolós az ember, akkor esetleg 10 W. Annál is "sűrűbbet" nem szabad (a mi éghajlatunkon) bele tenni, mert megbosszulja, kopik tőle, elkezdi majd fogyasztani, és akkor aztán már tehetsz bele bármit, túl késő lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12652 Dátum: 2011.10.23 15:28:57 »
Most megvédted a toyoták becsületét? Nekem az avensis is fogyasztotta, a vvt-ik is köztudottan csipegetik...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12653 Dátum: 2011.10.23 15:31:50 »
Az nem azért eszi, mert 5 W, hanem mert hibás konstrukció.

Elég világosan felsoroltam, hogy milyen autók voltak ezek, nem :) ? Volt amúgy koztük egy Volvo is.

Az volt a célom, hogy robi számára érthetővé tegyem, hogy nem a hidegoldali viszkozitás függvénye az olajfogyasztás. Ennek ahhoz, hogy melyik Toyota eszi az olajat és melyik nem, köze nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12654 Dátum: 2011.10.23 15:44:53 »
A Mann szűrő prémium, drága kategória, de itt feljebb kicsit romlott a hírneve, de ki tudja mi a probléma music Corsájánál...
Az olajszűrő volt... ;) Egyedi gyártási probléma lehetett, de azért az elég érdekes, hogy egymás után betett 2 db MANN-filter is egyedi gyártási hibás.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 15:48:18 írta music »
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12655 Dátum: 2011.10.23 15:47:27 »
Cs..sszétek meg az enyémben 3. éve van 5W30-as olaj, volt egyszer 0W is. 200 ezer km, 4EFE, akkor egy majdnem feleennyit futottba miért nem jó? Inkább innen induljon és később menjen a "sűrűbb" olaj felé, nem? Ja és 15 ezer km alatt még félig se megy le az olajszint, az is csak a szelepfedéltömítés miatt volt tán... :nonono:
         

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12656 Dátum: 2011.10.23 15:51:27 »
Most megvédted a toyoták becsületét? Nekem az avensis is fogyasztotta, a vvt-ik is köztudottan csipegetik...

Ugye nem akarod, hogy még egyszer leírjam?  :devil:

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12657 Dátum: 2011.10.23 15:53:35 »
Az olajszűrő volt... ;)

De azért egyszerűbb volt a kereskedőt meggyanúsítani, hogy hamis olajat árul. (még ha tudtán kívül is)  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12658 Dátum: 2011.10.23 15:55:22 »
Most megvédted a toyoták becsületét? Nekem az avensis is fogyasztotta, a vvt-ik is köztudottan csipegetik...
Nem lehet, hogy mindent sportossan szétpörgetsz ;) :cool2: :devil:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12659 Dátum: 2011.10.23 15:57:51 »
De azért egyszerűbb volt a kereskedőt meggyanúsítani, hogy hamis olajat árul. (még ha tudtán kívül is)  ;)
Szerinted nem ez volt a valószínűbb?
music