Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135931 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12630 Dátum: 2011.10.23 08:20:54 »
Milyen autó ez?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12631 Dátum: 2011.10.23 08:21:57 »
Én 0W30-at vagy 5W30-at tennék bele, főleg a rövid utak miatt inkább az előzőt. Én 5W30-cal járatom közel kétszer ennyi km-rel.
Én NEM tennék 30-as olajat semmilyen, VVTi-nél korábbi motorba.

5 W, hogy védje a motort hidegben; és 40, hogy védje a motort melegben.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 08:23:41 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12632 Dátum: 2011.10.23 11:14:34 »
Sziasztok ha már itt a szűrőket is megemlítitek.. ti milyen szűrőt javasoltok elsősorban? nekem most champion van benne szerintetetek az gáz? szétkaptam egy gyári olajszűrőt meg egy japanparts szűrót anno és szinte teljesen ugyanaz volt a belseje anyaga...
'03 Corolla E12 4zz-fe

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12633 Dátum: 2011.10.23 11:16:53 »
Ha ennyire nem bíztok az utángyártott szűrőkben, mért nem veszitek a gyárit?  :?:

TZoli

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12634 Dátum: 2011.10.23 11:26:07 »
Én meg szoktam venni magamnak a gyárit ha olajat cserélek, bár ezek is csak DENSO-k, amiből az olajszűrő Kína, a levegőszűrő Lengyel gyártás.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=2pvnvuqvd0om86wocaqh.jpg

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12635 Dátum: 2011.10.23 11:36:57 »
Nekem 650fortinos japanparst van benne és tökéletesen működik.

TSityu

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12636 Dátum: 2011.10.23 11:57:38 »
Nekem 650fortinos japanparst van benne és tökéletesen működik.

Mer az nem egy kifinomult Toyota (vagy Opel), csak egy régi Mazda.  :tt2: :tt2: :tt2: :D ;)

dimage

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12637 Dátum: 2011.10.23 13:42:19 »
Milyen autó ez?
A 2gr-fe-t kérdezed? Nov. elején veszem Camry 3.5l vvti. (2007) Kérdés mikor, mi volt cserélve, mert a tulaj elhunyt.
Megvétele után a szokásosakat cserélni kell, és nyomozom mi kell bele, mi kapható nálunk, és mit kell megrendelni. Csaknem ez a motor van a lexus GS430 és GS450H-ban is.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12638 Dátum: 2011.10.23 14:29:38 »
Sziasztok ha már itt a szűrőket is megemlítitek.. ti milyen szűrőt javasoltok elsősorban? nekem most champion van benne szerintetetek az gáz? szétkaptam egy gyári olajszűrőt meg egy japanparts szűrót anno és szinte teljesen ugyanaz volt a belseje anyaga...

Champion nagyon az eleje a minőségnek, de szódával elmegy...  :whistling:

Japanparts, Jakoparts, Nipparts, Bosch, Mann, Mahle-Knecht egyéb nagyobb nevek vállalhatóak.

Én Jakoparts-ot vettem bele először, de lassabban aludt el indítás után az olajvisszajelző, ezért cseréltem egy német Mahle-Knecht márkára, lehelettel jobb lett. A Mann szűrő prémium, drága kategória, de itt feljebb kicsit romlott a hírneve, de ki tudja mi a probléma music Corsájánál...

Lényeg az, hogy legyen bennük visszacsapószelep, ami meggátolja az olaj hengerfejből való visszafolyását valamennyire a motor leállítása után!
Persze a minőséghez tartozik az is, hogy jó legyen a szűrőanyaga/képessége. Ez szintén nem fog kiderülni szemmel, csak ha folyamatosan szar a szűrő, idővel kiadja a motor...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12639 Dátum: 2011.10.23 14:32:37 »
Champion nagyon az eleje a minőségnek, de szódával elmegy...  :whistling:

Japanparts, Jakoparts, Nipparts, Bosch, Mann, Mahle-Knecht egyéb nagyobb nevek vállalhatóak.

Én Jakoparts-ot vettem bele először, de lassabban aludt el indítás után az olajvisszajelző, ezért cseréltem egy német Mahle-Knecht márkára, lehelettel jobb lett. A Mann szűrő prémium, drága kategória, de itt feljebb kicsit romlott a hírneve, de ki tudja mi a probléma music Corsájánál...

Lényeg az, hogy legyen bennük visszacsapószelep, ami meggátolja az olaj hengerfejből való visszafolyását valamennyire a motor leállítása után!
Persze a minőséghez tartozik az is, hogy jó legyen a szűrőanyaga/képessége. Ez szintén nem fog kiderülni szemmel, csak ha folyamatosan szar a szűrő, idővel kiadja a motor...


Ezt Te se gondoltad komolyan! :surrender: :surrender:
Hogyan gátolja meg az általában alul elhelyezett szűrő, hogy a vezérműnél lévő olaj lefolyon????? :hug:

A visszacsapószelepnek nem ez a feladata, hanem az, hogy a kiszűrt fémrészecskéket a szőrőben tartsa.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12640 Dátum: 2011.10.23 14:44:39 »
Én NEM tennék 30-as olajat semmilyen, VVTi-nél korábbi motorba.

5 W, hogy védje a motort hidegben; és 40, hogy védje a motort melegben.
Én is ezt a megoldást választanám...  :yes: :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12641 Dátum: 2011.10.23 14:45:50 »
Sziasztok ha már itt a szűrőket is megemlítitek.. ti milyen szűrőt javasoltok elsősorban? nekem most champion van benne szerintetetek az gáz? szétkaptam egy gyári olajszűrőt meg egy japanparts szűrót anno és szinte teljesen ugyanaz volt a belseje anyaga...
...mint az enyémbe is: MANN W68/3! 1600Ft és a lehető legjobb!  :excl: Ezek az olajszűrők olyan olcsók, hogy a gagyi és a tényleg minőségi szűrő között max 500Ft különbség van, ami még a pénztárcánk igen jelentős "szava" ellenére is filléres különbség viszont jelentős megalkuvás a minőség oltárán...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12642 Dátum: 2011.10.23 14:53:46 »
A 2gr-fe-t kérdezed? Nov. elején veszem Camry 3.5l vvti. (2007) Kérdés mikor, mi volt cserélve, mert a tulaj elhunyt.
Megvétele után a szokásosakat cserélni kell, és nyomozom mi kell bele, mi kapható nálunk, és mit kell megrendelni. Csaknem ez a motor van a lexus GS430 és GS450H-ban is.
A Mobil amerikai oldala teljesen szintetikus 5 W-30-as olajat ajánl ebbe az autóba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12643 Dátum: 2011.10.23 14:54:39 »
Champion nagyon az eleje a minőségnek, de szódával elmegy...  :whistling:

Japanparts, Jakoparts, Nipparts, Bosch, Mann, Mahle-Knecht egyéb nagyobb nevek vállalhatóak.

Én Jakoparts-ot vettem bele először, de lassabban aludt el indítás után az olajvisszajelző, ezért cseréltem egy német Mahle-Knecht márkára, lehelettel jobb lett. A Mann szűrő prémium, drága kategória, de itt feljebb kicsit romlott a hírneve, de ki tudja mi a probléma music Corsájánál...
:wacko:
na...

Először is a MANN és a MAHLE-KNECHT gyakorlatilag testvérmárkák, tekintettel arra a tényre, hogy kb 10 évvel ezelőtt ezek EGY cég voltak. Tehát, okafogyottá válik különválasztani. A MANN hírneve egy csöppet sem csorbult sem itt feljebb, sem sehol, többünk eddigi tapasztalata alapján a legjobb minőségű szűrőket gyártja, legalábbis a VVT-i motorokhoz mindenképpen. Musicnál vagy egyedi szűrő gyártási hibáról van szó, vagy teljesen már eredetű, majd kiderül.

Valamiért a Mahle-Knecht drágább, mint a Mann, minőségbeli eltérés nincs köztük.

A "szeleppel" kapcsolatban csak addig van igazad, amíg annak meglétét feszegetjük. Amúgy Trotternél a pont.  :yes: (a magyarázatát nem gondoltad át eléggé, de ilyen velem is szokott történni...  :innocent: )
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #12644 Dátum: 2011.10.23 14:55:20 »

Ezt Te se gondoltad komolyan! :surrender: :surrender:
Hogyan gátolja meg az általában alul elhelyezett szűrő, hogy a vezérműnél lévő olaj lefolyon????? :hug:

A visszacsapószelepnek nem ez a feladata, hanem az, hogy a kiszűrt fémrészecskéket a szőrőben tartsa.

Üdv Trotter!

Nem akarom megkérdőjelezni a tudásodat, de már-már majdnem engem is elbizonytalanítasz dolgokban (szerencsére nem  :devil::excl:

Nos ha nekem nem hiszed olvass:
http://www.filtron.pl/hu/index.php?idp=63

http://www.autopatkai.hu/autoszerviz-cikkek/40-mann-filter-olajszurok

---

illetve nem a topic témájához tartozik, de tegnap is volt egy hasonló hozzászólásod:

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg434478#msg434478

Nem reagáltál rá  :whistling:....