A túltöltést én váltóra értettem, a félreértés elkerülése érdekében, azt KI KELL EMELNI, HOGY CSAK A HIBÁS KONSTRUKCIÓ MIATT KELL EZESETBEN TÚLTÖLTENI, MÁS TIPUSNÁL NEM SZABAD!!! ![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
OK OK, nem kell rögtön ennyi kiemeléssel írni
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindenki töltse túl a motorolaj- vagy egyéb szinteket.
Arra céloztam, hogy a mérnökök sem hülyék, mindig mindennek bőven megvan a tűrése. 1 deci plusz váltóolaj, kicsit a max. feletti olajszint a motornál még SEMMI kárt nem fog okozni, és ez BIZTOS.
Szerinted PONT ennél a motornál éppen volt még fél liternyi plusz olajtöltéshez is hely, másoknál meg 1-2 decihez sincs?
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Amikor a ZZ-s motorokat megtervezték, senkinek sem volt esze ágában sem az, hogy majd
egyszer többet öntessenek bele. Mint ahogy a többi motornál sem így tervezik. De attól, hogy max. fölé öntöd egy kicsivel, az ég világon semmi bajt nem okozol. Sőt. Gyakori és gyors kanyarvételkor még jó is, mert nem fog
olyan könnyen kimenni az olajteknőből az olajszivattyútól az olaj.
Ahhoz, hogy mondjuk a szimmeringeknél elkezdje kinyomni az olajat, igen nagymértékű túltöltés kell, nem pedig néhány százalékos.