Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5124619 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12375 Dátum: 2011.09.11 21:35:30 »
Megtudná Nekem mondani valaki, hogy mennyi kilométer futás után illő cserélni a motorolajat/olajszűrőt egy 2.2 D-CAT 177LE motornál? Kezelési könyv nincs. Állítólag elveszett. Nem régen van meg, állítólag eladás előtt cserélték, de messziről jött ember ugye.... jobban szeretem, ha tudom pontosan mikor és milyen olaj lett beleöntve. Nem olvastam végig a topikot, csak bele-bele olvastam. Annyi ragadt rám, hogy 5W-30 a megfelelő olaj bele.
Nekem is úgy rémlik, hogy 5 W-30 az elsődleges gyári ajánlás, de vigyázz, mert ezen belül nem mindegy, hogy pontosan milyen. Szerintem kérdezd meg egy márkaszervízben. A csereintervallum szvsz 15 ezer km vagy egy év, ez alá menni teljesen fölösleges (20 évvel ezelőtti motorkonstrukcióknál, illetve olajoknál lehetett indokolt az a 10 ezres ütem, amiről itt gyakran olvashatsz; a Toyota így is vastagon túlbiztosít még a 15 ezerrel is, alig van ma már olyan autógyártó, amelyik ne írna elő ennél hosszabb intervallumot.)

Köszönöm a választ! Hiszek Neked, mert az előzőekben a srácok csupa jót írtak Rólad!
Azt mondják, hogy Te egy  :angel: vagy!   :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.11 21:37:16 írta Apaszive »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12376 Dátum: 2011.09.11 21:59:16 »
Ahhoz tul szoros es tul sok sort iszik  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12377 Dátum: 2011.09.11 22:40:53 »
A szoros gondolom szőröst, a sor meg sört jelent  :D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12378 Dátum: 2011.09.12 08:53:03 »
Te Sherlock Holmes  :detective:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12379 Dátum: 2011.09.12 11:27:04 »
Sziasztok!
Próbáltam a sok-sok hozzászólásokból kiszűrni a rám vonatkozó dolgokat, de sajnos csak nagyobb lett a zavar a fejemben. Tehát fék olajat szeretnék venni a 2003-as Corollámhoz. A könyvében SAE J1703 v. FMVSSN.116 DOT3 és SAE J1704 v. FMVSSN.116 DOT4 fékolajat ajánlanak. A neten nézelődve van ilyen olaj DOT5.1-es is. Most akkor DOT3 v DOT4 V. DOT5.1 olaj kell bele. Mi a különbség a DOT számok között? Mire kell odafigyelni? Esetleg tudtok ajánlani megfelelő jó minőségű olajat?

Köszönöm: Zoli
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.12 11:42:50 írta rittzo »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12380 Dátum: 2011.09.12 11:59:20 »
A DOT 3 már elavult, 4 vagy 5.1-est vegyél bele. Annyi a fontos csak, hogy 5.0-t NE, mert az olyan anyagot tartalmaz, amit nem szabad a kocsidba tenni. A DOT 4 a Bárdinál (vagy Unix) a Mintex márkájú kb 1500/liter. Én az E11-embe 4.0-t vettem.

Érdemes a keresővel is nézelődni, itt találtam pl. hasznos infot, de biztos van még. :) Fontos, hogy 2-3 évente cseréld le a fékfolyadékot mindenképp!
         

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12381 Dátum: 2011.09.12 14:40:45 »
A DOT 3 már elavult, 4 vagy 5.1-est vegyél bele. Annyi a fontos csak, hogy 5.0-t NE, mert az olyan anyagot tartalmaz, amit nem szabad a kocsidba tenni. A DOT 4 a Bárdinál (vagy Unix) a Mintex márkájú kb 1500/liter. Én az E11-embe 4.0-t vettem.

Érdemes a keresővel is nézelődni, itt találtam pl. hasznos infot, de biztos van még. :) Fontos, hogy 2-3 évente cseréld le a fékfolyadékot mindenképp!
Szia!

Köszönöm szépen.

Z

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12382 Dátum: 2011.09.12 14:43:29 »
rittzo: EZT kerestem neked délelőtt (most találtam meg).  :innocent: Amúgy 2 év vagy 30 ezer km-enként legyen csere a fékfolyadék esetében! ;)
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12383 Dátum: 2011.09.12 14:49:14 »
Üdv!

Nemrég hallottam szerelőnél ügyféltől, hogy egy RESTORE nevű adalékkal jó tapasztalatai voltak. Csak az a helyzet, hogy nem túl hosszú távon. Esetleg valaki használt itt ilyet, vagy van információja erről a dologról?

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12384 Dátum: 2011.09.12 14:58:47 »
rittzo: EZT kerestem neked délelőtt (most találtam meg).  :innocent: Amúgy 2 év vagy 30 ezer km-enként legyen csere a fékfolyadék esetében! ;)
Köszi mindent, magamévá tettem.  :yes:
Még egy gyors kérdés. A kuplungot is pumpálva és teljesen kinyomva kell légteleníteni?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.12 15:12:36 írta rittzo »

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12385 Dátum: 2011.09.12 15:16:47 »

A fent leírtakra egyébként néha én is hajlamos vagyok. Én a guminyomással vagyok így. Mindig kicsivel többet nyomok, pedig ott is le van írva, hogy mennyinek kell lenni.

Akkor miről is irogatsz???!!  :censored: :censored:
A véleményemet írtam le kulturált formában. Nem gondoltam, hogy engedélyt kell kérnem ehhez tőled.
A fent idézettel csak azt akartam jelezni, hogy én elismerem, hogy nem vagyok tökéletes és mindentudó, de ettől még lehet véleményem dolgokról.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12386 Dátum: 2011.09.12 17:28:13 »
Üdv mindenkinek, rég jártam itt.

Meg van az első pontos olajfogyasztás adatom a carinámhoz.
a 1000 km alatt 11,6 dl-t fogyasztott el.
Ezt úgy tette, hogy az első 4000 km alatt fogyott 2,3 dl, míg a maradék 6000 km alatt a 9,3 dl-t.
Az olaj motul 8100 x-clean c3.

Ez az egyenetlen olajfogyasztás jellemző a km előrehaladtával, vagy valami más lehet?
Teljesen normális dolog, hogy a többet futott olaj nagyobb mértékben fogy.
És akkor az is elképzelhető, hogy más márka másképp fog reagálni a használatra, és emiatt az olajfogyás is másképp alakul?
Prius 2 - a mosolygós autó.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12387 Dátum: 2011.09.12 21:39:17 »
Sziasztok!
Próbáltam a sok-sok hozzászólásokból kiszűrni a rám vonatkozó dolgokat, de sajnos csak nagyobb lett a zavar a fejemben. Tehát fék olajat szeretnék venni a 2003-as Corollámhoz. A könyvében SAE J1703 v. FMVSSN.116 DOT3 és SAE J1704 v. FMVSSN.116 DOT4 fékolajat ajánlanak. A neten nézelődve van ilyen olaj DOT5.1-es is. Most akkor DOT3 v DOT4 V. DOT5.1 olaj kell bele. Mi a különbség a DOT számok között? Mire kell odafigyelni? Esetleg tudtok ajánlani megfelelő jó minőségű olajat?

Köszönöm: Zoli
Én most cseréltem le dot4 volt benne dot4 et kapott.   
 Értelmezhető magyarázat:   http://www.olajinfo.hu/index.php/fekfolyadekok
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12388 Dátum: 2011.09.13 08:02:33 »
Sziasztok!

Köszönöm a sok érdemleges hozzászólást mindenkinek. Már csak azt szeretném megtudni, hogy a kuplungot is úgy kell légteleníteni mint a féket?

Zoli

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12389 Dátum: 2011.09.13 08:57:01 »
Sziasztok!

Köszönöm a sok érdemleges hozzászólást mindenkinek. Már csak azt szeretném megtudni, hogy a kuplungot is úgy kell légteleníteni mint a féket?

Zoli

Legjobb ismereteim szerint úgy csináltuk. Üvegbe fékfolyadék, tömlővel légtelenítővel összeköt, lazítás, bentről valaki pumpál, légtelenítő visszahúzás lassan nyomott pedálnál. Csak figyelni kell, nehogy kifogyjon a tartályból a folyadék.