Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132431 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12090 Dátum: 2011.08.14 12:51:47 »
Egyszóval: nálam a 30E km-es olajcsere-periódus marketingfogás. Egyelőre.  Nyilván megy előre a technika és az olajipar is.

Nálam is, abszolút megértem, nem is normális dolog.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12091 Dátum: 2011.08.14 12:53:16 »
Hát nemtom. A Camryre 7500-at ír a gyár, de 17 ezer alatt még sosem cseréltem. Inkább 20 ezer körül. És nem a legszuperebb fullszint olajat használom, csak egy rész-szint 10 W-40-est. Oszt most van benne 384 ezer, és még nem volt megbontva, és megy. Egész jól. Úgyhogy nekem el nem meséli senki, hogy a 15 ezer nem bőven elég  :flowers:

Feltételezem folyamatosan méred a motorod végnyomását, és ellenőrzöd a belső állapotát, ezért biztos vagy benne, hogy nem érte emiatt jelentős károsodás. Persze az más kérdés, ha jobban értesz hozzá, mint az autót tervező japán mérnökök.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12092 Dátum: 2011.08.14 13:14:20 »
Előre bocs, hogy kérdezetlenül is közbedumálok. Elismerem, nálam sokkal-sokkal hozzáértőbbek szoktak írni ide (is). De:
Nem értem, miért kell azon filózni, hogy ki mikor cseréli le saját belátása szerint saját autójában a saját olaját, hogy kinek mennyi pénze van erre, meg hogy ezért maradi-e? Nyilván vannak objektív tényezők, a figyelmet sokan felhívták ezekre, persze néha jó megismételni/fejleszteni őket, de ha valaki hajlandó rászánni az erőforrásait az ezekhez mérten esetleg szükségtelen sűrűbb olajcserére, miért ne tegye nyugodtan anélkül, hogy ezen rágódnának? Túl kellene lépni ezen. Egyszer elmondani neki bőven elég, de akár oldalakon át? Nyilván van mindenkinek többé-kevésbé megalapozott véleménye, én igyekszem ezt tiszteletben tartani, nem minősítgetni.
ennyi és pont... :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10284
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12093 Dátum: 2011.08.14 13:23:16 »
vd1234

Fórum... Olajtopik... Min filózzunk  :) ? Adott egy fölösleges és káros magatartás - te szó nélkül hagyod, OK, a te dolgod  :yes: - én nem hagyom szó nélkül. Ha 1000-szer kell leírni, leírom annyiszor. Ha ezzel csak 1-2 ember véleményét sikerül megváltoztatnom, már megérte  :yes:

A minősítés meg úgy en block az egész magyar népnek szólt  ::) ... De ebbe nyilván nem érdemes bővebben belemenni, legalábbis nem itt  :)
Szerintem ez a célod akkor is teljesül, ha nem oldalakon keresztül megy a győzködés/érvelés, akire hatsz, annak annyi is elég, akire meg nem, csak azért sem hallgat Rád, hiába lenne is igazad, max. a hangulat romlik meg esetleg a fórumon. Ez ilyen egyszerű.  :flowers:
OFF A magyar népre pedig szintén igaz, hogy fejétől bűzlik a hal. Mi magunkat bunkózzuk, ez is spec. tulajdonságunk  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.14 13:30:52 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10284
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12094 Dátum: 2011.08.14 13:25:16 »
Talán azért ne tegye, mert létezik olyan, hogy környezettudatos gondolkodás. Nem lesz lényegében semmivel sem jobb a kocsinak, ha pl. fele annyi km után cseréli, mint a gyári előírt. :flowers:
Teljesen igazad van, de ezt mindenkinek magának kell belátnia  :flowers:

A fáradt olajat pedig tényleg ne öntsük máshová, mint  gyűjtőhelyre, én spec. a benzinkútra viszem, ott töltögetem a "ciszternájukba"  :) De ha tud valaki jobbat, szívesen veszem a javaslatokat!
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.14 13:53:14 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12095 Dátum: 2011.08.14 13:41:38 »
Hát nemtom. A Camryre 7500-at ír a gyár, de 17 ezer alatt még sosem cseréltem. Inkább 20 ezer körül. És nem a legszuperebb fullszint olajat használom, csak egy rész-szint 10 W-40-est. Oszt most van benne 384 ezer, és még nem volt megbontva, és megy. Egész jól. Úgyhogy nekem el nem meséli senki, hogy a 15 ezer nem bőven elég  :flowers:
Feltételezem folyamatosan méred a motorod végnyomását, és ellenőrzöd a belső állapotát, ezért biztos vagy benne, hogy nem érte emiatt jelentős károsodás. Persze az más kérdés, ha jobban értesz hozzá, mint az autót tervező japán mérnökök.
:flowers: ... egy ideje benne vagyok a célkeresztedben, de sebaj, megszoktam már  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10284
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12096 Dátum: 2011.08.14 18:09:23 »
Átnéztem megint azt a mazdás leírást,  megnéztem "néhány" olaj adatlapját, azon gondolkozok, hogy ha eljön az ideje, kipróbálok egy Valvoline Durablend 5w30 olajat. Ránéztem az árakra, elég nagy a szórás.
Tudtok segíteni, mi a tapasztalat ezzel az olajjal, mennyire elterjedt ennek a hamisítása, illetve melyik az a cég, ami megbízható (és nem a legdrágább...) ?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12097 Dátum: 2011.08.14 19:07:20 »
Hozzám a flottás Octavia, Polo, PDTDI-k is 15.000km-ként járnak olajcserére, van amelyik 300.000km felett jár már...

Renault 1.9dci-nél azért is veszélyes a 30.000-res csereperiódus, mert nagyon vékony a  turbó olajvisszafolyó csöve és az szokott eldugulni a dzsuvától, ezáltal turbó kuka.

Öö, én csak az egyhatos Octávról tudok nyilatkozni, Oct II + faceliftesek.

A Renaulttal kapcsolatban tökéletesen igazad van. :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12098 Dátum: 2011.08.14 23:34:30 »
Mennyi pénze van itt egyeseknek... döbbenet  :yes: !
Minél magasabb a sváci frankos lakáshitelem törlesztője, annál sűrűbben cserélek olajat az autómban! Én így sztrájkolok ellen! És amúgyis: Dübörög a Pannon-Pumaaaaaa!!!!!! :D  :punk: :punk:  :D :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Qizmo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12099 Dátum: 2011.08.15 12:50:01 »
Mi a véleményetek a Mobil 1 Peak Life 5W-50 (volt Rally Formula) motorolajról? Használt már valamelyikőtök ilyet?
A 98-as 2.0 Avensisembe lenne...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12100 Dátum: 2011.08.15 12:55:15 »
Mi a véleményetek a Mobil 1 Peak Life 5W-50 (volt Rally Formula) motorolajról? Használt már valamelyikőtök ilyet?
A 98-as 2.0 Avensisembe lenne...
Ez egy speckó viszkozitás, nem gyári ajánlott viszkozitás. Egy jó fajta 5W-40-es, vagy ha nem eszi a motorod az olajat, akkor 5W-30 API SM olaj (hamár Mobil1, akkor inkább az ESP Formula 5W-30) célszerűbb választás. A Rally Formula inkább verseny olaj, kevésbé ajánlott a sima normál használatra. De ott van a jó öreg Castrol Edge 5W-30, vagy Magnatec 5W-40...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Qizmo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12101 Dátum: 2011.08.15 13:06:08 »
Mi a véleményetek a Mobil 1 Peak Life 5W-50 (volt Rally Formula) motorolajról? Használt már valamelyikőtök ilyet?
A 98-as 2.0 Avensisembe lenne...
Ez egy speckó viszkozitás, nem gyári ajánlott viszkozitás. Egy jó fajta 5W-40-es, vagy ha nem eszi a motorod az olajat, akkor 5W-30 API SM olaj (hamár Mobil1, akkor inkább az ESP Formula 5W-30) célszerűbb választás. A Rally Formula inkább verseny olaj, kevésbé ajánlott a sima normál használatra. De ott van a jó öreg Castrol Edge 5W-30, vagy Magnatec 5W-40...

A helyzet az, hogy eszi és ezért vagyok egy kicsit bizonytalan abban hogy milyen motorolajat válasszak. Egy-két helyen azt olvastam, hogy olajfogyásnál segíthet egy nagyobb viszkozitású olaj, de van ahol ezt meg is cáfolták...
Amúgy most olyan 1l/2500km az olajfogyasztás a jelenleg használt Castrol Edge 10W-40-el (már rájöttem hogy ez rossz választás volt).

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12102 Dátum: 2011.08.15 13:18:37 »
A vvt-i motoroknál rossz ötlet a "vastagabb" olaj az evés "megszüntetésére". Attól függően lehet "jó" a magasabb számú olaj, hogy mitől is eszi adott autó az olajat, mert nagyon nem mindegy. Persze ez mindig csak átmeneti ajánlás, amíg ugye meg nem javítja az ember az alapvető hibát, mert az olajcsere nem oldja meg, nem folyékony szerelő.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12103 Dátum: 2011.08.15 13:23:04 »
Javítja az olajfogyási hibát... Jaa, konkrétan egy rövid ideig kevesebbet fog enni, de eközben a működésben tovább súlyosbodik a helyzet, ami azt fogja eredményezni, hogy még a "vastag" olajat is enni fogja, mint, ahogy a 10W-40-essel is teszi.

Attól tartok, hogy nem jársz már messze a motorgeneráltól, a 2500km/1L már ok rá, hogy szétbontsd a motort, és megjavíttasd. Tudom, hogy nagyon költséges, de egyszer kell normálisan megcsinálni, majd utána minőségi olajat beletölteni, és örök élet lesz a motor. Ezzel az említett olajfogyasztási adattal sokat nem tudsz kezdeni, sem adalékkal, sem olajjal, minden, amit próbálsz, csak időhúzás és a megoldás a dugó- és gyűrű-, illetve tömítésgarnitúra csere lesz...
más ötletem sajna nincs rá.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12104 Dátum: 2011.08.15 13:23:59 »
Javítja az olajfogyási hibát... Jaa, konkrétan egy rövid ideig kevesebbet fog enni, de eközben a működésben tovább súlyosbodik a helyzet, ami azt fogja eredményezni, hogy még a "vastag" olajat is enni fogja, mint, ahogy a 10W-40-essel is teszi.
:yes: