Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135795 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12030 Dátum: 2011.08.09 13:47:53 »
Azt hiszem a motorkódból lehet tudni. Úgy tudom az új motor a 4zz-fe, a régi pedig 4zz és nem fe a vége, hanem valami u betűs dolog.
Ezt meg tudom erősíteni, az enyém is 4ZZU...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12031 Dátum: 2011.08.09 18:08:05 »
Azt hiszem a motorkódból lehet tudni. Úgy tudom az új motor a 4zz-fe, a régi pedig 4zz és nem fe a vége, hanem valami u betűs dolog.
Ezt meg tudom erősíteni, az enyém is 4ZZU...
de a motorszám és a motorkód az nemugyanaz a forgalmiban motorszám van motorkód nincs...azt honnan tudom meg? egyébként a motorszám nekem is 4zzu val kezdődik :S
'03 Corolla E12 4zz-fe

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12032 Dátum: 2011.08.09 18:23:59 »
A motorkód is ugyanaz mindkét motornál, az a minimális változtatás ami történt attól nem változott meg.
A motorkód eleje (4ZZ) ami a motorszámban is szerepel, mert az vonatkozik a blokkra. A vége (FE) a hengerfejre illetve üzemanyag-ellátásra utal, ez a motorszámban nem szerepel.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12033 Dátum: 2011.08.09 18:26:49 »
A motorkód is ugyanaz mindkét motornál, az a minimális változtatás ami történt attól nem változott meg.
A motorkód eleje (4ZZ) ami a motorszámban is szerepel, mert az vonatkozik a blokkra. A vége (FE) a hengerfejre illetve üzemanyag-ellátásra utal, ez a motorszámban nem szerepel.
mind1 ha a régrbbi konstrikció az sem baj mondjuk eddig nem eszi az olajat kopp kopp kopp :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12034 Dátum: 2011.08.11 17:01:34 »
Itt egyértelműen a "rugalmas" olajcsere mellett teszik le a voksukat, amit Palaczk mester is sokszor hangoztatott:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/08/11/motort_csereljunk_vagy_olajat/

« Utoljára szerkesztve: 2011.08.11 17:04:50 írta Lotto »
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12035 Dátum: 2011.08.11 22:20:59 »
Itt egyértelműen a "rugalmas" olajcsere mellett teszik le a voksukat, amit Palaczk mester is sokszor hangoztatott:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/08/11/motort_csereljunk_vagy_olajat/
Jaja, én is olvastam ezt a cikket. Mit értesz rugalmas olajcsere alatt? Ez a cikk teljes mértékben támogatja a ma divatos 20-30ezres /2éves csereperiódusokat. Értelmezésem szerint kimondottan a
Vw - Castrol Longlife témára is utal.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12036 Dátum: 2011.08.12 08:16:24 »
Jól írja a cikk, a lényeget, ami ez:

Kimondhatjuk tehát, hogy a csereperiódus betartása nem szükségképpen jelenti a motor nagyobb kopását, vagy a kenőolaj elsavasodását és fekete iszaposodását, azonban ehhez feltételeknek kell teljesülni. Az egyik ilyen feltétel az előírt olaj, valamint az előírt tüzelőanyag használata, a másik pedig a jármű rendeltetésszerű használata. Amelyik autót közútra terveztek, azzal közúti körülmények között kell menni. Nem probléma ha sportosan, de nem tisztán verseny körülmények között. Ez esetben a periódus tartható, csak akkor kell ettől eltérni, ha az igénybevétel is jelentősen eltér. A gyártó minden esetben tartalékokat épít be, ez igaz a kenőolajra és a csere periódusára is. Ha ész nélkül rövidítjük a periódust, akkor egyrészt a saját pénztárcánk ellensége vagyunk, másrészt pedig feleslegesen terheljük a környezetet. Ha az egyik feltétel nem teljesül, akkor a hosszú periódus sem tartható. Ha például rossz minőségű, magas kéntartalmú, savas gázolajat tankolunk, esetleg rendszeresen látogatjuk autónkkal a pályanapokat, akkor gondolkodhatunk az olajcsere ciklus rövidítésén.

Tovább nehezíti az olaj helyzetét, ahogy a jármű korosodik és motorja kopik. A dugattyú melletti résveszteségek nagyobbak lesznek, az olajba több szennyezőanyag kerül és kémiailag is degradálódik. Ebben az esetben indokolt a csereperiódus 10-20%-kal való csökkentése, de az autógyárak ezzel már nem foglalkoznak, leginkább azt szeretnék, ha ilyenkor új autót vásárolnánk.


Gyakorlatilag ugyanezt mondtuk/írtuk itt eddig is. A mai modern motoroknál, ha a gyár megad egy 30.000km/2éves csere ciklust, akkor ehhez tudni kell a hozzárendelt feltételeket is, nevezetesen, hogy jellemzően üzemmeleg állapotban használjuk a motort (ez alól kizárt a városi reggeli-délutáni 2-3km-es út), lehetőleg egyenletesen a normál üzemi fordulatszám tartományban. Ha sok a város, vagy sok a hideg járat, vagy rendszeresen van hajtva a kocsi, akkor rövidíteni kell a - motort védendően a - perióduson!
Az a gond, hogy sokan kinyitják a szervizkönyvet (ha egyáltalán egyszer is előveszik), megnézik, "mennyi is ez? 30.000? Hát akko' bőven jók vagyunk", és közben alig éri el nála használat közben a motor az üzemi hőmérsékletet.
Nagyon fontos, hogy az ilyen "rugalmas" periódusokkal kapcsolatban a száraz adatok mellett ugyanannyira figyelembe kell venni a használat módját, körülményeit is!

Esetünkben a családban anyukám 1,7 cdti H Astrájának 30.000km/2év az előírt olajcsere periódusa. Mivel ő legtöbbször csak pár km-re megy vele, illetve különösebben nem figyel oda arra, hogy hidegen kevésbé forgatjuk a motort, nála a 30.000km-ből önkényesen 20.000-et csináltunk. Addigra elhasználódik az olaj, szemmel láthatóan.
És ugyanez az autó lehet az ellenpélda is az első gazdájánál, ami egy holland céges emberke volt, aki autópályán használta, és 2,5 év alatt beletett 115.000km-t. A szervizkönyv szerint 27-29.000km-ként cserélte az olajat teljesen helyesen. Más volt a használati módja, mint most, ezért rugalmasan kell az olajcseréket "beállítani". Nálam ez a harmadik variáció lenne, ugyanis én 2 év alatt nem mennék vele 30.000km-t, így nálam a 2év lenne nagy valószínűség szerint a periódus. Emiatt van az is, hogy a Corollámban sem 15.000-ként cserélek olajat, hanem évente, ami kb 8-11.000km-t jelent...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12037 Dátum: 2011.08.12 09:04:06 »
Mit értesz rugalmas olajcsere alatt?
Hondanal van 10 vagy 20 ezer km, 1 vagy 2 ev. Hasznalattol fuggoen: hogy ha sokat hasznalod varosban rovid utakra, akkor elobbit erdemes tartani. Ezt szepen le is irjak a manual-ben. Ezt lehet rugalmasnak nevezni es szerintem teljesen esszeru is.  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12038 Dátum: 2011.08.12 09:58:28 »
Ezzel az egyel nem értek egyet:
"benzinesben pedig nem tekinthető korszerűnek, amely legalább nem húszezer km-enként kéri a cserét."
A Toyotánál a mai napig 15 ezer a csereintervallum. Én hiszem azt, hogy a Toyota mit csinál, de ez csak olyan 300ezer km környékén derül majd ki...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12040 Dátum: 2011.08.12 10:18:45 »
Én már janurában úgy emlékszem, hogy az újjal vettem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12041 Dátum: 2011.08.12 10:22:45 »
Én már janurában úgy emlékszem, hogy az újjal vettem.

Én tavaly októbere közepe felé vettem az új kinézettel és 2010.07. töltésűek voltak.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12042 Dátum: 2011.08.12 10:26:03 »
Sziasztok!
Érdekelne hogy a M1 Esp tavaly melyik töltési hónaptól kapta a mai, jelenlegi matrica kinézetét, erről:
erre:  Aki tudja, köszönöm! ;)
Én márciusban vettem, asszem tavaly augusztusi gyártású, és az már zöld volt. Nem hiszem, hogy pontos hónapra be lehetne ezt lőni.
De ne az alapján dönts, hogy egy honlapon melyik kép van fent, mert nyilván sok helyen még nem cserélték le a régit. Inkább a gyártási/lejárati időt keresd a flakonon. Szerintem most már mindenhol zöldet lehet kapni.

TSityu

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12043 Dátum: 2011.08.12 10:36:49 »
Ezzel az egyel nem értek egyet:
"benzinesben pedig nem tekinthető korszerűnek, amely legalább nem húszezer km-enként kéri a cserét."
A Toyotánál a mai napig 15 ezer a csereintervallum. Én hiszem azt, hogy a Toyota mit csinál, de ez csak olyan 300ezer km környékén derül majd ki...

Szerintem a cikkben sem kijelentés volt, nekem a úgy tünt mintha a cikkíró is idézte volna, de nem teljesen értene vele egyet.  :hmmmm:

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12044 Dátum: 2011.08.12 10:44:08 »
A régin is ott az API SM minősítés egyébként ugye?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J