Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135798 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11985 Dátum: 2011.07.29 16:15:57 »
Bocs ha félreértettem valamit, de leszedéskor nekem annyira mindegy, hogy eldeformálja, esetleg leszedi a festéket. Ahogy írtam, még simán csavarhúzóval is átütik a szerelők, ha annyira rárohadt - vagy valaki fogóval tépte rá cserénél. Vissza meg általában simán kézzel rakja az ember - nem nagyon láttam olyan szűrőt, ahol ez ne lett volna bőven elég.
Én visszafelé is így teszem persze a tömítő gumit megolajozva és nem mint az álla rátépve de ugyan így tezsem vissz is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11986 Dátum: 2011.07.29 16:58:05 »
Hihi :) Ezt a csavarhúzós morbid trükköt én is hallottam egyszer, bááár... :D Igaz ráhúzni állítólag egy erős kézi meghúzás is elég volna.

Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11987 Dátum: 2011.07.29 17:08:34 »
Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.
Erről van szó  :hug:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11988 Dátum: 2011.07.29 22:18:58 »
Kamikaze!

Nem viszem Én sehova, 12 éve ezen a területen dolgozok egy független műhelyben.
Egyik sem fos, ma már tányéros olajszűrő leszedő kell szinte az összes új típushoz,(szűrőbetéteknél néhány gyártó csinál hatszöget a kupak tetejére) persze lehet mekkmesterkedni kalapáccsal meg hulladékvassal, de az nem én stílusom.
Olajszűrő leszedéshez oda való szerszám kell!


Például aki cserélt már D4D motoros Hiacen szürüt az érti hogy miért kell a tányéros! Úgyhogy csatlakozom hozzád. Normális szerszám kell, a többi csak barkács!
Xanyi

TZoli

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11989 Dátum: 2011.07.29 22:38:04 »
Ezek nem értik...
Jár hozzám egy 2008-as összkerekes Hiace D4D...
De azért megnézném ennek a leszedését is bilinccsel vagy szalagos fogóval:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=yqpxt8h3nm0xqx28s8m5.jpg

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11990 Dátum: 2011.07.29 23:36:43 »
Ezek nem értik...
Jár hozzám egy 2008-as összkerekes Hiace D4D...
De azért megnézném ennek a leszedését is bilinccsel vagy szalagos fogóval:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=yqpxt8h3nm0xqx28s8m5.jpg

Ha jól veszem ki így képből, akkor ez valamelyik AD motorja a Toyotának... 2.0 vagy 2.2 D4D. Mielött valaki félreérti a képet, a közepén a négyszögnél fogva nem vehető le, mert az csak a közepén egy csavar, hogy ki lehessen engedni belőle az olajat...
Xanyi

TZoli

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11991 Dátum: 2011.07.30 10:13:23 »
Igen ez egy Auris 2.0 D4D, csak este már nem volt hangulatom ezt végig berakni

A négyszög fejű csavar a szűrőházba maradt olaj leengedésére szolgál, kivesszük a csavart:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=l69pzzmwbdeiulli166k.jpg

Az új olajszűrő dobozában (gyári) van egy kis pipa:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=dvxa0x7dfpuw7dhpcn5f.jpg

Amit egy határozott mozdulattal bele kell nyomni a kivett négyszögcsavar helyére és máris gyönyörűen folyik az olaj:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=oeo6quxbyfmf50xywmo5.jpg

Majd ezután tányéros leszedővel a kupak lecsavar, benne a szűrőbetét:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=4nu9jiack1w0rpil9uyd.jpg

Eltakarít, új szűrő belerak, új O gyűrű a házra felhelyez:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=4ol72btnl5v8bdpsdvab.jpg

Visszahúz a helyére, kis négyszögcsavar alá is új O gyűrű (benne van a szűrőcsomagban), az is meghúz és kész. Ennyi egy olajszűrőcsere 2.0 D4D-n

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11992 Dátum: 2011.07.30 13:37:12 »
Hihi :) Ezt a csavarhúzós morbid trükköt én is hallottam egyszer, bááár... :D Igaz ráhúzni állítólag egy erős kézi meghúzás is elég volna.

Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.

????? Hát akkor meg szervizben mért húzzák rá szakadásig szinte??(tányéros)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11993 Dátum: 2011.07.30 15:27:11 »
Hihi :) Ezt a csavarhúzós morbid trükköt én is hallottam egyszer, bááár... :D Igaz ráhúzni állítólag egy erős kézi meghúzás is elég volna.

Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.

????? Hát akkor meg szervizben mért húzzák rá szakadásig szinte??(tányéros)
Hát ha tényleg ezt csinálják, akkor talán mert azok tutira értenek hozzá  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.30 15:31:32 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11994 Dátum: 2011.07.30 17:10:28 »
Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.
????? Hát akkor meg szervizben mért húzzák rá szakadásig szinte??(tányéros)
[/quote]

Rendben, húzd rá bikából, Te dolgod.

Te láttad, nem én, én csak csináltam vagy 100x már. Mindegy, hagyjuk.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11995 Dátum: 2011.08.01 00:53:49 »
Hihi :) Ezt a csavarhúzós morbid trükköt én is hallottam egyszer, bááár... :D Igaz ráhúzni állítólag egy erős kézi meghúzás is elég volna.
Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.
????? Hát akkor meg szervizben mért húzzák rá szakadásig szinte??(tányéros)
Tán mert hülyék. A szűrőkre többnyire rá is van írva, hogy meghúzni csak kézzel szabad. Persze lehet, hogy van olyan autótípus, amely kivétel ez alól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11996 Dátum: 2011.08.01 09:22:13 »
Hihi :) Ezt a csavarhúzós morbid trükköt én is hallottam egyszer, bááár... :D Igaz ráhúzni állítólag egy erős kézi meghúzás is elég volna.
Ácsi!!!  Ráhúzni nem szabad az eszközzel, csak kézzel, előtte a tömítőgyűrűt leheletnyit meg kell a friss olajjal húzni.
????? Hát akkor meg szervizben mért húzzák rá szakadásig szinte??(tányéros)
Tán mert hülyék. A szűrőkre többnyire rá is van írva, hogy meghúzni csak kézzel szabad. Persze lehet, hogy van olyan autótípus, amely kivétel ez alól.

Tán mert a gyári szürő dobozán az van, hogy tekerd fel kézzel, majd 3/4-et fordulatot húzz rá!
Xanyi

calv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11997 Dátum: 2011.08.02 12:52:31 »
Egy kis segítséget kérnék a hozzáértőktől:
a kezelési könyv (2005-ös gyártású manuális sebváltós 2.0 vvt-i Avensis Wagon) azt írja, hogy a nívópálcán két pötty vagy pedig F és L jelzés van. Nos, az én nívópálcámon mindkét jelzés megtalálható, a márkaszerviz által betöltött olaj 10w40 volt, kb. 1000 km-rel ezelőtt. A szint most az alsó és a felső pötty között van, hideg motornál. Kérdéseim, hogy a 10w40 olajjal lehet-e bármilyen gondom (5w30-at olvasok mindenhol, 182e km van a kocsiban) és hogy a nívópálcán melyik jelzést vegyem figyelembe? Mellékelem a nívópálca fotóját. Köszi előre is!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Avensis 2.0 VVT-i Wagon Sol Elegant - 2005

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11998 Dátum: 2011.08.02 14:06:23 »
Mindenképpen a Low - Full feliratnál levő csikhoz tartanék.
4.2 liter kell bele, azt beletöltve látszik, hogy melyiknél áll.
10W-40 a hidegindításoknál rosszabb kenést ad, ezért jobb lett volna 5w-30.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11999 Dátum: 2011.08.02 14:07:32 »
Szia calv!

Természetesen a betű jelzéseket kell figyelembe venned. Lehetőleg mindig "F" közeli legyen az olajszinted, ez jelenti a "full"=tele-t. A 10W-40-es olaj egy xar a Te kocsidba, ha jól tudom, oda 5W-30 kellett volna.  :wacko: :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i