Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140643 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11940 Dátum: 2011.07.26 14:47:39 »
2 helyen is max 3.7 litert látok az 1.4/1.6-os 4ZZ-s motorba.
De ott a nivó!
Afölé ne töltse!

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11941 Dátum: 2011.07.26 14:50:34 »
Na de elvileg minden vvt-ibe 4.2 liter kéne, nem...?
Nem, nekem is 3,5L litert ír a motorba és 0,2L-t az olajszűrőbe. A javított blokkokba kell a több. Ha eleve egy javított blokkja van az embernek, akkor jobban teszi, szerintem, ha az ahhoz előírt mennyiséget teszi bele. De egy tulaj ezt nyilván jobban tudja, mint egy szakszervizben dolgozó képzett szerelő, aki kivételesen eddig is a gyári viszkozitású olajat töltötte bele, tehát, még csak spórolós kontárnak sem nevezhető jó eséllyel...  :wacko:


Íme egy tavalyi kérdés:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg326498#msg326498

Ez alapján én úgy látom, hogy az én motoromba elég a 3.7L.
Az lehet, hogy a későbbi motorkat módosították, és több olaj kell bele, akkor az én régi motoromba miért töltenek többet?
Szerintem itt a mérvadó a nívó pálca jelzése, aszerint pedig a maximum felett volt benne, mégpedig 6 decivel.
Ha a toyota szerint a régi motorokba is több olaj kellene, akkor kicseréltetné a régi motorokon a nívó pálcakat - szvsz...
  ...vagy a kedves tulajdonos ne nézegesse az olajszintet, hanem bízzon a márkaszervízekben?

Most akkor figyelmetlenségről van szó, vagy valaki hibázott, vagy csak át akartak vágni fél liter olaj árával (2.2kHUF per liter), vagy mi lehet a helyzet?..
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11942 Dátum: 2011.07.26 15:05:14 »
Ha módosított blokkod van, akkor abba adtak másik nívó pálcát is - B.S.-nél is így történt emlékeim szerint. Szóval szerintem a nívópálca a mérvadó.
Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a blokkot azért kellett módosítani, hogy a több olaj jobban hűtse a motort - meg ugye a dugattyú is változott. Ez alapján gondolhatja szervizes, hogy a régi blokkba is több olajat kell tölteni. (Szerintem nincs igaza. :) )
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11943 Dátum: 2011.07.26 15:11:03 »
Ha módosított blokkod van, akkor abba adtak másik nívó pálcát is - B.S.-nél is így történt emlékeim szerint. Szóval szerintem a nívópálca a mérvadó.
Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a blokkot azért kellett módosítani, hogy a több olaj jobban hűtse a motort - meg ugye a dugattyú is változott. Ez alapján gondolhatja szervizes, hogy a régi blokkba is több olajat kell tölteni. (Szerintem nincs igaza. :) )

Tudtommal nincs módosított blokkom.
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11944 Dátum: 2011.07.26 15:13:11 »
Akkor viszont jól tetted, hogy leszívtad a 6 decit. A módosított motorhoz más pálcát adtak, nem véletlenül.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11945 Dátum: 2011.07.26 15:15:11 »
Na de elvileg minden vvt-ibe 4.2 liter kéne, nem...?
Nem, nekem is 3,5L litert ír a motorba és 0,2L-t az olajszűrőbe. A javított blokkokba kell a több. Ha eleve egy javított blokkja van az embernek, akkor jobban teszi, szerintem, ha az ahhoz előírt mennyiséget teszi bele. De egy tulaj ezt nyilván jobban tudja, mint egy szakszervizben dolgozó képzett szerelő, aki kivételesen eddig is a gyári viszkozitású olajat töltötte bele, tehát, még csak spórolós kontárnak sem nevezhető jó eséllyel...  :wacko:


Íme egy tavalyi kérdés:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg326498#msg326498

Ez alapján én úgy látom, hogy az én motoromba elég a 3.7L.
Az lehet, hogy a későbbi motorkat módosították, és több olaj kell bele, akkor az én régi motoromba miért töltenek többet?
Szerintem itt a mérvadó a nívó pálca jelzése, aszerint pedig a maximum felett volt benne, mégpedig 6 decivel.
Ha a toyota szerint a régi motorokba is több olaj kellene, akkor kicseréltetné a régi motorokon a nívó pálcakat - szvsz...
  ...vagy a kedves tulajdonos ne nézegesse az olajszintet, hanem bízzon a márkaszervízekben?

Most akkor figyelmetlenségről van szó, vagy valaki hibázott, vagy csak át akartak vágni fél liter olaj árával (2.2kHUF per liter), vagy mi lehet a helyzet?..

Ezt tudjuk, akkor viszont, ha megvan a manualja a kocsidnak, nézd meg, hogy mi van bele írva.  :flowers: ...és asszerinti mennyiség lesz a hiteles. Nekem tuti a 3,7L, ugyanúgy 1,4vvt-i 4zzu motorkódos, mint a Tied, de még a régi. Amennyiben a Tied az újabb, úgy a nagyobb mennyiség kell bele, ha nem, akkor a kisebb.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11946 Dátum: 2011.07.26 15:20:00 »
Na de elvileg minden vvt-ibe 4.2 liter kéne, nem...?
Nem, nekem is 3,5L litert ír a motorba és 0,2L-t az olajszűrőbe. A javított blokkokba kell a több. Ha eleve egy javított blokkja van az embernek, akkor jobban teszi, szerintem, ha az ahhoz előírt mennyiséget teszi bele. De egy tulaj ezt nyilván jobban tudja, mint egy szakszervizben dolgozó képzett szerelő, aki kivételesen eddig is a gyári viszkozitású olajat töltötte bele, tehát, még csak spórolós kontárnak sem nevezhető jó eséllyel...  :wacko:


Íme egy tavalyi kérdés:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg326498#msg326498

Ez alapján én úgy látom, hogy az én motoromba elég a 3.7L.
Az lehet, hogy a későbbi motorkat módosították, és több olaj kell bele, akkor az én régi motoromba miért töltenek többet?
Szerintem itt a mérvadó a nívó pálca jelzése, aszerint pedig a maximum felett volt benne, mégpedig 6 decivel.
Ha a toyota szerint a régi motorokba is több olaj kellene, akkor kicseréltetné a régi motorokon a nívó pálcakat - szvsz...
  ...vagy a kedves tulajdonos ne nézegesse az olajszintet, hanem bízzon a márkaszervízekben?

Most akkor figyelmetlenségről van szó, vagy valaki hibázott, vagy csak át akartak vágni fél liter olaj árával (2.2kHUF per liter), vagy mi lehet a helyzet?..

Ezt tudjuk, akkor viszont, ha megvan a manualja a kocsidnak, nézd meg, hogy mi van bele írva.  :flowers: ...és asszerinti mennyiség lesz a hiteles. Nekem tuti a 3,7L, ugyanúgy 1,4vvt-i 4zzu motorkódos, mint a Tied, de még a régi. Amennyiben a Tied az újabb, úgy a nagyobb mennyiség kell bele, ha nem, akkor a kisebb.

Ez még a régi, ráncfelvarrás előtti E12 Corolla. A manual 3.7L-t ír, a nívó is eszerint mutatja. Szvsz még a régi motor van benne.
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

TSityu

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11947 Dátum: 2011.07.26 16:10:14 »
Tudtommal nincs módosított blokkom.

Nincs olyan, hogy módosított blokk, a blokk ugyanaz, sőtt még az olajteknő is, csak a pálca más.  :hug:

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11948 Dátum: 2011.07.26 16:17:33 »
Tudtommal nincs módosított blokkom.

Nincs olyan, hogy módosított blokk, a blokk ugyanaz, sőtt még az olajteknő is, csak a pálca más.  :hug:

Akkor jól értem, hogy változott a motorba betöltendő olaj mennyisége?
- Ezek szerint a régi, rövidebb nívó pálcás motorokba is többet kell tölteni?
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11949 Dátum: 2011.07.26 16:21:22 »
Ez volt az eredeti kérdésem is, mert én is így tudtam eddig... :sorcerer:
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11950 Dátum: 2011.07.26 16:54:51 »
Akkor jól értem, hogy változott a motorba betöltendő olaj mennyisége?
Igen.
- Ezek szerint a régi, rövidebb nívó pálcás motorokba is többet kell tölteni?
Nem, azokba kell a kevesebb, az új motorba kell a 4.2 liter.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11951 Dátum: 2011.07.26 17:07:52 »
Üdv!
 :helpsmilie:
Múltkor láttam tecsóba' olajadalékot, ami az elöregedett szelepszárszimeringek (meg gondolom a többi motorban levő szimering is) anyagát kissé visszalágyítja. Sajnos nem jegyeztem meg, mi volt a neve, most meg nincs a polcon már. Gondoltam kipróbálom. Valaki esetleg tudja mi az, ami ilyet tud (külön kihangsúlyozták, amit az előbb írtam)? Mert még google-on sem találtam meg tegnap. Netán tapasztalat ilyen jellegű cuccal?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11952 Dátum: 2011.07.26 17:19:21 »
Üdv!
 :helpsmilie:
Múltkor láttam tecsóba' olajadalékot, ami az elöregedett szelepszárszimeringek (meg gondolom a többi motorban levő szimering is) anyagát kissé visszalágyítja. Sajnos nem jegyeztem meg, mi volt a neve, most meg nincs a polcon már. Gondoltam kipróbálom. Valaki esetleg tudja mi az, ami ilyet tud (külön kihangsúlyozták, amit az előbb írtam)? Mert még google-on sem találtam meg tegnap. Netán tapasztalat ilyen jellegű cuccal?
üdv!
Csak nehogy máshol is kilágyítson dolgokat. :1eye: Aki ilyennek bedől, annak úgy kell.
Ha elöregedett, ami nálad sanszos, a cserén kivül nincs más verzió.
Az olajoddal is összeveszhet a cucc, nagyobb kárt okozva mint van.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11953 Dátum: 2011.07.26 17:54:11 »
Kaminak tökéletesen igaza van. Az örök fiatalság elixírjét se találták fel még, nemhogy a visszafiatalításét...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11954 Dátum: 2011.07.26 18:32:48 »
Üdv!
 :helpsmilie:
Múltkor láttam tecsóba' olajadalékot, ami az elöregedett szelepszárszimeringek (meg gondolom a többi motorban levő szimering is) anyagát kissé visszalágyítja. Sajnos nem jegyeztem meg, mi volt a neve, most meg nincs a polcon már. Gondoltam kipróbálom. Valaki esetleg tudja mi az, ami ilyet tud (külön kihangsúlyozták, amit az előbb írtam)? Mert még google-on sem találtam meg tegnap. Netán tapasztalat ilyen jellegű cuccal?
üdv!
Csak nehogy máshol is kilágyítson dolgokat. :1eye: Aki ilyennek bedől, annak úgy kell.
Ha elöregedett, ami nálad sanszos, a cserén kivül nincs más verzió.
Az olajoddal is összeveszhet a cucc, nagyobb kárt okozva mint van.

Ha úgy kell is, mindegy. Van olyan tapasztalatod, hogy ártott ilyen a motornak? Ráadásul még azt sem tudjuk pontosan, hogy mi, pont azt is kérdeztem, de már biztosra veszed, hogy árt a motornak? Egyébként mi van egy motorban a szimeringeken kívül olyan, amit lágyítana és ártana neki??? Az olajjal összeveszést még elképzelhetőnek tartom, de objektív véleményre lennék kíváncsi, konkrétumokkal. Például:
"Haverom belerakta a XYZ erre javasolt adalékot, de kétszáz kilométer után megsült a motorja, ezért nem raknám bele"...stb. Ha kérhetem  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.26 18:52:26 írta vd1234 »