Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140484 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11895 Dátum: 2011.07.11 13:14:14 »
Az a poén benne, hogy első tulajos autó, neten úgy volt hirdetve, első tulaj, női tulaj, nem dohányzó, garázsban tartott, szervizkönyv blabla...
ebből ami biztos igaz az, hogy szervizkönyve van, na az arról tanúskodik pont hogy 20 ezret is elment 1 olajjal 2 éven át. Család fia használta, kb 25 éves, apja nevén, anyja üzembentartó volt csak... Annyira rendbe tűnt amúgy minden, hogy alkudni se lehetett, mert autónak is alánéztem, semmi olajfolyás, fékek, féltengelyek rendben, rozsda is kb korának megfelelő a kocsi alatt csak... Pont ezt az olajszaros dolgot akartam elkerülni, mondta, hogy 10W-40 van benne de nem gondoltam, hogy ennyire elrontja. Persze nem biztos, hogy mindig az is volt benne...el tudom képzelni még rosszabbat is! viszont törésmentes, egyforma festék mindenhol.

Most már bánt a dolog, újrakezdhetném nem venném meg csak sürgősen kellett autó a munkába járás miatt is, meg akkor rendbe tűnt minden. Azóta meg hidegen a szíj is nyöszörög, még melegen is sokszor halkan. (ott meleg motorral jött) Azért is bánt a dolog, mert lehet, hogy a motor is szar állapotba van és sokkal jobb teljesítményre lenne képes, és talán ezt már sose lehet belőle visszahozni csak felújítással!?!

Barna, végülis mit látsz ezen a képeimen? Mert én igazából csak annyit, hogy sokkal sötétebb, barna színe van mindennek, a "normális" motorhoz képest! És ez már olajcserém után készült kb 200km-rel. Hogy induljak el, mit érdemes csinálni, mert már lecseréltem az olajat, és 400 km-van benne, ezt nem akarom elkúrni most... szóval beszoptam rendesen, első tulajtól... de azért hívhatom, bármi van, mondta. Jajj, még fénykép is készült búcsúkor, mert annyira hiányozni fog a családnak. Bakker csak a normális olajat meg olajcserét sajnálták a kocsitól...
Ezek után nem tudom a vezérműszíjat megnézzem-e, vízpumpa úgy láttam külön van, nem azon. Elvileg cserélve voltak a szíjak vezérműszíjjal vízpumpával együtt 15ezer km-rel ezelőtt... Vajon elhigyjem-e..
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 13:24:38 írta g86 »
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11896 Dátum: 2011.07.11 13:30:41 »
Szerintem ennyire nem tragikus a helyzet. Hajtsd meg párszor pályán, csináld meg, amit Barna mondott (öbítések stb) és nem lesz gond. A Suzuki motorja ennél sokkal többet is kibír. Nézd csak meg, egyes példányok milyen ridegtartásban vannak, és mennek.
Szíj lehet, hogy nyöszörög, meg kell húzni, esetleg cserélni, nem drága dolog. A vízpumpa nem a vezérlésen van, eddig még nem hallottam, hogy a vízpumpát bárkinek is cserélni kellett volna swiften (nekem a Corollán már kellett).

Figyelj, a kaszni a lényeg! Motor sokmindent kibír, és nem kell aggódni, nem lesz vele gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11897 Dátum: 2011.07.11 13:33:38 »
Ahogyan en latom... A csalad szerette, de nem volt ra tul sok penz koltve, hiszen ha sok penzuk lett volna, akkor nem Swift-et vettek volna... A motorolaj lehet, hogy 10W-40-es volt, latszik az is, hogy tul lett hasznalva. Szerintem maga a kocsi tenyleg lehet jo, meg toresmentes, sot a szavahihetoseguket sem feltetlen kerdojeleznem meg.

Szerintem szimplan a gyerek kuldte neki, olajbol meg olcsobbat kapott, amit 20e km utan dobtak csak le belole.

Amit latok az a kezdeti iszaposodas, illetve a megegett motorolaj, amibol kivaltak az alkotoelemek es a motorra raegtek a lerakodasokkal egyutt. Valszeg ezert is eszi az olajat, mert erosebben kopott a motor a hanyagsag es a rossz olaj miatt.

A helyzet nem tul veszes azert, nem kuka a motor, meg nem is feltetlen annyira rossz. De azert latszik, hogy kapott az elettol, altalaban a 200e km-t futott motorok neznek igy ki belulrol. Szerintem menjel vele el 5000 km-t, aztan mosoadalek es uj olaj kell neki. Aztan ezt nyomassad folyamatosan, legalabb 3 alkalommal. Igy 15e km mulva valoszinule sokkal szebb lesz mar a motor belulrol, a hangja is kellemesebb lesz.

A meglevo kopasokkal nem tudsz mit tenni, elvileg ha most figyelsz ra, akkor elmegy meg sokat igy ranezesre.

Az, hogy mennyire erte meg, azt te tudod, ha a kasztni meg a tobbi jo, akkor meg lehet jo vetel ettol ez a kocsi. Ha nagyon enne az olajat, akkor veszel bele 20e-ert egy komplett motort, de ettol en nem felnek azert most meg.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11898 Dátum: 2011.07.11 13:37:37 »
"Az a poén benne...."
Ha pest közelében laksz, gyere ki akármelyik szerda este a régi swift klub talijára. 8tól kezdődik, biztos szívesen látnak és segítenek néhány hozzáértő tippel, tanáccsal, én is mindig ottvagyok ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11899 Dátum: 2011.07.11 14:03:51 »
g86:
Üdv!

Ami képet feltettél, egész kulturált, ha már Suzuki és OFF, megemlítem a melós Marutimat, amin elszállt a hengerfejtömítés, és ha már lennt volt, becsiszoltam a szelepeket és kapott új szelepszárszimeringeket. Na az a hengerfej kokszos, nem a tiéd. Ott is az előző tulaj szerelővel cseréltette az olajat, aki a pénzt átvette, de csak az olajszűrőt cserélte le, légszűrőnek meg Zastava légszűrőt tett bele, ami fals levegőt engedett be...stb.
Mióta megvettem, rendszeresen cserélem az olajat. Valvoline Maxlife 10W40-el kezdtem, de amikor elkezdte enni az olajat, átálltam Q8 Advanced 10W40-re. A fogyás a végén akkora volt, hogy 100 km-en belül kellett rátöltögetni olyan 1,5-2 deciket. Most a hengerfejen elvégzett felújítások után mentem vele 300km-t és még semennyit sem kellett utánatölteni hála Istennek. Motormosót sosem raktam bele, és ezt azért írom külön, mert most meg az olaj nem igazán sötétedik csere óta - ezelőtt azért szokott - a kokszosodás ellenére sem! A kipufogóvégen levő feketeség meg kezd szépen szürkülni  :) Nem néztem meg minden hozzászólásodat a témában valószínűleg, de szerintem ne ess kétségbe. A nagyobb olajfogyás sem minden esetben jelent drága felújítást, lehet, hogy csak úgy jász, mint én: az anyagár ehhez nem volt 8000 pénz csiszolópasztával és hűtőfolyadékkal együtt. Jó, az olajcserét nem számoltam bele, mert a befolyt hűtőfolyadék miatt le kellett azt is cserélnem; meg 3 henger 6 szeleppel.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 14:06:08 írta vd1234 »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11900 Dátum: 2011.07.11 14:07:29 »
Barna: A családba még volt min. 2 másik autó, tehát összesen 3 biztosan, egyszerűen csak hanyagok voltak.
A szervizkönyv kb 85ezerig van vezetve márkaszervizben - kérdés hihető-e, nem tudom van-e bármi értelme leinfóznom, utána valami privát szerelőhöz vitték, és ott történtek meg a komolyabbak: féltengelyek, vezérlés, szíjak, vízpumpa, kipufogó.. stb. erről nincs számla, se pecsét v ilyesmi, egy papírra felirta magának a gyerek.

Köszönöm a tanácsot, akkor ez 5ezer km után mosóadalékos lesz és mindig megcsinálom ezt.
 
Sőt, van egy olyan tervem, hogy mosóadalék után még bekéne rakni a 0W-30-as leengedett olajat a toyotából később (augusztusban lesz leengedve belőle kb), és azt is mosóadalékkal járatni egyet. Szóval két olajcsere, egyszer ami autóba van, az mosóval feltöltve, meg a toyotából leengedettel feltöltve mosóval, vagy anélkül. Lehet utóbbi jobb lenne, mert az átmosná már a mosóadalékos motort, és tisztán csak olaj lenne benne a friss olaj mellett.

 Illetve már azt sem tudom hogy vezessek, mert én nem szoktam kínozni, alacsony fordulaton megyek 1500-2000 körül.

Cimbi köszi, sajna nem arra vagyok, nagykanizsai. Amúgy azon a klub oldalon is fórumozok. :)

A corollánkba is volt hitvány olaj 15w40 aztán 10w40 de az időbe cserélve, viszont mikor megvettük (47e km) én mindig 5W-30at adtam neki most legutóbb 0W-30at úgyhogy ennek a motorja végre nagyon rendbe van már, szépen is jár, és nem is eszi. Szóval ez időbe meg lett mentve, és mindene korrektül spórolás nélkül megcsinálva én általam, akárcsak nálad Barna. Aki megvenné ezt az autót jól járna. Apám el is akarja adni 8-9 évesen, mindig el szokta addig az autóit. 2005/10 havi az autó. Szóval túl sok idő nincs már addig, de én szeretném megvenni, mert manapság tényleg nehezen talál az ember ilyen kocsit, szóval nem tudom mi lesz, mert annyira hamar nem akarnám lecserélni a suzit, de ő viszont 9évesnél tovább tutira nem tartja meg.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 14:10:47 írta g86 »
                                                                                                                                                   

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11901 Dátum: 2011.07.11 14:22:31 »
Barna: A családba még volt min. 2 másik autó, tehát összesen 3 biztosan, egyszerűen csak hanyagok voltak.
A szervizkönyv kb 85ezerig van vezetve márkaszervizben - kérdés hihető-e, nem tudom van-e bármi értelme leinfóznom, utána valami privát szerelőhöz vitték, és ott történtek meg a komolyabbak: féltengelyek, vezérlés, szíjak, vízpumpa, kipufogó.. stb. erről nincs számla, se pecsét v ilyesmi, egy papírra felirta magának a gyerek.

Köszönöm a tanácsot, akkor ez 5ezer km után mosóadalékos lesz és mindig megcsinálom ezt.
 
Sőt, van egy olyan tervem, hogy mosóadalék után még bekéne rakni a 0W-30-as leengedett olajat a toyotából később (augusztusban lesz leengedve belőle kb), és azt is mosóadalékkal járatni egyet. Szóval két olajcsere, egyszer ami autóba van, az mosóval feltöltve, meg a toyotából leengedettel feltöltve mosóval, vagy anélkül. Lehet utóbbi jobb lenne, mert az átmosná már a mosóadalékos motort, és tisztán csak olaj lenne benne a friss olaj mellett.

 Illetve már azt sem tudom hogy vezessek, mert én nem szoktam kínozni, alacsony fordulaton megyek 1500-2000 körül.

Cimbi köszi, sajna nem arra vagyok, nagykanizsai. Amúgy azon a klub oldalon is fórumozok. :)

A corollánkba is volt hitvány olaj 15w40 aztán 10w40 de az időbe cserélve, viszont mikor megvettük (47e km) én mindig 5W-30at adtam neki most legutóbb 0W-30at úgyhogy ennek a motorja végre nagyon rendbe van már, szépen is jár, és nem is eszi. Szóval ez időbe meg lett mentve, és mindene korrektül spórolás nélkül megcsinálva én általam, akárcsak nálad Barna. Aki megvenné ezt az autót jól járna. Apám el is akarja adni 8-9 évesen, mindig el szokta addig az autóit. 2005/10 havi az autó. Szóval túl sok idő nincs már addig, de én szeretném megvenni, mert manapság tényleg nehezen talál az ember ilyen kocsit, szóval nem tudom mi lesz, mert annyira hamar nem akarnám lecserélni a suzit, de ő viszont 9évesnél tovább tutira nem tartja meg.

Akkor miről beszélsz? Cserélj olajat a Suzukiban, most néztem a képeden, nincs annak különösebb baja! Mosd át max egyszer aztán hadd menjen, nem kell vele semmit csinálni ha nincs baja. Aztán megveszed a Corollát.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11902 Dátum: 2011.07.11 15:00:37 »
Szerintem azert par moso, meg gyakoribb olajcsere nem fog megartani neki, lattam mar sokkal tisztabb motort is 200e km-rel. Nem veszes, de azert oda kell figyelni ra majd.

A hasznalt olajakat en nem eroltetnem, lehet, hogy tobbet art, mint hasznal. Tiszta olajat kell surubben cserelni, meg mosozni a motort parszor, aztan olyan szep lesz utana, hogy 5e km-ig vilagos marad majd az olaj.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11903 Dátum: 2011.07.11 15:08:29 »
Én eddig 6ezer km mentem el tavasz óta a motullal és eddig (kakucs) még színe sem volt. Most egy kicsit sötétebb lett, de már gondolkodom is a cserén. Megéri jó olajat használni és cserélni, meghálálja ;)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11904 Dátum: 2011.07.11 16:13:56 »
Barna én nem úgy gondoltam a fáradt olajra hanem hogy feltöltöm még egy adag fáradt olajjal (corolláéval) és esetleg abba is mosót rakok így kétszer kivan mosózva a motor. Vagy mosózás után nem rakom be egyből a friss olajat hanem feltöltöm a corolla mosótól mentes fáradt olaját járatom pár percet leengedem és utána menne bele a friss olaj így nem rögtön mosózás után ergo nem maradna benne abból az anyagból a friss olaj között. Én igy értettem.

Apa autójával pont ez a dilemmám mint mondtam, hogy én addig nem akarom lecserélni a swiftet, apa meg előbb le akarja a corollát. Szóval nem tudom mi lesz de ez még a jövő zenéje. Ha úgy állnánk hozzá apámmal mint egyesek, akkor felesleges volt eddig olajat cserélni a corollába, hiszen kibírná a motor simán addig azzal, amíg el nem adjuk... max rátölteni kéne esetleg idővel ha nagyon elfáradt már az olaj vagy nemtom... na mindegy, de mi nem ilyenek vagyunk, hogy megvesszük a kocsit aztán az életbe nem cserélünk olajat. Mert sajna manapság ez Magyarországon egyre gyakoribb! Bár egyes esetekben bizonyos szervizek, szerelők is ludasak lehetnek, mert el tudom képzelni azt is, hogy szarabb helyeken nem cserélnek olajat, csak kiszámlázzák meg esetleg feltöltik maxra. :(
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 16:16:21 írta g86 »
                                                                                                                                                   

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11905 Dátum: 2011.07.12 14:04:20 »
es amugy szar olaj miatt lehet full kormos a kipufogo vege? mert nekem olyan.mintha diesel.lenne.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11906 Dátum: 2011.07.12 14:32:51 »
A kipuffogoban levo korom az a motor altal elegetett olaj miatt van elsosorban. A szelepszar-szimeringek vagy a rossz gyuruk miatt bekerul az egesterbe az olaj, aztan kormosan eleg, ez a kipuff vegen latszodik is komolyabb esetben.

Magatol az olajtol nem jellemzo a kormolas, az inkabb az olajfogyasztassal van osszefuggesben.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11907 Dátum: 2011.07.12 19:50:45 »
Oké. Akkor majd megtörölgetem és figyelem! Egyelőre 500 km-t mentem vele, és nem tapasztaltam még olajfogyást az új olajjal. Viszont kezd azért sötétedni, úgyhogy 5000km után mindenképp lecserélem. De szerintem ezt a motoröblítőt is úgy dobom bele, hogy előtte leengedem és ezek a szilárd meg iszapos dolgok akkor kijönnek és már ezektől úgymond átszűrve öntöm vissza a motorba és rakom hozzá az öblítőt. Mert ha egyszerre minden leoldott cucc ott lenne az olajteknőbe az nem biztos hogy szerencsés. Vagy csak túl sokat képzelgek már.
Megvan az első pozitív élményem is a kocsival! Csurig tankoltam, és átlagfogyasztás 5,0 lett abszolút vegyesen: város, országút, klíma, minden volt benne hasonló arányokkal. Ezzel elégedett vagyok nagyon.

Esetleg kaphatok ajánlatot a motoröblítő márkájára, ill. hol érdemes venni?
                                                                                                                                                   

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11908 Dátum: 2011.07.13 00:00:54 »

Esetleg kaphatok ajánlatot a motoröblítő márkájára, ill. hol érdemes venni?

A benzinkutakon árulnak kimondottan motormosó olajat, ami drága, de a célra való, illetve STP Engine Flush néven van piros dobozos öblitő adalék ami jó!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11909 Dátum: 2011.07.16 20:32:07 »
STP Engine Flush-t láttam ma a teszkóba, ezerötszáz forint körül. Az jó lesz akkor? :) Vmi olyasmi van rajta hogy 15 (!!) percig kell járatni magasabb fordulatszámon. Na, de most komolyan, az nem túl sok idő? Ill mennyi a magasabb fordulatszám, azt hittem alapjáraton elég... Hát megeszik nekem sok liter benzint nem leszünk jóban :)