Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147285 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11865 Dátum: 2011.07.06 12:47:50 »
Újra szükségem lenne valami jófajta 0W-20 olajra :) Eddig Motult vettem, de már nem annyira kapok.

Ez mihez kell, ill hogy használod?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11866 Dátum: 2011.07.06 13:16:47 »
Újra szükségem lenne valami jófajta 0W-20 olajra :) Eddig Motult vettem, de már nem annyira kapok.

Ez mihez kell, ill hogy használod?
A troliba ez a gyári előírt viszkozitás.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11867 Dátum: 2011.07.06 15:32:20 »
Újra szükségem lenne valami jófajta 0W-20 olajra :) Eddig Motult vettem, de már nem annyira kapok.
Van Eneos 0W-20, meg Mobil1 0W-20. Az utobbit elegge nehez beszerezni. Talan a Szani-Oil 2000 Kft. tud hozni -- ok a hivatalos importorok.

Az Eneos beszerheto tobb helyen, a Szakalmetal a forgalmazojuk, de van az autoteka2000-nel is hasonlo aron.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11868 Dátum: 2011.07.06 17:01:44 »
Én is az Eneos 0W20-at javaslom. Többen használják, semmi panasz, könnyü beszerezni, és az ára is jó!
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11869 Dátum: 2011.07.06 18:02:59 »
Én is az Eneos 0W20-at javaslom. Többen használják, semmi panasz, könnyü beszerezni, és az ára is jó!
Nekem is az van a Jazzben :clap:

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11870 Dátum: 2011.07.06 18:45:39 »
Én is az Eneos 0W20-at javaslom. Többen használják, semmi panasz, könnyü beszerezni, és az ára is jó!
Osztom Xanyi kollega véleményét! én mondjuk most Eneos 5w30-at használok ,de télre én is 0w20 at fogok belerakni a rövidtávok meg a gyorsabb átolajzás miatt is :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11871 Dátum: 2011.07.07 10:47:14 »
Az elso szerias VVTi motorokba nem ajanlom a 0W-20-as olajat, mert a 3,7 literes olajmennyiseg keves ehhez. Meg pedig azert, mert elegge felhevul ez az olaj, aztan a higsaga miatt elindul az olajfogyasztas kis mertekben, meg a meleg motor hangja sem olyan csodas finoman fogalmazva.

En probaltam mind a ket kocsinkban, a regi motoros E12-es nem szerette annyira. Nem mondom, hogy ette, de 1-2 mm-nyi szintcsokkenes volt, amit nem tapasztaltam egyetlen 30-as olajjal sem. 5e km utan elegge csunya volt mar vele a hangja a kocsinak, pedig nem volt hajtva a kocsi, meg palyan sem mentunk vele nagy sebesseggel. Meg a fogyasztasa is rosszabb lett a kocsinak ezzel az olajjal, ugyhogy ledobtam inkabb.

Az en motorom, ami tobb olajat ker, szepen jar vele, de 5-6e km utan elegge hangos lett a motor, alapjaraton hangosabban kattogott. Kapott utana egy 5W-30-as olajat, ekkor elmult a kattogas es a zaj teljesen azonnal.

Jo a 0W-20-as olaj, de viszonylag hamar elfarad a 4ZZ motorban, 5-6e km utan mar cserelni kell. Annak jo, aki surun csereli az olajat, mert telen jot tesz a motornak. Nekem is telire ez volt bent, nagyon szepen indult vele a kocsi. De tavaszra, mire 5-6e km volt benne, mar elegge zajos lett a motor, ugyhogy nem vacakoltam, ledobtam, aztan kapott egy 5W-30-as olajat a kocsi. En fokent hosszabb tavon mentem sokat a varosi hasznalaton tulmenoen, ennek ellenere megfeketedett az olaj, illetve zajossa valt a motor.

A haverom 14 eves Hondajaban is ez volt, nala nem voltak ilyen tapasztalatok, neki maximalisan bejott az olaj, 8e km utan sem volt nala se zajos a motor, se fekete az olaj.

En a kovetkezo telen 0W-30-as Mobil1 olajat fogok hasznalni, az is elegge hig telen, meg hamar atolajoz mindent, de talan tovabb birja majd, nem lesz vele 5e km utan zajos a motor.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11872 Dátum: 2011.07.07 12:19:47 »
Nem tudom, mintha a időutazáson vettünk volna részt: téli meg nyári olaj  :wacko:.
Nem véletlen találták fel a többfokozatú olajokat, hogy ne kelljen évszakonként cserélgetni.
Valamelyik oldalon láttam szemtelenül drága ez a 0W-20 2liter 12-16 EFt!  :wacko:
Teljesen felesleges és pazarló, főleg B.S. tapasztalataidat olvasva.
Meg kell állapodni egy olajnál, mert nem tesz jót a gyakori váltogatás!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11873 Dátum: 2011.07.07 12:30:37 »
Aki itt évi 2x cserél olajat, az annyit is megy... Azért a dupla olajcsere.
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11874 Dátum: 2011.07.07 12:33:14 »
Aki itt évi 2x cserél olajat, az annyit is megy... Azért a dupla olajcsere.
Akkor is drága, annyival nem lehet jobb, nem versenyen használja ugysem, nem mindegy, hogy az olajcsere évente 2x ~20 E vagy 2x ~12 E Ft.  :otlet:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11875 Dátum: 2011.07.07 12:53:23 »
A 4 liter 0W-20-as Eneos 10e Ft alatt van. Ergo teljesen fals az, amit irtal az arakkal kapcsolatosan.

Aki evente 2x cserel olajat, az miert ne valassza azt, ami a megitelese szerint a legjobb a motorjanak?! Ha telen sok a hideginditas, lassu menet, akkor jobb egy hig 0W-s olaj. Nyaron ha hajtja a kocsit, akkor egy picit surubb olaj a jobb valasztas.

En meg nem igazan lattam arra peldat, bizonyitekot, hogy gondot okozott volna az olajak valtogatasa. Szinte nulla a motorba bent marado olajmennyiseg, mellesleg az osszes mai modern olaj teljesen kompatibilis a masikkal, tobbek kozott az API SM szintnek ez kriteriuma is. Szerintem jobb a motornak, ha valtogatja az ember az uzemi korulmenyeknek megfeleloen.

A tobbfokozatu olaj nem azt jelenti, hogy tokeletes a viszkozitasa telen is, meg nyaron is minden uzemi korulmenyre. Annyit jelent csak, hogy az adott olajat 2 fele szammal jellemezzuk, nem pedig csak egyel, azaz tobb parametere rogzitett az olajnak, nem csak egy erteke ismert. Ezaltal a motorolaj viszkozitasa pontosabban meghatarozhato, pontosabban tudod kivalasztani is a szamodra megfelelot. Ebbol meg nem kovetkezik, hogy egy tobbfokozatu motorolaj feltetlen az ideal valasztast jelenti a teli hideginditasok soran is, meg a nyari autopalyas hasznalat alkalmaval.

Alapvetoen ma, aki az ajanlott tobbfokozatu olajat hasznalja, nem tesz rosszat a motorjanak, mert ezek az olajak jok mar telen is, nem csak nyaron vagy forditva. Azonban ezeken belul is vannak olyanok, amik kimondottan jok nyaron vagy telen.

Mindenki maga donti el, hogy akar-e kulon foglalkozni az ilyen dolgokkal, szerintem itt nagyon sokan fanatikusok, ezert is merult fel a teli es nyari olaj kerdese abban az esetben, ha az ember evente annyit megy, hogy 2x kell legalabb olajat cserelnie.

Amugy olyan nincsen, hogy annyival jobb-e egy olaj. Bizonyos esetekben sokkal rosszabb, mas esetekben lehet, hogy sokkal elonyosebb a higabb olaj. Pl. telen, nagy hidegben jobb inditaskor egy 0W-20, mint egy 5W-30. Bemelegedve viszont nagy terheles mellett lehet, hogy jobb egy 5W-30-as olaj, mert jobban birja a nyomasos-terhelest az olajfilm. Tehat az egyik ekkor jobb, a masik akkor.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11876 Dátum: 2011.07.08 10:24:51 »
A 4 liter 0W-20-as Eneos 10e Ft alatt van. Ergo teljesen fals az, amit irtal az arakkal kapcsolatosan.

Aki evente 2x cserel olajat, az miert ne valassza azt, ami a megitelese szerint a legjobb a motorjanak?! Ha telen sok a hideginditas, lassu menet, akkor jobb egy hig 0W-s olaj. Nyaron ha hajtja a kocsit, akkor egy picit surubb olaj a jobb valasztas.

En meg nem igazan lattam arra peldat, bizonyitekot, hogy gondot okozott volna az olajak valtogatasa. Szinte nulla a motorba bent marado olajmennyiseg, mellesleg az osszes mai modern olaj teljesen kompatibilis a masikkal, tobbek kozott az API SM szintnek ez kriteriuma is. Szerintem jobb a motornak, ha valtogatja az ember az uzemi korulmenyeknek megfeleloen.

A tobbfokozatu olaj nem azt jelenti, hogy tokeletes a viszkozitasa telen is, meg nyaron is minden uzemi korulmenyre. Annyit jelent csak, hogy az adott olajat 2 fele szammal jellemezzuk, nem pedig csak egyel, azaz tobb parametere rogzitett az olajnak, nem csak egy erteke ismert. Ezaltal a motorolaj viszkozitasa pontosabban meghatarozhato, pontosabban tudod kivalasztani is a szamodra megfelelot. Ebbol meg nem kovetkezik, hogy egy tobbfokozatu motorolaj feltetlen az ideal valasztast jelenti a teli hideginditasok soran is, meg a nyari autopalyas hasznalat alkalmaval.

Alapvetoen ma, aki az ajanlott tobbfokozatu olajat hasznalja, nem tesz rosszat a motorjanak, mert ezek az olajak jok mar telen is, nem csak nyaron vagy forditva. Azonban ezeken belul is vannak olyanok, amik kimondottan jok nyaron vagy telen.

Mindenki maga donti el, hogy akar-e kulon foglalkozni az ilyen dolgokkal, szerintem itt nagyon sokan fanatikusok, ezert is merult fel a teli es nyari olaj kerdese abban az esetben, ha az ember evente annyit megy, hogy 2x kell legalabb olajat cserelnie.

Amugy olyan nincsen, hogy annyival jobb-e egy olaj. Bizonyos esetekben sokkal rosszabb, mas esetekben lehet, hogy sokkal elonyosebb a higabb olaj. Pl. telen, nagy hidegben jobb inditaskor egy 0W-20, mint egy 5W-30. Bemelegedve viszont nagy terheles mellett lehet, hogy jobb egy 5W-30-as olaj, mert jobban birja a nyomasos-terhelest az olajfilm. Tehat az egyik ekkor jobb, a masik akkor.
Teljesen egyetértek veled!írtad hogy  nem teccett a hangja melegen mikor 0w20 volt benne...és vajon akkor is zajos lehet ha pl a meleg oldaliját 30 vagy 40 esre cseréljük pl 0w30 ,0w40? nekem végülis télen csak a hodegoldali 0w a lényeg.. szerinted?
'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11877 Dátum: 2011.07.08 10:58:57 »
Nem a 0W oldallal van baj, hiszen az az olaj hideg tulajdonsagait mutatja, hogy minusz fokokban mennyire surosodik be (no meg a viszkozitasa). A melegoldal a lenyeg, mert az utal a 100 fokos (uzemi homerseklet koruli) higsagra. Ergo egy 10W-40-es es egy 0W-40-es olaj pont ugyan olyan suru 100 fokon (egy adott intervallumon belul). Ezert aztan ha mar meleg a motorod, akkor elvileg teljesen mindegy, hogy 15W-40-es vagy 0W-40-es olaj van a kocsiban. (Persze ez nem teljesen igaz, mert nem mindig 100 fokos az olaj, mas a viszkozitasi index (VI), mas az adalekok hasznalata, stb.)

Telen viszont olyan olajat kell keresni, ami a leheto legkevesbe valik mezszeruve a homerseklet csokkenese soran. Ezert is jok a 0W-s olajak, mert azok nem lesznek -10 fokon olyan suruek, mint a 10W-s tarsaik, ergo hamarabb felepul az olajzas, jobb a kenes (a nagyobb aramlas miatt), stb.

A 0W jeloles szabvanyban rogzitett, gyakorlatilag azt mondja meg, hogy mi lehet az a maximalis homerseklet, ahol az olaj meg szivattyuzhato marad. Pl. a 0W-s olajaknak -35 fokig szivattyuzhatonak kell maradnia, addig egy 5W-snek csak -30 fokig. Ebbol adodik, hogy a nulla fok alatti homersekleti tartomanyban (nagyjabol) mindig higabb lesz egy 0W-s olaj, mint egy 5W-s, azaz jobb a motornak a 0W-s olaj a nagy hidegekben.

Azonban lehet a 0W-s olajak kozott jelentos kulonbseg is. Pl. egy 0W-20-as olaj jellemzoen sokkal higabb, mint egy 0W-40-es olaj, noha mindegyik teljesiti a 0W-s specifikacio kovetelmenyeit. Ergo, aki a leghigabb olajat akarja -20 fokban, annak a 0W-20 jobb valasztas, mint a 0W-40.

Nem egyszeru a dolog, gorbek vannak, amik a viszkozitast abrazoljak a homerseklet fuggesevel egyetemben, ezeket osszevetve lehet latni, hogy melyik tartomanyban melyik olaj a higabb. Pl. egy 5W-30-as olaj 0 fokig kb. higabb, mint egy 0W-40-es, azonban minusz fokokban a 0W-s mar valoszinuleg higabb, mint az 5W-30.

De nem kell maximalistanak lenni, amugy sem erdekel erdemben tul sok embert a tema ilyen reszletekben -- lehet, kar is volt ezt leirni. Aki 0W-s olajat hasznal, az nagyon jol jar a minusz fokoban, ez a lenyeg. A melegoldalt meg ugy kell meghatarozni, hogy uzemi homersekleten a motornak jo legyen az olaj viszkozitasa. Pl. egy VVTi motorba a 30-as melegoldal az altalanosan elfogadott. Ezert a 0W-30-as olaj javasolt elsodlegesen, ha a legjobbat akarjuk a motornak. (Most a minoseget nem veszem figyelembe, csak a viszkozitast.)

A 20-as olaj uzemmelegen a sima VVTi-nek tul hig, ha nagyon felmelegedett az olaj es/vagy mar eloregedett, akkor melegen zajosabba valik a motor, nem feltetlen eleg a kenes az extrem helyzetekben. Ezert aztan celszeru telen is 30-as olajat hasznalni az atlagnak, lehetoleg 0W-s viszkozitasi szammal.

Osszegezve: a 0W-30-as olajat javaslom telire, ami kelloen hig nagy hidegekben, illetve uzemmelegen is megfelelo viszkozitasu. A 0W-20 uzemmelegen tul hig lehet, a 0W-40 pedig tul suru. Ezert a 0W-30-as viszkozitas a sima VVTi-nek a legjobb valasztas szerintem.

Persze egy 5W-30-as olaj is jo telire, nagy kulonbseg az 5W-s es a 0W-s olajak kozott nincsen ugyanis. A maximalistaknak mehet a 0W-s olaj, de aki egesz evben 5W-30-cal hasznalja a kocsit, az sem csinal rosszat a motorral...
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.08 11:04:33 írta B.S. »

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11878 Dátum: 2011.07.08 11:27:18 »
Kösszi az infót B.S! arról pedig hogy ez az egész mennyre fanatikus dolog..az a véleményem hogy aki sokáig vigyázni akar a motorja életére az ennyi figyelmet szentelhet rá :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11879 Dátum: 2011.07.11 08:37:02 »
Bizonyára tudjátok hogy vettem egy swiftet. Nos motor olajat lecseréltem benne, mert minimumon volt, meg mert alap, hogy vásárlás után ez az első. Váltó olaj is megvan már cseréltem Total 75W-90, könnyebb kapcsolgatni, de úgy érzem csak hidegen könnyebb mint korábban, melegen már talán nem. Persze lehet csak bemagyarázom magamnak.

Szelephézagot belőttem, 5 db kipufogó szelepen kellett állítani a többiek okésak voltak.
Szerintetek, aki sok ilyet látott már, és a nagy olajmágus, Barna, nagyon undorító amit látni a szelepfedél alatt? Mert másnak így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/view/110705/F_nyk_p_0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg enyém meg ilyen:
http://my.opera.com/gaborjozsef/albums/show.dml?id=7840082

A szervizkönyv szerint is amúgy volt, hogy 2 évig ugyanaz az olaj volt benne, kb 20-ezer km-en át, ki tudja, 10W-40, de akár 15W-vel is el tudom képzelni amilyen hanyagok ma már az emberek... :(

Véleményt kérek, és hogy mit lenne érdemes csinálni? Öblítő vagy valami? Mert ezektől félek. Olyanra is gondoltam, hogy a Corollába most 0W-30 van, lassan cserés, hogy esetleg azt beletölteni egy kis időre a suzukiba, bár ilyen viszkozitást nem ajánlott, és az esetleg jól átmossa mert híg. Vagy már az is fáradt és szart sem ér benne az adalék ami leoldja a szennyeződéseket az alkatrészekről? Ja, meg azt tudni kell rólam, hogy nem versenyzek, általában 3ezernél tovább csak akkor pörgetem, ha előzni kell, városi utazó sebesség tartáshoz meg 1500-2000 között van a mutató. Ez az alacsony fordulat gondolom a "tisztuláshoz" nem járul hozzá? Mit lenne érdemes tenni? Ill. az a pici olajszűrő ami van benne, nem tömődhet el, telhet fel teljesen szarral, hogyha most a szennyeződések feloldódnak a friss olajjal? Mert szerintem elég ronda a motorom :(