Ha megnezed az autoteka2000 honlapjat, az emlitett Motul olaj rendkivul olcsonak szamit. Ennel olcsobban minosegi valtoolajat nem kapni, plane nem olyat, ami mind a ket fele szabvanynak is megfelel.
A motorba en 0W-40-es Mobil1 olajat tennek, hiszen egesz evben hasznalod a kocsit, telen kint all az utcan. Emiatt aztan jobb, ha reggel -10 fokban nem valami suru olaj van benne. Persz az 5W-40-es is megfelelo teljesen, nagy kulonbseg nincsen a 0W-hez kepest.
En maximalista vagyok, en a regebbi autokba is jo olajat teszek, meghalaljak azok is. A full szint minden motornak jobb, mint az asvanyi vagy HC olaj, nem fugg ez a motor koratol. Sot jobb is lenne a sok tragya 10W-40-es olaj utan, mert ezek alaposan kipucolnak a motort, rendbe tennek picit a belso viszonyokat.
30-as olajat nem hasznalnek, mert az eddigi 40-es olajat is ette a motor, fogyasztasban, meg egyeb szempontbol sincsen a Swift-nel ertelme a 30-as olajnak, plane nem ugy, hogy elotte is 40-es vacak olajakat kapott.
Azert erdemes lenne megnezni a motor also tomitettseget is, szerintem a karternel szivaroghat az olaj, ennyi idos korban ez mar normalisnak szamit. Szerintem elsosorban ezert megy le a nivon a szint, nem amiatt, hogy a motor megenne. Ezek a motorok amugy sem nagyon szoktak enni az olajat, szerintem vagy szetcsesztek a motorjat vagy (ami eselyesebb) elfolyik alul a karternel.