Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147566 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11850 Dátum: 2011.07.01 08:22:17 »
Igazából még mindig nem tudom. Mennyiségről nem írnak, de kevésbé is érdekel, megveszem a 3 litert, aztán töltöm addig mig el nem éri a szintet, hogy folyjon a betöltőnyilás oldalán. Azt tudom, hogy 75W-90 kell. Szerintem most amúgy 80W-90 van benne mert hidegen hallom mindig, ahogy beszúrom neki a sebességeket, pedig lassan finoman csinálom.

Nekem ez az API GL-4 v GL-5 a nem mindegy. Tudni kéne, hogy akkor most melyik kell bele. Mert ahova GL4 kell, oda nem szabad GL-5öt. Ez nem olyan, mint a motorolaj, hogy magasabb teljesítményszintű jó, itt a színesfémekre hivatkoznak, hogy megtámadhatja. Ha meg GL-5 kell, akkor egyértelmű, hogy 4-est nem lehet...

A könyv ezt írja ebben a 3 sorban az olajtípusra:

Hajtóműolaj, API GL-4
(4WD hátsó)
API GL-5 hypoid olaj

Na, akkor most találjam ki, hogy GL4 v GL5
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.01 08:24:53 írta g86 »
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11851 Dátum: 2011.07.01 09:42:28 »
Szerintem GL-4 kell a valtoba es GL-5 a hypoid fogazasu hatso diffimube.

De az a legjobb, ha olyan olajat veszel, ami mind a ketto szabvanyt tudja. Pl. Motul Motylgear 75W-90.  ;)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11852 Dátum: 2011.07.01 09:53:17 »
Köszi Barna! Ez nem összkerekes, úgyhogy akkor hátul nincs dolgom :) Á nem akarok ilyen extrát, minél olcsóbb legyen, azt kész, ezek a váltóolajak amúgy is drágák.

Te milyen motorolajat raknál ilyen swiftbe viszkozitás terén? Mert úgy látom 30-ast csak hidegben lehet, a 0W meg lehet túlzás lenne, most 5W-40-es van benne.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11853 Dátum: 2011.07.01 10:38:46 »
Ha megnezed az autoteka2000 honlapjat, az emlitett Motul olaj rendkivul olcsonak szamit. Ennel olcsobban minosegi valtoolajat nem kapni, plane nem olyat, ami mind a ket fele szabvanynak is megfelel.

A motorba en 0W-40-es Mobil1 olajat tennek, hiszen egesz evben hasznalod a kocsit, telen kint all az utcan. Emiatt aztan jobb, ha reggel -10 fokban nem valami suru olaj van benne. Persz az 5W-40-es is megfelelo teljesen, nagy kulonbseg nincsen a 0W-hez kepest.

En maximalista vagyok, en a regebbi autokba is jo olajat teszek, meghalaljak azok is. A full szint minden motornak jobb, mint az asvanyi vagy HC olaj, nem fugg ez a motor koratol. Sot jobb is lenne a sok tragya 10W-40-es olaj utan, mert ezek alaposan kipucolnak a motort, rendbe tennek picit a belso viszonyokat.

30-as olajat nem hasznalnek, mert az eddigi 40-es olajat is ette a motor, fogyasztasban, meg egyeb szempontbol sincsen a Swift-nel ertelme a 30-as olajnak, plane nem ugy, hogy elotte is 40-es vacak olajakat kapott.

Azert erdemes lenne megnezni a motor also tomitettseget is, szerintem a karternel szivaroghat az olaj, ennyi idos korban ez mar normalisnak szamit. Szerintem elsosorban ezert megy le a nivon a szint, nem amiatt, hogy a motor megenne. Ezek a motorok amugy sem nagyon szoktak enni az olajat, szerintem vagy szetcsesztek a motorjat vagy (ami eselyesebb) elfolyik alul a karternel.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11854 Dátum: 2011.07.01 10:40:25 »
Köszi Barna! Ez nem összkerekes, úgyhogy akkor hátul nincs dolgom :) Á nem akarok ilyen extrát, minél olcsóbb legyen, azt kész, ezek a váltóolajak amúgy is drágák.

Te milyen motorolajat raknál ilyen swiftbe viszkozitás terén? Mert úgy látom 30-ast csak hidegben lehet, a 0W meg lehet túlzás lenne, most 5W-40-es van benne.
Ha 1.6 16V g16b a kocsi:

Gl-4 a gyári előirás mechanikus váltóba, 2.2 liter
motorba 5W-40 a legjobb választás, minőségi olajból
Sokan hiszik, ha 5W30 az előirás akkor az 5W40 nem jó. Badarság, jobb!

A motorolaj túltöltése a katalizátor kárára mehet, mivel olajat hordhat oda  :excl:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11855 Dátum: 2011.07.01 10:43:23 »
Ha jol tudom, akkor egy regi Swiftrol van szo, ami nem 1.6 16V...

Azert az eros kijelentes, hogy az 5W-30-as eloirashoz az 5W-40-es jobb lenne. Szerintem bizonyos esetekben, ha kopott a motor, sokat futott, erosen van hajtva, akkor jobb. Mas kulonben jobb a higabb, mert ez a gyari ajanlas, meg jobban aramlik, jobban ken, hamarabb eri el a kivant viszkozitast, stb...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11856 Dátum: 2011.07.01 11:22:39 »
Megnéztem a tékát, de gondoltam, hogy a motul drága, nekem az. Ráadásul szállítás is kéne.. Sokkal jobb 2300-ért a total 75W-90-ese, és helyben van nekem itt Nagykanizsán a formula 3000 -be. És az is jó GL-4, GL-5. Szóval szerintem az lesz. Mit szólsz hozzá olajmágus? :) (sajna ilyen drága ahogy látom a váltóolaj, ez a legolcsóbb, de még így is többe jön ki, mint a motorolajcserém amihez 4 liter kellett és szűrő...) De muszáj lesz, mert érzem hidegen ahogy "beszúrom" a sebességeket.
Az autó egy 2002-es 16 szelepes 1,3as swift. Szerintem volt neki küldve, de első tulajos volt és szép állapotban van. Törés és sérülés mentes volt elmondás szerint, amit az eredetiségvizsga is alátámasztott. JA, amúgy abszolút olajfolyás mentes a blokk, vásárláskor alánéztem, és most is száraz.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.01 11:46:19 írta g86 »
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11857 Dátum: 2011.07.01 12:46:08 »
Most nincsen elottem a Total valtoolaja. Ha tudja mind a ketto szabvanyt, akkor elvileg jo lehet az is. En egy adott peldat irtam, termeszetesen sok mas megoldas is van meg a Motulon kivul.

Ha nincsen olajfolyas es csokken az olajszint, az nem tul jo jel. Valszeg akkor a szelepszar-szimeringek vagy a gyuruk vannak kikopva. Mondjuk kis olajfogyasztas nem a vilag vege, ha 10e km alatt nem eszik meg tobb litert, akkor nincsen problema. Ez esetben viszont minden fele keppen jobb a 40-es olaj a motornak.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11858 Dátum: 2011.07.01 13:25:36 »
Barna és mi a véleményed az 5 ezer km/ 1 liter olajevésről vvt-i esetében?
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11859 Dátum: 2011.07.01 13:40:24 »
Nem keves... Olyan hatareset. Meg nem allnek neki szetszedni, de ha fokozodik, akkor neki kell esni a dugo- es gyurucserenek.

TSityu

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11860 Dátum: 2011.07.01 15:04:55 »
Ha nekem Suzukim lenne ( :D ) motorolajat és váltóolajat is Eneost vennék.  :hug:

 :eek: De hát nekem Suzukim van.  :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11861 Dátum: 2011.07.01 15:24:16 »
Igen, csak nem tudja a kollega 100%-ra, hogy API GL-4 vagy GL-5 olaj kell-e a valtoba. Ezert neztunk olyan valtoolajat, ami mind a ketto fele szabvanyt tudja. Az Eneos 75W-90-es csak GL-5 szintet tud, ezert aztan nem 100%, hogy a Swift-be megfelelo az.

Amugy ha olcson kell olaj, akkor valoban jo az Eneos is, illetve a Mobil 5W-40 is jo valasztas.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11862 Dátum: 2011.07.02 07:39:52 »
Nagyon remélem, hogy azért volt minimumon a szint, mert eleve nem volt maxra töltve, és már 10ezer alatt nem nyúltak hozzá. Ha ennyi idő alatt lemegy maxról minre, engem nem zavar. Periódus alatt ne kelljen nekem az 5W-40-ből 1 liternél többet rátöltenem, akkor szerintem elégedett lehetek. Erre azért van esély, főleg azután, hogy olajleengedés után 3,2 litertől fullon v fölötte lett a szint... Azt hittem a 3,5öt simán benyeli, aztán kicsit még ez is sok lett bele.
                                                                                                                                                   

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11863 Dátum: 2011.07.02 10:20:42 »
Barna és mi a véleményed az 5 ezer km/ 1 liter olajevésről vvt-i esetében?
Kié az a kocsi? mennyi idős?korai vvti?
'03 Corolla E12 4zz-fe

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11864 Dátum: 2011.07.06 12:05:13 »
Újra szükségem lenne valami jófajta 0W-20 olajra :) Eddig Motult vettem, de már nem annyira kapok.