Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147538 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11835 Dátum: 2011.06.21 14:19:11 »
Barna, köszi a részletes választ. Gyakorlati jelentősége nem sok volt a kérdésemnek, csak egy haverommal dumáltunk a hétvégén, és mindketten mást gondoltunk erről a kérdésről. De neki lett igaza, mert én túlzottan óvatos vagyok  :D .
Az én autómban most van 141 ezer, és úgy tervezem, hogy 300ezerig megtartom. Ha nem történik valami nagy gáz vele (pl baleset) akkor valószínűleg el fog addig menni. És nem is a motor fog megdögleni, hanem a váltó :hmmmm: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11836 Dátum: 2011.06.21 15:28:03 »
Nem biztos, hogy tonkremegy a valto, nagyon sok olyan Toyotat lattam mar, amibe C150-es valtoval 300-400e km-t is elmentek kulonosebb gondok nelkul. Jellemzoen az angol gyartasu kocsik eseteben van/volt gond a valtokkal, mert azokat hitvanyabb alkatreszekbol raktak ossze, jellemzoen Lengyelorszagban. A mi E12-unk torok gyartas, nincs is gond a valtoval igy 128e km utan; olyan, mintha teljesen uj lenne, tokeletesen uzemel a 75W-90-es olajjal is.

Tehat nem a konstrukcio a rossz, hanem inkabb az anyagminoseg sok esetben. De jellemzo a rossz valtokra is, hogy ugyan akadnak, de ha ezzel megbaratkozik az ember, akkor ezek is elmennek tobb 100e km-t kulonosebb gondok nelkul.

A motorja meg elmegy siman 300e km-t a kocsinak az 5W-30-as szintetikus olajjal, nem lesz azzal olyan gond, hogy gyuruzni kellene vagy ilyesmi. Amire szamitani lehet majd, hogy a karter tomitese eloregszik, aztan csopogni fog belole az olaj. Ezt es a tobbi gumitomitest viszonylag olcson lehet cserelni egyebkent; jellemzo, hogy ezek a hibak szinte minden regebbi kocsit erintenek, hiszen a gumitomitesek oregszenek mindenhol.

Amit erdemes meg a motorral csinalni, hogy neha a legtomegmerot (MAF) meg kell pucolni, meg ajanlatos 100e km-kent a fojtoszelephazat is kipucolni.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11837 Dátum: 2011.06.22 08:52:50 »
Gyerekek, segíjjetek. szervizben van a kocsim és a szerelő kérdezi h milyen váltóolaj kell az autómba. a manuálom otthon van és én már nem emlékszem hogy 75W-90 vagy 80W vagy mi?
melyik friss váltóolaj jó most bele?
BAAAARNAAAA...!!  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.22 08:57:06 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11838 Dátum: 2011.06.22 09:21:29 »
Ha ez segít, a Fuchs olajválasztó szerint 75W-90 vagy 75W-85.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11839 Dátum: 2011.06.22 09:27:44 »
Ha ez segít, a Fuchs olajválasztó szerint 75W-90 vagy 75W-85.
A Castrol oldala szerint pedig elsősorban 75W-90 kell bele, 2.4 L.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11840 Dátum: 2011.06.22 10:21:57 »
Gyerekek, segíjjetek. szervizben van a kocsim és a szerelő kérdezi h milyen váltóolaj kell az autómba. a manuálom otthon van és én már nem emlékszem hogy 75W-90 vagy 80W vagy mi?
melyik friss váltóolaj jó most bele?
BAAAARNAAAA...!!  ::)
Abban maradtunk, hogy a váltóba mehet a 75W-85 is, meg a 75W-90 is. A differenciálműbe pedig 75W-90-es olaj kell.

Én a váltóba a 75W-85-ös Castrol SMX-S-t tenném, míg a diffibe a Motul Motylgear 75W-90-et.

Nem tudom fejből, mennyi kell bele, a váltóba min. 2 liter kell szerintem, a diffibe még több is.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11841 Dátum: 2011.06.22 11:37:42 »
köszöntem , beszéltünk 75W-90 lesz. valami esso vmi. mindegy. új legyen, az a lényeg mert a váltóolajban is van vagy 40-50e km.
fékfolyadék is cserélve lesz az is van már vagy 5 éves..vmi lubricant vmi :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11842 Dátum: 2011.06.23 20:23:39 »
Nem biztos, hogy tonkremegy a valto, nagyon sok olyan Toyotat lattam mar, amibe C150-es valtoval 300-400e km-t is elmentek kulonosebb gondok nelkul. Jellemzoen az angol gyartasu kocsik eseteben van/volt gond a valtokkal.

Különösen az utolsó szériákkal van gond, mint az enyém is. Mondjuk én már felújítattam, szóval elvileg nem lesz vele gond, de a csapágy a hülye rendszer miatt kb 120-150 ezrenként úgyis cserés.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11843 Dátum: 2011.06.30 15:27:39 »
Q8 Excel 5W-40 olajat raktam a napokban vásárolt '02-es 16szelepes swiftembe. Az ugye jó lesz? (bár most mindegy már benne van) Mikor vettem, minimumon volt az olajszint, állítólag 10W-40-el ment, nem valami minőségi, olajbetöltőt megnézve szagolgatva ill a leengedett olajat figyelgetve nem úgy tűnik, hogy túlságosan minőségi olajjal használták.

Nem tudom 5W-30 mehetett-e volna bele, mert én ezen gondolkoztam (az autó kint alszik télen is és városba megy inkább talán) csak ugye olvastam már olyat, hogy ásványi olajjal autónak semmi baja nem volt belerakták a fullszintet aztá mindenhonnan folyt kifelé. Ezért választottam ezt az 5W-40-et. De vajon később mehetne bele 5W-30? Ja meg japanparts szűrő, remélem nem túl hitvány az. Ja meg én eleve nem vagyok az a hajtós típus, szóval 4ezerig se forgatom le, max ha előzök. Normálisan 1500-2500 fordulat között járok, frankó gép, a váltója is elég hosszú, kb. 4.-ben pörög annyit, mint a corolla, szóval olyan, mintha a suziba lenne egy plusz sebesség :D A fogyasztás meg szerintem álom lesz, bár én a corollát is okosba 5,5 körül eltereltem.

JAAA: most hogy olvasok látom úgyis téma, szóval a váltó olajat is le akarom cserélni. Milyn kell bele? Api gl 4 v gl5? úgy tudom nem árt vigyázni, mert ahova 4-es kell oda nem jó ami csak 5-öt tudja. Azt tudom, hogy a viszkozitása 75W-90 kell legyen, az a legideálisabb.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.30 15:30:08 írta g86 »
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11844 Dátum: 2011.06.30 15:36:41 »
Swift: nem tudom a 16 szelepesnél mi a gyári előírás, szerintem simán a 10w40. Nekem 1.0 volt, és a 10w40-ből minimálisan evett, az 5w40-et egyszer beletettem télre, mert állítólag könnyebben indul tőle. Én nem vettem észre semmit, cserébe fogyogatott rendesen az olaj belőle.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11845 Dátum: 2011.06.30 16:13:27 »
Okés és mennyit evett 5w40ből? ez a 10w40et is ehette, különben nem lett volna minimumon. Szerintem azért mentek vele rendesen, de nem baj, tudom, hogy ez bírja :)

Az lenne a legfontosabb kérdésem hogy később esetleg mehet-e bele 5w30 annak ellenére hogy ásványi volt benne világéletébe ill. váltóolajból milyen kellhet gl4, vagy gl5? De majd otthon leszek szerintem megnézem, biztos írja valahol a könyve mást nem akkor ilyen programba megnézem.
                                                                                                                                                   

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11846 Dátum: 2011.06.30 19:15:16 »
Ja és azon csodálkoztam, hogy motorolajat 3,2 litert öntöttem bele és mintha kicsit túl lenne töltve... Bár lehet csak maxon van, és a kiszélesedett rész mikor ledugom a pálcát azért lesz olajos mert hozzáér a cső falához. Haveromék ezres swiftjébe se kell kevesebb. Biztos játszik az olajszűrő is, mert ez a japanpaprts kb feleakkora, mint amekkora rajta volt. Jó hogy ez ilyen kicsi? És miért csinálnak más szűrőket akkorára, hogy azonos típushoz méretben kétszeres különbségek lehetnek?
Ja és gondolom ha mondjuk 2 decit töltöttem ezzel túl, az nem fog semmi galibát okozni.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11847 Dátum: 2011.06.30 19:22:37 »
Ja és gondolom ha mondjuk 2 decit töltöttem ezzel túl, az nem fog semmi galibát okozni.
Hát nem egészséges.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11848 Dátum: 2011.06.30 19:34:14 »
Nekem a swiftbe (1.0) 3,9 vagy valami hasonló mennyiség kellett. Azt tudom, hogy 4 litert kellett vennem hozzá.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #11849 Dátum: 2011.06.30 19:47:50 »
2 deci olaj szitne semmi ha túl van annyival, főleg ha eszegetni is fogja. Ha jól emlékszem GL4 75w-90 kell a váltóba 2.1L, de nézd meg a könyvébe az a tuti.

Spanomék 1literesébe 3.2 vagy 3.3L a gyári előírás olaj mennyiségre.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J