Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4978402 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10860 Dátum: 2011.01.25 21:11:59 »
Ja, ahogy nézem, ugyanazokra a VW minősítésekre lőtték be, mint az említett LM olajat.

A különbség a Mobil-1 esetében talán annyi, hogy azt univerzálisan is lehet használni. Mert én ezt az LM és Q8 olajat más autóba nem tenném be, csak azokba a VW-konszernesekbe, amik ilyen minősítésű olajat igényelnek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10861 Dátum: 2011.01.25 21:13:20 »
Szinte csak a Mobil1 0W-30 az olyan full szintetikus olaj, ami A1-es minősítésű, híg 30-as olaj.
Ilyen az LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30 is. ACEA A1/A5/B1/B5, viszkozitás 40 fokon 52.6, 100 fokon 9.6, VI 169. Mondjuk, ezt nálunk tényleg aranyáron mérik, és furcsa módon nincs API minősítése sem, "csak" egy bizonyos VW-jóváhagyása.
Az általam linkelt Q8 Formula Excel EDX 0W30 értékei is szinte azonosak az általad említett LM olajéval, ill. minősítésekben is azonosak. Ennek oka szerintem az igen speciális VW 506 00/ 506 01 szabványnak való megfeleltetés...  :hmmmm:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10862 Dátum: 2011.01.25 21:19:57 »
Ja, ahogy nézem, ugyanazokra a VW minősítésekre lőtték be, mint az említett LM olajat.

A különbség a Mobil-1 esetében talán annyi, hogy azt univerzálisan is lehet használni. Mert én ezt az LM és Q8 olajat más autóba nem tenném be, csak azokba a VW-konszernesekbe, amik ilyen minősítésű olajat igényelnek.
A Toyota dízelmotorok egyetlen gyári követelménye: ACEA B1 (a DPF-eseké C2). Idézet az olajinfo oldalról: "ACEA A1/ B1: Benzin- és dízelmotoros személy- és kishaszon-gépjárművekhez használható motorolaj, olyan motorok számára, amelyek lehetővé teszik alacsony súrlódásmutatójú és alacsony viszkozitású (xW/20  viszkozitású olaj esetén 2.6, egyéb viszkozitású olaj esetén 2.9  és 3.5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olajok használatát. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó."
Ezt teljesíti mind2 olaj, akkor mire alapozod ezt a véleményed?  :hmmmm:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10863 Dátum: 2011.01.25 21:24:21 »

A Toyota dízelmotorok egyetlen gyári követelménye: ACEA B1 (a DPF-eseké C2). Idézet az olajinfo oldalról: "ACEA A1/ B1: Benzin- és dízelmotoros személy- és kishaszon-gépjárművekhez használható motorolaj, olyan motorok számára, amelyek lehetővé teszik alacsony súrlódásmutatójú és alacsony viszkozitású (xW/20  viszkozitású olaj esetén 2.6, egyéb viszkozitású olaj esetén 2.9  és 3.5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olajok használatát. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó."
Ezt teljesíti mind2 olaj, akkor mire alapozod ezt a véleményed?  :hmmmm:
Ezek után viszont nem értem, hogy a Mobil1 ESP Formula 3.58 mPa*s HTHS értékével, hogyan kaphatott A1/B1/A5/B5 besorolást...  :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10864 Dátum: 2011.01.25 21:25:01 »
Csak úgy megnéztem a hozzávetőleges árakat:
LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30   5700 Ft/l
Q8 Formula Excel EDX 0W30          2900 Ft/l
 :?:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10865 Dátum: 2011.01.25 21:27:32 »
A Toyota dízelmotorok egyetlen gyári követelménye: ACEA B1 (a DPF-eseké C2). Idézet az olajinfo oldalról: "ACEA A1/ B1: Benzin- és dízelmotoros személy- és kishaszon-gépjárművekhez használható motorolaj, olyan motorok számára, amelyek lehetővé teszik alacsony súrlódásmutatójú és alacsony viszkozitású (xW/20  viszkozitású olaj esetén 2.6, egyéb viszkozitású olaj esetén 2.9  és 3.5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olajok használatát. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó."
Ezt teljesíti mind2 olaj, akkor mire alapozod ezt a véleményed?  :hmmmm:
Arra, hogy ezek "VW-olajok"  ::) ... Lehet hogy ez alaptalan, de nálam így működik. Ez a másik oldala annak a gondolkodásomnak, hogy ha a Renault használati utasításában az áll, hogy abba Elf olajat ajánlanak, akkor én mást nem fogok beletenni. Ha pedig ezeket az olajokat elsősorban VW-ekhez ajánlják, akkor én másba nem fogom beletenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10866 Dátum: 2011.01.25 21:28:42 »
Csak úgy megnéztem a hozzávetőleges árakat:
LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30   5700 Ft/l
Q8 Formula Excel EDX 0W30          2900 Ft/l
 :?:
Számomra sem világos, hogy ez az olaj mitől ilyen iszonyatosan drága. Ezt én is irreálisnak tartom, pl. a "sima" LM Synthoil Longtime-hoz képest is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10867 Dátum: 2011.01.25 21:35:23 »
Ezek után viszont nem értem, hogy a Mobil1 ESP Formula 3.58 mPa*s HTHS értékével, hogyan kaphatott A1/B1/A5/B5 besorolást...  :?:
Most nagyon gonosz leszek: a papír sokat elbír  :tt2: Bocs  :hug:
Valaki ezen az LM-en jó sokat szakít szvsz.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10868 Dátum: 2011.01.25 21:42:35 »
Szinte csak a Mobil1 0W-30 az olyan full szintetikus olaj, ami A1-es minősítésű, híg 30-as olaj.
Ilyen az LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30 is. ACEA A1/A5/B1/B5, viszkozitás 40 fokon 52.6, 100 fokon 9.6, VI 169. Mondjuk, ezt nálunk tényleg aranyáron mérik, és furcsa módon nincs API minősítése sem, "csak" egy bizonyos VW-jóváhagyása.
Az általam linkelt Q8 Formula Excel EDX 0W30 értékei is szinte azonosak az általad említett LM olajéval, ill. minősítésekben is azonosak. Ennek oka szerintem az igen speciális VW 506 00/ 506 01 szabványnak való megfeleltetés...  :hmmmm:
És ez a Q8 olaj full szintetikus szerinted? Van biztonsági adatlapja nálad?

(Csak mert a mocsok gyártók már 0W-ben is tudnak manapság HC olajat csinálni...)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10869 Dátum: 2011.01.25 21:46:57 »

A Toyota dízelmotorok egyetlen gyári követelménye: ACEA B1 (a DPF-eseké C2). Idézet az olajinfo oldalról: "ACEA A1/ B1: Benzin- és dízelmotoros személy- és kishaszon-gépjárművekhez használható motorolaj, olyan motorok számára, amelyek lehetővé teszik alacsony súrlódásmutatójú és alacsony viszkozitású (xW/20  viszkozitású olaj esetén 2.6, egyéb viszkozitású olaj esetén 2.9  és 3.5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olajok használatát. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó."
Ezt teljesíti mind2 olaj, akkor mire alapozod ezt a véleményed?  :hmmmm:
Ezek után viszont nem értem, hogy a Mobil1 ESP Formula 3.58 mPa*s HTHS értékével, hogyan kaphatott A1/B1/A5/B5 besorolást...  :?:
Úgy, hogy pont határon van, elvileg még éppen lehet A3-as is, meg A5-ös is. Direkt így lőtték be, hogy éppen minden kocsiba jó legyen az olaj.

De most már kiverte ez az ACEA-nál a biztosítékot, így most csak A5/B5 minősítése van az olajnak; az A3, meg a többi ACEA hiányzik már. Az olaj ugyan az az adatlapokon szereplő adatok szerint, csak a szabványba lehetett változás, ahogyan néztem. Mondjuk tényleg furcsa, hogy egy olaj egyszerre A3 is, meg A5 is, el kellene dönteni, hogy most mi akkor.  :D El id döntötték.

Az API SM és a gyártói jóváhagyások ugyan úgy megvannak továbbra is, mielőtt valaki ettől megijedne.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10870 Dátum: 2011.01.25 21:53:18 »
De újabb: A castrol edge 5w40 hez nem láttam "C" számot feltüntetve. Ez azt jelenti, hogy nem katalizátor kompatibilis?
ACEA C3-ra gondolsz, mert azt is tudja... :?:

Igen. De akkor biztos csak a neten nem volt rajta. hogy ilyet mér hagynak le?
Prius 2 - a mosolygós autó.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10871 Dátum: 2011.01.25 21:53:38 »
De újabb: A castrol edge 5w40 hez nem láttam "C" számot feltüntetve. Ez azt jelenti, hogy nem katalizátor kompatibilis?
ACEA C3-ra gondolsz, mert azt is tudja... :?:
Mondjuk arról ne beszéljünk, hogy a C3-nak mekkora köze van a katalizátor baratsághoz. Kb minden olaj C3 (90%), ami nem C2 vagy C1. Lassan majd a teszkós vipkár is C3 lesz már.

Az meg a másik, hogy egy Carina motorjába rohadtul mindegy, hogy "C"-s olajat rakunk-e. Oda API SJ vagy jobb olaj kell, azt csá. Ha kap egy API SL vagy SM olajat, az már felülmúlja a gyártó álmait.

Én amúgy nem hiszek ebben a C3, C2 dologban (meg az egész ACEA értelmében), szerintem ugyan úgy meghal x idő után a katalizátor, nem a HTHS viszkozitáson, meg az (szinte nullával) alacsonyabb szulfáthamun múlik a dolog.   :ph34r:  De ez nem a hivatalos állaspontom, csak a véleményem. Mindenki tartson be mindent, az a fontos, ezt javaslom mindekinek!!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10872 Dátum: 2011.01.25 21:56:18 »
De újabb: A castrol edge 5w40 hez nem láttam "C" számot feltüntetve. Ez azt jelenti, hogy nem katalizátor kompatibilis?
ACEA C3-ra gondolsz, mert azt is tudja... :?:

Igen. De akkor biztos csak a neten nem volt rajta. hogy ilyet mér hagynak le?
Amit R6Rider belinkelt, az a Castrol magyarországi oldala (hivatalos). Ami ott van, az a hivatalos álláspont, azt tudja az olaj, illetve ami az adatlapokon van, amit a gyártó kiad. Az, hogy a webshopok mit írnak ki az oldalra, az nem számít, az a marketing-duma. Erre oda kell figyelni!

Ha kell egy gyártói jóváhagyás vagy szabvány, akkor mindig a gyártó cég oldalán kell keresgélni, és nem a webshopok oldalán.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10873 Dátum: 2011.01.25 23:10:13 »
...
Az meg a másik, hogy egy Carina motorjába rohadtul mindegy, hogy "C"-s olajat rakunk-e. Oda API SJ vagy jobb olaj kell, azt csá. Ha kap egy API SL vagy SM olajat, az már felülmúlja a gyártó álmait.
...
A múltkori olajcsere alkalmával SM-es olaj ment a motorba, úgyis tudjátok, milyen :)
Ezek szerint olyan toyotás vagyok, akiről a gyártó nem is álmodik???  ::)
Nem kell, nem kell...  :flowers:

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10874 Dátum: 2011.01.26 00:27:57 »
vagy 10perc után leesett mi a franc ez a VI.... római hatos :D
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J