Oldpiet pedig a Mazda-autós cikk egyértelműen a híg olajat preferálja. Legalábbis arra utal, az egésznek az a lényege, hogy az a jó olaj, ami maximális olajáramlás mellett még biztosítja a minimálisan előírt olajnyomást. Tehát híg, de csak annyira, hogy ne híguljon fel veszélyes mértékben. Ezért a "legjobb" viszkozitású olaj megállapítása méréseket is igényelne, bár nálam pl. egyszerű a helyzet. 5W-30-al nem volt számottevő fogyás (2-3 deci 15e km-en), úgyhogy 0W-30 nyugodtan mehet, 5 ezer km van benne most is maxon a szint. Mivel valószínű nem fog már fogyni, ezért így télen például legideálisabb a 0W-20 lenne nekem, de mivel ezzel az olajjal még nyáron is fog menni jobb a békesség a 30-as olajjal.
Melegoldalon egyébként az a lényeg, kapcsolódva az előzőhöz, hogy annyira híguljon csak fel, hogy az ideális 10 cSt viszkozitás környékén maradjon. Ez erőteljesen használat függő, ezért aki nagypapásan vezet, például az általam hajtott e12-es corollába ami szinte nem fogyaszt semmi olajat, felesleges lenne 40-es melegoldali olajat tenni, mert kevésbé áramlik jól, így sosem fog annyira felhígulni, hogy a kinematikai viszkozitása az ideális 10 cSt legyen. De ez még nem akkora gond, ártani különösebben nem árt. Viszont az 50-es olaj már káros is lehet ilyen nagypapás tempó/fordulatszám mellett. Másik dolog ami a KELLŐEN (tehát nem túlságosan, hanem csak éppen megfelelően) híg olaj mellett szól a jobb áramlás és maximális kenés mellett a jobb hőelvezetési képessége az áramlás miatt. Szóval nagyjából ennyi. Aztán még van itt olyan hogy üzemanyagfogyasztásra is jó hatással van, bár ez eléggé elhanyagolható..