Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147783 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10170 Dátum: 2010.12.30 11:08:37 »
A megfelelő motorolaj kiválasztásában kérnék segítséget. Sokat olvastam a topikot, de nem találtam a megoldást.

Avensis verso 2003 d4d 2.0 160eKm
Általában városi forgalom+nyaralás. Hidegen mindig emelkedővel indulok. Kíméletesen vezetek. Eddig Total Quartz 9000-et használtam, nem volt olajfogyás.

Előre köszönöm a tanácsokat
Eddig nem a gyári előírásnak megfelelő motorolajat használtál.  :excl:  A gyári előírás ACEA B1(a B5 felülírja) 5W30 motorolaj, ezzel szemben a Total Quartz 9000 5W40 és ACEA A3/B3/B4, ami teljesen más tulajdonságokkal rendelkezik. Minél előbb cseréld le a gyári ajánlásnak megfelelő olajra!  :excl: A nagy gyártók (Castrol, Shell, Total, Q8Oils, Aral, ELF stb.) kínálatában elég sok ilyen olaj létezik, ár/ érték alapján tudsz válogatni. Egy konkrét példa: Q8 Formula Techno 5W30 ACEA B1 (az utódja már kapható: Q8 Formula Techno FE 5W30 ez már ACEA B5 minősítésű). Barátom taxiként használt COV D4D D-CAT 177LE autójában új kora óta teljesít, több mint 200ekm futással, hibátlanul.  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10171 Dátum: 2010.12.30 11:18:06 »
Pedig 5-6 oldallal előrébb pont a dízeleket veséztük ki.  ;)
B1, de inkább B5 (vagy mindkettőt) teljesítő olajat vegyél...
Picit pontosítanék, klubok Gyöngye!  :flowers:
1. A gyári előírás ACEA B1, tehát egy ennek megfelelő olaj alkalmazása is már tökéletes választás!
2. Minden ACEA B5 olaj evidensen felülírja az ACEA B1 jóváhagyást!
 :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10172 Dátum: 2010.12.30 11:19:43 »
Mindig tanul az ember, köszi! :yes:
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10173 Dátum: 2010.12.30 11:28:43 »
Nocsak. Ez most engem meglepett. Tudtam, hogy régi info van a honlapon, viszont az általad csatolt adatlap nem egyezik az én általam ismerttel. Egyből feltűnt ahogy néztem a verziódat, mert az angolt azt fejből tudom az értékeket már szinte. Nem értem miért van ez, de számomra furcsa dolog és nem örülök neki, mivel amiről én tudtam Q8 Excel jobb paraméterekkel rendelkezik, mint amit csatoltál, holott elvileg a két olaj ugyanaz?
Adatlapok között simán lehet eltérés sokféle okból (persze nem feltétlenül kellene, hogy így legyen, ezt aláírom). Egyszerű technikai oka van az eltérésnek. Mi a német adatlapokat fordítottuk, és a csatolt adatlap, egy korábbi verzió frissítése, csak a jóváhagyások tekintetében.  :) A kérdés pedig - ami miatt csatolva lett - az SM minősítés megléte, minden friss adatlapon egyformán szerepel (meg természetesen a csomagolásokon is, már jó ideje). Egyébként konkrétan milyen paraméter eltérésére gondolsz?  :hmmmm: No para, take it easy!  :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.30 11:39:55 írta R6Rider »

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10174 Dátum: 2010.12.30 11:30:43 »
Mindig tanul az ember, köszi! :yes:
Szívesen.  :flowers: Azért úgy gondolom, nem mondtam neked újat, csak a fogalmazás nem volt megfelelő.  :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10175 Dátum: 2010.12.30 11:33:12 »
Letisztáztad, ami kérdés volt eddig bennem ezzel kapcsolatban.  :flowers:
         

balu232

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
  • Yaris Verso 1.3 vvt-i 2001
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10176 Dátum: 2010.12.30 11:44:27 »
Legyetek szívesek leírni az 1,3 vvt-i 2001 moci olajkövetelményét.   Köszi.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10177 Dátum: 2010.12.30 11:53:09 »
Nocsak. Ez most engem meglepett. Tudtam, hogy régi info van a honlapon, viszont az általad csatolt adatlap nem egyezik az én általam ismerttel. Egyből feltűnt ahogy néztem a verziódat, mert az angolt azt fejből tudom az értékeket már szinte. Nem értem miért van ez, de számomra furcsa dolog és nem örülök neki, mivel amiről én tudtam Q8 Excel jobb paraméterekkel rendelkezik, mint amit csatoltál, holott elvileg a két olaj ugyanaz?
Adatlapok között simán lehet eltérés sokféle okból (persze nem feltétlenül kellene, hogy így legyen, ezt aláírom). Egyszerű technikai oka van az eltérésnek. Mi a német adatlapokat fordítottuk, és a csatolt adatlap, egy korábbi verzió frissítése, csak a jóváhagyások tekintetében.  :) A kérdés pedig - ami miatt csatolva lett - az SM minősítés megléte, minden friss adatlapon egyformán szerepel (meg természetesen a csomagolásokon is, már jó ideje). Egyébként konkrétan milyen paraméter eltérésére gondolsz?  :hmmmm: No para, take it easy!  :D


A viszkozitási indexre, a mért kinematikai viszkozitás értékekre, lobbanáspont, - kb ezekre gondoltam, mert például amit én linkeltem jóval magasabb viszkozitási indexxel rendelkezik ami azért kiváló az átlag olajokkal összehasonlítva.

Értem már, így valóban klappol a régi adatlappal, csak a minősítést írtátok át, egy átlag felhasználó számára úgyis ez a legfontosabb és a SAE viszkozitási osztálya mást nagyon úgy sem néz - sokszor még azt sem. Akkor szerintem nektek van régi adatotok, és amit én linkeltem az a jó 100 %-ban.
                                                                                                                                                   

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10178 Dátum: 2010.12.30 12:34:02 »
Avensis verso 2003 d4d 2.0 160eKm
Általában városi forgalom+nyaralás. Hidegen mindig emelkedővel indulok. Kíméletesen vezetek. Eddig Total Quartz 9000-et használtam, nem volt olajfogyás.
Pedig 5-6 oldallal előrébb pont a dízeleket veséztük ki.  ;)
B1, de inkább B5 (vagy mindkettőt) teljesítő olajat vegyél. Ilyen a Mobil1 ESP 5W30 vagy a Liqui Moly TopTec 4300, ez utóbbi drágább, ám több autón jobb vele a tapasztalat (TZoli által), nem fogy ebből semmi a kocsikban, míg a Mobil1-nél előfordulhat. Ha találsz B1 vagy B5-ös 0W30-at, az lenne a legjobb a sok városozás és hidegindítás miatt.
No azért  az 1,4-es D Coriba a kezelési  nem ajánl 0W30 olajat :no:
Miért nem azt nem tudom :hmmmm:?

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10179 Dátum: 2010.12.30 14:35:41 »
A viszkozitási indexre, a mért kinematikai viszkozitás értékekre, lobbanáspont, - kb ezekre gondoltam, mert például amit én linkeltem jóval magasabb viszkozitási indexxel rendelkezik ami azért kiváló az átlag olajokkal összehasonlítva.

Értem már, így valóban klappol a régi adatlappal, csak a minősítést írtátok át, egy átlag felhasználó számára úgyis ez a legfontosabb és a SAE viszkozitási osztálya mást nagyon úgy sem néz - sokszor még azt sem. Akkor szerintem nektek van régi adatotok, és amit én linkeltem az a jó 100 %-ban.
Így van! Teljesen vágod a lényeget!  :yes:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10180 Dátum: 2010.12.30 14:38:29 »
Avensis verso 2003 d4d 2.0 160eKm
Általában városi forgalom+nyaralás. Hidegen mindig emelkedővel indulok. Kíméletesen vezetek. Eddig Total Quartz 9000-et használtam, nem volt olajfogyás.
Pedig 5-6 oldallal előrébb pont a dízeleket veséztük ki.  ;)
B1, de inkább B5 (vagy mindkettőt) teljesítő olajat vegyél. Ilyen a Mobil1 ESP 5W30 vagy a Liqui Moly TopTec 4300, ez utóbbi drágább, ám több autón jobb vele a tapasztalat (TZoli által), nem fogy ebből semmi a kocsikban, míg a Mobil1-nél előfordulhat. Ha találsz B1 vagy B5-ös 0W30-at, az lenne a legjobb a sok városozás és hidegindítás miatt.
No azért  az 1,4-es D Coriba a kezelési  nem ajánl 0W30 olajat :no:
Miért nem azt nem tudom :hmmmm:?
Gyöngyi nem is állította ezt!  :) Csak a speciális használat miatt ajánlotta a 0W30 viszkozitást, ami egy vállalható alternatíva.  :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10181 Dátum: 2010.12.30 15:51:07 »
Avensis verso 2003 d4d 2.0 160eKm
Általában városi forgalom+nyaralás. Hidegen mindig emelkedővel indulok. Kíméletesen vezetek. Eddig Total Quartz 9000-et használtam, nem volt olajfogyás.
Pedig 5-6 oldallal előrébb pont a dízeleket veséztük ki.  ;)
B1, de inkább B5 (vagy mindkettőt) teljesítő olajat vegyél. Ilyen a Mobil1 ESP 5W30 vagy a Liqui Moly TopTec 4300, ez utóbbi drágább, ám több autón jobb vele a tapasztalat (TZoli által), nem fogy ebből semmi a kocsikban, míg a Mobil1-nél előfordulhat. Ha találsz B1 vagy B5-ös 0W30-at, az lenne a legjobb a sok városozás és hidegindítás miatt.
No azért  az 1,4-es D Coriba a kezelési  nem ajánl 0W30 olajat :no:
Miért nem azt nem tudom :hmmmm:?
Gyöngyi nem is állította ezt!  :) Csak a speciális használat miatt ajánlotta a 0W30 viszkozitást, ami egy vállalható alternatíva.  :yes:
Nem is állitottam, hogy állitotta :D Én csak leírtam , hogy nincs (az én)  kezelésimben ;) Egyébként mi hátránya lenne?? :hmmmm:

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10182 Dátum: 2010.12.30 16:45:42 »
Avensis verso 2003 d4d 2.0 160eKm
Általában városi forgalom+nyaralás. Hidegen mindig emelkedővel indulok. Kíméletesen vezetek. Eddig Total Quartz 9000-et használtam, nem volt olajfogyás.
Pedig 5-6 oldallal előrébb pont a dízeleket veséztük ki.  ;)
B1, de inkább B5 (vagy mindkettőt) teljesítő olajat vegyél. Ilyen a Mobil1 ESP 5W30 vagy a Liqui Moly TopTec 4300, ez utóbbi drágább, ám több autón jobb vele a tapasztalat (TZoli által), nem fogy ebből semmi a kocsikban, míg a Mobil1-nél előfordulhat. Ha találsz B1 vagy B5-ös 0W30-at, az lenne a legjobb a sok városozás és hidegindítás miatt.
No azért  az 1,4-es D Coriba a kezelési  nem ajánl 0W30 olajat :no:
Miért nem azt nem tudom :hmmmm:?
Gyöngyi nem is állította ezt!  :) Csak a speciális használat miatt ajánlotta a 0W30 viszkozitást, ami egy vállalható alternatíva.  :yes:
Nem is állitottam, hogy állitotta :D Én csak leírtam , hogy nincs (az én)  kezelésimben ;) Egyébként mi hátránya lenne?? :hmmmm:

Ez az amire sokan azt mondják, hogy semmi, ráadásul még jót is tesz a motornak a hidegindítás során mivel hígabb a 0W mint az 5w egy -15 fokos hidegindítás során ezért hamarabb átolajozza a rendszert az első percekben. Én az miatt vagyok csak derü látó hogy ha ez ilyen egyszerű akkor miért nem ajánlja tényleg a 0W-és olajokat is a gyártó az 5W mellett (nekem is 5W-t ír a könyve csak).
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10183 Dátum: 2010.12.30 17:12:17 »
Üdv!

Jelentem megrendeltem a Q8 Formula Excel 5W40-et :), és persze azért van kérdésem is:
Attól a cégtől veszem, aki a legolcsóbban (5200 Ft/4 liter) szállítja  ::), ráadásul szintén baranyai (tehát vissza is vihetem neki, a kockázat az út, ami nem túl hosszú), decemberi rendelést ingyen kihozzák. Mire kell szerintetek figyelni, egyáltalán van-e olyan jel, hogy nem az van a kannában, amit ráírtak? Kérdezem ezt annak ellenére, hogy a múltkor az autósboltban azt mondták, a Q8-at nem nagyon hamisítják - ebben a boltban ennek literje 1980 Ft, kiszereléstől függetlenül :eek:.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10184 Dátum: 2010.12.30 18:26:54 »
Egy fő ok amiért nem fogok 0W-és olajat használni "már".
OldPiet ahogy olvastam te autód is több mint 100ezer fölött van jóval, szóval én azt tanácsolom maradj az 5w-nél az a tuti neked is meg nekem is.

Hogy miért mondom ezt:

"De vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-60-as
olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg marad.
Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hõmérsékleten sem a kenési
tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát alapvetõen sûrûbb az
olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hõmérséklet emelkedésére kissé jobban felhígul
majd. Ezt a sûrûbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk egy már kopottabb motorban, hiszen a
hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sûrûbb olajnak. Ezekbõl a
kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony" olaj már elképzelhetõ, hogy kifolyik és vegyes súrlódás
alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a
motorkopás is intenzívebb lenne. Valószínûleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen
abban a periódusban, amikor az üzemi hõfokát még nem éri el a motor
. Látszik tehát, hogy az
alkalmazható kenõolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külsõ hõmérséklet, hanem a motor
mûszakai állapotának is függvénye."

Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J