Egy fő ok amiért nem fogok 0W-és olajat használni "már".
OldPiet ahogy olvastam te autód is több mint 100ezer fölött van jóval, szóval én azt tanácsolom maradj az 5w-nél az a tuti neked is meg nekem is.
Hogy miért mondom ezt:
"De vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-60-as
olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg marad.
Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hõmérsékleten sem a kenési
tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát alapvetõen sûrûbb az
olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hõmérséklet emelkedésére kissé jobban felhígul
majd. Ezt a sûrûbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk egy már kopottabb motorban, hiszen a
hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sûrûbb olajnak. Ezekbõl a
kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony" olaj már elképzelhetõ, hogy kifolyik és vegyes súrlódás
alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a
motorkopás is intenzívebb lenne. Valószínûleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen
abban a periódusban, amikor az üzemi hõfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az
alkalmazható kenõolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külsõ hõmérséklet, hanem a motor
mûszakai állapotának is függvénye."