Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140883 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10286
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10140 Dátum: 2010.12.28 19:58:46 »
Ezek az infok és tapasztalatok a leghasznosabbak. És mi legalább foglalkozunk a témával és nem csak öntjük a 20W50-es Botondot a modern motorokba.  :hug:
Vagy a Re-cord-ot  :D

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10141 Dátum: 2010.12.28 20:13:57 »
Olyan tények, hogy ott voltam, láttam a gépet, még segítettem is. Még egyszer mondom: semmi mást nem változtattunk, csak az olajat. Ha ez nem bizonyíték, akkor sajnálom. Lehet felhozni persze kifogásokat, hogy biztos rosszul fúrták, rossz volt az illesztés, stb...ez már nem derül ki. Azt is még egyszer mondom: szerintem nézz utána a siklófelületek olajzásának, mitől függ, hogy milyen olaj kell. De egy biztos: "Nyerő csapaton ne változtass" - ha ez az olaj bejött neki, és akkor is max. ilyet lehetett beletenni, amikor új volt az a motor, akkor minek a szintetikus? :flowers:
Bár szerintem fel lehetne vetni neki ezt a szintetikus dolgot, de lehet hogy hamar elzavarna melegebb éghajlatra :lol:

"nézz utána a siklófelületek olajzásának" Ajánlhatnál valami olvasmányt ezzel kapcsolatban, amiben leírják, hogy miért járjunk Arollal, full szintetikus helyett:)
"max. ilyet lehetett beletenni, amikor új volt az a motor, akkor minek a szintetikus? " Pl. azért, mert azzal kevésbé füstöl, lényeges különbség van egy szar Arol és egy normális olaj között, a motorjaim pl. melegen alig füstölnek, meg lehet nézni, mennyire füstölnek az Arollal használt gépek... Na meg a kipufogót ill. az egésteret is érdemes megnézni, az ásványi olajjal használt motorokban sokkal több a lerakódás. Abban igazad van, hogy aki "tatásan" motorozik, kokszosabb a kipufogója, de mindenképpen keletkezik valamennyi koksz, szerintem nem mindegy, hogy mennyi.
nem azt mondom, hogy vegyük emg a 3000 Ft-os olajat, MOL Sprint már elég jó, vagy Repsol Scooter. Corollámhoz se veszem meg a legdrágább LM vagy Motul olajat, mert felesleges, elég bele a Mobil1 ESP is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.28 20:16:15 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10142 Dátum: 2010.12.28 21:58:22 »
Lehet felhozni persze kifogásokat, hogy biztos rosszul fúrták, rossz volt az illesztés, stb...ez már nem derül ki.
Attól még lehet igaz, és Te magad írtad, hogy nem volt teljesen kielégítő a munkájuk. Nekem sokkal kézenfekvőbb lenne a felújításban a hibát keresni, mint az olajban. :excl:
Nemrég csináltak hengerfejet a Corsán. A szerelő, - jó, ez már a hipochondria kategória - csak és kizárólag egy műhely egyik emberében bízik meg, hogy a kellő alapossággal végzi a sikoltatást. Nyilván ez túlzás, de azért jelez valamit.
music     

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10143 Dátum: 2010.12.29 11:41:19 »
Üdv!

Köszönöm a válaszodat, ez megnyugtató! Egy dolog miatt gondolkodtam, hogy az adatlapon nem volt nekem egyértelmű, hogy milyen hőmérséklet-tartományra tervezték ezt az olajat. Egyébként jól működik vele eddig hála Istennek! Q8 Formula Excel 5w40-ről mi a véleményed (Carina E-be lenne)? Ha a csereperiódus 7500 km (vagy 6 hónap), de nekem kb. 9 hónap alatt jön össze a 7500, szerinted elbírja ez az olaj, vagy mindenképpen 6 hónapnál csere?

Az olajokról igyekszek folyamatosan tájékozódni, és nem a szintetikus ellen vagyok, hanem csak azt mondom, szerintem szükségtelen 2-3-szor drágább olaj a motorba annál, amit a gépkönyv előír (most és ezelőtt is a Carinámra hegyeztem ki a kérdést, bár más géphez is áll ez a véleményem szerintem). A marketing fogás nem ebben áll, hanem abban, hogy tegyék bele olyan kocsiba is, amibe felesleges lenne: ártani persze nem árt neki, csak jóval drágább.
Szívesen.  :) A szgk. váltóolajak között a 75W90 egy igen széles viszkozitási tartománnyal rendelkező olaj, ráadásul még szintetikus is, ezért a Carina felhasználási körülményeit a legmesszebbmenőkig kell hogy teljesítse. A Carinába az Excel 5W40 tökéletes választás, mivel a jelenleg forgalomban lévő legmagasabb API SM szintet is tudja (2004 után gyártott autókhoz követelik csak meg!), szintetikus olaj, továbbá mivel teljesíti az ACEA A3/B3/B4 minősítéseket is, akár meghosszabbított olajcsere periódusokhoz is használható. Ezen tulajdonságok okán joggal állíthatjuk, hogy 9 hónap használatot is simán bírnia kell egy ilyen minősítésű olajnak. Természetesen nem a gyári ajánlások megszegésére buzdítalak, de nekem ez a 7500 km/ 6 hónap csereciklus nagyon furcsa és rövid...  :hmmmm: Nekünk volt a családban 1995-ös Carina E 1.6 XLi, emlékeim szerint 10000km/ 1 év csereciklus előírással...  :hmmmm:
Teljesen értem amit írtál, de ennél kicsit árnyaltabb a kép. Sokszor érdemes a korábbi gyártású autók motorjaiba is alacsonyabb hideg oldali viszkozitású, általában szintetikus motorolajakat választani. Ezek a modern motorolajak sok olyan előnyt nyújtanak a motor számára, amire egy már elavultnak számító, ásványi vagy fél-szintetikus olaj nem képes. Ráadásul a piacon látható tendencia miatt, ezekhez a minőségi olajakhoz is egyre barátságosabb áron hozzá lehet jutni. Ergo: kicsivel többet érdemes kiadni egy jobb minőségű motorolajért, mivel általában ritkán kell cserélni, és a pozitív tulajdonságok (mérsékelt kopás hidegindításnál, stabilabb olajfilm a teljes csereintervallum alatt, kevesebb lerakódás képződés, bizonyos esetekben mérhető üa. megtakarítás stb.) bőven kompenzálják a többletkiadást!  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10144 Dátum: 2010.12.29 12:02:49 »
Elnézésedet kérem, hogy nem válaszoltam az e-mailedre.  :flowers: A jó kívánságokat köszönöm, és itt ragadnám meg az alkalmat, hogy neked, és minden kedves fórumtársnak Sikerekben gazdag, olajozottan működő 2011-es esztendőt kívánjak! :)
El van nézve, gondoltam, hogy erről van szó, de azt is tudtam, hogy, amint lehetőséged lesz rá, benézel ide a válaszoddal.  ;)
A jókívánságaidat köszönjük, és úgyszintén SM-SN olajokban, elégedett vevőkben, jutalékban és nem utolsó sorban egészségben gazdag Boldog Új Évet Kívánok!!!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10145 Dátum: 2010.12.29 13:09:17 »
Köszönöm, és Neked is minden jót kívánok az új évre!
Köszi szépen!  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10146 Dátum: 2010.12.29 13:09:56 »
Elnézésedet kérem, hogy nem válaszoltam az e-mailedre.  :flowers: A jó kívánságokat köszönöm, és itt ragadnám meg az alkalmat, hogy neked, és minden kedves fórumtársnak Sikerekben gazdag, olajozottan működő 2011-es esztendőt kívánjak! :)
El van nézve, gondoltam, hogy erről van szó, de azt is tudtam, hogy, amint lehetőséged lesz rá, benézel ide a válaszoddal.  ;)
A jókívánságaidat köszönjük, és úgyszintén SM-SN olajokban, elégedett vevőkben, jutalékban és nem utolsó sorban egészségben gazdag Boldog Új Évet Kívánok!!!  :D
Köszönöm.  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10286
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10147 Dátum: 2010.12.29 14:58:58 »
Olyan tények, hogy ott voltam, láttam a gépet, még segítettem is. Még egyszer mondom: semmi mást nem változtattunk, csak az olajat. Ha ez nem bizonyíték, akkor sajnálom. Lehet felhozni persze kifogásokat, hogy biztos rosszul fúrták, rossz volt az illesztés, stb...ez már nem derül ki. Azt is még egyszer mondom: szerintem nézz utána a siklófelületek olajzásának, mitől függ, hogy milyen olaj kell. De egy biztos: "Nyerő csapaton ne változtass" - ha ez az olaj bejött neki, és akkor is max. ilyet lehetett beletenni, amikor új volt az a motor, akkor minek a szintetikus? :flowers:
Bár szerintem fel lehetne vetni neki ezt a szintetikus dolgot, de lehet hogy hamar elzavarna melegebb éghajlatra :lol:

"nézz utána a siklófelületek olajzásának" Ajánlhatnál valami olvasmányt ezzel kapcsolatban, amiben leírják, hogy miért járjunk Arollal, full szintetikus helyett:)
"max. ilyet lehetett beletenni, amikor új volt az a motor, akkor minek a szintetikus? " Pl. azért, mert azzal kevésbé füstöl, lényeges különbség van egy szar Arol és egy normális olaj között, a motorjaim pl. melegen alig füstölnek, meg lehet nézni, mennyire füstölnek az Arollal használt gépek... Na meg a kipufogót ill. az egésteret is érdemes megnézni, az ásványi olajjal használt motorokban sokkal több a lerakódás. Abban igazad van, hogy aki "tatásan" motorozik, kokszosabb a kipufogója, de mindenképpen keletkezik valamennyi koksz, szerintem nem mindegy, hogy mennyi.
nem azt mondom, hogy vegyük emg a 3000 Ft-os olajat, MOL Sprint már elég jó, vagy Repsol Scooter. Corollámhoz se veszem meg a legdrágább LM vagy Motul olajat, mert felesleges, elég bele a Mobil1 ESP is.

Üdv!
Bocsánatot kérek, hogy most nem ajánlok konkrétumot, én még főiskolán tanultam ezekről, de a google biztosan sok találatot fog adni.
Nyilván az Arol-lal több a lerakódás, de ha rendesen keverik be (és nem szemre meg vonalra, hanem precízen mérve), és a motor is jól beállított, akkor nem számottevő vele sem a lerakódás (persze több, mint szintetikussal). Ez 16 éves tapasztalatom: volt nekem is lerakódás, de az az én hibám volt. A robogóimba én is Repsol szintetikust tettem, mert abba az volt az ajánlás (a szintetikus). Ez meg volt kb. 2300 egy liter, ebből sem a legdrágábbat vettem, és nagyon jó volt  :)
Örülök, hogy végül sikerült úgy leírnom azt, amit akartam, hogy egyetértünk abban, hogy nem muszáj a legdrágább olajakat venni ha kell, ha nem  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 15:00:57 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10286
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10148 Dátum: 2010.12.29 15:14:47 »

Szívesen.  :) A szgk. váltóolajak között a 75W90 egy igen széles viszkozitási tartománnyal rendelkező olaj, ráadásul még szintetikus is, ezért a Carina felhasználási körülményeit a legmesszebbmenőkig kell hogy teljesítse. A Carinába az Excel 5W40 tökéletes választás, mivel a jelenleg forgalomban lévő legmagasabb API SM szintet is tudja (2004 után gyártott autókhoz követelik csak meg!), szintetikus olaj, továbbá mivel teljesíti az ACEA A3/B3/B4 minősítéseket is, akár meghosszabbított olajcsere periódusokhoz is használható. Ezen tulajdonságok okán joggal állíthatjuk, hogy 9 hónap használatot is simán bírnia kell egy ilyen minősítésű olajnak. Természetesen nem a gyári ajánlások megszegésére buzdítalak, de nekem ez a 7500 km/ 6 hónap csereciklus nagyon furcsa és rövid...  :hmmmm: Nekünk volt a családban 1995-ös Carina E 1.6 XLi, emlékeim szerint 10000km/ 1 év csereciklus előírással...  :hmmmm:
Teljesen értem amit írtál, de ennél kicsit árnyaltabb a kép. Sokszor érdemes a korábbi gyártású autók motorjaiba is alacsonyabb hideg oldali viszkozitású, általában szintetikus motorolajakat választani. Ezek a modern motorolajak sok olyan előnyt nyújtanak a motor számára, amire egy már elavultnak számító, ásványi vagy fél-szintetikus olaj nem képes. Ráadásul a piacon látható tendencia miatt, ezekhez a minőségi olajakhoz is egyre barátságosabb áron hozzá lehet jutni. Ergo: kicsivel többet érdemes kiadni egy jobb minőségű motorolajért, mivel általában ritkán kell cserélni, és a pozitív tulajdonságok (mérsékelt kopás hidegindításnál, stabilabb olajfilm a teljes csereintervallum alatt, kevesebb lerakódás képződés, bizonyos esetekben mérhető üa. megtakarítás stb.) bőven kompenzálják a többletkiadást!  :yes:

Üdv!
Köszönöm az újabb információkat! Alapból a Haynes javításiból néztem az adatokat, abban szerepel ez a 7500km/6 hónap, ezt a részt mellékelem is mindjárt. Ugyanitt 60000 km-t mondanak a váltóolaj cseréjére. Egyébként nekem szimpatikusabb a 10000 km / 1 év periódus, mert én kb. ennyit is megyek évente, és szerintem ennyit is el kell bírjon ez az 5w40 olaj. Valaki tudja esetleg, mi a helyes csereperiódus Carina E-nél?
Mellékelek még egy részt a könyvből, ez az ajánlott olajakat mutatja. Ezen rajta sincs az 5w40, se 5w30, de ilyet teszek bele, mert egyetértek záró gondolatoddal!
Kíváncsi vagyok, milyen hatással lesz a gépre. Egyébként ma sem ment rosszul, 3-an ültünk benne, csomagokkal, és hát egy jobb emelkedőn lehagyott egy Corolla Verso (csak 150-ig nyomtam neki :) ) az meg ment 160-at is ott 2 személlyel, ezért szerintem nem olyan rossz 300.000 km fölötti motortól :D Nem szoktam annyira vetélkedni (főleg újabban nem), csak ez az emelkedő egy mérvadó nekem. Hála Istennek nem lett baj :flowers:

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 15:17:13 írta vd1234 »

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10149 Dátum: 2010.12.29 15:15:18 »
Sziasztok!

Itt is megkérdezném:

lehet tudni valami konkrétumot a Toyota olajról?
ki a beszállító? milyen besorolást tud? szintetikus olaj?
ár?
érdemes ezt használni egy 2004-es Avensis 1,8 VVT-i-be? 54k km-nél?

Köszönöm!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10150 Dátum: 2010.12.29 15:20:06 »
Valahol a topic mélyén le lett már írva. A keresővel talán előjöhet!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10151 Dátum: 2010.12.29 15:23:37 »
Nem igazán lehet tudni pontosan ki a beszállító (illetve én nem tudom), találgatások már voltak itt a fórumon is. (legesélyesebb beszállító az Exxon Mobil)
Nekem az 5W30-ast egy éve 4100 Ft/l áron adták a kötelező szervizkor.
Tudtommal félszint olaj, de mivel nem tudni róla biztosat ez is csak egy erős feltételezés részemről. (olvastam olyat is, hogy ásványi, de azt nem hinném, minősítésről csak ezt sikerült összeszedni, de ez sem biztos adat: API:SM, ILSAC:GF-4 )
hordós cikkszáma: 08880-80840
4 literes kiszerelés: 08880-09105
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 15:46:50 írta xpet »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10152 Dátum: 2010.12.29 15:25:03 »
Én mondjuk inkább vennék netről 5W30 olajat és vinném (előzetesen kell egyeztetni a szervizzel, hogy fogadják el, bár el kéne nekik, amennyiben teljesíti az elvárásokat). Sokkal ocsóbban kijössz.
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10153 Dátum: 2010.12.29 15:48:31 »

Üdv!
Köszönöm az újabb információkat! Alapból a Haynes javításiból néztem az adatokat, abban szerepel ez a 7500km/6 hónap, ezt a részt mellékelem is mindjárt. Ugyanitt 60000 km-t mondanak a váltóolaj cseréjére. Egyébként nekem szimpatikusabb a 10000 km / 1 év periódus, mert én kb. ennyit is megyek évente, és szerintem ennyit is el kell bírjon ez az 5w40 olaj. Valaki tudja esetleg, mi a helyes csereperiódus Carina E-nél?
Mellékelek még egy részt a könyvből, ez az ajánlott olajakat mutatja. Ezen rajta sincs az 5w40, se 5w30, de ilyet teszek bele, mert egyetértek záró gondolatoddal!
Kíváncsi vagyok, milyen hatással lesz a gépre. Egyébként ma sem ment rosszul, 3-an ültünk benne, csomagokkal, és hát egy jobb emelkedőn lehagyott egy Corolla Verso (csak 150-ig nyomtam neki :) ) az meg ment 160-at is ott 2 személlyel, ezért szerintem nem olyan rossz 300.000 km fölötti motortól :D Nem szoktam annyira vetélkedni (főleg újabban nem), csak ez az emelkedő egy mérvadó nekem. Hála Istennek nem lett baj :flowers:
Nagyon csodálkoznék, ha a Magyar gépkönyvekben 7500 km/ 6 hó szerepelne...  :hmmmm: A 15W40 és 20W50 olajakat remélem te sem tartod ideálisnak...  ;)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10154 Dátum: 2010.12.29 15:55:07 »
Sziasztok!

Itt is megkérdezném:

lehet tudni valami konkrétumot a Toyota olajról?
ki a beszállító? milyen besorolást tud? szintetikus olaj?
ár?
érdemes ezt használni egy 2004-es Avensis 1,8 VVT-i-be? 54k km-nél?

Köszönöm!
Jó minőségű nagy gyártók által töltött (legutóbb a Total csoporttal szerződtek ELF-et töltenek a kannákba, ha az infóim helyesek) motorolajról van szó.
Tudomásom szerint API SM, ACEA A1/B1/A5/B5/C2, és szintetikus.
Az ára magas.
Abszolút érdemes használnod, bár a piacon találsz bőven kedvezőbb ár/érték arányú alternatívát.  :)