Kissé hasonló gondolattal jöttek egy másik ismerősömnek azok a "restaurátorok", akik egy muzeális értékű Pannóniát "raktak helyre" neki (azért idézőjel, mert az ő szakértelmüket kissé hiányosnak éreztem sajnos...). Azt mondták, hogy full szintetikus keverékolajjal járassa a motort (fúrás után ugye), mert ezek sokkal jobbak a hagyományosoknál. Na jól megvette az olajat 5000 fölött egy litert, bekeverte előírás szerint, ahogy megbeszélték, úgy szétkopott neki, hogy újra meg kellett fúrni. Ezután mondtuk, hogy régen nem voltak ilyen olajak, sima Arol keverékolaj kell neki. Szintén bejött, ezt kellett beletenni, és nem 5000, hanem 800 Ft volt egy liter - no comment.
Egészen biztos vagyok benne, hogy ott nem az olaj volt a probléma. A mostani Arol meg egyenlő a szarral! Azt én bele nem tölteném (a régi, rendszerváltás előtt valamivel jobb volt). A Simsonjaimat full szintetikus ELF olajjal használom, azzal is lett bejáratva, semmi baja, nem hinném, hogy a Pannonia esetében ez lett volna a hiba forrása. Azt még nem is említettem, hogy a szar ásványi olaj mennyire kokszol, a full szintetikussal alig van lerakódás. Nem muszáj full szintetikussal használni, de minimum fél szintetikus Mol Sprint.
Üdv!
Hát egy dolog, mit gondolunk és más a tények (Pannónia). Ha mást nem változtattunk, csak az egy olajat, akkor nem nagyon lehet vitázni ezen. Nekem 16 évig volt pl. Simsonom (1989-2005), mindig én szereltem, mindig sima ásványi keverékolajat kapott (Arol 2T), soha nem volt tőle semmi baja: azt arra találták ki. Lehet 5 éve jó volt még az Arol? Utána nem használtam... Egyébként akkor kokszosodik, ha nagyrészt pöfögve mennek vele és nem tud leégni a piszok. A Simson ugyebár egy kissé pörgősebb, mint a Pannónia, ezért utóbbinak sűrűbb olajra van szüksége (és nem is melegszik be annyira, mint a Simson, tehát nem kokszosodik annyira sem). Ha nem érthető ennyiből, hasznos, ha utánanézel a siklófelületek olajzásának.
Azt sem értem, miért sztárolják sokan az ilyen-olyan full-full szintetikus olajokat, erre mondtam, hogy ez a marketing, mert akkor is ezt tennénk már, amikor nem kellene, mert jót akarunk a motornak (mert ezt ültetik el az ember fejében). A legnehezebb pedig akármilyen témában az emberekben található (most éppen haszontalan)hiedelmeket megszüntetni (bennem is természetesen
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
). Ezért sajnálom, hogy ennyit is mondtam erről. Az viszont mindnyájunknak hasznos szerintem, ha jól utánanézünk ezeknek a dolgoknak is, és kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra is természetesen, és ha nem bánjátok, én is elmondom, hogy mi volt a Q8 tapasztalat (majd ha beleteszem 1-2 hét múlva remélem). Ha tévedtem, azt is leírom majd
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)