Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140844 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10110 Dátum: 2010.12.27 21:20:06 »
Nem tudom, de én azt látom az LM oldalon, hogy ez az olaj Liqui-Moly HydroCrack motorolaj ...akkor meg nem sok a 13000 érte? Ráadásul 21000-ről leakciózva. Jó, hogy lehet kapni  :D
Tényleg jó hogy lehet kapni :flowers: A LM oldalon fent sincs  a Top Tec4300:
http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1258

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10111 Dátum: 2010.12.27 21:26:08 »
Ha átmész a Shop-ba nézd meg a HC és a full synt árakat:
http://shop2.auto-doktor.hu/index.php?kat=24-103-115-116-120&csoport=1
Hogy lehet, hogy a full synt-ek olcsobbak mint a HC-k? :hmmmm:

TZoli

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10112 Dátum: 2010.12.27 21:31:46 »
Na ez az az oldal OldPiet ahol el vannak keverve az árak, talán 1 hónapja volt róla szó

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10113 Dátum: 2010.12.27 21:35:19 »
Értem, akkor ti már ezen túl vagytok [rohog]
(ismered a kuplerájos viccet?)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10114 Dátum: 2010.12.28 10:22:58 »
Gondoltam, segít néhányatoknak, ha beírom az 1,4VVTI (4ZZ-FE) motor használatijából az gyári adatokat, különös tekintettel az olajfogyasztásra, nem lesz rövid:

A motorolaj szerepe:
A motorolaj elsődleges szerepe a motor belsejében történő kenés biztosítása, de jelentős szerepe a motor megfelelő üzemállapotának fenntartása is.

Motorolaj fogyasztás:
A motor megfelelő működése esetén is természetes, hogy a motor némi olajat fogyaszt. Normálisan üzemelő motor esetén a következő tényezők okozzák az olajfogyasztást.
1. Az olaj keni a dugattyúkat, a hengereket és a dugattyúgyűrűket. Ha a dugattyú lefelé mozog a hengerben, egy vékony olajfilm réteg marad az henger falán. Motorfék üzemben erős vákum keletkezik a hengerekben, ami az olaj égéstérbe égéstérbe történő beszívását eredményezi. Ez az olaj, valamint a hengerek falán maradt olajfilm egy része az égési folyamat során keletkező magas hőmérsékletű gázok hatására elég.
2. Az olaj keni a szelepek szárait is. Ennek az olajnak egy része a beszívott levegővel együtt szintén az égéstérbe jut és az üzemanyaggal együtt elég. A magas hőmérsékletű kipufogógázok hatására a kipufogó szelepek kenésére használt olaj egy része szintén elég.

A motor által felhasznált olaj mennyisége függ az olaj viszkozitásától, az olaj minőségétől, a motor üzemelési körülményeitől.
Nagy sebességű haladáskor, gyakori fékezéskor és gyorsításkor a motor több olajat fogyaszt.
Az új motor több olajat fogyaszt, mivel a dugattyúk, dugattyúgyűrűk és a henger még nem csiszolódtak össze.

Az olajfogyasztási adatok:
Olajfogyasztás: Maximum 1L/1000km.

Az olajfogyasztás megállapításánál vegye figyelembe, hogy használat során az olaj felhígulhat, és így nehéz a tényleges olajszint pontos megállapítása.
Például, ha a gépkocsit gyakori, rövid utak megtételére használja és az olajfogyasztás normális, akkor az olajszint mérésekor a nívópálcán egyáltalán nem fog olajfogyasztást észlelni, még 1000km, vagy nagyobb távolság megtétele esetén sem. Ez azért lehetséges, mert a motor az üzemelés során fokozatosan felhígul üzemanyaggal, vagy nedvességgel, és így nem észlel szintváltozást az olaj mérésekor.
Ha a gépkocsival a későbbiek során nagy sebességgel halad, például autópályán, akkor az olajat felhígító komponensek elpárolognak, és úgy tűnhet, hogy az olajfogyasztás hirtelen megnőtt.

Az olajszint ellenőrzésének fontossága:
A helyes gépkocsi-karbantartás egyik leglényegesebb elem a motor olajszintjének optimális értéken tartása, azért, hogy az olaj a funkcióit maradéktalanul betöltse. Ezért rendkívül fontos, hogy az olaj szintjét rendszeresen ellenőrizze. A Toyota cég javasolja, hogy minden tankolás után ellenőrizze az olajszintet.

A nívópálcán látható minimum és maximum jelzések közti olajmennyiség:
1. 2E, 4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok: 1,3 Liter
2. 7A-FE motor: 1,2 Liter

Motorolaj választék:
Használjon API SH, "Energy-Conserving II", vagy SJ "Energy -Conserving" többfokozatú motorolajat.
Ajánlott viszkozitás (SAE):
2E és 7A-FE motorok esetén
kb -35-+10 fok 5W30.
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat használ, akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W30 motolajat ajánljuk.

4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok esetén
-29 - +40 fok 5W30
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50
Ajánljuk, hogy SAE 5W30 viszkozitású olajat használjon a kedvező üzemanyag fogyasztás és hideg motorral történő indítás érdekében.
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat használ, akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W30 motolajat ajánljuk.


Motorolaj minőségi előírása:
API SH "Energy-Conserving II", vagy API SJ "Energy-Cpnserving" többfokozatú motorolaj, vagy ILSAC többfokozatú motorolaj.

... hát néhány dolgon elcsodálkoztam azért...  :eek:
... de, remélem, sokaknak fog segíteni  :hug:
...ja, amiket vastagon kiemeltem, az a könyvben is vastagon van szedve, nem csak a saját szórakozásomra tettem.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10115 Dátum: 2010.12.28 10:27:24 »
SH, SJ?  :eek: :eek:

Nanemááááááááá!

Nem egy mostanság írt manual lehet, annyi biztos. Ha jól tudom SL-nél tartunk....
Ez úgy sacc/kb 1990.-körüli plafon... :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10116 Dátum: 2010.12.28 10:38:32 »
SH, SJ?  :eek: :eek:
Nanemááááááááá!
Nem egy mostanság írt manual lehet, annyi biztos. Ha jól tudom SL-nél tartunk....
Ez úgy sacc/kb 1990.-körüli plafon... :flowers:

Más kaphatók SM olajak is, pol a Mobil 1 ESP.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10117 Dátum: 2010.12.28 10:39:40 »
Tévedsz Mester!
Ez az autóm manuáljából van szó szerint! Az autóm adatait az aláírásomban láthatod. 2000 facelift E11 Liftback 1,4 VVTI.
Még a sokat szidott Castrol Magnatec 5W40 C3 is tudja már az API SM(!!!) szintet. Ráadásul 2011-ben jönnek az SN olajak is (etanolos használatot elősegítendő).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10118 Dátum: 2010.12.28 10:50:24 »
Értem én, de abban is biztos vagyok, hogy a Te kocsidhoz nem 2000-ben adták ki a manualt, legfeljebb újranyomtatták x-edszer.  ;)

Ezzel együtt kicsit idejétmúlta szvsz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10119 Dátum: 2010.12.28 11:02:04 »
Értem én, de abban is biztos vagyok, hogy a Te kocsidhoz nem 2000-ben adták ki a manualt, legfeljebb újranyomtatták x-edszer.  ;)
Ezzel együtt kicsit idejétmúlta szvsz.
Hát, igen, ezért írtam én is, hogy elcsodálkoztam néhány dolgon...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10286
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10120 Dátum: 2010.12.28 11:24:37 »
Értem én, de abban is biztos vagyok, hogy a Te kocsidhoz nem 2000-ben adták ki a manualt, legfeljebb újranyomtatták x-edszer.  ;)

Ezzel együtt kicsit idejétmúlta szvsz.
Üdv!
Erre elmondanék egy rövid történetet:
Annak idején Samarában kellett váltóolajat cserélnem. Megnéztem a használatit, megnéztem a javításit, mindenhol motorolajat írtak hozzá (15w40). Ezt nem akartam elhinni, és utánanéztem. Több műszakis kollégámat megkérdeztem, általános vélemény volt, hogy ez lehetetlen: váltóba váltóolaj kell.  Egyik kollégám közlekedésin végzett, és Ő mondta: "Egy gépkönyv annyi ellenőrzésen átmegy, mielőtt kiadnák a felhasználóknak, hogy abban ekkora hiba nem marad." És igaza volt! Leengedtem, feltöltöttem 15w40-el, és azóta sincs semmi baja hála Istennek! Olajdoktornak külön emaileket írtam, mert Samara váltóolaj kérdésre azt mondta, 75w90 kell bele: bemásoltam neki az orosz kiadású könyv milyen típusokra vonatkozik, mert reklamált, hogy nincs igazam. Ezután már nem válaszolt...Egy másik ismerősömnek elmeséltem, és így tudtam meg, hogy 2 Honda Civic váltót küldött el, mert 75w90-et tett beléjük: ez télen 10 perc járatás után tört meg annyira, hogy egyáltalán sebességet bevette, de nem tűnt fel...aztán szinkrongyűrűk elég gyorsan elkoptak, kész.

Összefoglalva: Nem hiszem, hogy egy Toyota cuccot kiadnak úgy, hogy abban nagy hülyeség lenne. Szerintem ezek az adatok műszakilag védhetők, igaz, nem tért ki pl. az 5w40-re, de ami benne van, az szerintem rendben van. Ettől függetlenül lehet beletenni SM SN SO SP vagy akármilyen olajat is sokkal drágábban, de a gépnek erre nincs szüksége. Csak a piacnak jó, sokkal többet költhetünk olajra, szükségtelenül. Hangsúlyozom, ez az én véleményem, nem győzködök senkit, továbbra is úgy gondolom, mindenki rakjon olyat a motorba, amilyet jónak lát.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.28 11:30:18 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10121 Dátum: 2010.12.28 11:26:37 »
Nem hülyeség, csak túlhaladta a kor.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10286
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10122 Dátum: 2010.12.28 11:31:26 »
Nem hülyeség, csak túlhaladta a kor.  :hug:

Vagy nem a kor, hanem a marketing. Az a motor nem lett újabb azóta, amihez ezt írták elő szerintem.

Kissé hasonló gondolattal jöttek egy másik ismerősömnek azok a "restaurátorok", akik egy muzeális értékű Pannóniát "raktak helyre" neki (azért idézőjel, mert az ő szakértelmüket kissé hiányosnak éreztem sajnos...). Azt mondták, hogy full szintetikus keverékolajjal járassa a motort (fúrás után ugye), mert ezek sokkal jobbak a hagyományosoknál. Na jól megvette az olajat 5000 fölött egy litert, bekeverte előírás szerint, ahogy megbeszélték, úgy szétkopott neki, hogy újra meg kellett fúrni. Ezután mondtuk, hogy régen nem voltak ilyen olajak, sima Arol keverékolaj kell neki. Szintén bejött, ezt kellett beletenni, és nem 5000, hanem 800 Ft volt egy liter - no comment.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.28 11:43:42 írta vd1234 »

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10123 Dátum: 2010.12.28 11:37:00 »
SH, SJ?  :eek: :eek:
Nem egy mostanság írt manual lehet, annyi biztos. Ha jól tudom SL-nél tartunk...
Az E12 2004-es kiadású leírásában már SJ és SL szerepel.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10124 Dátum: 2010.12.28 11:38:42 »
nem tért ki pl. az 5w40-re,
De, kitért, csak egy táblázat formájában a manual utolsó oldalain. Ezt majd egyszer bescannelem, mert szövegbe önteni túl macerás.
Az 5W40-et épp ebben a műszaki táblázatban tűnteti fel, mint a mérsékelt éghajlati övbe ajánlott viszkozitást. Az előnye, hogy igen széles hőmérsékletre megfelelő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i