Korábbi hsz-ben írtam, h a mazda honlapján jó cikk van az olajokról.
Vissza írtátok,h ismeritek. Szerintem ott a válasz a hideg induláskori hangra.
Nálunk minden olaj, még a 0w-s is túl sűrű a hidegindításhoz.
a szivattyú nyomná szerencsétlent de nem bírja. az olajnyomás magas, áramlás nincs. A kenést kizárólag
az áramlás biztosítja nem az olajnyomás. Használtabb motorok esetén bizonyos helyeken nincs elég olaj és ez adja a hangot.
0w-st kell használni!
De Trotter eddig is ugyanilyen olajat használt - már tavaly télen is - és nem volt ilyen gondja. Szóval ha tavaly minusz tízben jó volt ez az olaj, akkor most ez vagy nem az az olaj, vagy valami más probléma van.
afekete kolléga leírta a lényeget. Nem kell ide 0w-s olaj, és még a motor sincsen szanaszét kopva, nem füstöl és nem dől belőle az olaj. Mint már leírtam - igaz más topicban - egy 15E periód alatt nagy vonalakban 0,5 liter olaj "tűnt el" a karterből. Szóval köznyelven szólva nem eszi az olajat.
Tavaly télen is volt mínusz, akkor is ugyanilyen márkájú és típusú olaj volt benne, oszt még sem volt hanghatás.
Porlasztócsúcs elvileg lehetne, de attól csörög és kopog, ennek meg másféle hangja van. Mivel 1979-ben csapott meg először a benzingőz, és azóta folyamatosa klf. autómotorok és motorok közelében lebzselek, azt hiszem, hogy van megfelelő alapom arra, hogy a motor működési hangjait jó százalékkal felismerjem, jóllelet nem vagyok gyakorló autószerelő.
Nyilván vannak nálam sokkal tapasztaltabbak itt a fórumban is, ezen cartársak véleményét tisztelem és megfontolom.
Részemről ennyit ért meg ez a téma, a vége az lesz, hogy ledobom az olajat és veszek egy másik tubussal. Utána kiderül, hogy mi volt a bibi.
![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)
Természetesen beszámolok, majd, mire jutottam.