Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140906 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10020 Dátum: 2010.12.13 18:43:09 »
Nem most van először mínusz ezzel a kocsival. Na mindegy.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10021 Dátum: 2010.12.13 18:50:48 »
Nem most van először mínusz ezzel a kocsival. Na mindegy.

-15-20Celsiusra értettem, azért olyan (legalábbis felénk) nem minden télen van, nekem akkor volt ez, ilyen hidegben és akkor cserés olajjal de neked meg pont ellenkezőleg.
Majd csak jön egyszer úgyis egy ésszerű válasz neked is meg nekem is! :flowers

Egyébként most -4-6fok körül volt a max. amibe autóztam és észrevettem én is kisebb üveghang szerűség elváltozást .... lehet felfogni az egészet egyszerűen úgy is hogy tényleg csak az olaj miatt van mindez...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


G5238B

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10022 Dátum: 2010.12.13 21:03:01 »
Helló,

kérdésem a következő lenne:

mikortól gyártotta a Toyota a vvt-i motorjait változtatott lehúzó gyűrűkkel, amikkel már nem fordul elő olajfogyasztás?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10023 Dátum: 2010.12.13 21:27:16 »
2003 szeptemberben módosítottak. Több olaj kell bele (3.7 helyett 4.2 liter),egyébként és 5W30-as híg olajat kell használni.  :)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10024 Dátum: 2010.12.13 21:28:12 »
Egyébként a hócipőm tele van. Kuplungot akarok cserélni végre, mert akkor le lesz cserélve a váltóolajam is. Konkrétan az első 5 km-ig nem nagyon kell(ene) vele váltani hidegben. Mintha sűrű méz lenne, alig veszi be a fokozatokat. Katasztrófa és még csak 0 fok van.  :surrender:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10025 Dátum: 2010.12.13 22:50:29 »
Egyébként a hócipőm tele van. Kuplungot akarok cserélni végre, mert akkor le lesz cserélve a váltóolajam is. Konkrétan az első 5 km-ig nem nagyon kell(ene) vele váltani hidegben. Mintha sűrű méz lenne, alig veszi be a fokozatokat. Katasztrófa és még csak 0 fok van.  :surrender:
Azt írtad, ha jól emlékeszem, hogy megvan az új kuplung, igaz? A jézuska hozhatna némi fizetőpapírt, hogy kifussa a munkadíj...  ::) :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10026 Dátum: 2010.12.13 22:54:40 »
Az ingyen lesz. Szeptember óta arra várunk, hogy az aknában ne 60, hanem mondjuk csa 10-20 centi víz legyen. Különben rég meg lenne csinálva.  :censored:
Ja és hogy témánál maradjunk, a TAF-X 75W90 helyett SMX-S 75W85 megy bele.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10027 Dátum: 2010.12.13 23:26:52 »
Én folyamatosan tapasztalom a váltóolaj csere után, hogy most hidegben olyan finoman veszi a fokozatokat, mint még új korában sem vette...  :clap:
Mondjuk Neked már teljesen rotty a kuplung, és ha kicserélik, majd vissza kell Magad fogni, hogy nehogy kirúgd a padlólemezt.  :D
Gondolom, olyan óvatosan váltasz, ahogy csak tudsz, de tartok tőle, hogy a szinkrongyűrűid egyre jobban kopnak. Ha így haladunk, azaz, hogy arra vártok, hogy ne legyen víz az aknában, akkor még jövő nyáron sem lesz kicserélve, főleg, ha még esik az eső...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10028 Dátum: 2010.12.15 16:43:03 »
Korábbi hsz-ben írtam, h a mazda honlapján jó cikk van az olajokról.
Vissza írtátok,h ismeritek. Szerintem ott a válasz a hideg induláskori hangra.
Nálunk minden olaj, még a 0w-s is túl sűrű a hidegindításhoz.
a szivattyú nyomná szerencsétlent de nem bírja. az olajnyomás magas, áramlás nincs. A kenést kizárólag
az áramlás biztosítja nem az olajnyomás. Használtabb motorok esetén bizonyos helyeken nincs elég olaj és ez adja a hangot.
0w-st kell használni!
Prius 2 - a mosolygós autó.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10029 Dátum: 2010.12.15 17:22:29 »
Az ingyen lesz. Szeptember óta arra várunk, hogy az aknában ne 60, hanem mondjuk csa 10-20 centi víz legyen. Különben rég meg lenne csinálva.  :censored:
Ja és hogy témánál maradjunk, a TAF-X 75W90 helyett SMX-S 75W85 megy bele.

És ha mondjuk vödörrel kimernéd?  :flowers:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10030 Dátum: 2010.12.15 17:25:08 »
Meg az is benne van sokszor, hogy a hidrotokes kocsinak lassan toltodik fel a tokeje, igy nem optimalis a szelephezag az elso 10 masodpercben.

A nem hidros kocsikban meg nem jo a hezag egyaltalan sosem, amig nem melegszik be a motor, ezert lehet hallani hidegen egy kis szelephangot a VVTi-kben is.

Minel higabb az olaj, annal elesebben hallhatoak a hangok. A suru olaj egy egyseges zajja keni a motor hangjat, mig a hig olajak eseten kulon-kulon kihallani mindent szinte. Higabb olajakkal jobban csattog a szelep, mert az olaj nem nyeli ugy el a hangot. de ez normalis jelenseg.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10031 Dátum: 2010.12.16 20:55:02 »
A kerdesem az lenne, hogy csinalt-e mar valaki olyan nyomas es hofokmero muszert, amely digitalis kijelzesu?

Azon gondolkodom, hogy hobby szinten csinalok egy LCD panelt vagy egy matrixosat, ami kiirja az olajnyomas es hofok adatokat is. Ehhez ugye csak 2 merogomba kellene (+vezetekezes) es ki kellene merni, hogy milyen feszultsegeses eseten mekkora a hofok es a nyomas, es ennek megfeleloen kellene felprogramozni a vezerlo egyseget.

Biztos van gyarilag is ilyen, de azok gondolom horribilis aruak, meg a kesz termek nem vonz, nekem szerelni kell valamit... :D
Egy PIC tökéletesen megfelel a céljaidra. Hőmérő alapkapcsolás még van is gyártó honlapján - de a programot neked kell megírni. Ugyanzen az elven a nyomást is lehet mérni. LCD-t is meghajt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10032 Dátum: 2010.12.16 21:15:51 »
Korábbi hsz-ben írtam, h a mazda honlapján jó cikk van az olajokról.
Vissza írtátok,h ismeritek. Szerintem ott a válasz a hideg induláskori hangra.
Nálunk minden olaj, még a 0w-s is túl sűrű a hidegindításhoz.
a szivattyú nyomná szerencsétlent de nem bírja. az olajnyomás magas, áramlás nincs. A kenést kizárólag
az áramlás biztosítja nem az olajnyomás. Használtabb motorok esetén bizonyos helyeken nincs elég olaj és ez adja a hangot.
0w-st kell használni!
De Trotter eddig is ugyanilyen olajat használt - már tavaly télen is - és nem volt ilyen gondja. Szóval ha tavaly minusz tízben jó volt ez az olaj, akkor most ez vagy nem az az olaj, vagy valami más probléma van.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10033 Dátum: 2010.12.17 08:43:38 »
Korábbi hsz-ben írtam, h a mazda honlapján jó cikk van az olajokról.
Vissza írtátok,h ismeritek. Szerintem ott a válasz a hideg induláskori hangra.
Nálunk minden olaj, még a 0w-s is túl sűrű a hidegindításhoz.
a szivattyú nyomná szerencsétlent de nem bírja. az olajnyomás magas, áramlás nincs. A kenést kizárólag
az áramlás biztosítja nem az olajnyomás. Használtabb motorok esetén bizonyos helyeken nincs elég olaj és ez adja a hangot.
0w-st kell használni!
De Trotter eddig is ugyanilyen olajat használt - már tavaly télen is - és nem volt ilyen gondja. Szóval ha tavaly minusz tízben jó volt ez az olaj, akkor most ez vagy nem az az olaj, vagy valami más probléma van.
afekete kolléga leírta a lényeget. Nem kell ide 0w-s olaj, és még a motor sincsen szanaszét kopva, nem füstöl és nem dől belőle az olaj. Mint már leírtam - igaz más topicban - egy 15E periód alatt nagy vonalakban 0,5 liter olaj "tűnt el" a karterből. Szóval köznyelven szólva nem eszi az olajat.

Tavaly télen is volt mínusz, akkor is ugyanilyen márkájú és típusú olaj volt benne, oszt még sem volt hanghatás.

Porlasztócsúcs elvileg lehetne, de attól csörög és kopog, ennek meg másféle hangja van. Mivel 1979-ben csapott meg először a benzingőz, és azóta folyamatosa klf. autómotorok és motorok közelében lebzselek, azt hiszem, hogy van megfelelő alapom arra, hogy a motor működési hangjait jó százalékkal felismerjem, jóllelet nem vagyok gyakorló autószerelő.
Nyilván vannak nálam sokkal tapasztaltabbak itt a fórumban is, ezen cartársak véleményét tisztelem és megfontolom.

Részemről ennyit ért meg ez a téma, a vége az lesz, hogy ledobom az olajat és veszek egy másik tubussal. Utána kiderül, hogy mi volt a bibi.  :hug:

Természetesen beszámolok, majd, mire jutottam.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10034 Dátum: 2010.12.17 09:58:36 »
Egy PIC tökéletesen megfelel a céljaidra. Hőmérő alapkapcsolás még van is gyártó honlapján - de a programot neked kell megírni. Ugyanzen az elven a nyomást is lehet mérni. LCD-t is meghajt.
Elso korben kell vennem egy uj PIC egetot. A homero es a nyomasmero szoftvert meg tudom irni siman C-ben, nem gond szerintem.

Amitol picit felek, az az, hogy hogyan fogom tudni az LCD-t megvezerelni majd a PIC-cel. Erre mar nehezebb lesz megfelelo programot irni, illetve keresni valahol.

Regen dolgoztunk PIC-cel, de mar nem sokra emlekszem, ujra kell tanulni az egeszet, meg egetot is kell vennem. Mondjuk hasznos kis dolog lenne, ha meg tudnam csinalni, mert akkor utana elszabadulna a pokol, azt minden fele muszert gyartanek a kocsikhoz...  :D