Nalad mikor nyit a szelep? 6 BAR-on? (Mi a maximum ertek, ami elerheto?)
Amugy amiket korabban irtam, azok a minimum ertekek, altalaban azoknal sokkal magasabb szokott lenni az olajnyomas. Hig olaj es iszonyatos nagy terheles eseten szokott csak olyan elofordulni, hogy az elvekonyodott olaj miatt lecsokken a nyomas. Ezert kell a versenyzos kocsikba muszer. Normal vezetes eseten meg egy 20-as olajjal is tobbszorose a nyomas az eloirt minimumnak; ezert sem szoktak az utcai autokban nyomasmero muszert alkalmazni, mert teljesen folosleges, mindig megvan a nyomas a leghigabb olajakkal is.
Ha az olajnyomas valami miatt hirtelen lecsokken (pl. pumpa-hiba, hirtelen olajelfolyas, stb), akkor meg jelez a kis kannas lampa, hogy gond van. Versenypalyan van olyan egyedul, hogy az olaj tobb kor utan annyira felmelegedhet, hogy a nyomas tulsagosan lecsokkenhet.
A muszer akkor lenne jo, mikor az ember hajtja a 20-as olajjal nyaron a kocsit, mert akkor nyomon kovetheto lenne, hogy az olajnyomas nagy terheles eseten lecsokken-e a minimumra -- amire mellesleg nagyon kicsi az esely. Ha tudnam, hogy padlogazas palyazas eseten sem esik le 40 fokban sosem le a nyomas az eloirt szint ala, akkor nyaron is 20-as olajjal jarnek. Ugyanis a jo motorok eseteben celszeru azzal a leghigabb olajjal jarni, aminel a minimalisan eloirt olajnyomas mindig megvan. Ha megvan a 20-assal is, akkor az meg jobb nyaron is, mint a 30-as olaj. Csak ugye ezt a muszerrel lehet megtudni. De normalis vezetes eseten a gyarilag eloirt 30-as olajjal semmi gond sem lehet.