Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Futómű és abroncsok  (Megtekintve 6338 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21806
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Futómű és abroncsok
« Dátum: 2011.01.05 13:09:55 »
Tartalom:

-Gumiabroncsok származási lexikona
-Alap gumi-információk
-A futóműállítás elmélete
-Letölthető kerékméret kalkulátor, csavarrugó kalkulátor
-Toyota kerékcsavarokkal kapcsolatos adatok
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 12:30:29 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21806
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Futómű és abroncsok
« Válasz #1 Dátum: 2011.01.16 15:57:26 »
Gumiabroncsok származási lexikona:

Ha nem is hasznos, de legalább érdekes:

Barum: A Continental-csoport tagja. Gyártási helye általában Csehország, vagy egyéb országokban lévő Continental-gyárak.
BF Goodrich: A Michlein-csoport tagja. Gyártási helye: többnyire európai Michelin-gyárakban.
Bridgestone: A Bridgestone-csoport vezető márkája. Gyártási helye Japán.
Continental: A Continental-csoport vezető márkája. Gyártási helye eredetileg Németország, de már a világ számos pontján vannak gyárai.
Dayton: A Bridgestone-csoport tagja. Gyártási helye általában Olaszország, Spanyolország vagy Lengyelország.
Debica: A Goodyear-csoport tagja. Gyártási helye: Lengyelország.
Dunlop: A Goodyear-Dunlop-csoport tagja. Gyártási hely általában: Japán, Franciaország, Németország, Anglia, és egyéb Goodyear érdekeltségű gyárakban.
Eurotec: A Continental-csoport tagja. Gyártási helye: Románia.
Falken: Önálló márka. Gyártási helye: Japán.
Firestone: A Bridgestone-csoport tagja. Gyártási helye általában: Japán.
Fulda: A Goodyear-csoport tagja. Gyártási helye többnyire Németország, a kisebb méretek esetében Lengyelország.
Goodride: Megbízható gumiabroncs az olcsóbb árkategóriából. Kínából származik.
Goodyear: A Goodyear-csoport vezető márkája. A világ bármely pontján lévő Goodyear-gyárban készülhet.
GT Radial: Kaucsuktartalmú gumiabroncs. Gyártási helye: Indonézia.
Kléber: A Michelin-csoport tagja. Gyártási helye általában Franciaország.
Kormoran: A Michelin-csoport tagja. Gyártási helye Lengyelország.
Kumho: Önálló márka. Gyártási helye: Dél-Korea.
Marangoni: Önálló márka. Gyártási helye: Olaszország.
Marshal: A Kumho-csoport tagja. Gyártási helye: Dél-Korea.
Matador: Önálló márka. Gyártási helye: Szlovákia.
Michelin: A Michelin-csoport vezető márkája. A világ bármely pontján lévő Michelin-gyárban készülhet.
Nexen: Dél Koreából származó középkategóriás gumiabroncs.
Nokian: Önálló márka. Gyártási helye: Finnország.
Pirelli: A Pirelli-csoport vezető márkája. Gyártási helye: Olaszország.
Riken: A Michelin-csoport tagja. Gyártási helye: Franciaország.
Sava: A Goodyear-csoport tagja. Gyártási helye: Szlovénia.
Semperit: A Continental-csoport tagja, bármely Continental gyárban készülhet.
Toyo: Önálló márka. Gyártási helye: Japán.
Uniroyal: A Continental-csoport tagja, bármely Continental gyárban készülhet. Vredestein: Önálló márka. Gyártási helye: Hollandia.
Yokohama: Önálló márka. Gyártási helye: Japán.
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Futómű és abroncsok
« Válasz #2 Dátum: 2011.01.16 16:04:34 »
DOT szám / gumi gyártási ideje:

"Korábbi röviditési és kódolási rendszer: az ún. "DOT"-szám utolsó három számjegye  mutatja a gyártás időpontját.Az első két számjegy a gyártási hetet, míg az utolsó számjegy az évszám végződését jelzi. Például: 409 = 40. hét, 1999.
2000. január elsejétől új, négy számjegyű kódrendszer lépett érvénybe. 0100 = 1. hét, 2000."

Alap gumi-információk
         

musspici

  • Az utazó
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D Sol Technic
Re: Futómű és abroncsok
« Válasz #3 Dátum: 2011.01.16 16:09:53 »
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.16 16:12:29 írta musspici »
musspici 242
Toyota Avensis Wagon 2.2D4D

musspici

  • Az utazó
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D Sol Technic
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.26 13:58:31 írta musspici »
musspici 242
Toyota Avensis Wagon 2.2D4D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21806
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Futómű és abroncsok
« Válasz #5 Dátum: 2012.11.18 12:29:51 »
Toyota kerékcsavarokkal kapcsolatos adatok:

Toyota kerékcsavarokat (M12x1,5) általában 21-es kulcsnyílású és 103Nm-re beállított nyomaték kulccsal kell rögzíteni.
Eltérő kulcsnyílásúak: Aygo (17 mm-es kulcs), és Tundra, Land Cruiser 100-200-400, Lexus LX470-570 (22-es kulcs M14x1,5)

- A kff rögzítése végű zárt anyákkal történik, amik az alátétet gyárilag tartalmazzák.
     A kff szélességétől függően 37,5; 42,5;  47,5 mm (a 22-es kulcs nyílásúakhoz 46mm) hosszúságban
     A csavarok a felnik tartozékai.
- Az acélfelnik rögzítése 60 fokos kúpos anyacsavarokkal történik, a dísztárcsa kialakításának
     megfelelően nyílt ("A" tipusú 90942-01007), ("B" típusú krómozott 90942-01021) vagy zárt anyákal.
         A nyílt anyák alkalmazása esetén a szabadon maradó tőcsavart védhetjük rézpasztával, de ezt a
         lecsavarás előtt maradéktalanul el kell távolítani. A használatban lévő menetre zsír nem kerülhet, mert
         megváltoztatja a súrlódási viszonyokat, ezért a rögzítést adó erők máshogy hatnak, és nem biztos a
         megfelelő rögzítés, illetve károsodást okozhat.   

A gyári (Mcgard) kerékőrök ennek megfelelően kétfélék:
- Kff-hez   413-99683-00 önhordó alátétes,
- acélhoz  413-99680-00 kúpos
A kulcsot elvesztés esetén után lehet rendelni a csomagolásban lévő kulcsszám alapján.
Kb. 2hét alatt megjön. Ára nagyjából az új szett 75%-a.
Végszükség esetén célszerszámmal (pl. megfelelő méretű crova kulcs ráverésével) az előírt nyomatéknál nem jobban megtépett kerékőr lebontható. Amennyiben nagyon rágyógyították, akkor csak brutálisan, a kerékőrre hegesztett közdarabbal oldható.

Alternatív beszerzési források pl:
Bimecc,
Bárdi,
autoalkatreszvebáruház

Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21806
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Futómű és abroncsok
« Válasz #6 Dátum: 2014.03.23 08:12:22 »
Sors bona nihil aliud