Mindenféle > Csináld magad!

Olajok és folyadékok

(1/4) > >>

Trotter66:
Tartalom:

- Motorolaj, viszkozitás, kenés, sűrűség
- Gyári adatok, az 1,4VVTI (4ZZ-FE) motor használatijából különös tekintettel az olajfogyasztásra
- Kisokos az olajcsere minden lépéséről
- Hogyan kell az időszakos szerviz után a szervizjelzőt nullázni? (angol)
- Milyen olaj kell a Corolla E12 1.4 D-4D motorba?
- Olajcsere folyamata mosóolajjal és tisztító adalékkal
- Olajcsere 1.4 D4-D Corollán (képekkel)
- Kötelező szervizek csere/ellenőrzés
- Olaj viszkozitási index
- Olaj viszkozitási index számolás módja és viszkozitási táblázat
- Olajokról minden
   SAE J 300 viszkozitás osztályok   
   Motorolaj teljesítményszintek 4 ütemű motorokhoz   
   API (American Petroleum Institute – Amerikai Kőolajipari Intézet)
   ACEA 2008 specifikációk
   Global teljesítményszintek
   A mechanikus hajtóműolajok feladatai 
   SAE J 306 viszkozitás osztályok   
   Mechanikus hajtóműolaj teljesítményszintek
   Automatikus hajtóművek munkafolyadékai
   ATF specifikációk
   Adalékok 
   Alapolajok
- E10 benzin vs Toyota
- Olajismeret a VVTI motorokhoz
- Hűtőfolyadék csere(4ZZE)
- D-4D, D-CAT dízelmotorok vs fehér füst, EGR szelep tisztítás
- olajcsere leírás
- vvt-i olajevő típushiba

Trotter66:
motorolaj, viszkozitás, kenés, sűrűség 1.

motorolaj, viszkozitás, kenés, sűrűség 2.

Trotter66:

--- Idézet ---Gondoltam, segít néhányatoknak, ha beírom az 1,4VVTI (4ZZ-FE) motor használatijából az gyári adatokat, különös tekintettel az olajfogyasztásra, nem lesz rövid:

A motorolaj szerepe:
A motorolaj elsődleges szerepe a motor belsejében történő kenés biztosítása, de jelentős szerepe a motor megfelelő üzemállapotának fenntartása is.

Motorolaj fogyasztás:
A motor megfelelő működése esetén is természetes, hogy a motor némi olajat fogyaszt. Normálisan üzemelő motor esetén a következő tényezők okozzák az olajfogyasztást.
1. Az olaj keni a dugattyúkat, a hengereket és a dugattyúgyűrűket. Ha a dugattyú lefelé mozog a hengerben, egy vékony olajfilm réteg marad az henger falán. Motorfék üzemben erős vákum keletkezik a hengerekben, ami az olaj égéstérbe égéstérbe történő beszívását eredményezi. Ez az olaj, valamint a hengerek falán maradt olajfilm egy része az égési folyamat során keletkező magas hőmérsékletű gázok hatására elég.
2. Az olaj keni a szelepek szárait is. Ennek az olajnak egy része a beszívott levegővel együtt szintén az égéstérbe jut és az üzemanyaggal együtt elég. A magas hőmérsékletű kipufogógázok hatására a kipufogó szelepek kenésére használt olaj egy része szintén elég.

A motor által felhasznált olaj mennyisége függ az olaj viszkozitásától, az olaj minőségétől, a motor üzemelési körülményeitől.
Nagy sebességű haladáskor, gyakori fékezéskor és gyorsításkor a motor több olajat fogyaszt.
Az új motor több olajat fogyaszt, mivel a dugattyúk, dugattyúgyűrűk és a henger még nem csiszolódtak össze.

Az olajfogyasztási adatok:
Olajfogyasztás: Maximum 1L/1000km.

Az olajfogyasztás megállapításánál vegye figyelembe, hogy használat során az olaj felhígulhat, és így nehéz a tényleges olajszint pontos megállapítása.
Például, ha a gépkocsit gyakori, rövid utak megtételére használja és az olajfogyasztás normális, akkor az olajszint mérésekor a nívópálcán egyáltalán nem fog olajfogyasztást észlelni, még 1000km, vagy nagyobb távolság megtétele esetén sem. Ez azért lehetséges, mert a motor az üzemelés során fokozatosan felhígul üzemanyaggal, vagy nedvességgel, és így nem észlel szintváltozást az olaj mérésekor.
Ha a gépkocsival a későbbiek során nagy sebességgel halad, például autópályán, akkor az olajat felhígító komponensek elpárolognak, és úgy tűnhet, hogy az olajfogyasztás hirtelen megnőtt.

Az olajszint ellenőrzésének fontossága:
A helyes gépkocsi-karbantartás egyik leglényegesebb elem a motor olajszintjének optimális értéken tartása, azért, hogy az olaj a funkcióit maradéktalanul betöltse. Ezért rendkívül fontos, hogy az olaj szintjét rendszeresen ellenőrizze. A Toyota cég javasolja, hogy minden tankolás után ellenőrizze az olajszintet.

A nívópálcán látható minimum és maximum jelzések közti olajmennyiség:
1. 2E, 4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok: 1,3 Liter
2. 7A-FE motor: 1,2 Liter

Motorolaj választék:
Használjon API SH, "Energy-Conserving II", vagy SJ "Energy -Conserving" többfokozatú motorolajat.
Ajánlott viszkozitás (SAE):

2E és 7A-FE motorok esetén
kb -35-+10 fok 5W30.
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50

4ZZ-FE és 3ZZ-FE motorok esetén
-29 - +40 fok 5W30
-18 - +40 fok 10W30
-10 - +40 fok 15W40
-7 - +40 fok 20W50
Ajánljuk, hogy SAE 5W30 viszkozitású olajat használjon a kedvező üzemanyag fogyasztás és hideg motorral történő indítás érdekében.
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat használ, akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W30 motolajat ajánljuk.

Motorolaj minőségi előírása:
API SH "Energy-Conserving II", vagy API SJ "Energy-Cpnserving" többfokozatú motorolaj, vagy ILSAC többfokozatú motorolaj.

üdvözlettel: bepi81
--- Idézet vége ---

Trotter66:
A www.olajcsere.org link mögött az alábbaikról kaphatsz részletes leírást:

Olajcsere:
Előkészületek
Régi motorolaj leeresztése
Olajszűrő csere
Friss motorolaj betöltése

Motorolajok keverhetősége
Viszkozitás
API osztályozás
Szintetikus motorolaj
SAE viszkozitási osztályok
Környezetvédelmi tudnivalók

Trotter66:
Ezen a linken angol nyelven azt tudhatod meg, hogyan kell az időszakos szerviz után a szervizjelzőt nullázni.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése