Szerző Téma: Elektromos berendezések  (Megtekintve 82409 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #15 Dátum: 2011.03.06 18:44:34 »
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #16 Dátum: 2011.03.06 19:13:28 »
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #17 Dátum: 2011.03.19 08:58:46 »
Izzócsere menete E12-ben:
- két fedélrögzítő oldalra kihajt
- fedél levesz
- izzó csatlakozója levesz (nagyon fontos addig leszedni, amíg a rugó a helyén tartja az izzót, különben oltári szívás van belőle)
- rugó alsó részét benyom, fölfelé rugót kihajt
- izzót kivesz, pótizzót betesz, értelemszerűen korábbi lépéseket fordított sorrendben végrehajt

Elsőre 3/4 óra volt, másodszorra 5 perc, most megvan másfél alatt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #18 Dátum: 2011.04.07 08:25:28 »
Avensis xenon vakulás, javítása és before-after fotók


Mai ésszel már nem vágynék annyira az Executive csomagra a Xenon miatt.  :D
Mondjuk az elektromos ülésállítás és a hátsó napfényvédő roló az hiányozna.  :wub:

Használt eladó autóknál eleve nem hinném, hogy a tulaj kicseréltette volna a lámpákat, szóval vétel után mehet a fejtörés és az agyalas, hogy mi is legyen.  ::)
Szinte biztos hogy nem cseréltetett, de ma belecsaptam a lecsóba és kiszedettem a xenonokat!
Holnap viszem az Üllői útra őket a Garancia céghez. Jövő hét péntekre ígérik a javítást, a jelzett 25e/pár áron.
Ha megvan a művelet és lesz pár esős nap, elmondom a tapasztalatokat!
(A legnagyobb félelmem az újraszerelésnél a ragasztások párazárása/tömítettsége!)


Csak még egy kicsit visszalépve az Avenis II.-esek xenonproblémájához és azok megoldásaihoz.
Ma hoztam el a Garanciától az újrafoncsorozott fényszórókat és be is tetettem őket.
Háát....
Világítanak, mint állat!
Kemény 1400 pénzért kaptak LED-es helyzetjelzőt ami színhőmérsékletben harmonizál az 5800 K-es izzóval.
Kivalo. En is hozzajuk terveztem vinni meg par hete, csak nem igazan tudtam hogyan oldjam meg a lampa kiszerelest, meg visszaszerelest, ugyhogy egyelore halogatom. Tenyleg, te hogyan csinaltad? Ugye ha elviszem egy szervizbe kiszedetni a lampakat, akkor az autot nem tudom visszahozni, mert lampa es plane index nelkul nem lehet kozlekedni. Tovabba gondolom a hetfotol-pentekig tarto javitas ideje alatt a lokharitot nincs ertelme visszatenni sem, addig meg valahol tarolni kellene az autot (lokos nelkul a haz elott biztos nem hagynam kint, meg valaki azt hiszi bontas alatt van a kocsi, es levesz belole meg valamit :D)
Szoval hetfotol pentekig hol volt neked az autod? A szervizben mennyiert kaptak ki es tettek vissza a lampaidat? A 2 fenyszoro felujitasara nekem par hete 25 ezret mondtak, neked is annyi volt?
A helyzetjelzoket en is szeretnem LED-ekre cserelni, mert csunya szinuk van most. A gyari HID-eknek 4300K szinuk van? Vagy ott meg tudjak nekem mondani, hogy milyen van es ahhoz passzolo szinu LED-eknek tesznek be?
A bal lampam mar lassan teljesen vak, ugyhogy nagyon aktualis lenne a dolog.


Idokozben megcsinaltattam a Xenon fenyszorokat a Garancia lampaboltban. Szepen dolgoztak :) Vegre van fenye az autonak es latok rendesen. 25 ezer helyett vegul 29 ezer lett, mert a Xenon projektort a foglalatban tarto valami bize eltorott, es azt javitani kellett mindketton. Plusz 7 ezer volt a lokharito levetele majd visszatetele. Mondjuk sajnos ezzel nem vagyok elegedett, mert a jobb elso lampanal elegge "log" a lokharito. Korabban teljesen gyari volt, szerintem sosem nyultak hozza. Esetleg tud valaki ajanlani egy helyet, ahol olcson, de szepen visszateszik, ugy, ahogy azt kell? Szerintem ez ket emberes melo, egyedul nem lehet szepen visszatenni, mert csak ugy szabadna visszacsavarni a csavarokat, ha kozben valaki a helyen tartja, kulonben ohatatlan, hogy elcsuszik par millimetert, es akkor mar csunya az illeszteseknel.

Csinaltam par kepet meg a beavatkozas elott, majd utana is, ugyanazon a helyen, hogy legyen osszehasonlitas. Azt hiszem sokat nem kell hozzafuzni, eg es fold a kulonbseg :)




         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #19 Dátum: 2012.08.31 10:30:55 »
Sikerült elvesztenem a fonalat.
A kulccsal kapcsolatban probléma lehet:
1) gomb kiesett       --> gumilap csere,
2) kulcs törött          --> ház rendelés, toll másolás, elektronika átrakása a régiből a másolt új házba,
3) tartalék kulcs készítése, elveszett, ellopták --> ház rendelés elektronikával, toll másolás, hozzátanítás a
                                                                             központi elektronikához (E11 nél kapcsolókkal bűvészkedés,
                                                                             E12 -nél OBD keresztül netes cucal, vagy márkaszerviz)
4) kulcs nem működik --> másik kulccsal ellenőrzés, - ha azzal sem működik, akkor mindkét kulcs rádiójának ell.
                                                                                    a) kulcsok hibásak -->3
                                                                                    b) kulcsok jól működnek --> gk elektronika vizsgálata ...
                                                                                 - másik kulccsal működik    -->elemcsere
                                                                                                                                 nem ok -->3
                                                                                                                                 ok         --> örül
kulcs ellopása esetén érdemes megfontolni legalább a gyújtáskapcsoló cseréjét, és az immo hozzátanítást,
nem működő, vagy csak nagyon közelről működő távirányító esetén elemcserével is lehet kezdeni.
                                                                                   
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #20 Dátum: 2012.10.16 11:16:41 »
Egy kis képes segítség a Yaris GenI középkonzol szétszedéséhez.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #21 Dátum: 2012.10.19 10:29:52 »
Sziasztok!

Minap írtuk a xenon fényszórók alap magasság-beállításáról. Gyárilag elvileg túl alacsony a beállítás (nekem legalábbis), és csak az autó elé világít a lámpa, nem pedig távolba.

Nem hagyott nyugodni a dolog és pár kolléga által felvetett lehetőségek alapján nekiláttam a magasság beállításnak és sikerült (igaz idő hiányába egyelőre csak az anyósülés oldali). Ezt szeretném megosztani mindazokkal, akiket ez érdekel.

Nem egy bonyolult munka, csak elég tökölős, mert megfelelő célszerszám nélkül nehézkes az állítás, de lehetséges.
Felnyitod a motorháztetőt és le kell bontani a műanyag takaró burkolatokat (1 nagyobb van és 1 kisebb). Ezután látszik is, hogy az autóval szemben állva a bal lámpához könnyebben hozzá lehet férni, mert a jobb oldalinál ott van ugye az akksi.
A xenon izzó mögött van egy kis állító mechanizmus. Készítettem róla pár képet, igaz telefonos, de szerintem ki lehet belőle venni mire is akarok utalni. Van egy fémből készült kis fogaskerék, amit az ember annak tengelyére merőlegesen lát, illetve a kis fogaskerék végén van egy műanyag csavarfej szerűség. Van is rajta egy vágat, mintha egy sima laposfejű csavarhúzóval lehetne is csavarni. De sajnos mivel célszerszámom nincs, és ehhez csavarhúzóval nem férni hozzá, így én a fogaskereket a fogainál fogva tekertem el balról jobbra. Ehhez egy hosszú szárú, kis fejű, lapos csavarhúzót használtam. Be lehet dugni két fog közé, elfordítod a csavarhúzót jobbra és ugyanazzal a fordulattal a kis fogaskerék is fordul. Marha lassan megy az egész, de megy. Egy teljes fordulat a fogaskeréken kb. 1 perc alatt volt meg. Én 3 fordulatot tekertem rajta.
Aztán kiálltam a garázsajtó elé, felkapcsoltam a lámpát és már láttam is az eltérést a két fényszóró között. Korábban szinte egyvonalban volt a két lámpa világítása, most pedig az anyósülés oldali jóval feljebb került.  ;)
Örültem is nagyon, hogy megvan a megoldás. Mentem is egy próbakört és valóban sokkal-sokkal jobban bevilágítja az autó maga előtt az utat. Milyen jó lesz majd akkor, mikor a másikat is hozzáállítom.

Fontos, hogy a fogaskerék balról jobbra tekeredjen, így állítódik feljebb. Én persze, hogy a másik irányba kezdtem, de most már tudjuk melyik irány a helyes. Szépen precízen lehet forgatni, semmit sem erőltetünk közben, semmi nem fog eltörni, vagy megszakadni.
Ugyanezzel a módszerre a másik oldalit is meg lehet csinálni, csak a hely még kevesebb, de megoldható, csak több idő fog rámenni, ami ma este erre már nem volt meg. Majd a hétvégén.

Próbálok küldeni pár képet és bejelölni rajta, hogy mit és merre kell tekerni.

A képek az autóval szemben állva, fentről lefelé készültek, tehát a kép alja volt hozzám közel.
A piros nyíl mutat a kis fogaskerékre, amit balról jobbra kell tekerni.
Fotók az eredeti hozzászólásban.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #22 Dátum: 2013.02.22 09:28:28 »
T22 Avensis gyári CD-lejátszó Matsushita W53804 javítása

Jelentem, sikerült magjavítani az Avensis gyári CD-lejátszóját.
Hogy kerek legyen a történet, leírom az elejétől.

Típus: T22 Avensis gyári CD-lejátszója Matsushita W53804
Hiba tünete: az audio CD-ket szépen lejátsza, nem ugrál, gyorsan olvassa be, azonban az EJECT gomb megnyomására semmi reakció, még csak a lejátszást sem szakítja meg és a mechanika felől sem hallani semmilyen, a lemez kiadására irányuló próbálkozást.

Első körben szétszedtem magam, remélve, hogy elkoszolódott valami belül, de semmit nem találtam, szinte patika állapotú a 12 éves szerkezet belseje.

Elvittem egy Panasonic szervizbe, ahol minden porcikáját, vezetékét, csatlakozását kiméregették, minden rendben volt. Egyetlen dologra lehetett csak a figyelmet összpontosítani, az előlap (fekete műanyag, amire rögzítve van az Eject gomb) és a lejátszó fém váza közötti érintkezés hiányára. Ez gyárilag vagy forrasztva van, van csak összeérintkeznek, lényeg, hogy ez a kapcsolat nem működött.
Lehetséges okai:
1. a forrasztást egy előző szétszedés alkalmával elszakították (kétlem, mert nagyon érintetlen volt a középkonzol belseje, ráadásul, meggyűlt a bajom, mire le tudtam húzni a helyéről...)
2. nem volt forrasztás, csak érintő kapcsolat, de eloxidálódott az évek során

Megoldás: Össze kell forrasztani, hogy az érintkezés létrejöjjön és kész is. Tökéletesen működik.  :clap:

Ez nekem szakértelem hiánya miatt áfásan 3000Ft-omba került, de nekem megérte.  :yes:

A modiknak üzenem, hogy talán nem lenne haszontalan dolog, ha beraknák a Csináld magad! topicba segítség gyanánt, mert típushibáról van szó.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #23 Dátum: 2013.03.05 10:37:05 »
Hátsó ködlámpa kapcsoló javítása

Én ma javítottam.
- Kapcsoló kiszed
- Nyomógomb kipattintása, a két kis fül fogja:

  Van mögötte egy rugó, vigyázz nehogy elpattanjon!

- Panel kiszedése

- Általában a relé forrasztása törik el, nekem is ott volt, de igazából csak mikroszkóp alatt látszott.



- Hibás forrasztás javítása. Érdemes odafigyelni, hogy a relé felfeküdjön a panelra, így kevésbé terheli a forrasztást a rázkódás.
- Kapcsoló összeszerelése, visszaszerelése.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #24 Dátum: 2013.03.05 11:43:39 »
Prius II audio rendszer szerelése

- fejegység,
- navi,
- hangszórók,
- antenna
ki és beszerelése.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #25 Dátum: 2013.04.16 08:14:18 »
Tolatóradar beszerelése (az eszmecsere folytatása itt olvasható)

Mellékelt képen láthatod a radart beszerelve. Nem volt egy könnyű menet, már, ami a lökhárító leszedését illeti:
8 db csavar, 6db oldható patent, és megannyi sima bepattanós patent... Volt vagy 45 perc, mire a márkaszervizben le tudták szedni a lököst (ilyen Avét még nem szedtek szét).
A csavarok: 4db a csomagtartó fedél alatt a lökhárítón látható ez nem kérdés. Aztán van 1-1db a kerékív felől, ez is könnyű. Ami szívatott, az a belső, oldalsó szövetkárpit alatti kb 8-as átmérőjű csavar, amit kárpit bontás nélkül nem tudsz kioldani. A kárpitbontás sorrendje: 1. felszeded a rakodó perem műanyag burkolatát, ezt gyorspatentek fogják, szépen feljön. Ezután 2. az oldalsó szövetkárpitot kezded el leszedni a csomagtérben, de nem kell teljesen, csak a hátsó kerékjárati ívig. Így már az egyetlen (oldalanként 1-1db) csavarhoz is hozzáférhetsz.
Oldható patentok: Az autó hátulján, a lökhárító alján középen van 4db. És a kerékjárati ív felől is van még 1-1db. Úgy emlékszem, ennyi, de lehet, hogy további 1-1 db patent fogja a kerékjárati ívnél a lököst. Persze, ezután sem esik le magától a lökhárító, bizony, le kell húzni a helyéről. Ehhez nem árt 2 ember és az egyik az autó egyik oldalán tartja a lökit, a másik a másik oldalon. Vízszintes irányban kell lehúzni a helyéről, mert további rögzítő fülek is vannak belül (oldalanként 1-1db), amik egy műanyag sínben mozognak vízszintesen.
Megjegyzem, nekem 2db patentomat el kellett törni, hogy kijöjjön, ezt pótolták (ezért is jó a márkaszerviz: helyben vannak ilyen kis bizb*szok).

Ha van vonóhorgod, az bonyolítja a műveletet, mert nem kéne a fényezést a vonószemmel összekarcolni...

A radart úgy mérte ki a srác, hogy a 2db középső rögzítő csavart (a lökhárítójé), ami látszik is, amikor kinyitod a csomagtartóajtót, megközölte, majd a középpontot megjelölte filccel. Ezután rámért szimetrikusan a távolabbi csavaroktól is mindkét oldalon (ezek a csavarok az elméleti középponttól nagyjából szimetrikusan helyezkednek el). A szenzorok közötti távolság a radar leírása szerint általában 40cm (+-1cm lökhárítómérettől függően). Tehát, a középponttól 20-20cm-re szintén megjelöli a fúrandó lyuk közepét.
Ja, a szenzorok magassági elhelyezése: Érdemes, tanácsos minél feljebb elhelyezni a szenzorokat a lökhárítón, hogy a fűszálaknak, magas szegélynek feleslegesen nem jelezzen be. A mellékelt képemen láthatod az elhelyezést (kipróbálva is jól működik!).
Fúrás: Itt jött egy nem túl kellemes meglepetés, ugyanis, a mellékelt lyukfúró csak 18,5mm átmérőjű lyukat tudott fúrni, míg a szenzor átmérőjéhez 23mm-es lyuk kellett... Ez egy gyári hiba a szenzor gyártójától (Vertex). A Corollámon SPY radar van, annak megfelelő volt a mellékelt fúrófeje.
Ismét egy érv a márkaszerviz mellett, hogy természetesen kéznél volt egy profi lyukbővítő célszerszám, amivel olyan lyukat fúrt a szerelő, hogy sorjázni sem kellett utána...
Ezután csak be kellett fűzni a lyukakba mind a 4db szenzort, és összekötegelőzni a vezetékeket a lökhárító belsejében, hogy ne lógjon.
A karosszériába bevezetés a lehető legjobb helyen, oldalt az egyik gumidugón keresztül, azt középen kivágva történt, majd vissza lett helyezve a lyukba a vezetékekkel együtt. Ezen a helyen az előzőleg félig kiszedett belső szövetkárpittól is jól hozzá lehetett férni. Bent szépen összedugdosta az "aggyal" (a radar kp. egysége), valamint a kijelzőt is rádugta, végül kapta a tolatólámpától a sistiricset és máris jöhetett a teszt. Itt volt némi kis szenzorcsere a kp. egység egyes bemenetein, mire meglett a helyen kijelzés, de az egész beállítás 5 percnél több időt nem vett igénybe.
A kijelzőhöz 5 m kábelt adtak, ezt oldalt fölül vezette el.
Tipp, hogy ne kelljen az A oszlop és társait lebontani, egyszerűen le kell húzni az ajtókéder gumikat és a vezetéket tetőkárpithoz begyömöszölni (a kárpitnak van egy kis visszahajlítása, így nem csúszik-rázkódik ki alóla a vezeték). A kijelzőt a visszapillantó tükör tetejére helyeztem el a mellékelt 2 oldalú ragasztóval. Kicsit még át kell variáljam utóbbit, mert a tükör burkolatának teteje kissé domború, a kijelző alja pedig vízszintes, így eláll és nem fekszik fel teljesen. Két szélére vékonyan adok neki egy-egy darabka 2 oldalú ragasztót és fix lesz. Működése hibátlan, nem pittyeg össze vissza, csak rükvercbe kapcsoláskor pittyen egyet, ezután csak akkor, ha akadály észlel.
A lökhárító visszaszerelése már percek kérdése volt és 5000Ft-tal háláltam meg a segítséget.

Remélem, tudtam segíteni a szereléssel. Ha valami kérdés merülne fel, és tudok segíteni, kérdezz... ;)

Radar beszerzési forrása
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #26 Dátum: 2013.06.10 16:07:27 »
Avensis I. izzócsere képekkel és igen részletes leírással együtt.

A műszerfal szerelésről készítettem egy kollázst. A képek a lépéseket sorban, bal-fentről indulva mutatja be, hogy mit célszerű* megbontani a műszerfalizzók cseréjéhez. A művelet nem vészes, de könnyen el lehet törni patentokat, ha az ember nem jó helyen feszíti meg a burkolatokat.
Az első képen látható, alsó burkolatot 2db csavar fogja és 2db patent.
A kormányt körülölelő burkolatokat a kormány alaphelyzetéből 90 fokkal elforgatva, a kormány jobb- és bal oldalán lévő 1-1db csavar kihajtását lehet levenni (az alsót legalábbis). A felső burkolat maradhat a helyén. Ha a felsőt is ki akarjátok lazítani, akkor a gyújtáskapcsoló melletti csvaart is ki kell szedni, ahogy a kép is mutatja.
A műszeregységet takaró fekete műanyag keretet 2db csavar fogja fent és 2 db patent a két alsó szélén. Nem nagy dolog kilazítani, de kivenni csak a kormány legalsó helyzetbe állításával lehet forgatva.
A műszeregységet még 3db csavar (1db fent, 2db lent) fogja, az könnyebben kijön. A 2db csatlakozó kis kell oldani a hátuljából, csak ezután lehet kifelé forgatva eltávolítani.
...és máris az ölünkben van a műszeregység. Ha megfordítjuk, látható, hogy gyorsan oldható Toshiba foglalatok vannak minden izzónak, több kisebb (kontroll lámpák) és 3db nagyobb (ezek a műszerfal világításért felelősek). Én csak utóbbi 3db-ot cseréltem, jó tanács1, hogy mind3at érdemes egyszerre cserélni, illetve, jótanács2, hogy ne fogdossuk össze az izzó üvegét a kezünkkel. Egyronggyal érdemes megtisztítani, mielőtt a helyére rakjuk. Én még annyit csináltam, hogy a foglalat két kis érzékelőjét kijjebb feszítettem, hogy biztosan jól csatlakozzon és minden mehet vissza fordított sorrendben. 
 
Műszerfal izzó csere

Gyakorlatilag azt mondhatom, hogy az első 5db kép lépéseit már kihagynám, mert azóta már szedtem szét és megoldható, csak félő, hogy nagyon feszül a műszeregység fekete színű kerete a kiszedésnél, ha nem lazítjuk ki a kormány körüli 2db burkolatot. Én azt ajánlom, hogy először szedjétek szét úgy, ahogy én, hogy lássátok, hol és hogyan helyezkednek el a patentok, illetve, hol és hogyan kell őket oldani, hogy ne sérüljön más.

a klímapanel izzóira még vissza fogom tenni a zöld kis sapkákat, ehhez mégegyszer szét fogom szedni a konzolt, de arról is készítettem pár képek.

klímapanel képek

1. lépés, hogy ahogy a kezemmel a képen mutatom, finoman kihúzzátok a konzol betét alját. Ez elég rendesen kapaszkodik, de határozott mozdulattal kijön. Ha az alja kijött, óvatosan kézzel ki-kihúzzátok fölfelé haladva a feljebb lévő részeit is, hogy ne feszüljön.
2. Ha kint van az egész panel, akkor először lehuzigáljátok a 2-3 felső gomb csatiját, ezután kijjeb jön az egész. Szerintem a hifi kábeleit nem kell kihúzigálni (mert ez resetel minden rádió-hifi beállítást + a fed. comp.-ot is), elég egy kis kézügyességgel annyira kifordítani a konzolt, hogy a klímapanel 4db csavarját (2db oldalt, 2db alul fogja) ki tudjátok hajtani. Ennek a hátuljából szintén ki kell húzni a 2db csatlakozót.
3. Klímavezérlő panelt megfordítjátok és látható a 4db fehér, mélyen fekvő foglalat, amit egy kis csavarhúzóval jobbra fordítva már ki is oldhattok. És innen jön az idegtépő játék, kirázni a foglalatot az izzóval együtt...  :D Nem egyszerű, türelem!
4. Az izzók cseréje nem nehéz, csak a foglalatra hajtott lábait kell kiegyenesíteni és kihúzni a helyéről. Ha az izzócsere kész,
5. fordított sorrendben minden vissza.

Remélem, érthető a folyamat és segíthet másoknak.  :)
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Elektromos berendezések
« Válasz #27 Dátum: 2013.08.26 19:41:31 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.