Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Elektromos berendezések  (Megtekintve 46246 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Elektromos berendezések
« Dátum: 2011.01.04 19:24:06 »
Ide jöhetnek az elektromos elosztókkal (biztosítéktábla, relésor), vezetékeléssel, műszerfallal, rádióval, fűtéssel kapcsolatos szerelési tanácsok, tapasztalatok.
Az utólagosan beszerelt kütyükkel kapcsolatos HSZ-ket a régi honos topicba kérjük elhelyezni!


Tartalom:

- Fényszóróállítás
- Yaris Verso kulcsprogramozás (valószínűleg más kulcsokkal is működik)
- Lámpamagasság-állító szerelése
- Ködlámpa szerelése Corolla E11
- Műszerfalvilágítás és egyebek Corolla E11, E12
- Satriani Corolla E12 középkonzol-szétszedős videója
- Akkumulátor cserét vagy lekötést követő ablakemelő visszaprogramozás
- Így lehet az autód elektromos ablakainak vezérlését alaphelyzetbe hozni
- DRL működési elv és videó + kép
- Gyári Toyota fejegységek bekötési info, képek
- Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba
- Corolla gyári fejegység kábelezése, csatlakozói, kábelezéssel kapcsolatos belső szerelési tanácsok
- A Toyota gyári rádiók CD-tár csatlakozója 2004-ben változott. Korábban 5+7, újabban 6+6 tűs csatlakozókkal szerelték a fejegységeket
- E12 gyári magnó kivétele képekkel
- Kalapnyi Toyota gyári fejegység fotója, típusa, lábkiosztása
- Izzócsere menete E12-ben
- Avensis xenon vakulás, javítása és before-after fotók
- Slusszkulcs/indítókulcs/kulcs gondok
- Yaris I középkonzol szétszedés KÉPEKKEL
- Avensis II (és tán más Toyoták) xenon fényszóró alapmagasság beállításának leírása
- T22 Avensis gyári CD-lejátszó Matsushita W53804 javítása
- Hátsó ködlámpa kapcsoló javítása
- Prius II audio rendszer szerelése
- Tolatóradar beszerelése
- Avensis I. izzócsere képekkel és igen részletes leírással együtt
-Egy ötletes hangszóró vízvédelem
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 19:42:14 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #1 Dátum: 2011.01.05 13:10:34 »
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #2 Dátum: 2011.01.07 08:30:24 »
Yaris Verso kulcsprogramozás (valószínűleg más kulcsokkal is működik)

Nekem is 6-8 fordulatra indul, és utána a fordulat szám is magas , ami azért ilyen -10 fokos hidegekben normális...

Kulcsprogramozás (vicces, de így kell):

Csak a vezető oldali ajtó nyitva, kulcs a kézben.
Kulcs a gyújtásba bedug - kihúz
40 másodpercen belül ajtó Csuk Nyit Csuk Nyit

Kulcs bedug  kihúz
40 másodpercen belül ajtó Csuk Nyit Csuk Nyit
Ajtó Becsuk

Gyújtás ON OFF  (1x hozzád) (2x újraír) (5x töröl) (3x megerősít (confirmation mode)
Kulcs Ki
Az központi zár magától nyit - zár (1x 2x 5x 3x funkciótól függően)

Utána 20 másodpercen belül
japánnál : egyszerre a lock unlock gombot nyomni 1-1,5 s ig majd elengedni,
(Franciánál: minimum 1 másodpercig a LOCK gombot nyomni.)

és utána 3s belül a Lock gombot több mint 1 másodpercig nyomni.
Erre a zár magától zár - nyit.
ha 2x nyit zár, akkor nem sikerült valami, akkor elölről kell kezdeni.

Ajtó nyitásra kilép a programozásból.
Bár az utolsó ütem nekem nem működik, valamiért nem tanulja meg a kulcsot, de lehet, hogy a nyomógombokat nem sikerült jól felforrasztani... még szétszedem 1x...
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #3 Dátum: 2011.01.10 09:09:20 »
Lámpamagasság-állító szerelése:

Barna, máskor említetted, hogyan kell kiszedni a lámpamagasság állítót, illetve, hogy ezt csak egyben cserélik, nem cserélnek benne égőt. Azt szeretném kérdezni, mennyire bonyolult kiszedni? Egy haverom mondta, hogy ha kiszedem forraszt bele új ledet (nem világít), vagy nem érdemes vele foglalkozni? (mondjuk fixen a legmagasabb állásban van, soha nem nyúlok hozzá  :D )

Más: a szellőzőventillátorból olyan hangot hallok, mintha csapágyas lenne, vagy lógna a cucc. Csak az 1-2 fokozaton, de nyilván magasabb fordulaton is van, csak elnyomja a motor hangja. Lehet vele valamit csinálni?
Ki kell akasztani a kis cigitartó dobozt a bal oldalon. Meg kell emelni felfelé, mikor nyitva van, akkor kipattan alul a két kis oldallába, azt ki lehet akkor akasztani és ki lehet szedni.

Ekkor látod, hogy mögötte van sok biztosíték, de nem is ez a lényeg. Ekkor be tudsz nyúlni a lukon és belülről ki tudod nyomni azt az egész panelt, amibe a magasságállító és a tükör is van. Azt az egész vacakot ki lehet hátulról tolni, pár patant fogja csak oda.

Ha kiszedted, akkor látni fogod, hogy a tekerőt a panelhoz pár fül fogja oda, azt már értelemszerűen ki tudod szedni a panelből, konkrétan a tekerőt ki kell tolni a panelból magad felé. A hátulján van egy csatlakozó, de azt le tudod simán szedni, csak egy pöcköt kell megnyomni hozzá, azt le tudod a csatit húzni a tekerőről.

Ha már a kezedben van a tekerő, akkor azt már csak szét kell szedni és be kell az új izzót forrasztani. 4 db kis patent fogja az aljánál a belsejét a tekerőnek. Itt eléggé szét kell az egészet feszegetni, azt akkor hozzá lehet az izzóhoz férni. Amire figyelni kell, hogy a tekerő belsejét nem csak a 4 db patent fogja a tekerő aljánál, hanem a tekerő gombot is fogja oldalról egy kis műanyag, ezt látod kívülről is. Ezt is figyelni kell, nehogy letörjön.

Ha sikerül szétcseszni az egészet, akkor sem történik tragédia, 1.500 a bontóban egy másik ilyen tekerő. (Én vettem ugyanis még egyet, mert a két lámpámat 2 db tekerő allítja külön-külön, mert az egyik lámpám japán gyártáshoz való és az forditva működött, így kellett egy külön rendszert csinálnom...)


P.S.: Tekergessed vazze, ne a max. állásban legyen mindig :excl:
[/quote]
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #4 Dátum: 2011.01.10 09:15:07 »
Ködlámpa szerelése Corolla E11:
Kicseréltem ma a ködlámpákat, nem gyenge feladat,a lökhárító alsó burkolatát le kel szerelni,hogy a lámpákat kivegyem az "U" alakú konzolból.
Mivel merő rozsda volt az egész,gondoltam kicserélem az "U" konzolt is(komplett szettet vettem,tehát lámpa konzolok csavarok,kábelek,kapcsolók,relé)a konzol rögzítő csavarjaihoz csak az első fényszórók kiszerelése után fértem hozzá.Megtörtént a csere,az előző ködlámpák azért mentek tönkre mert fordítva lettek beszerelve,vagyis a szellőző,páralecsapódást elvezető nyílás nem lefelé nézett.Bár van rajta egy "top" felirat nekem értelemszerű volt a beszerelés helyzete,másnak ezek szerint nem :D
nem is ezért ragadtam "tollat" :D
Ugyanis nem világítottak a helyzetjelzők a fényszórókban,nosza itt az alkalom kicserélem,illetve csak akartam.A bal első az rendben ment,a jobb oldaliban viszont nagyobb méretű foglalat aljzat van,vagyis az izzót kicseréltem,de az foglalattal együtt beleesik a lámpa testbe
készült kép is róla,nézzétek el a minőséget,csak telefon volt kéznél.
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #5 Dátum: 2011.01.10 09:17:59 »
Műszerfalvilágítás és egyebek Corolla E11, 12:

A tükör állítója nem világít sem az E11-ben, sem az E12-esben.

A ködfényszóró háttérvilágítását egy kis rizsizzó adja. Ha jól emlékszem, akkor nincs rajta gumi sem, mert a fény színét a nyomófelület adja. Olyan hosszú, vékony lábú, pici rizsizzó kell bele. A lábait úgy kell egy kis bajonettzáras, kör alakú pöcökre rátekerni.

A műszerfal fényerősséget nálam a km-óra nyomógombja adja, azt nem ismerem. De gondolom, hogy a lámpamagasság-állítóhoz hasonló a megoldása. Ott ugyan ez a pici izzó van, csak van rajta egy színes gumi vagy színes az izzó búrája. Szét kell kapni az egészet (nem egyszerű, kell feszegetni), majd a beforrasztott izzót ki kell egy jóra cserélni. Nekem már rutin meló, de először egy órát játszottam vele. Nálam most (és a E12-esben is) piros a lámpamagasság tekerőjének a fénye, nekem jobban tetszik. Annyit csináltam csak, hogy pirosra festett rizsizzót forrasztottam be a zöld helyére.

A középkonzolba 1.2-2 W-os izzó kell, 2-3 darab középre, ez adja a tekerők fényét. A hamutál és a szivargyújtó külön 1-1 izzó még. Ide hagyományos késes, üvegfoglalatos kell, az említett teljesítmény-tartományban.

A középkonzolon a nyomógombok mind a két esetben LED-es visszajelzésűek, ezt cserélni nem kell sosem. A háttérfényét pedig a hosszú lábú gumírozott rizsizzó adja, amely rá van  itt is tekerve a kör alakú kis bajonettzáras pöcökre. Arra kell az E12-esnél figyelni, hogy a hátsó ablak fűtés és az AC világítása nem azonos izzót kíván, az egyikbe a rizsnél picit nagyobb izzó kell, hogy azonos legyen a fényerejük.

A legjobb az, ha szétszeded az egyiket, kiszeded az izzókat, majd elmész a műszaki boltba a mintával venni mindegyikből 3x annyit, mint amit vittél. Így nem lesz para, hogy melyik is kell bele, meg marad is tartalékba, meg közben a tönkretett/rálépett/újonnan felfedezett izzókat is lehet pótolni. Ha egyszer szétszedted a műszerfalat, akkor mindent cserélj ki, eléggé idegesítő 2 hetente szétszedni és cserélni egy valamit.

A szétszedésekről van itt fent egy video, azt keresd meg. A digitklímás E12-esnek a szétszedése fent van itt valahol linkelve, az tuti.
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #6 Dátum: 2011.01.10 09:19:18 »
Akkor ide kötelező Satriani Corolla E12 középkonzol-szedszedős videója!

Idézetet írta: Satriani
A fenti videó automata klímás E12-ben készült. Amennyiben manuális klímás verzió középkonzolja az alany, a szétszerelés előtt le kell venni a klíma tekerőgombjait, és az alatta lévő csavart (csavarokat?) kicsavarni. Enélkül a középkonzol a helyén marad, a rángatással csak kárt tehetünk benne.

« Utoljára szerkesztve: 2011.01.10 12:21:51 írta kleingy »
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #7 Dátum: 2011.01.10 09:21:04 »
Akkumulátor csere, vagy lekötést követő ablakemelő visszaprogramozás:

Automata ablakemelőt min és max állásba húzod és úgy tartod a kapcsolót 4-5 másodpercig. Elvileg utána megtanulja.
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #9 Dátum: 2011.01.15 16:09:24 »
Remélem jó helyen lesz a DRL Daytime Running Light leírása itt.  :flowers:

No, akkor elosztanék néhány tévhitet. Elég autentikus forrásnak bizonyulok, hiszen kb. 2 éve már DLR van a kocsimban, a szabályoknak megfelelően bekötve.

Az EU norma szerint a DRL minden más világítótesttől függetlenül IS működhet. Vagyis egyáltalán nem kell hozzá a helyzetjelző működése.  Nálam DRL-ként a H1-es távfény izzója világít 20%-os teljesítménnyel. (szintén szabvány)

Most arra nem térnék ki, hogy utólagos, gyári, a gyári világítótestbe integrált, vagy más lámpatestben lévő DRL-ről beszélünk, ide sorolnám a LED csíkokat usw.

Nekem az Eu norma szerint van homologizálva a DRL, egy kis fekete doboz van illesztve a gyári rendszerhez, ami a megfelelő villamos kapcsolásokon keresztül látja el feladatát.

Természetesen nem lenne igaz, ha nálunk - sok egyébhez hasonlóan - ugyanaz lenne a jogszabály a nappali menetjelzőkre, int az EU-ban másutt mindenhol.
Nálunk a DRL csak a helyzetjelzővel egyidőben használható, önmagában nem.
Ezidáig azonban nem találkoztam olyan hatósági emberrel, aki az önálló működést kifogásolta volna, remélem nem is fogok.

A DRL a jogszabály szerint nem működhet a tompított fényszórókkal és a ködfényszórókkal egyidőben, ugyanakkor a helyzetjelzővel egyidőben működhet.
Ugyanígy működhet a távfényszóróval együtt, fénykürt üzemmódban. Vagyis DRL használat mellett lehet fénykürtöt használni.

Nálam gyújtással egyidőben kapcsol be a DRL rendszer - mint már említettem-, EU norma szerint.

Gyakorlati tapasztalataim szerint télen, sötétben, amikor vársz valakit és járatod a motort, kicsit zavaró lehet, hogy ég 21%-al a távfényszóró.
Ezt azonban a helyzetjelzővel együtti bekötés esetén orvosolni lehet.

Nálam kifogástalanul működik a rendszer, kívülről egyáltalán nem lehet látni, hogy van benne ilyen rendszer, nem kellett fúrni-faragni a beszereléskor.
És a végére: a "fekete doboz" megalkotójának kocsijának DRL bemutatója. (nálam is így működik)


Tegnap pedig, Trotter Mester közreműködésének köszönhetően, elkészült az Ave DRL-képesre átalakítása  :yes: ... Íme a végeredmény:



Így fest az autó, mikor rá van adva a gyújtás. Emellé be lehet kapcsolni a helyzetjelzőt is. A DRL akkor deaktiválódik, ha az ember bekapcsolja a tompítottat, a reflektort, vagy a ködfényszórót. A mester saját fejlesztésű elektronikája el van látva egy, összeszerelt állapotban is hozzáférhető potméterrel is, amivel állítani lehet a DRL fényerejét  :otlet:

Az egész művelet, anyaggal-munkával, összesen 10 ezerbe került  :clap: ... Tudom ajánlani minden Ave-tulajnak, aki kímélni szeretné az ugye eléggé kényes tompított fényszórókat  :) !
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #11 Dátum: 2011.01.22 18:31:38 »
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #12 Dátum: 2011.01.26 20:13:11 »
Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba

Beépített ülésfűtés: Kiyo AWHL ülésfűtés, 2 üléshez, 2 fűtési fokozattal (35°C és 45°C)
Bővebb infó: http://www.powertuning.hu/1000-ulesfutes-es-masszazs/618-kiyo-awhl-ulesfutes-2-uleses.html

A csomag minden szükséges alkatrészt, vezetéket tartalmaz. Ami a szereléshez kell:
  • műanyag kötegelő
  • szigetelőszalag vagy zsugorcső
  • forrasztóón + páka
  • oldalvágó
  • telefonfogó (egyenes és/vagy hajlított)
  • villáskulcsok (csillagkulcsok) + csavarhúzók
  • fúró + fúrógép
  • reszelő + reszelő zsír :)
  • ja és nagyon sok türelem...

Sajnos nem fényképeztem le minden apró lépést, de azért csináltam pár képet.
Először is a középső könyöklőt kell kiszerelni azért, hogy az ülések kiszerelésénél ne akadályozzon. Tekerd le a sebváltó gombját, majd fejtsd le szép óvatosan a sebváltó "szoknyáját" alol. Kezd az első oldalával és szépen óvatosan haladj körbe. A fehér szoknyarögzítő műanyagot ki kell pattintani a helyéről, óvatosan el ne törd! Ha felnyitod a könyöklő tároló dobozát, akkor az alján van két csavar, azt kell kitekerni. Ennek az elemnek az oldalán van egy-egy csavar, azt ki kell még tekerni. De ekkor még ne kezd el rángatni, a másik műanyag burkoló elemhez kapcsolódik, ezért egy kicsit meg kell emelni a könyöktámaszt és úgy fog szétjönni. Ha van ebben az elemben valamilyen kapcsoló, akkor vigyázz, ki ne tépd a kábelét.

Ki kell kapni az üléseket, ez tulajdonképpen ülésenként 4db csavar kitekeréséből áll, viszont ezek jó erősen meg vannak húzva.
Érdemes előrehajtani a háttámlát amennyire csak tudod, majd óvatosan vedd ki őket, vigyázva a műszerfalra. Ezt jobb nem egyedül csinálni, mert könnyen össze lehet karcolni a műszerfalat a fém részeivel.

         

Jöhet az ülések kárpitjának a visszabontása. Na ez a rész lesz a szöszölős. Az ülőfelület kárpitját azt teljesen leszedtem, a háttámláét azt viszont csak addig fejtettem vissza, ameddig az feltétlenül szükséges volt. A fűtőelemeket egyszerűen rá kell ragasztani a szivacsra. Megvan, hogy melyik megy a háttámlába és melyik az ülőfelületre. Az egyedüli fejtörést a háttámla dőlésszögét állító tekerentyű okozta. Ezt ne feszegesd, van a tengelyén egy horony, és abban egy "M" alakú rögzítő izé, ami rápattan, megakadályozva a tekerentyű lehúzását. Na ezt kell róla először kipattintani és aztán már le is csusszan róla.
            
 
Ezen a képen látható egy olyan kapocs, ami a kárpitot rögzíti az üléshez (a vezetéktől balra lent):

Ezeket a kapcsokat kell az oldalvágóval elcsippenteni, vagy szétfeszíteni a telefon fogóval, ha azt akarod visszatenni. A kárpit visszarögzítéséhez kell a kötegelő, de én pl volt ahol a fém kapcsokat tettem vissza. Ehhez a részhez kell a türelem+ügyesség combó! :)

A már kész ülések, szépen kiporszívózva stb... :


Az ülés vezetékeit ki kell vezetni az oldalukhoz (értelemszerűen balosét jobbra, jobbosét balra) és a felesleges vezetéket kötegelővel össze kell kötözni, majd az ülés aljához kell kötegelni, hogy a hátsó ülésen utazók lábát ne zavarja, ne akadjanak bele. A vezetékekre annyit rá kell hagyni, hogy semmilyen üléspozíciónál se feszüljenek, tehát rá kell hagyni pár centi plusszt a kivezetésnél/kötegelésnél/rögzítésnél. Én nem vágtam le a kábelből sehol, ahol hosszú volt, ott kötegeltem.

A rendszert a szivargyújtó áramköréhez csatlakoztattam. Ehhez ki kell bontani a középkonzolt. Menete: húzd le a ventillátor fokozatkapcsoló, a hőszabályzó és a levegőirány gombját. Sokat szenvedtem vele mire lejöttek. A külső/belső levegő keringetés gombot is le kell húzni. Én kiszedtem a hamutartót meg a szivargyújtót is hogy ne akadályozzon. Lesz a tekerőgombok alatt két csavar, azt ki kell tekerni és ekkor elvileg ki lehet húzni óvatosan ezt a burkoló műanyag részt, az aljánál kezd, de végig maradjon közel függőleges, mert különben meg fog akadni. A klíma és az ablakfűtés kapcsolóit, valamit a szivargyújtó világítás csatlakozóit óvatosan ki kell pattintani a helyükről. De télleg nagyon vigyázni kell, mert ha véletlen eltöröd, akkor be fognak esni a gombok amikor megnyomnád őket. Az ülésfűtés kapcsolóit a kézifék mellett helyeztem el egymás mellett a kettőt. A fölösleges vezetéket a kézifék és a sebváltó közötti térrészben, a műanyag burkolat alatt helyeztem el. A tápláló vezetéket "urológiai" mozdulatokkal a sebváltó mellett felvezettem a szivargyújtóhoz, a vezetékét felblankoltam és hozzáforrasztottam mindkettőt, majd leszigetelőszalagoztam. Az ülésekhez menő vezetékeket a kézifék mellett lebújtattam a kárpit alá, majd az ülések alatti levegőbefúvóknál lévő kárpitkivágásokon kibújtattam. Fontos, hogy a kábeleket mindenhol nagyon jól rögzítsd, mert különben össze vissza zöröghetnek út közben.
Ezek után már csak a leírtaknak megfelelően, de fordított sorrendben mindent visszaszerelsz, összepattintod az ülések csatlakozóit és kész.
Még egy tanács: ha kedvet kaptál hozzá, akkor akkor fogj hozzá, ha pár napig tudod mellőzni az autót. Az üléssel való birkózáshoz elég nagy (és tiszta) helyre van szükség.
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21855
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #13 Dátum: 2011.01.27 12:27:37 »
Corolla A fejegység kábelezése, csatlakozói, kábelezéssel kapcsolatos belső szerelési tanácsok.

KLIKK
Sors bona nihil aliud

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13302
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re: Elektromos berendezések
« Válasz #14 Dátum: 2011.03.03 19:56:52 »
A Toyota gyári rádiók CD-tár csatlakozója 2004-ben változott. Korábban 5+7, újabban 6+6 tűs csatlakozókkal szerelték a fejegységeket.

A két csatlakozó egymás mellett:




A régebbi fejegységekhez is lehet új csatlakozóval ellátott tárakat, átalakítókat illeszteni, ill. fordítva: újabb fejek is fogadnak régebbi egységeket. Egy átalakító szükségeltetik az illesztéshez, gyári cikkszáma: 08695-00370. A cikkszám alapján márkaszervizekben ill. online áruházakban is lehet érdeklődni. Az átalakító így néz ki: