Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Fékberendezés és lengéscsillapítás  (Megtekintve 4015 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21914
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Fékberendezés és lengéscsillapítás
« Dátum: 2011.01.04 18:52:26 »
Ide jöhet a fékmechanikával illetve a fékhidraulikával, valamint a lengéscsillapítással kapcsolatos szerelési, javítási leírások, tapasztalatok.

Itt fér el a kerekkel és gumikkal kapcsolatos ideillő tartalmak. (habár gumit szerelni inkább a gumisnál szotunk...) :D


Tartalom:

- Tengelykapcsoló finombeállítása
- Kézifék finombeállítás
- Fékfolyadék cseréje
- ATE féktárcsa és betét cikkszámok
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.20 20:23:04 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21914
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Fékberendezés és lengéscsillapítás
« Válasz #1 Dátum: 2011.01.05 13:03:09 »
Tengelykapcsoló finombeállítása:

Az utastérben a pedálnál van egy ún. lökőrúd (ez köti össze a pedált a szerkezettel), amit lehet ki-be állítani egy 12-es csavar meglazítása után. Azonban vigyázni kell, hogy egy minimális holtjátéka maradjon a pedálnak (1cm már általában elég, kézzel lehessen lötyögtetni.), különben egy idő után csúszni fog a kuplung és végleg tönkre megy. Azért érdemes állítani rajta kopott kuplungnál, mert jobban ki fog emelni váltás közben, így a fokozatban maradások száma is csökken. Természetesen ez csak egy átmeneti időszak, ami alatt minden esetben koppig kell kinyomni a pedált váltáskor.
Majd, amikor ki lesz cserélve a kuplungszett, újra be kell állítani a pedál holtjátékát, hogy jó legyen. Végül, 1-200km után egy kontrollra ismét meg kell mutatni a szerelőnek, hogy, ha valami nem stimmel, akkor utánaállíthasson.
Nálam is ezzel a módszerrel került orvoslásra a kuplung probléma, ez tökéletes is. A váltóolaj is ki lett cserélve, jobb, mint volt, de azért nem hibátlan. Menet közben szinte egyáltalán nem akad se föl, se lefelé váltásnál, de álló helyzetben hajlamos az egyest nehezebben bevenni. Ez mondjuk 10/3-4 alkalom. Ez talán már betudható a váltó típus konstrukciós hibájának...?


Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21914
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Fékberendezés és lengéscsillapítás
« Válasz #2 Dátum: 2011.01.05 13:05:10 »
Kézifék finombeállítás:

Hogyan tudok állítani a kéziféken? Most viszem majd műszakira és szeretném jobbra hangolni!(2006 HB,1,4 benzines)
Leveszed a hátsókereket és a féktárcsa közepén ahova felfekszik a felni találsz egy gumidugót azt kiveszed és mögötte látni fogsz egy kis fogaskereket, na azzal tudsz állítani.
Elösször állítsad rá teljesen, hogy megfogja a kereket utánna 2-3 fordulatot vissza, hogy éppen csak hozzáérjen a betét a dobhoz, utánna húzd be párszor a kézifékkart hogy beáljanak a pofák a helyükre.
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21914
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Fékberendezés és lengéscsillapítás
« Válasz #3 Dátum: 2011.01.05 13:06:37 »
Fékfolyadék cseréje:
Sziasztok! E12es corollánál alkalmazható fékfolyadék cserénél a kétemberes pumpálós módszer? az ABS miatt kérdezem, korábban mintha más hasonló autónál emiatt lett volna probléma, meg úgy hallottam egyes típusoknál ez már nem alkalmazható, hanem csak a"géppel" lehet, ami nyomás alatt tartja.
Alkalmazható, én az E12-esen már többször cseréltem így gond nélkül fékfolyadékot.
Egyre kell figyelni, hogy sose ürüljön ki a tartály, mert ha nagy mennyiségű levegő kerül a rendszerbe, az valóban lehet problémás az ABS szempontjából...
Javaslom, hogy DOT4-es vagy DOT5.1-es fékfolyadékot használj, hiána csak a régi DOT3-as szabvány az előírás sok esetben...
Márkát nem mondanék, a lényeg, hogy ne legyen gagyi.
A kuplunggal együtt kb 1,2 literre van szükség. A kuplung tartálya a fékfolyadáktartállyal közös, azonban egy külön térrész le van neki választva. Ha azt cseréled, akkor a tartályt mindig csurig kell tölteni, különben a kuplunghoz nem folyik oda a folyadék.  :excl:
Csere során ellenőrizni kell a fékbetétek állapotát és a porvédő gumiharangokat is, hogy nem szakadtak-e. Ha szakadtak, akkor csere azonnal, mert hamar berohadhat és a fék ekkor megszorulhat rosszabb esetben...
Sors bona nihil aliud

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21914
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Fékberendezés és lengéscsillapítás
« Válasz #4 Dátum: 2013.06.20 20:22:21 »
ATE féktárcsa és fékbetét cikkszámok:
Megszületett az én döntésem is... ATE lett. Felteszem ide a cikkszámokat mert ez a ritka tipus..(10. 2000--06.2001-ig) hátha másnak is ilyenre van szüksége.. Tárcsa : 24.0128-0183.1    betét: 13.0460-5845.2   Ja ,elsö fékröl van szó.  Nem volt olcsó még kedvezménnyel sem... (150 €) Remélem nem csalódok benne.  Tegnap le is müszakizott -hiba nélkül   :clap:.  A hátsó fék az még tökéletes.. így csak kitisztítottam és állitottam a kéziféken.
Sors bona nihil aliud