Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Motor és segédberendezései  (Megtekintve 24567 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re:Motor és segédberendezései
« Válasz #15 Dátum: 2013.01.05 12:39:55 »
OCV és PCV

Itt vannak képek az OCV-ről illetve az OCV szűrőről. Kicsit lehetne részletesebb (vehetnének néhány órát fényképes prezentációból akibor0000 topictárstól :clap:), de azért érthető.

A PCV cseréjének bemutatása viszont egészen részletes. :)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re:Motor és segédberendezései
« Válasz #16 Dátum: 2013.01.07 11:23:00 »
Termosztát csere 3S-FE Carina E:

képek:






         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re:Motor és segédberendezései
« Válasz #17 Dátum: 2013.03.05 10:31:04 »
No, nekiálltam ma koromtalanítani.
Gondoltam összedobok egy kis képes beszámolót, erről a típusról ugyanis nem találtam sehol.  :?  Hátha valaki hasznát veszi a jövőben. :)

Tehát:
1. Az alábbi szerszámokra lesz szükségünk:



10-es csillagkulcs, formára hajlítva, 12-es crova, lehetőleg csuklóval, kombifogó. Takarításhoz: kis csavarhúzó, féktisztító, rongy.

2. Közelítsük meg gépjárművünket szemből.  :lol: 
Nyitott motorháztetővel, levett motorburkolattal az alábbi látvány tárul elénk:



Elsőnek húzzuk le az EGR csatlakozóját. Ezután egy kombinát fogóval fogjuk össze, és toljuk hátra a bilincset az 1.-es, és a 2.es csőcsonkon. Elég hosszú a csonk, a végén egy lecsúszást gátló "bütyökkel".
Miután sanszos, hogy már össze van gyógyulva, ezért a kombifogóval jobbra-balra csavargatva óvatosan lazítsuk fel a gumicsöveket. Ezután lehúzhatjuk a csonkról. Érdemes alákészíteni valami nedvszívó rongyot, mert a hőcserélőben lévő fagyálló ki fog folyni.
Ezután lazítsuk ki a sárga nyíllal jelölt csavart, ez rögzíti a hengerfejhez a hőcserélőt.

3. Lazítsuk fel a hőcserélő két végén lévő 2-2 csavart. Az EGR szelep végi, alsó csavar elég mocsok helyen van, ehhez kellett a célszerszám, de a nívópálca konzolját így is le kellett venni, hogy hozzáférjek. Ha sikerült levenni a hőcserélőt, vegyük le a tömítéseket, de úgy, hogy összeszerelésnél ugyanolyan pozícióba tudjuk visszatenni.

4. Szedjük le az EGR szelep hűtőcsövét a fent leírt módon, ezek után már csak a 2 12-es csavar tartja, simán lejön.



5. Miután kézben van, nekiállhatunk pucolni. Először vegyük le a léptetőmotort a seggéről, ezt 3db 8-as csavar fogja. Menetrögzítőzve van, ne ijedjünk meg, hogy szorul a csavar. Én egy kis csavarhúzóval ledurváztam, utána Dremel-be fogott puha, réz "kefével" kioucoltam, majd féktisztítóval, és ronggyal fémtisztára pucoltam.
Koszosan:




Tisztítás után:




Az EGR után tisztítsuk meg a hőcserélő csöveit, valamint a blokkból jövő/blokkba menő járatokat.
Tömítő felületeket/tömítéseket töröljük át féktisztítóval.

6. Kezdhetjük összeszerelni. Értelemszerűen fordított sorrendben. Legvégül a csatlakozót ne feledjük visszadugni.



7. Sűrű imádkozás közben indíthatjuk autónkat. Nekem indult simán, utána előrementem megnézni nem-e ereszt a hűtőcsöveknél, vagy a kipuff csatorna csatlakozásainál.
Menjünk egy pár km-t majd ellenőrizzük újra.
Nekem az indítás után 10-15mp-el elkezdett kicsit köhögni a motor, de 3mp alatt abbahagyta. Gondolom beszipákolta a kokszot...

8. Örülés, próbakör, kicsit meghajtva, hogy kiégjen a koksz mindenhonnan.  8)

További képek: Picasa, 1.4 D-4D EGR tisztítás

Nekem alig volt benne korom, nagy változás nem történt. Talán egy árnyalattal könnyebben indul, és csendesebb alapjáraton. De ez inkább placebó sztem.

Próbakörre Bugyi felé mentem, baromi jót autóztam.  :vezet: Kisdízel létére tudja szedni a lábát. :roll:
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re:Motor és segédberendezései
« Válasz #18 Dátum: 2013.03.25 14:57:14 »
Zörgő szívósor szívócsonk javítása még egyszer:

Sziasztok én nem vagyok tag és toyotás sem csak egy autó kereskedő. Ttalálkoztam egy típushibával a Toyota benzines motorjánál.
Szívócsonk probléma, iszonyatos hangja van és a bunkó bontósok rettenetes árat kérnek érte. Így hát inkább megoldottam a problémát. Ezt szeretném ha megosztanátok a lehető legtöbb helyen, hogy ne vegyék ki a zsebetekből a bontósok feleslegesen a sok pénzt!

TOYOTA SZÍVÓCSONK JAVÍTÁS 15 forintból! Csúnya rezgő hang!? Megvan a megoldás!

Három db 40 mm hosszú ún. opel csavart kell becsavarni a megfelelő helyekre! A szívócsonk 2 db-ból van összeillesztve. A két db között van egy műanyag lemez, ez lazul fel és okozza a csúnya rezgő hangot. Ezt kell a három csavarral rögzíteni és már kész is. Még csak leszerelni sem kell járó motornál kell végezni a műveletet.

Garantáltan működik! Kép csatolva! Remélem segítettem sok autósnak.
Üdv. Ppeti"
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13300
  • Autó: Corolla '99 liftback 4E-FE
Re:Motor és segédberendezései
« Válasz #19 Dátum: 2014.01.15 12:04:32 »
Avensis T25 - alapjárat hiba

Mivel a vonatkozó topicot lezárták, így ide írom a témával kapcsolatos tapasztalatomat, másoknak segíthet.

Autó: 2003-as Avensis, 2.0 benzin
Jelenség: alacsony (4-600/min) alapjárati fordulatszám, amely hideg indítást követően is jelentkezett, jelentősen berázva a kasztnit. A motorfordulatszám szabályzó egy idő után (2-3s) megemelte a fordulatszámot ~1000/min-re, majd fokozatosan visszaesett az eredeti (4-600/min) közelébe.

Megoldás: fojtószelep tisztítása.

Ok: bizonyos időközönként a fojtószelepen lerakodó szennyeződés (amit gondolom nem szűr ki a légszűrő?) megváltoztatja a fojtószelep geometriáját. Ez pedig olyan mértékben zavarja meg a motorfordulatszám szabályzót, hogy nem tudja kompenzálni a szennyeződés okozta változást.

Mellékjelenség: teljes áramtalanítás után az elektronikai egységek a gyári értékeket veszik fel és kb. 50 km megtétele után állnak be az aktuális kopás, szennyeződés, stb. állapotnak megfelelő értékekre, így a fojtószelep vezérlésnek is ezt kellett volna tennie. Azonban a szennyeződés olyan mértékű volt, hogy erre már nem volt képes.