Magyarországon, a 90-es években élte a cb-zés a fénykorát. Nem volt még mobiltelefon, sok helyen vezetékes sem. A kamionosoknak létfontosságú kommunikációs eszköznek számított, sok esetben életet mentett. Egymástól kaptak infókat, az esetleges tapasztalt hatósági ellenőrzésekről , valamint a várható határ várakozási időtartamról . Segítettek útbaigazítani egymást ha pl. beértek egy ismeretlen városba, és keresték a a célállomást. A taxisoknál egyértelmű, hogy a munkavégzéshez kellett a rádió, ők a mai napig így dolgoznak. A harmadik felhasználó csoport-, az átlagemberek csoportja / ide tartoztam én is ,amikor belecseppentem az egészbe / . Ők főleg hobbi célból , / de nagyon sokan családtagjaikkal való kommunikáció miatt / szereltek antennát a házaikra, vettek cb rádiót, kértek rádióadó engedély az illetékes hatóságtól . Vizsga nem kellett hozzá, csak a megfelelően " lebutított " készülék, melynél teljesítmény, és frekvencia korlátok voltak előírva. kaptál hívójelet, amit úgy használtunk mint a telefonszámot. Ha kerestél valakit, mondani kellett: pl. brékó , keresem az 52300-as Zsoltit ! A kamionosok , nem hívószámot, hanem az általuk kitalált hívónevet használták. PL. breki, keresem a Dübörgő Tónit ! Érdekesség, ebben az időben a kamionok szélvédőjén található név, a rádiós hívónév volt! Ha két kamion jött szemben egymással az úton, az ablakra kiírt név alapján rátudtak szólni egymásra / mivel egységesen , a közép 40-es csatornát használták / Sajnos , a tudatlan, nem rádiós sofőrök , elkezdték kiírogatni a hülye neveket, aminek köze nem volt semmihez, max az ő becenevüket takarta, de azt hitték hogy menő dolog, és még most is nagy divat.
Visszatérve a lakásból rádiózókra , őket hívták " stabil -osoknak " Volt több csatorna, amit aktívan használtak. Ha valaki hazament munka után, bekapcsolta a rádiót, és figyelte a forgalmazást, ha kedve volt bekapcsolódhatott. Nagyon komoly baráti körök alakultak így ki. Mindenféle témáról , kötetlenül lehetett beszélgetni / persze a vicc mellett azért kulturáltan, mivel 20-100 kilométeres körzetben bárki hallhatta / Lényegében olyan volt, mint a mostani Chat . Ha betévedt egy idegen kamionos a városba, felhívott egy stabilost , és útba igazítást kért-és kapott . Voltak ,akik nappal állandóan rádió közelben voltak, pl, telefonközpontosok, nyugdíjasok, ők mindig segítettek . Sok kamionos otthonra is telepített rádiót, így a családjával tudott beszélni. A cb sáv előnye, a rádióhullám terjedés, aminek eredményeként, több ezer kilométerre is el lehet szólni. / és ez nem vicc ! / tehát, rendszeresen halottunk, orosz, vagy Franciaországból magyar hangot. Volt egy olyan csatorna, ahol a kint élő magyarok gyűltek össze, és beszélgettek. / Usa, Ausztrália , Izrael .stb / Az lett a cb- s korszak vége, hogy 2001 végétől lekorlátozták a sávot, valamint elterjedt a mobiltelefon ,így kihalt a 27 Mhz. Nagyon kevesen , még most is halhatóak a sávon, de már nem olyan mint volt. A Pmr rádiózás viszont divatba jött, hasonló a rádiózás varázsa. Én személy szerint , még mindig rádiózom , letettem a nemzetközi rádióamatőr vizsgát, kaptam nemzetközi hívójelet, Így rövidhullámra , és amatőr urh sávokon is forgalmazhatok, megfelelő technikám van hozzá. Érdekesség , Charles Simonyi is letette a rádióamatőr vizsgát, és az Iss-ről beszélgetett a magyar rádiósokkal.
A lengyeleknél valóban még mindig nagy divat a cb-zés .
Hát, hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem érdekesnek találtátok az általam leírtakat.