Sajnos megjártam egy (tudtommal) felsőkategóriás fagyasztószekrénnyel.
Egy nagyon jónak értékelt bolttól rendeltem múlt szerdán. Itthon voltunk a múlt héten, a problémás átvétel is megoldódik így, munkahelyre mégsem rendelhetem, szóval tuti.
NoFrost, kb. 280 liter, mondom ez most jópár évig jó lesz. 10 év garancia a kompresszorra, ahogy megjött (megrendelés után 1 nappal!), mindjárt be is regisztráltam a gyártó honlapján. Visszaigazolták.
24 órát hagytam állni vízszintbe helyezés után. Bekapcsolom (péntek délután), késleltetett indítás, nekiáll menni a kompresszor, tökjó halk.
Várok egy darabig, kinyitom, semmi hideg. Mondom ez jó. Utoljára 2010-ben kellett fagyasztót venni, mondom ezek valami rafinált gépek biztos, de felhívtam a boltot. Adjak neki időt, hát adtam. 5 óra után belül semmi hideg, kívül a kondenzátor folyamatosan szobahőmérsékletű. Ügyfélszolgálat már nincs, hétfőig nem is lesz. Felhívom az illetékes szakszervizt, akik persze nem vették fel. Szombaton felhívom őket, egy kedves hölggyel elbeszélgettünk a témáról. Mondom a márkát (nem AEG), hümmög, azt mondja ezekkel mostanában sok baj van. Szerinte álljak el a vásárlástól és "vigyék a francba". Logikusan és őszintének tűnően beszélt. Gyanús volt amúgy is, hogy leállításkor nagyon lassan áll le a kompresszor motorja, vagyis nincs terhelése: vagy nincs gáz benne, vagy a kompresszor részt nem hajtja meg a motor valamiért. Azt mondja a hölgy, hogy van olyan, hogy fél év után sem megy megbízhatóan. Én viszont azért vettem ezt a márkát, mert évekkel ezelőtt vettem ilyet használtan, amit viszont nyugatról hoztak ki tudja mikor, egy nyaralóban használták utána hébe-hóba, és még a mai napig is jó. Ezt a csodát meg Bulgáriában gyártották, amitől még lehetne jó is, de a szervizes hölgy is összefüggést vél látni, hogy onnan (Radinovo) milyen megbízhatóságú cuccok jutnak el ide a nyugatiakhoz képest.
Szombaton megírtam a boltnak, hogy akkor elállok a vételtől. Röviddel ezután felhív(!) a főnök, hogy tájékozódjon, tökjó, mert én is elbaltázhattam esetleg valamit. De nem, ez tényleg nem megy. Pedig neki is ilyen van, és Bulgáriában is megnézték a gyárat, minden tuti. Másnap még tegyek egy próbát, hátha. Oké, teszek. Persze másnap is semmi. Ma ott tartunk, hogy délelőtt még azt mondták, elviszik (nem én fizetem), és ha rendelek újat, egyből hozzák azzal a szállítóval. Oké, néztem egy másikat, különbözetet visszafizetik. Azt, hogy hány fuvart fizetek, egyet vagy kettőt még nem tudom, de most annyira nem érdekel. Viszont ha én kellene visszaküldjem saját szervezésben, az potom 18 ezer a legolcsóbb helyen. (kb. 70x70x190-es doboz, 75 kg). Oké, megbeszéltük milyen lenne jó, írásba adtam. Kb. 1 óra múlva jön a válasz, hogy a gyártó küld érte, úgyhogy a cserefuvar nem megy. Szuper. Hazajöttem, becsomagoltuk ezt a dögöt. Egész jól sikerült a lehetőségekhez képest, mert ki a nyavalya számol azzal, hogy egy nagynevű gyártó gépe újonnan kibontva nem működik, szóval nagy csalódás, ilyet még egyet nem.
Most egy ugyanekkora, de "sima" Electrolux (nyíregyházi gyártás) a jelölt, kíváncsi vagyok, mi hogy lesz majd, mert a gyártó még nem jelentkezett, mikor vinné el (ezzel meg az a bajom, hogy kétszer kell megoldani a (valószínűleg) munkaidőben itthonlétet: mikor elviszik ezt, és amikor hozzák a másikat). Az biztos, hogy a visszamelegedési ideje jóval több, de majd le kell olvasztani néha sajnos. De ahogy néztem, ezeket a NoFrost-okat is kell takarítgatni néhanapján.
Mivel még nem vettem meg a másikat, kérdeznék is. Valakinek van NoFrost hűtőkkel tapasztalata? Ezeket hogyan kell takarítani a gyakorlatban, és milyen sűrűn? Néha karbantartást csinál itt az Eon, akkor van, hogy 10 órát sincs áram, ezeknek ez alatt szokott lenni a visszamelegedési idő. Vagy kibírja fél napig is áram és gond nélkül? Minden idevágó infó jól jön