Szerző Téma: Háztartási gépek - hibaelhárítás  (Megtekintve 48105 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #105 Dátum: 2022.02.23 09:47:50 »
Ezekből sokféle kivitel van, az egy kompresszorúaknak működési elve az, hogy tulajdonképpen csak a fagyasztó részt hűtik szinte folyamatosan hőcserélővel, egy klappantyúval meg egy ventilátorral szabályozzák azt hogy a fagyasztó részről mikor mennyi hűtött levegő menjen át a hűtőtérbe. Ezért is van az a jelenség hogy miután bezárja az ember a hűtő ajtaját, első pár percig nehéz kinyitni, a gyorsan felpörgő venti egyből húzza is át a hűvöst a fagyasztó részből, és ugye fizika van, a hideg hatására csökken a nyomás odabent, ergo nehéz kinyitni az ajtót.

Ez a hideg levegő általában a hűtőtér belső hátán kialakított áramlási strangokon van elosztva. Ezekbe olykor fűtőszál is van, mely a képződő jég felolvasztására van odatéve, az így keletkezett víz a hűtőtér aljánál kialakított cseppgyűjtő csatornákon át egy kis lefolyón keresztül a kompresszor fölé helyezett tálcába van kivezetve, ahonnan a környezetbe visszapárolog a kompresszor hőjének köszönhetően. Ami hibák előfordultak -nak a látókörünkben:
- ha párás a környezet, illetve ha a hűtőbe gyakran kerül úgy be készétel edényekbe, ami nem hüllt ki teljesen és/vagy nincs letakarva, akkor nagy lesz a víz körforgása. A hűtő belsejében sok pára csapódik le. Több víz folyik ki a hűtőtérből mint amennyi el tud párologni a kompresszor fölötti tálcából, ezért az túlcsordul és a hűtő alatt vizes foltok lesznek láthatók. (Whirlpool)
- ha elég erős a hűtő akkor az előbbi okból kifolyólag az is előfordulhat hogy a levegő strangokban a lecsapódott pára megfagy. Ez a jéglerakódás nem olvad el, hanem egyre több és több lesz. Ez egy spirálhoz vezet, mert eltömődhet a kifolyó luk. A hideg levegő egyre csak duzzasztja a jeget, a légcsatorna egyre szűkebb, a jég egyre csak vastagabb emiatt a hűtés hatékonysága romlik. De az okos elektronika érzékeli hogy több hűtésre van szükség ezért még inkább nyomja neki amitől még több lesz a jég. Amit már a fűtőszál nem bír megolvasztani. Ezt már szabad szemmel látni bent a hűtőtérben. Ekkor manuális leolvasztásra van szükség. Olykor szét is kell szedni a hűtőstrangot (sima csavarok tartják össze) és a belsejéből is eltávolítani a jeget. Hajszárító csodákra képes. (AEG)
- kialakítástól függő, van olyan is hogy a levegőstrangban olvadó jég darabokban válik le és esik vissza az alul lévő ventilátorba. Ha elég nagy slunggal forog a venti, akkor kerregés hallható amint a jeget ledarálja a propeller. Kisebb darabkáknál az ide-oda pattogás gépfegyver jellegű lövöldözést imitál néhány másodpercig. (Ariston)
- ha a környezeti hőmérséklet túl nagy (nyári kánikula) akkor a hőcserélő/kompresszor nem tud elég hatékonyan működni és gyenge a hűtés, sokat kell dolgozzon. Sajnos jártunk már úgy is hogy a levegőáramlást szabályzó klappantyú befagyott zárt állapotban, így a fagyasztó csonttá fagyott, de a hűtőtér semmit nem hűtött. Itt is szét kellett szedni a levegőstrangot (hűtőtérben és fagyasztóban egyaránt) és a képződő jeget manuálisan eltávolítani. (Ariston)

Szóval ez a nóforszt egy nagyon átlagos középre mért használatra van kalibrálva, az egyáltalán nem biztos hogy tényleg nó forszt lesz a cucc, mert a környezeti tényezők és a használat módja jelentősen befolyásolja a hatékonyságát.

Jellemző még hogy az úgynevezett távolléti programban a fagyasztó részt nem lehet kikapcsolni csak a hűtő részt. Azaz azt nem lehet, hogy csak a sima hűtő részt használjuk és a fagyasztót kikapcsoljuk mert mondjuk az nincs használatban - hiszen akkor is ha teljesen üres, a fagyasztó rész játssza a "hideg energia" akkumulátorának szerepét. Minél több mirelittel benne, annál hatékonyabban.

Kiválóan vannak hőszigetelve. Sőt olyannyira, hogy egyeseknél a hőcserélő hőleadó elemeinek egy része az oldalakba is fut, ezért érezni hogy a hűtő oldalborítása langyos. Ezzel semmi baj nincs, ott (is) adja le a hőt amit a fagyasztón keresztül elszívott.
Ezért ha nem nyitogatja az ember, áramszünet esetén a hűtőtér órákon át képes hideg maradni. A fagyasztó napokig.
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.23 10:07:56 írta robi (Robi) »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #106 Dátum: 2022.02.24 07:59:41 »
Nekünk 16. éve gond nélkül megy egy Kínában gyártott LG side-by-side no frost hűtő. Egyszer kellett benne izzót cserélni, ennyi volt az összes esemény. Gyakorlatilag gondozásmentes, akkor kell kitakarítani, amikor már elég redvás, ez rád van bízva, mennyi időt jelent. Szerintem a miénk fagyasztó része a covid óta nem volt... Mivel tizenvalahány órát kibír áram nélkül, simán meg lehet tenni, hogy külön kitisztítod csak a hűtő részét. (Ha a fagyasztót is ki akarod, akkor úgyis valahova el kell tökíteni a mirelitet.)

Ezekből sokféle kivitel van, az egy kompresszorúaknak működési elve az, hogy tulajdonképpen csak a fagyasztó részt hűtik szinte folyamatosan hőcserélővel, egy klappantyúval meg egy ventilátorral szabályozzák azt hogy a fagyasztó részről mikor mennyi hűtött levegő menjen át a hűtőtérbe. Ezért is van az a jelenség hogy miután bezárja az ember a hűtő ajtaját, első pár percig nehéz kinyitni, a gyorsan felpörgő venti egyből húzza is át a hűvöst a fagyasztó részből, és ugye fizika van, a hideg hatására csökken a nyomás odabent, ergo nehéz kinyitni az ajtót.

Ez a hideg levegő általában a hűtőtér belső hátán kialakított áramlási strangokon van elosztva. Ezekbe olykor fűtőszál is van, mely a képződő jég felolvasztására van odatéve, az így keletkezett víz a hűtőtér aljánál kialakított cseppgyűjtő csatornákon át egy kis lefolyón keresztül a kompresszor fölé helyezett tálcába van kivezetve, ahonnan a környezetbe visszapárolog a kompresszor hőjének köszönhetően. Ami hibák előfordultak -nak a látókörünkben:
- ha párás a környezet, illetve ha a hűtőbe gyakran kerül úgy be készétel edényekbe, ami nem hüllt ki teljesen és/vagy nincs letakarva, akkor nagy lesz a víz körforgása. A hűtő belsejében sok pára csapódik le. Több víz folyik ki a hűtőtérből mint amennyi el tud párologni a kompresszor fölötti tálcából, ezért az túlcsordul és a hűtő alatt vizes foltok lesznek láthatók. (Whirlpool)
- ha elég erős a hűtő akkor az előbbi okból kifolyólag az is előfordulhat hogy a levegő strangokban a lecsapódott pára megfagy. Ez a jéglerakódás nem olvad el, hanem egyre több és több lesz. Ez egy spirálhoz vezet, mert eltömődhet a kifolyó luk. A hideg levegő egyre csak duzzasztja a jeget, a légcsatorna egyre szűkebb, a jég egyre csak vastagabb emiatt a hűtés hatékonysága romlik. De az okos elektronika érzékeli hogy több hűtésre van szükség ezért még inkább nyomja neki amitől még több lesz a jég. Amit már a fűtőszál nem bír megolvasztani. Ezt már szabad szemmel látni bent a hűtőtérben. Ekkor manuális leolvasztásra van szükség. Olykor szét is kell szedni a hűtőstrangot (sima csavarok tartják össze) és a belsejéből is eltávolítani a jeget. Hajszárító csodákra képes. (AEG)
- kialakítástól függő, van olyan is hogy a levegőstrangban olvadó jég darabokban válik le és esik vissza az alul lévő ventilátorba. Ha elég nagy slunggal forog a venti, akkor kerregés hallható amint a jeget ledarálja a propeller. Kisebb darabkáknál az ide-oda pattogás gépfegyver jellegű lövöldözést imitál néhány másodpercig. (Ariston)
- ha a környezeti hőmérséklet túl nagy (nyári kánikula) akkor a hőcserélő/kompresszor nem tud elég hatékonyan működni és gyenge a hűtés, sokat kell dolgozzon. Sajnos jártunk már úgy is hogy a levegőáramlást szabályzó klappantyú befagyott zárt állapotban, így a fagyasztó csonttá fagyott, de a hűtőtér semmit nem hűtött. Itt is szét kellett szedni a levegőstrangot (hűtőtérben és fagyasztóban egyaránt) és a képződő jeget manuálisan eltávolítani. (Ariston)

Szóval ez a nóforszt egy nagyon átlagos középre mért használatra van kalibrálva, az egyáltalán nem biztos hogy tényleg nó forszt lesz a cucc, mert a környezeti tényezők és a használat módja jelentősen befolyásolja a hatékonyságát.

Jellemző még hogy az úgynevezett távolléti programban a fagyasztó részt nem lehet kikapcsolni csak a hűtő részt. Azaz azt nem lehet, hogy csak a sima hűtő részt használjuk és a fagyasztót kikapcsoljuk mert mondjuk az nincs használatban - hiszen akkor is ha teljesen üres, a fagyasztó rész játssza a "hideg energia" akkumulátorának szerepét. Minél több mirelittel benne, annál hatékonyabban.

Kiválóan vannak hőszigetelve. Sőt olyannyira, hogy egyeseknél a hőcserélő hőleadó elemeinek egy része az oldalakba is fut, ezért érezni hogy a hűtő oldalborítása langyos. Ezzel semmi baj nincs, ott (is) adja le a hőt amit a fagyasztón keresztül elszívott.
Ezért ha nem nyitogatja az ember, áramszünet esetén a hűtőtér órákon át képes hideg maradni. A fagyasztó napokig.

Köszönöm szépen a válaszokat!
Ezzel a géppel mi is hasonló időre terveztünk volna.
Megnyugtató, hogy valóban könnyebb a NoFrost-ok tisztítása, de itt az újabb gépeknél elvétve találok olyat, hogy NoFrost és eléri a visszamelegedési idő a 12 órát, a hagyományosok viszont simán tudják azt, mivel ilyesmivel nem szeretek kísérletezni, inkább elhiszem nekik a megadott adatot  :otlet:
Most egyre inkább valószínű, hogy normál fagyasztó lesz ebből, amit néha le kell olvasztani, de fagyasztószekrény gyorsan leolvad :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #107 Dátum: 2022.02.24 23:00:16 »
Azért megdöbbentett, amit írtál a bolgár gyártásról. (Utánanéztem, melyik márka lehet az, hát az elvileg hűtőben a csúcs, mint a mos(ogat)ó gépeknél a Miele. Elég szégyen, ha ezt hagyják, hogy megtörténjen ilyen nagy számban...
A hűtőhöz még annyit, hogy anno 89 környékén a szüleim vettek egy Gorenje fagyasztószekrényt, az megbízhatóan üzemelt, bár kicsit erős volt az étvágya. 16 évesen költözés miatt váltak meg tőle. Ezen felbuzdulva első önálló lakásba egy Gorenje hűtőt vettünk, az viszont egy istencsapása volt, Állandóan gond volt vele, kétszer kellett benne kompresszort cserélni, (egyszer még garanciában újra gyárit kapott, aztán egy osztrákot, végig iszonyat hangos volt, valami berezonált rajta, ezen kívül folyton jegesedett (mint kiderült, azért, mert kilyukadt(!!!)  a háta, aztán végül kb. 10 éves korában teljesen megadta magát. Legalább nem volt drága...
A családban üzemel még egy Zanussi illetve egy Electrolux fagyasztószekrény, azokkal nincs gond. Az Electrolux is már 15 éve megy, a Zanussi még csak 8 éves, de megbízható az is.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #108 Dátum: 2022.02.25 10:02:18 »
Azért megdöbbentett, amit írtál a bolgár gyártásról. (Utánanéztem, melyik márka lehet az, hát az elvileg hűtőben a csúcs, mint a mos(ogat)ó gépeknél a Miele. Elég szégyen, ha ezt hagyják, hogy megtörténjen ilyen nagy számban...
A hűtőhöz még annyit, hogy anno 89 környékén a szüleim vettek egy Gorenje fagyasztószekrényt, az megbízhatóan üzemelt, bár kicsit erős volt az étvágya. 16 évesen költözés miatt váltak meg tőle. Ezen felbuzdulva első önálló lakásba egy Gorenje hűtőt vettünk, az viszont egy istencsapása volt, Állandóan gond volt vele, kétszer kellett benne kompresszort cserélni, (egyszer még garanciában újra gyárit kapott, aztán egy osztrákot, végig iszonyat hangos volt, valami berezonált rajta, ezen kívül folyton jegesedett (mint kiderült, azért, mert kilyukadt(!!!)  a háta, aztán végül kb. 10 éves korában teljesen megadta magát. Legalább nem volt drága...
A családban üzemel még egy Zanussi illetve egy Electrolux fagyasztószekrény, azokkal nincs gond. Az Electrolux is már 15 éve megy, a Zanussi még csak 8 éves, de megbízható az is.
Igen, én is így voltam vele, hogy hűtőknél ez a csúcskategória, örültem is, hogy most ezt sikerült megvenni, gondoltam (kis túlzással), hogy ez már minket kiszolgál. Mondtam Feleségemnek, hogy lehet ez majd túlél minket. Azt mondta vasárnap, hogy "Hát ezt hamar túléltük!"  :lol:
No összefoglalom gyorsan, mi történt azóta:
Most hét elején egyeztettünk többször a kereskedővel, kijött, hogy meg tudják csinálni, hogy kihoznak egy másik gépet (szerintem rájöttek, hogy ha csak elviszik, akkor nem biztos, hogy a másik gépet náluk veszem meg), amikor ezt el is viszik és a különbözetet visszakapom. Belementem. Erre röviddel rá jön az infó, hogy bocs, nem megy, a gyártó viszi el a gépet. Oké. Tegnap felhívtam az eladót, hogy mi van, mert senki nem mond semmit, hogy elviszik, mikor viszik, semmit. Rosszhiszeműséggel arra is gondolhatnék, hogy időhúzás megy, és nem tudom időben visszajuttatni a gépet. Oké, beszélnek a gyártóval. Tegnap délutánig semmi. Nagy nehezen (!) megtalálom a gyártó honlapján a budapesti számot, felhívom, nincs elérhető munkatárs, bontják a vonalat. Ezt kétszer. Bakker, akkor leírom a bajomat az ott levő e-mail címre. Azt meg úgy dobták vissza, hogy szinte oda sem ért, mert szerintük spam gyanús levél!
Ezután egy másik (értelmezésem szerint Ausztriában olvasott) címre továbbítottam a visszadobott levelet egy az egyben, és megjegyeztem, hogy gyakorlatilag a budapesti részlegük minden formában elérhetetlen számomra, ami enyhén szólva meghökkentő egy prémium gyártó esetében (mondjuk másnál is)!
Erre ma reggel kaptam választ, hogy a szállítócég jövő hét elejéig jelentkezik, köszönjük türelmét. Ha ezt nem kapom, akkor felhívom azt a 00 800-zal kezdődő számukat (amit szintén alig tudtam levadászni), és rögzítek mindent, ha GDPR, ha nem. De ezt akkor most kihagyom, írás van a dologról.
Örülnék, ha a gyártó vagy valaki végre megrépázna valakit, vagy valakiket, mert ez nonszensz:
1. Leszállítanak a gyárból egy vadonatúj működésképtelen fagyasztót, ez hogy lehet, milyen minőségbiztosítás van akkor?
2. Az itthon illetékes szerviz szerint az ottani gyártással k*rva sok baj van (persze ez nem hivatalos infó!!!), inkább álljak el az egésztől. Kérdés ugyanaz, mint előbb, úgy néz ki, hogy nem csak "belenyúltam".
3. Mikor elállok, a kereskedő lebeszéli a gyártóval (mert nem értetlenkedtek most, hanem tudták, miről van szó) a szállítást, tojnak szólni bármit is. Ez milyen kommunikáció? Alap dolog, hogy reklamáló vevőt nem hergelünk tovább, én így tanultam.
4. Amikor próbálom elérni őket, ahol csak tudom, akkor gyakorlatilag az itthoni részlegnél ez lehetetlen, x. megkeresésre lehet választ kicsikarni tőlük.
5. A válasszal olyan sokra meg nem mentem egyelőre, mert (bár rákérdeztem), semmit nem írtak, hogy időpont ügyében mi van? Mindenki dolgozik, nem tudok bármikor otthon lenni, ehhez egyeztetni kell.

Kíváncsian "várom" a fejleményeket, remélem most már megoldódik végre...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #109 Dátum: 2022.02.25 10:25:36 »
Annyi még, hogy most van nálunk egy 12 éves 195 literes Electrolux egyajtós hűtőszekrény, egy 10 éves AEG 320 (?) literes egyajtós hűtőszekrény. Ezek tökjók, hála Istennek. Elvitték a 12 éves Zanussi 200 literes "sima" fagyasztószekrényt, amikor az újat hozták, de az 9 évet bírt, mondjuk kapott az "élettől". Ami megy, az a három éve, a Zanussi végekor, Öcsémtől kapott, nála elfekvő régi, magánimport Hoover fagyasztó, ami talán dán gyártás, nem tudom, hány tíz éves, de megy rendületlenül. Ezt szerettük volna kiváltani.
Most AEG-ben, vagy Electrolux-ban gondolkozok, majd megnézem a kínálatot. Ezeknek van Pécsen márkakereskedése és márkaszervize is (természetesen). Őket is hívtam fel múlt szombaton, mert a webshop szervizlistáján ők voltak itt rajta, meg is hökkentek, mert ők az én rossz hűtőm ügyében nem illetékesek... Amúgy múltkor néztem, ugyanannyiért árulják a cuccot is Pécsen, mint a preciz.hu. Miért onnan vettem akkor, miért nem innen?? Mert az árukeresőn néztem a lehetőségeket, az itteni céget én a múltból csak szervizként ismertem, és őket az árukereső meg nem hozta egyáltalán... :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.25 10:27:12 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #110 Dátum: 2022.02.28 15:07:58 »
Sajnos megjártam egy (tudtommal) felsőkategóriás fagyasztószekrénnyel.
Egy nagyon jónak értékelt bolttól rendeltem múlt szerdán. Itthon voltunk a múlt héten, a problémás átvétel is megoldódik így, munkahelyre mégsem rendelhetem, szóval tuti.
NoFrost, kb. 280 liter, mondom ez most jópár évig jó lesz. 10 év garancia a kompresszorra, ahogy megjött (megrendelés után 1 nappal!), mindjárt be is regisztráltam a gyártó honlapján. Visszaigazolták.
24 órát hagytam állni vízszintbe helyezés után. Bekapcsolom (péntek délután), késleltetett indítás, nekiáll menni a kompresszor, tökjó halk.
Várok egy darabig, kinyitom, semmi hideg. Mondom ez jó. Utoljára 2010-ben kellett fagyasztót venni, mondom ezek valami rafinált gépek biztos, de felhívtam a boltot. Adjak neki időt, hát adtam. 5 óra után belül semmi hideg, kívül a kondenzátor folyamatosan szobahőmérsékletű. Ügyfélszolgálat már nincs, hétfőig nem is lesz. Felhívom az illetékes szakszervizt, akik persze nem vették fel. Szombaton felhívom őket, egy kedves hölggyel elbeszélgettünk a témáról. Mondom a márkát (nem AEG), hümmög, azt mondja ezekkel mostanában sok baj van. Szerinte álljak el a vásárlástól és "vigyék a francba". Logikusan és őszintének tűnően beszélt. Gyanús volt amúgy is, hogy leállításkor nagyon lassan áll le a kompresszor motorja, vagyis nincs terhelése: vagy nincs gáz benne, vagy a kompresszor részt nem hajtja meg a motor valamiért. Azt mondja a hölgy, hogy van olyan, hogy fél év után sem megy megbízhatóan. Én viszont azért vettem ezt a márkát, mert évekkel ezelőtt vettem ilyet használtan, amit viszont nyugatról hoztak ki tudja mikor, egy nyaralóban használták utána hébe-hóba, és még a mai napig is jó. Ezt a csodát meg Bulgáriában gyártották, amitől még lehetne jó is, de a szervizes hölgy is összefüggést vél látni, hogy onnan (Radinovo) milyen megbízhatóságú cuccok jutnak el ide a nyugatiakhoz képest.
Szombaton megírtam a boltnak, hogy akkor elállok a vételtől. Röviddel ezután felhív(!) a főnök, hogy tájékozódjon, tökjó, mert én is elbaltázhattam esetleg valamit. De nem, ez tényleg nem megy. Pedig neki is ilyen van, és Bulgáriában is megnézték a gyárat, minden tuti. Másnap még tegyek egy próbát, hátha. Oké, teszek. Persze másnap is semmi. Ma ott tartunk, hogy délelőtt még azt mondták, elviszik (nem én fizetem), és ha rendelek újat, egyből hozzák azzal a szállítóval. Oké, néztem egy másikat, különbözetet visszafizetik. Azt, hogy hány fuvart fizetek, egyet vagy kettőt még nem tudom, de most annyira nem érdekel. Viszont ha én kellene visszaküldjem saját szervezésben, az potom 18 ezer a legolcsóbb helyen. (kb. 70x70x190-es doboz, 75 kg). Oké, megbeszéltük milyen lenne jó, írásba adtam. Kb. 1 óra múlva jön a válasz, hogy a gyártó küld érte, úgyhogy a cserefuvar nem megy. Szuper. Hazajöttem, becsomagoltuk ezt a dögöt. Egész jól sikerült a lehetőségekhez képest, mert ki a nyavalya számol azzal, hogy egy nagynevű gyártó gépe újonnan kibontva nem működik, szóval nagy csalódás, ilyet még egyet nem.
Most egy ugyanekkora, de "sima" Electrolux (nyíregyházi gyártás) a jelölt, kíváncsi vagyok, mi hogy lesz majd, mert a gyártó még nem jelentkezett, mikor vinné el (ezzel meg az a bajom, hogy kétszer kell megoldani a (valószínűleg) munkaidőben itthonlétet: mikor elviszik ezt, és amikor hozzák a másikat). Az biztos, hogy a visszamelegedési ideje jóval több,  de majd le kell olvasztani néha sajnos. De ahogy néztem, ezeket a NoFrost-okat is kell takarítgatni néhanapján.

Mivel még nem vettem meg a másikat, kérdeznék is. Valakinek van NoFrost hűtőkkel tapasztalata? Ezeket hogyan kell takarítani a gyakorlatban, és milyen sűrűn? Néha karbantartást csinál itt az Eon, akkor van, hogy 10 órát sincs áram, ezeknek ez alatt szokott lenni a visszamelegedési idő. Vagy kibírja fél napig is áram és gond nélkül? Minden idevágó infó jól jön :)
Sziasztok!
Most készülünk egy nagy hűtőszekrényt venni. Boschról van valami tapasztalat?

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #111 Dátum: 2022.02.28 18:07:50 »
Nekünk Liebherr van, még a legegyszerűbb fajta nem no frost. Évente kell kipucolni a jeget, mert sokat nyitogatjuk, de nagyon strapabírónak tűnik. 5 év gyári garival.
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #112 Dátum: 2022.02.28 18:12:39 »
Ma kihívtak beüzemelni egy főzőlapot.
Bosch.
Nézzük, hogy 1 fázisú bekötővezeték van hozzá. Elolvassuk és tényleg.
Most több gyár ráállt a 4600W-os 1 fázis 20A-es lapokra.
Panelbe jó, de új lakásba ez nem való.
2x16A az sokkal jobb. Persze szegény tulajnéni nem tudta, mit vett, vitetheti vissza, mert 2x16A van neki 2,5-ös vezetékkel, arra jó szívvel nem kötöm rá a 20A-ert. Aztán meg 4 lap 4600W-al....
Ja de ráhazudják, hogy laponként 3,1kW, szóval 12kW lenne a turbó funkcióval összesen, ami persze egy szoftveres cucc, magyarul tudja, hogy 1 lapot turbóz, a többi meg alig megy. Szegény laikus meg elveszik a számokban.
Szóval nagyon megnézni, mert kis csalafinták, csomó Bosch 1 fázisú, meg Neff is van 1 fázis.
AEG az 2.
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #113 Dátum: 2022.02.28 18:15:59 »
A Miele az egyébként jó márka volt hűtőben régen?
Lehet nem jók az infóim, de a Miele az mosó szárítógépben király a mai napig is.
A többit szerintem matricázza.
Ma ilyen világ van, ha nincs termékpalettád, akkor nem tudsz érvényesülni.
Samsungnak is ezért van lassan már mindene.
AEG már 12 éve matricáz kb.
Laco 73 :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #114 Dátum: 2022.02.28 20:34:21 »
Mi használtan vettünk Miele mosó-szárítót vagy 6 éve (kb. 4 éves lehetett, német import), tökéletesen hibátlanul adtuk tovább mert kinőttük. Tavalyelőtt vettünk külön mosógépet és szárítógépet ugyanezen márkából, precíziós valóban.

A TwinDOS rendszert használjuk, ami dedikáltan a Miele saját márkájú mosószere, azt írták 6 hónapig elég. És tényleg, egy szettet rendelek júniusban és egyet decemberben. Árban ugyanott vagy mint ha Arielt vennél... A gép tud hagyományos mósószerrel is mosni, úgy porral mint géllel, utóbbi esetén akár automata adagolással (TwinDOS helyéről, ha az ember nem szeretné azt használni).

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #115 Dátum: 2022.02.28 21:02:16 »
Szóval nagyon megnézni, mert kis csalafinták, csomó Bosch 1 fázisú, meg Neff is van 1 fázis.
AEG az 2.
Elektrolux is 2 fázis (csak matrica a különbség amúgy).

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #116 Dátum: 2022.03.05 12:59:44 »
Sziasztok!
Tegnap(!) sikerült a gyártónak elszállíttatni a hibás gépet, de végre nem foglalja a helyet.
Hála Istennek sikerült úgy helyrehozni a hungarocell talpat (és visszacsomagolni az egészet), hogy simán kibírta, mire eljutottak odáig, hogy feltegyék a teherautóra, mert párszor lerakták, billegtették, stb. Engem nem érdekelt már, az ő dolguk. Persze előtte nem tudtak telefonálni, mert az irodájukból 30-asnak mondták nekik a 31-es számomat, pedig onnan fel is hívtak pár nappal előtte. Még jó, hogy siettem haza, és nem kellett sokat várniuk, mert az előtte lebeszélt időre itthon voltam.
Az internetes kereskedés szerintem jól vizsgázott, már azelőtt visszautalták a gép árát fuvarköltséggel együtt, mielőtt ezt elvitték volna. Ezért a következőt is tőlük veszem, az Electrolux fagyasztószekrény lesz és hagyományos: 276 liter nettó űrtartalom, és Nyíregyházán gyártották. Papíron tágasabb kicsit az előzőnél és valamivel halkabb is.
Egy AEG NoFrost-ot is néztem, de az nem tetszett, hogy csak 6 óra a visszamelegedési idő, ennek az Electroluxnak meg 12. Kérdeztem, hogy ez a 6 biztos-e, mert máshol többet írnak, de a gyártó is tényleg csak ennyit ír. Ezt kevésnek tartom, mert van, hogy az Eon 8-10 órákat karbantart (mondjuk nem hiszem, hogy akkor is kiolvadna benne bármi, de jobb a 12 a 6-nál). Vettem plusz 3 év garanciát hozzá (valószínűleg úgysem lesz rá szükség, de ki tudja), és márkaszerviz van hozzá helyben is. Igaz, hogy néha le kell olvasztani, de remélem működni fog és sokáig.
Ezt jövő héten hozzák, akkor megint meg lehet oldani, hogy itthon legyek, dehát ez van, ne elégedetlenkedjek mindig...  :)
 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #117 Dátum: 2022.06.06 10:10:53 »
Nyaralóban az egyik elszívó ventilátor - világításhoz van kötve - egyre nehezebben indul be. Most már gyakorlatilag sosem. Annyi történik, hogy jóval alacsonyabb fordulaton elkezd forogni, (mint amikor egy gépjárműnél indítózol,) de nem kapja el, így marad, amíg kap impulzust, aztán leáll. Tavaly még ötből kétszer hosszas "indítózás" után beindult, most már azt sem teszi.
Meg lehet ezt gyógyítani, (illetve érdemes-e, azt belekalkulálva, hogy nincs a családban villanyszerelő hajlamú ember, tehát szerelőt kellene hívni), vagy cserés?
« Utoljára szerkesztve: 2022.06.06 10:13:05 írta music »
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #118 Dátum: 2022.06.08 00:50:13 »
belekalkulálva, hogy nincs a családban villanyszerelő hajlamú ember, tehát szerelőt kellene hívni), vagy cserés?
Csere.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Háztartási gépek - hibaelhárítás
« Válasz #119 Dátum: 2022.06.08 08:35:34 »
Thx
music