Azért megdöbbentett, amit írtál a bolgár gyártásról. (Utánanéztem, melyik márka lehet az, hát az elvileg hűtőben a csúcs, mint a mos(ogat)ó gépeknél a Miele. Elég szégyen, ha ezt hagyják, hogy megtörténjen ilyen nagy számban...
A hűtőhöz még annyit, hogy anno 89 környékén a szüleim vettek egy Gorenje fagyasztószekrényt, az megbízhatóan üzemelt, bár kicsit erős volt az étvágya. 16 évesen költözés miatt váltak meg tőle. Ezen felbuzdulva első önálló lakásba egy Gorenje hűtőt vettünk, az viszont egy istencsapása volt, Állandóan gond volt vele, kétszer kellett benne kompresszort cserélni, (egyszer még garanciában újra gyárit kapott, aztán egy osztrákot, végig iszonyat hangos volt, valami berezonált rajta, ezen kívül folyton jegesedett (mint kiderült, azért, mert kilyukadt(!!!) a háta, aztán végül kb. 10 éves korában teljesen megadta magát. Legalább nem volt drága...
A családban üzemel még egy Zanussi illetve egy Electrolux fagyasztószekrény, azokkal nincs gond. Az Electrolux is már 15 éve megy, a Zanussi még csak 8 éves, de megbízható az is.
Igen, én is így voltam vele, hogy hűtőknél ez a csúcskategória, örültem is, hogy most ezt sikerült megvenni, gondoltam (kis túlzással), hogy ez már minket kiszolgál. Mondtam Feleségemnek, hogy lehet ez majd túlél minket. Azt mondta vasárnap, hogy "Hát ezt hamar túléltük!"
No összefoglalom gyorsan, mi történt azóta:
Most hét elején egyeztettünk többször a kereskedővel, kijött, hogy meg tudják csinálni, hogy kihoznak egy másik gépet (szerintem rájöttek, hogy ha csak elviszik, akkor nem biztos, hogy a másik gépet náluk veszem meg), amikor ezt el is viszik és a különbözetet visszakapom. Belementem. Erre röviddel rá jön az infó, hogy bocs, nem megy, a gyártó viszi el a gépet. Oké. Tegnap felhívtam az eladót, hogy mi van, mert senki nem mond semmit, hogy elviszik, mikor viszik, semmit. Rosszhiszeműséggel arra is gondolhatnék, hogy időhúzás megy, és nem tudom időben visszajuttatni a gépet. Oké, beszélnek a gyártóval. Tegnap délutánig semmi. Nagy nehezen (!) megtalálom a gyártó honlapján a budapesti számot, felhívom, nincs elérhető munkatárs, bontják a vonalat. Ezt kétszer. Bakker, akkor leírom a bajomat az ott levő e-mail címre. Azt meg úgy dobták vissza, hogy szinte oda sem ért, mert szerintük spam gyanús levél!
Ezután egy másik (értelmezésem szerint Ausztriában olvasott) címre továbbítottam a visszadobott levelet egy az egyben, és megjegyeztem, hogy gyakorlatilag a budapesti részlegük minden formában elérhetetlen számomra, ami enyhén szólva meghökkentő egy prémium gyártó esetében (mondjuk másnál is)!
Erre ma reggel kaptam választ, hogy a szállítócég jövő hét elejéig jelentkezik, köszönjük türelmét. Ha ezt nem kapom, akkor felhívom azt a 00 800-zal kezdődő számukat (amit szintén alig tudtam levadászni), és rögzítek mindent, ha GDPR, ha nem. De ezt akkor most kihagyom, írás van a dologról.
Örülnék, ha a gyártó vagy valaki végre megrépázna valakit, vagy valakiket, mert ez nonszensz:
1. Leszállítanak a gyárból egy vadonatúj működésképtelen fagyasztót, ez hogy lehet, milyen minőségbiztosítás van akkor?
2. Az itthon illetékes szerviz szerint az ottani gyártással k*rva sok baj van (persze ez nem hivatalos infó!!!), inkább álljak el az egésztől. Kérdés ugyanaz, mint előbb, úgy néz ki, hogy nem csak "belenyúltam".
3. Mikor elállok, a kereskedő lebeszéli a gyártóval (mert nem értetlenkedtek most, hanem tudták, miről van szó) a szállítást, tojnak szólni bármit is. Ez milyen kommunikáció? Alap dolog, hogy reklamáló vevőt nem hergelünk tovább, én így tanultam.
4. Amikor próbálom elérni őket, ahol csak tudom, akkor gyakorlatilag az itthoni részlegnél ez lehetetlen, x. megkeresésre lehet választ kicsikarni tőlük.
5. A válasszal olyan sokra meg nem mentem egyelőre, mert (bár rákérdeztem), semmit nem írtak, hogy időpont ügyében mi van? Mindenki dolgozik, nem tudok bármikor otthon lenni, ehhez egyeztetni kell.
Kíváncsian "várom" a fejleményeket, remélem most már megoldódik végre...