Skacok, bocsi, hogy belevauzok, de olvasva a hsz-eiteket úgy érzem, jelentősen elbeszéltek egymás mellett.
Ne egyétek már a kefét, mindnyájatoknak van egy-egy olyan autója jelen pillanatban, amitől fülig érhet a szátok!
Ha már a Yaris TS és a Miata szóba került, szögezzük már le a lényeget: Erre a Kakucs-ringre egy cimbi-féle gyári MX-5 porrá verné a gyári YTS-t, mert egy teljesen más konstrukció, alapból fényévekkel jobb futóművel, erősebb motorral, hátsókerék hajtással, kisebb tömeggel. Innen közelítve a dolgot teljesen nyilvánvaló, hogy, ha feltételezzük az azonos sofőrt és körülményeket is, a Miata - szerintem - több mp-vel jobb időt fut ugyanúgy határon hajtva a gyári YTS-nél, de nyugodtan javítsatok ki, ha tévedek.
Az, hogy pzs és Lizard Yarisa jobban megy a Te miata-dnál, cimbi, valóban azért van, mert bennük nagyon komoly tuning van, mind a fék, mind a futómű tekintetében, és ne felejtsük el, hogy a két srác is jóval gyakorlottabb pályázós sofőr, mint Te. Ellenben, egy az övékével megegyező futómű-fék tuninggal - szerintem - kb majdnem annyival lehetne jobb a Te köridőd az övékénél, mint amennyi a különbség a gyári verziók és a tuningolt YTS-ek között... Tehát én is úgy látom, hogy nem azon van a hangsúly, hogy sokszázezres tuninggal csak 7-8 tizeddel gyorsabbak Nálad, hanem, hogy a gyári YTS-ekhez képest legalább 5 mp-vel gyorsabbak, ami azért egy ilyen kis pályán szerintem óriási különbség.
Annyit javítanék pzs hsz-ével kapcsolatban, hogy a két YTS nem hozta az elvárt szintet, hanem egyenesen letaglózott, mert nem gondoltam, hogy ilyet fékeznek és kanyarodnak.
Persze mindezzel együtt értelem szerűen a Te saját privát dolgod, hogy anyagilag megéri-e, vállalhatók-e bizonyos plussz költségek, amiket a Yarisos fiúk is kiadtak az autóikra, akarod-e használni ilyen szinten, mint ők a miatát. Ehhez rajtad kyvül nem sok mindenkinek van köze, max az asszonykának.
Lényeg, hogy ne csak addig láss, hogy a Te kis roadstered csak 7-8 tizeddel marad le a full tuningos YTS-től, mert ez egy erősen ferdített nézőpont.