Szerző Téma: Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek  (Megtekintve 172332 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #615 Dátum: 2006.01.24 11:08:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Elborzadtam azon , amit itt a többiek írtak az ABS vs rutin témakörben . Senkit nem szeretnék megbántani , de itt egy rakás téveszme hangzott el . A saját érdekedben mondom , hogy ne adj nekik hitelt . Írom ezt akkor is , ha emiatt megharagszanak rám . Ha érdekel a téma , olvasgass utána a neten (de ne fórumokon , hanem olyan oldalakon , ahol az ABS működését magyarázzák szakemberek) . Az ABS a fékezés közbeni irányíthatóságra ÉS csúszós útfelületen (ide tartozik a száraz szilárd burkolaton kívül minden más) a FÉKÚT RÖVIDÍTÉSÉRE szolgál . Nem igaz , hogy ABS nélkül rutinos sofőr rövidebb úton megáll . Nem igaz , hogy játszani kell a pedállal , felengedni-lenyomni meg ilyenek - ezzel csak (adott esetben életfontosságú !) időt és távolságot veszít az ember ! Arról nem beszélve , hogy a "pumpálás" (ezt valaki írta is) meg is zavarhatja az ABS működését .

Na én is ezért kételkedtem, mert 25Hz-el senki se tud pumpálni. Elhiszem, hogy bizonyos szitukban nem jó az ABS, de jeges úton sztem akkor is jó a fékhatás.


Ráadásul az ABS nemcsak hogy nagyon sűrűn pumpál , de arra is képes , hogy mindig csak annyira engedje vissza a fékerőt , hogy újra forogjon a kerék . Magyarul olyan közel tartja a fékhatást az optimálishoz , és ezt másodpercenként olyan gyakorisággal ellenőrzni , hogy ezt humán eszközökkel sem egyik , sem másik téren nem lehet megvalósítani .

És nemcsak jeges úton jó . Hanem havas , vizes úton is . Továbbá azoknak az eseteknek a nagy többségében is , amikor kétoldalt eltérő tapadású a burkolat .

Amikor nem annyira jó (ahogy tegnap este is írtam) , az a laza talaj , lévén ha ilyenen ABS nélkül fékezel erősen , akkor a blokkoló kerék "beássa" magát a talajba , csinál maga elé a talaj anyagából egy kis "éket" , ami segít rövidíteni a fékutat . Ha a kerék forog , ez nem alakul ki . Tehát mély (!) hóban , homokban , sárban stb - magyarul , a mély havat leszámítva , TEREPEN lehet értelme az ABS kikapcsolásának . Közúton , leszámítva a mély havat , ez minden esetben nagy hiba .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #616 Dátum: 2006.01.24 13:17:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Herr Ritter Trotter , kérlek ne haragudj , tényleg nem szívesen mondok ellent pont neked . Természetesen , ha akarod , utáld az ABS-t  :wink: . Minden további nélkül elhiszem , hogy te tehetséges , gyakorlott , profi sofőr vagy . De ebben , hogy általában rövidebb úton meg tudnál állni ABS nélkül , biztosan tévedsz . Tisztában vagy az ABS működési elvével . Emberi aggyal , lábbal stb ezt nem lehet helyettesíteni , leutánozni , pláne nem lehet helyette a dolgot jobban megoldani . Ha ráérsz valamikor és van valami megfelelő hely , próbáld ki . Én biztosan megtenném , ha lenne rá lehetőségem . De jelenleg sajnos nincs , viszont amióta kipróbáltam abban a Corollában az ABS-t a havon , azóta égnek áll a hajam minden alkalommal , amikor azt hallom/olvasom valakitől , hogy ő ezt ABS nélkül jobban csinálná .

Nem haragszom, egyrészt mert véleménykülönbség esetén nem a harag a megoldás, hanem egymás meggyőzése a vélt, vagy valós igazról.
                                                      *                *                 *
Elgondolkodtam a dolgon. Továbbra is fenttartom azon teljesen szubjektív véleményemet, hogy utálom az ABS-t. Talán az vezetett ehhez, mint már írtam, hogy a Primcsibe velőtrázóan hamar avatkozik bele a dologba az automatika. (nyárigumi: Michelin Energy - vagy valami hasonló Kacsabi "levetett" gummancsai, téligumi: Dayton DW500)
Havon még nem szólalt meg az ABS, ha hiszed ha nem, igyekszek "ABS"-es fejjel fékezni. Biztos Te is tudod legalább nagyjából, hogy hol van a csúszáshatár. Nálam akkor dolgozik az ABS, ha hirtelen van valami kiváltó ok a satuzásra. Lehet, hogy arra kellene átszoknom, hog VAN a kocsikban, amiket hajtok ABS?????
(Primcsi, Octavia, G Astra van, F Astra, III. Golf nincsen)
Szóval vegyes a felhozatal. Egy biztos kilóméterben sokkal-sokkal többet hajtottam ABS nélküli autót, mint ABS-szel szereltet.

 :idea: Talán a tököli talin lesz idő, hely, és szándék egy összehasolító vizsgálathoz.
 :idea: Mondjuk száraz aszfalt 50 km/h-ról nullára satuval. ABS-szel és nélküle.
Utána locsolhatunk az egyik kerék vonalába vizet, majd  Cif-es vizet, majd a másik oldalra is vizet, majd Cif-es vizet. És így is letesztelhetjük.  Tudom buta kérdés, e benne vagy :?:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #617 Dátum: 2006.01.24 13:34:03 »
Idézetet írta: "Trotter66"

 :idea: Talán a tököli talin lesz idő, hely, és szándék egy összehasolító vizsgálathoz.
 :idea: Mondjuk száraz aszfalt 50 km/h-ról nullára satuval. ABS-szel és nélküle.
Utána locsolhatunk az egyik kerék vonalába vizet, majd  Cif-es vizet, majd a másik oldalra is vizet, majd Cif-es vizet. És így is letesztelhetjük.  Tudom buta kérdés, e benne vagy :?:

Esetleg lehetne szervezni a nyári talira vagy vmi hasonló időpontba egy közös nagy Gerhard Berger vezetéstechnikai tanpálya (asszem igy hivják a hungaroringen azt az izét:)) látogatást és oktatást? Ott aztán minden körülményre kitanítják az embert. :nagymosoly:  :nagymosoly: :nagymosoly:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #618 Dátum: 2006.01.24 13:43:49 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Trotter66"

 :idea: Talán a tököli talin lesz idő, hely, és szándék egy összehasolító vizsgálathoz.
 :idea: Mondjuk száraz aszfalt 50 km/h-ról nullára satuval. ABS-szel és nélküle.
Utána locsolhatunk az egyik kerék vonalába vizet, majd  Cif-es vizet, majd a másik oldalra is vizet, majd Cif-es vizet. És így is letesztelhetjük.  Tudom buta kérdés, e benne vagy :?:

Esetleg lehetne szervezni a nyári talira vagy vmi hasonló időpontba egy közös nagy Gerhard Berger vezetéstechnikai tanpálya (asszem igy hivják a hungaroringen azt az izét:)) látogatást és oktatást? Ott aztán minden körülményre kitanítják az embert. :nagymosoly:  :nagymosoly: :nagymosoly:


Mivel az Mogyoródon van, a nyári tali meg hagyományosan Tökölön szokott lenni, így a kettő együtt sztem nem megy.
Bár Mickey mindent meg tud(na) oldani, hiszen Ő a FŐNÖK. :nagymosoly:
Vezetéstechnikai tanpálya a MAK-nál is van Újpesten, a Berda J. u.-ban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #619 Dátum: 2006.01.24 13:47:52 »
Személyes tapasztalat alapján mondhatom, hogy a Hungaroringes tanpálya jobb.
Sokkal.

Korábban volt már róla szó, de talán most több érdeklődő lenne. Szóval összeállhatunk egy páran és kimehetünk csoportosan egy tanfolyamra.
Így talán kedvezményt is kapnánk.
Ha gondoljátok nyissatok egy topicot, hogy ki az aki tényleg el is jönne, nem csak mondja.
(Ne szavazás legyen, hanem névvel ellátott "kötelezettség vállalás".
Az interneten meg lehet nézni, hogy mennyibe fáj egy ilyen dolog, az alapján el lehet dönteni, hogy kit érdekel a dolog.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #620 Dátum: 2006.01.24 14:34:02 »
a http://www.tanpalya.huoldalon árak, infók
videók láthatóak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rezol

  • Vendég
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #621 Dátum: 2006.01.24 14:49:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tehát mély (!) hóban , homokban , sárban stb - magyarul , a mély havat leszámítva , TEREPEN lehet értelme az ABS kikapcsolásának . Közúton , leszámítva a mély havat , ez minden esetben nagy hiba .
Akkor a fejlesztések jövője az elektronika, amely úminőség érzékeléssel megteszi ezt helyettünk. :kacsint:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #622 Dátum: 2006.01.24 14:56:18 »
Idézetet írta: "Trotter66"
a http://www.tanpalya.huoldalon árak, infók
videók láthatóak.

Az a baj, hogy piszok drága. Fél napért 21+fát kérnek, ez azért elég húzós. Ha kérne valaki csoportos árajánlatot, és ez az ár valahol 15ezer lenne fával együtt, akkor benne lennék, de ennyi pénzem nincs erre sajna. Pedig nagy élmény lehet.
Laco 73 :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #623 Dátum: 2006.01.24 15:11:47 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Trotter66"
a http://www.tanpalya.huoldalon árak, infók
videók láthatóak.

Az a baj, hogy piszok drága. Fél napért 21+fát kérnek, ez azért elég húzós. Ha kérne valaki csoportos árajánlatot, és ez az ár valahol 15ezer lenne fával együtt, akkor benne lennék, de ennyi pénzem nincs erre sajna. Pedig nagy élmény lehet.

Én annál a biztosítónál vagyok amire 15%kedvezményt adnak. viszont csak nyáron lenne rá keretem, mert most sok sok másra kell a piz, de nyáron benne lennék a csoportos mókába. De az egésznapos jobban érdekelne.

rezol

  • Vendég
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #624 Dátum: 2006.01.24 15:16:12 »
Idézetet írta: "Trotter66"
HELLÓ TAGOK!
Idén még nem is csináltunk csúszkálós talit!!!!!
Volt valaki csúszkálni idén?
Karácsony és Szilveszter között, a nagy havazásban, a Népligetben csináltam pár rendőr kanyart. :nagymosoly:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #625 Dátum: 2006.01.24 15:22:37 »
Idézetet írta: "taby"

Én annál a biztosítónál vagyok amire 15%kedvezményt adnak. viszont csak nyáron lenne rá keretem, mert most sok sok másra kell a piz, de nyáron benne lennék a csoportos mókába. De az egésznapos jobban érdekelne.

Az egész napos árából 1 hétig nyaralhatsz Görögországban, az már azért szemétség.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #626 Dátum: 2006.01.24 18:17:30 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Herr Ritter Trotter , kérlek ne haragudj , tényleg nem szívesen mondok ellent pont neked . Természetesen , ha akarod , utáld az ABS-t  :wink: . Minden további nélkül elhiszem , hogy te tehetséges , gyakorlott , profi sofőr vagy . De ebben , hogy általában rövidebb úton meg tudnál állni ABS nélkül , biztosan tévedsz . Tisztában vagy az ABS működési elvével . Emberi aggyal , lábbal stb ezt nem lehet helyettesíteni , leutánozni , pláne nem lehet helyette a dolgot jobban megoldani . Ha ráérsz valamikor és van valami megfelelő hely , próbáld ki . Én biztosan megtenném , ha lenne rá lehetőségem . De jelenleg sajnos nincs , viszont amióta kipróbáltam abban a Corollában az ABS-t a havon , azóta égnek áll a hajam minden alkalommal , amikor azt hallom/olvasom valakitől , hogy ő ezt ABS nélkül jobban csinálná .

Nem haragszom, egyrészt mert véleménykülönbség esetén nem a harag a megoldás, hanem egymás meggyőzése a vélt, vagy valós igazról.
                                                      *                *                 *
Elgondolkodtam a dolgon. Továbbra is fenttartom azon teljesen szubjektív véleményemet, hogy utálom az ABS-t. Talán az vezetett ehhez, mint már írtam, hogy a Primcsibe velőtrázóan hamar avatkozik bele a dologba az automatika. (nyárigumi: Michelin Energy - vagy valami hasonló Kacsabi "levetett" gummancsai, téligumi: Dayton DW500)
Havon még nem szólalt meg az ABS, ha hiszed ha nem, igyekszek "ABS"-es fejjel fékezni. Biztos Te is tudod legalább nagyjából, hogy hol van a csúszáshatár. Nálam akkor dolgozik az ABS, ha hirtelen van valami kiváltó ok a satuzásra. Lehet, hogy arra kellene átszoknom, hog VAN a kocsikban, amiket hajtok ABS?????
(Primcsi, Octavia, G Astra van, F Astra, III. Golf nincsen)
Szóval vegyes a felhozatal. Egy biztos kilóméterben sokkal-sokkal többet hajtottam ABS nélküli autót, mint ABS-szel szereltet.

 :idea: Talán a tököli talin lesz idő, hely, és szándék egy összehasolító vizsgálathoz.
 :idea: Mondjuk száraz aszfalt 50 km/h-ról nullára satuval. ABS-szel és nélküle.
Utána locsolhatunk az egyik kerék vonalába vizet, majd  Cif-es vizet, majd a másik oldalra is vizet, majd Cif-es vizet. És így is letesztelhetjük.  Tudom buta kérdés, e benne vagy :?:


Helyes , reméltem , hogy meg tudjuk őrizni a jó hangvételt  :pofa:

Csúszós úton , ha váratlan okból nagyot kell fékezni és tudom hogy blokkolna , akkor én rugdosni szoktam a pedált , vagy pumpálni , ahogy tetszik . Tehát igyekszem azt csinálni mint az ABS , elkerülni a tartós blokkolást de azért maximalizálni a fékerőt . Csak éppen míg én ezt egy mp alatt talán ha négyszer összehozom (inkább háromszor) , addig ugye az ABS ezt "kicsit" nagyobb frekvenciával összehozza . És mégis , még így is hamarabb megállok , mintha csak nyomnám a satut .

Vizes és száraz úton , ha vészfékezni kell , nyomom ahogy bírom , hadd blokkoljon . Persze ez tényleg csak VÉSZ fékezésekre igaz . Ha van egy icipici idő is pluszban , akkor próbálom blokkhatáron tartani .

Azt szokták mondani a hozzáértők , hogy ABS-es kocsiban , ha gáz van és nagyot kell fékezni , akkor egy dolgot kell tenni , méghozzá (a laza talajt leszámítva) mindig és mindenkor : nyomni mint süket a csengőt , ahogy a csövön kifér (megjegyzem , az átlagautósok nagy többségével pont az a baj , hogy nem nyomja eléggé a féket vészhelyzetben sem , főleg a nők) . A rendszer majd megcsinálja a többit , mindenfajta ettől eltérő viselkedéssel csak rontasz a helyzeten .

A próbában természetesen nagyon szívesen benne lennék , de megjegyzem , száraz úton ABS nélkül ez elég nagy gumigyilkolás . Bár talán egyetlen ilyen fékezés , 50-ről , még belefér .

Egyébként elképzelhető , hogy száraz úton valóban nem rövidíti a fékutat az ABS - de azért meg lehet nézni a 15 évvel ezelőtti autók fékútját (szinte mind ABS nélkül) , és meg lehet nézni a maiakét (ABS-el együtt) . A fejlődés nagyon látványos , bár ez persze nem csak az ABS érdeme , maguk a fékrendszerek is nagyon nagyot fejlődtek ez idő alatt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #627 Dátum: 2006.01.24 18:22:55 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Trotter66"
a http://www.tanpalya.huoldalon árak, infók
videók láthatóak.

Az a baj, hogy piszok drága. Fél napért 21+fát kérnek, ez azért elég húzós. Ha kérne valaki csoportos árajánlatot, és ez az ár valahol 15ezer lenne fával együtt, akkor benne lennék, de ennyi pénzem nincs erre sajna. Pedig nagy élmény lehet.


Drága , az tény . Viszont egy barátom nemrég volt (a cége fizette be rá) , és bizony azzal jött haza , hogy ez egyrészt hatalmas élmény , másrészt fenemód tanulságos .

Én is benne lennék , 17-18 ezrem lenne rá . Ha valahova eköré lenyomhatnánk , az klassz lenne .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #628 Dátum: 2006.01.25 09:35:09 »
Plusz még egy jelentkezővel is számolhattok, szerény személyem inkább ilyesmire költene, mint karosszéria javításra.
Egy 18 e Ft aszem mindenkinek megfelelne.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #629 Dátum: 2006.01.25 11:00:02 »
Idézetet írta: "b.c."
Plusz még egy jelentkezővel is számolhattok, szerény személyem inkább ilyesmire költene, mint karosszéria javításra.
Egy 18 e Ft aszem mindenkinek megfelelne.


Igen , nagyjából . Kérdés , hogy hányan gyűlnénk össze . Kábé 10-15 emberrel biztosan nem tudjuk lenyomni ennyire az árat , hacsak nincs ott valami ismerős . 30-40 emberrel már jobban lehetne alkudozni , de ennyi meg aligha fog összejönni szerintem . Na , majd meglátjuk ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )