Herr Ritter Trotter , kérlek ne haragudj , tényleg nem szívesen mondok ellent pont neked . Természetesen , ha akarod , utáld az ABS-t :wink: . Minden további nélkül elhiszem , hogy te tehetséges , gyakorlott , profi sofőr vagy . De ebben , hogy általában rövidebb úton meg tudnál állni ABS nélkül , biztosan tévedsz . Tisztában vagy az ABS működési elvével . Emberi aggyal , lábbal stb ezt nem lehet helyettesíteni , leutánozni , pláne nem lehet helyette a dolgot jobban megoldani . Ha ráérsz valamikor és van valami megfelelő hely , próbáld ki . Én biztosan megtenném , ha lenne rá lehetőségem . De jelenleg sajnos nincs , viszont amióta kipróbáltam abban a Corollában az ABS-t a havon , azóta égnek áll a hajam minden alkalommal , amikor azt hallom/olvasom valakitől , hogy ő ezt ABS nélkül jobban csinálná .
Nem haragszom, egyrészt mert véleménykülönbség esetén nem a harag a megoldás, hanem egymás meggyőzése a vélt, vagy valós igazról.
* * *
Elgondolkodtam a dolgon. Továbbra is fenttartom azon teljesen szubjektív véleményemet, hogy utálom az ABS-t. Talán az vezetett ehhez, mint már írtam, hogy a Primcsibe velőtrázóan hamar avatkozik bele a dologba az automatika. (nyárigumi: Michelin Energy - vagy valami hasonló Kacsabi "levetett" gummancsai, téligumi: Dayton DW500)
Havon még nem szólalt meg az ABS, ha hiszed ha nem, igyekszek "ABS"-es fejjel fékezni. Biztos Te is tudod legalább nagyjából, hogy hol van a csúszáshatár. Nálam akkor dolgozik az ABS, ha hirtelen van valami kiváltó ok a satuzásra. Lehet, hogy arra kellene átszoknom, hog VAN a kocsikban, amiket hajtok ABS?
?
(Primcsi, Octavia, G Astra van, F Astra, III. Golf nincsen)
Szóval vegyes a felhozatal. Egy biztos kilóméterben sokkal-sokkal többet hajtottam ABS nélküli autót, mint ABS-szel szereltet.
:idea: Talán a tököli talin lesz idő, hely, és szándék egy összehasolító vizsgálathoz.
:idea: Mondjuk száraz aszfalt 50 km/h-ról nullára satuval. ABS-szel és nélküle.
Utána locsolhatunk az egyik kerék vonalába vizet, majd Cif-es vizet, majd a másik oldalra is vizet, majd Cif-es vizet. És így is letesztelhetjük. Tudom buta kérdés, e benne vagy ![kerdojel :?:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/07_kerdojel.gif)
Helyes , reméltem , hogy meg tudjuk őrizni a jó hangvételt :pofa:
Csúszós úton , ha váratlan okból nagyot kell fékezni és tudom hogy blokkolna , akkor én rugdosni szoktam a pedált , vagy pumpálni , ahogy tetszik . Tehát igyekszem azt csinálni mint az ABS , elkerülni a tartós blokkolást de azért maximalizálni a fékerőt . Csak éppen míg én ezt egy mp alatt talán ha négyszer összehozom (inkább háromszor) , addig ugye az ABS ezt "kicsit" nagyobb frekvenciával összehozza . És mégis , még így is hamarabb megállok , mintha csak nyomnám a satut .
Vizes és száraz úton , ha vészfékezni kell , nyomom ahogy bírom , hadd blokkoljon . Persze ez tényleg csak VÉSZ fékezésekre igaz . Ha van egy icipici idő is pluszban , akkor próbálom blokkhatáron tartani .
Azt szokták mondani a hozzáértők , hogy ABS-es kocsiban , ha gáz van és nagyot kell fékezni , akkor egy dolgot kell tenni , méghozzá (a laza talajt leszámítva) mindig és mindenkor : nyomni mint süket a csengőt , ahogy a csövön kifér (megjegyzem , az átlagautósok nagy többségével pont az a baj , hogy nem nyomja eléggé a féket vészhelyzetben sem , főleg a nők) . A rendszer majd megcsinálja a többit , mindenfajta ettől eltérő viselkedéssel csak rontasz a helyzeten .
A próbában természetesen nagyon szívesen benne lennék , de megjegyzem , száraz úton ABS nélkül ez elég nagy gumigyilkolás . Bár talán egyetlen ilyen fékezés , 50-ről , még belefér .
Egyébként elképzelhető , hogy száraz úton valóban nem rövidíti a fékutat az ABS - de azért meg lehet nézni a 15 évvel ezelőtti autók fékútját (szinte mind ABS nélkül) , és meg lehet nézni a maiakét (ABS-el együtt) . A fejlődés nagyon látványos , bár ez persze nem csak az ABS érdeme , maguk a fékrendszerek is nagyon nagyot fejlődtek ez idő alatt .