Hát csak elindítottam az AB vs ohne ABS dolgot. Pedig nem akartam.
Kedves Palaczk!
Én azt állítottam, hogy utálom. Ezt fent is tartom. Lehet, hogy azért alakult ki ez nálam, mert jelenleg egy nagyon finom - túl finom - ABS-szel szerelt autóban ülök, ami lehelletnyi csúszásra is felülbírál.
Hidd el nincsen annál rosszabb, amikor TUDOD, nem csak érzed, hogy satuval simán meg tudsz állni, erre a gép közbeszól, elkezd kattogni, és a kialakult fékhatás érezhetően eltűnik és nyúlik a fékút. Ekkor van a korrigálás kormányzás, és sűrű ****-zás. Na ezért utálom én az ABS-t.
A mostani céges Octavia egy fokkal jobb, azonban amikor próbálgattam - összesen 370 km van benne - hasonló tapasztalatra tettem szert, mint a Primcsivel. Bosszantóan dolgozik. Lehet, begyepesedett vagyok-e kérdésben és az is lehet, hogy csak részben, vagy még annyira sincs igazam, azonban a véleményemet fenttartom. Ez az én tapasztalatom.
Abban igazat adok neked, hogy eltérő körülmények közötti útfelület esetén igazán jó szolgálatot tehet az ABS. pl. murva-száraz aszfalt, vizes beton-száraz aszfalt stb.
ABS nélküli LADA 2105-sel egy alkalomal országúton egy szabálytalanul szembejövő-előző barom miatt padkáznom kellett, kb. 90-100 között, majd szinte nullára megállni, mert a padkán volt egy jelzőtábla oszlop.
A megtett távolságról fogalmam sincsen, de minden farolgatás és különösebb blokkolás nélkül majdnem állóra fékeztem a verdát, pedig ott is eltérő útminőség volt oldalanként, és ugyebár az egy egyhármas Lada volt.
Mondjuk a mellettem lévő utas, erősen zöldült és kapaszkodott....