Továbbra is vallom és fenttartom, hogy a JÓL beállított ködlámpa NEM zavarja a szembejövőket. Igaz ez természetesen a tompított fényszórókra is.
Szerintem zavarja . Egész egyszerűen jobban vakít (normálisan beállítva is) mint egy (szintén normálisan beállított) tompított fényszóró . Nem véletlenül nem szabad indokolatlanul használni . OK , hogy messze nem annyira zavaró , mint egy rosszul belőtt tompított , vagy pláne egy fönnhagyott refi - de akkor is zavaró .
Ellent kell, hogy mondjak Neked, kedves Palaczk.
Gondolom láttad már, hogy a ködfényszórók által vetített kép milyen. Namármost a vékony horizontális csíkban elszórt fény, mely a szabványok szerint az úttestel közel párhuzamos kévében kell hogy világítson, ezért fizikailag képtelenség a másikat elvakítani. Csupán azért, mert a szembejövő vezető szeme e kéve(-vék) felett van jócskán.
A szembevilágítás fogalmát nem feszegessük most, mert miden ami velem szemben van és világít, az szembevilágít, itt a vakítás a lényeg.
Tehát, ha helyesen van beállítva a ködfényszóró, (szabvány szerint emlékeim szerint 20, max 25 cm.-re lehet az úttesttől), akkor elvileg nem szabad, hogy vakítson. (Most ne menjünk bele a billegő karosszéria és egyéb ilyen dolgokba.) Csak azt nem értem, hogy a normál fényszórótesbe integrált ködfényszórók, hogyan jöhettek be ilyen szabályozás mellett Mo.-ra?
Megjegyzem, hogy itt a ködfényszóróról szóltam és nem mindenféle HVCS által felpakolt ködfényszóróként használt szúró, terítő, verseny és egyéb "szembejövőgyilkos+ lámpákról. :-)