Amikor megérkeztünk a szálláshelyre, a utolsó saroknál leszakadt (sic!) a kuplungpedál.
Bár nem ebbe a topikba tartozik , de erről a sztoriról eszembe jutott egy másik , amit muszáj elmondanom , mert akkora poén
...
Egy '81-es Fiat Ritmo a főszereplő . Magasan , nagy fölénnyel a legrosszabb állapotú autó , amit életemben vezettem (pedig volt már dolgom egy-két lélekvesztővel :pal2: ...) .
A szekérnek szét voltak rohadva az első váznyúlványai , a futómű rögzítési pontjaival egyetemben . Kis túlzással a doblemezek , a sárvédők és a motorháztető tartották egyben (?) a kocsi elejét . Ha az autót felemelték , a kerekeknél fogva az egész elejét lehetett mozgatni oldalirányban ide-oda . Minden , ami az első ajtók vonalánál előrébb volt ,
hajladozott ide-oda , mintha rugalmas anyagból lett volna [smilie=sm43.gif] ...
Ez menet közben egyrészt azzal járt , hogy az autó csak lejtőn gurult zajtalanul . Sík úton enyhén , emelkedőn (az emelkedési szöggel arányosan) egyre hangosabban , folyamatosan csikorogtak a gumik . Néhány százalékos emelkedőn már csak maximum 40-50-el lehetett haladni , olyan fülsértő volt a csikorgás [smilie=sm25.gif] ...
De ezzel még nincs vége ! A csúcs : emelkedőkön haladva (megintcsak a szöggel arányosan) az autó elkezdte
lefékezni magát . Ugyanis az első kerekek , mint síelés közben a hóeke-mozdulatnál a lécek , összefordultak - tehát a bal kerék úgy állt , mintha jobbra kormányoznál , a jobb kerék meg úgy , mintha balra kormányoznál - és minél meredekebb volt a lejtő , ez annál durvábbá vált - itt Pécsett van olyan utca , amin nem sikerült fölmennem , mert az összeforduló kerekek egész egyszerűen megállították a kocsit [smilie=sm39.gif] !!!
(Ja , ezt az autót ebben az állapotban 70 ezerért sikerült eladni - mondjuk , az adásvételibe vastag betűkkel beleírtam és külön aláírattam , hogy a vevőt tájékoztattam arról , hogy az autó első futóműve és karosszériája balesetveszélyes és azonnali javításra szorul ...)