Szerző Téma: Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek  (Megtekintve 163890 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #30 Dátum: 2004.06.06 21:39:25 »
Amit tanítottak ilyen-olyan tréningen az ilyen elalvás előtti tünetek kezelésére az egy egyszerű 'trükk':
kezek és lábak ökölbe szorítása 4-5x 2-3mp-ig erősen. (lábon az ökölbe-szorítás furcsán hangzik, 'lefelé erősen begörbíteni a lábújjakat')
Próbáljátok ki minden helyzetben és napszakban működik :)

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #31 Dátum: 2004.06.07 11:05:35 »
Hú ezt a topikot nekem találták ki sajnos .... :(

egyébként az éneklés, kiabálás, hideglevegő nálam is bejött már sokszor, a redbullal viszont úgy aludtam az út szélén mint a bunda (fél liter kávé után is tudok)

a beszámolóimat majd hamarosan, lesz benne horror is, sajnos ...
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #32 Dátum: 2004.06.07 13:15:16 »
Szerintem hidegben tök jól el lehet aludni, az csak egy darabig működik.
Az elalvás ellen az a jó - úgy tudom -, ha több vért juttatunk az agyba. Erre jó a tarkó masszázs is, vagy bármi fizikai munka. Mert ülés közben nem nagyon dolgozik a szív.
(Én ha gép előtt ülök sokáig, a kezem, lábam nagyon ki bír hülni.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #33 Dátum: 2004.06.09 00:26:51 »
No.1:

Ezt korábban nem is tartottam számon, mert nem én vezettem, de azért nem volt veszélytelen:
Haverommal utaztam a trabantjában és egy jobbos kanyarban láttam, hogy megyünk át a másik sávba. Ott épp egy színes, szélesvásznú IFA közeledett, haverom már csigorgó fogakkal próbálta a kormányt jobb belátásra bírni és az utolsó pillanatban sikerült is neki. Így megúsztuk.
Később kiderült, hogy a kormány valamelyik alkatrészét elfelejtették bezsírozni megfelelően.

No.2:
Ladámmal mentünk nyaralni Görögországba. Éjjel indultunk, hajnalban nagy szünetett tartva pihentünk majd folytattuk, délben hasonlóképpen.
Már Görögországban jártunk, amikor az autó (ma is jól emlékszem, jó hangulatban beszélgettünk) bement velünk az elválasztó sávba. A dolog persze nagyon gyorsan játszódott le, azóta sokszor megpróbáltam visszajátszani.
Előbb jöttek a kisebb fák, majd egy villanyoszlop (ostornyél), ez kitörte a jobb kereket, amire felfutva (és azt kitörve) a fejünk tetejére álltunk és akkor már a szembejövő sávban a tetőn csúsztunk nagyon sokáig.

Szerencsére dél körül volt az idő így nem volt forgalom.

Én be voltam kötve és alattam egy golyós ülés volt, talán ennek köszönhetően az öv befogása előtt azon gördülve lejjebb csúsztam és itt fogott meg az öv. A tető ugyanis bejött egészen a fejtámlák tetejéig, sőt úgy összenyomta azokat is hogy az ülést már nem lehetett előre-hátra mozgatni.
Barátom nem volt bekötve és kitámasztás közben a jobb lábát a bejövő kerék megütötte és abban eltört egy kis csontocskát.
Borulás és csúszás közben a könyököm és a térdem (!!) kilógott a mellettem lévő ablakon és több helyen kavics került a bőröm alá ...
az övet nagy nehezen kikapcsolva leestem a tetőre ...

A történet folytatódik, a kocsit ki kellett szállítani az országból, ahonnan ellopták, így üres kézzel, gyalog bicegve (barátom mankóval) jöttünk haza. Itthon a Biztosító valamilyen csoda folytán adott egy új autót soron kívűl (új autó biztosításra nem volt amortizáció), amire átvételkor rá kellett fizetnem 3600 forintot, mert plüs volt a borítás és automata volt a hátsó öv. (a kombiságáért azt hiszem nem kellett plusz pénzt fizetni)

folyt köv...
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #34 Dátum: 2004.06.09 09:21:18 »
Eszembe jutott egy sztori, bár tk. nem történt az égvilágon semmi, csak történhetett volna.
Anno a Fiat Regatával a horvát tengerparton autóztunk lefelé, vagy 250 km-t,  - aki nem járt még arra, úgy néz ki, hogy jobbra le a szakadék mélyén a tenger, balra fel kopár, sziklás hegyek. Az út 90%-ban záróvonal van, mert kanyarog, átlag 20kmként egy település, félreállni gyakorlatilag sehol nem lehet - és néha furcsa volt, hogy a fékpedál lenyomásával a kuplung is lenyomódott egy picit. Nem törődtem vele - hálistennek. Amikor megérkeztünk a szálláshelyre, a utolsó saroknál leszakadt (sic!) a kuplungpedál. Egy kicsit megijedtem, hogy szombat este 10-kor az ember egy szigeten mit tud kezdeni egy autóval, amit nem lehet sebességbe tenni, de aztán 20 DM-ért egy szerelő hétfőn megcsinálta.
Aztán belegondoltam, hogyha ez a pedál a tengerparti úton szakad le, amikor 10 km után végre egy beláthatatlan kanyarban meg tudom előzni a benzinszállító tartálykocsit...
Mindezek dacára a Fiat még 1,5 évig nálam volt (ebből fél évig árultam, a végén 140e -ért sikerült elsózni...)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #35 Dátum: 2004.06.13 22:12:35 »
Idézetet írta: "afekete"
Szerintem hidegben tök jól el lehet aludni, az csak egy darabig működik.
Az elalvás ellen az a jó - úgy tudom -, ha több vért juttatunk az agyba. Erre jó a tarkó masszázs is, vagy bármi fizikai munka. Mert ülés közben nem nagyon dolgozik a szív.
(Én ha gép előtt ülök sokáig, a kezem, lábam nagyon ki bír hülni.)


Bizony így van , bármiféle mocorgás , nyújtózkodás , nyaktekergetés , tarkómasszírozás jó módszer elalvás ellen . Márcsak azért is , mert amíg csinálsz valamit , nem alszol el  :wink:  ...

Mondjuk , rám a hideg tényleg ébresztő hatással van - de lehet , hogy ez másnál másként működik . Ismerek embereket , akik kifejezetten hűvösben szeretnek egyébként is aludni ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #36 Dátum: 2004.06.13 22:31:13 »
Idézetet írta: "music"
Amikor megérkeztünk a szálláshelyre, a utolsó saroknál leszakadt (sic!) a kuplungpedál.


Bár nem ebbe a topikba tartozik , de erről a sztoriról eszembe jutott egy másik , amit muszáj elmondanom , mert akkora poén  :lol:  ...

Egy '81-es Fiat Ritmo a főszereplő . Magasan , nagy fölénnyel a legrosszabb állapotú autó , amit életemben vezettem (pedig volt már dolgom egy-két lélekvesztővel  :pal2: ...) .

A szekérnek szét voltak rohadva az első váznyúlványai , a futómű rögzítési pontjaival egyetemben . Kis túlzással a doblemezek , a sárvédők és a motorháztető tartották egyben (?) a kocsi elejét . Ha az autót felemelték , a kerekeknél fogva az egész elejét lehetett mozgatni oldalirányban ide-oda . Minden , ami az első ajtók vonalánál előrébb volt , hajladozott ide-oda , mintha rugalmas anyagból lett volna  [smilie=sm43.gif]  ...

Ez menet közben egyrészt azzal járt , hogy az autó csak lejtőn gurult zajtalanul . Sík úton enyhén , emelkedőn (az emelkedési szöggel arányosan) egyre hangosabban , folyamatosan csikorogtak a gumik . Néhány százalékos emelkedőn már csak maximum 40-50-el lehetett haladni , olyan fülsértő volt a csikorgás  [smilie=sm25.gif]  ...

De ezzel még nincs vége ! A csúcs : emelkedőkön haladva (megintcsak a szöggel arányosan) az autó elkezdte lefékezni magát . Ugyanis az első kerekek , mint síelés közben a hóeke-mozdulatnál a lécek , összefordultak - tehát a bal kerék úgy állt , mintha jobbra kormányoznál , a jobb kerék meg úgy , mintha balra kormányoznál - és minél meredekebb volt a lejtő , ez annál durvábbá vált - itt Pécsett van olyan utca , amin nem sikerült fölmennem , mert az összeforduló kerekek egész egyszerűen megállították a kocsit  [smilie=sm39.gif]  !!!

(Ja , ezt az autót ebben az állapotban 70 ezerért sikerült eladni - mondjuk , az adásvételibe vastag betűkkel beleírtam és külön aláírattam , hogy a vevőt tájékoztattam arról , hogy az autó első futóműve és karosszériája balesetveszélyes és azonnali javításra szorul ...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #37 Dátum: 2004.06.14 13:57:41 »
Palaczk:
Ez nem egy barna dízel ritmo volt???CUC-278???

Ellenben veled,amit én rühellni tudok azok a ködlámpás parasztok,akik ha nincs köd akkor is kell,hogy használják a szarjaikat!Az ilyenekre mindig rákattintom a kis Yaris reflektorát,bennük a 140W-os izzókkal!Az ilyen az szüljön sündisznót!
 :pal3:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #38 Dátum: 2004.06.15 00:39:11 »
Idézetet írta: "SzzS"
Palaczk:
Ez nem egy barna dízel ritmo volt???CUC-278???

Ellenben veled,amit én rühellni tudok azok a ködlámpás parasztok,akik ha nincs köd akkor is kell,hogy használják a szarjaikat!Az ilyenekre mindig rákattintom a kis Yaris reflektorát,bennük a 140W-os izzókkal!Az ilyen az szüljön sündisznót!
 :pal3:


Nem ... Barnának barna volt - de benzines , és valami D betűs rendszáma volt .

A fölösleges ködlámpa-használatot én is rühellem ! Főleg a hátsót - attól nagyon felforr az agyvizem  :axe:  ... De megvallom , az viszont előfordul (ha ködfényszórós kocsit vezetek) hogy nagyobb esőben , országúton bekapcsolom a ködfényszórókat akkor is , ha nincs köd . Köszönhetően a magyar utak gyakorlatilag nem vagy alig létező felfestésének  [smilie=sm19.gif]  , néha szükségét érzem ennek - hogy egyáltalán lássam , hol is van az út  :?  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #39 Dátum: 2004.06.15 11:41:58 »
Egyszer levillogtam egy rendőrladát, nem kicsit, amikor a hátsó ködlámpája égett. megállt, hátrajött és megkérdezte mi a probléma, mondom hogy ha kikapcsolná a ködlámpát, megköszönném.
Egyből lejjebb vett és megpróbálta elviccelni a dolgot, hogy ebben a ladában semmi sem úgy működik ahogy kellene ... :)
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #40 Dátum: 2004.06.15 13:46:36 »
Druszám (aki nem tudná:SzzS :-)), akkor rám is villoghatnál! Ugyanis van amikor nincsen köd, csak látni szeretnék, és a xenon alá terítek. Igaz ekkor vagy tuti ismeretlen kanyargós úton megyek, vagy kihasználom a rejtett tartalékokat. :-) Viszont, ha szembejönnek, akkor leveszem. Bár aki ennek ellenére sem tompítja le a refijét, akkor szépen sorban minden első fényforrást felkapcsolok, oszt vakíccs barom, nem érdekel! Ilyenkor szokott billenni a ő kocsijának az eleje az aszfalt felé.
De ezen tmát már kiveséztük annó. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #41 Dátum: 2004.06.15 13:53:18 »
A múltkor eső után égve maradt az első ködlámpám. haladtam az esti csúcsban, mikor furcsa hangos beszédet hallottam oldalról/hátulról. Nem foglalkoztam vele, haladtam tovább. Aztán megjelent mögöttem egy "kék-fehér" Mondeo, villantott kettőt a tetőlámpáival és megkérdezte, hogy segítsen-e lekapcsolni a ködlámpákat... Ekkor jöttem rá, hogy nekem beszélnek... :oops:
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #42 Dátum: 2004.06.15 14:11:32 »
De a ragya kétfilléres mercis taxisoknak nem bír szólni, mert a merzsóban a normál lámpatestbe van a ködlámpa építve!!!!! Azok rendszerint köddel járnak (W125-126), vagy mondhatnám az elsőszériás gömbölyű Passatokat is.... Mellesleg az 1982-es Galantom is ilyen volt.. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #43 Dátum: 2004.06.15 18:14:21 »
Idézetet írta: "Trotter66"
De a ragya kétfilléres mercis taxisoknak nem bír szólni, mert a merzsóban a normál lámpatestbe van a ködlámpa építve!!!!! Azok rendszerint köddel járnak (W125-126), vagy mondhatnám az elsőszériás gömbölyű Passatokat is.... Mellesleg az 1982-es Galantom is ilyen volt.. :-)


Csak a pontosság kedvéért : W201 (190) , W124 (200-500) , W126 (S-Klasse '79-'91)  :)  ... Meg persze néhány korábbi és későbbi modelljükben is integrálva volt a ködfényszóró a lámpatestbe .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #44 Dátum: 2004.06.15 21:59:28 »
A nagyon OFF Stilo is efféle integrált ködlámpás, a sok suttyó meg csak úgy képes közlekedni velük.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!