Szerző Téma: Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek  (Megtekintve 163867 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #15 Dátum: 2004.06.04 21:18:41 »
Három éve télen mentem át az Árpád Hídon Budáról Pestre reggel. Sütött a nap és mivel igen alacsonyan járt nagyon vakított. Napszemüvegbe voltam. Álmoskásan kb 40-50-el 5-ösbe lépegettem el egy pótos kamion mellett. Amikor a tükre alá értem kb egyvonalba vele elkezdett szávotváltani, rám. Visszaváltottam és gáz, mert úgy gondoltam, ha fékezek bekerülhetek a kamion és a pótkocsi közé. Nissan 100 NX-el voltam, ami egy elég lapos autó.
Nem sikerült a kamion elé kerülni, elkapta a hátsó tengelynél az autót, és befordította maga elé. Így kb 40-el nekimentem az 1-es villamos kb 30 cm-es pályelválasztó betonhatárolójának. Mivel amikor a kamion előtt átvágtam egy kicsit túlfordított, így az elválasztónak ütközés után menetiránnynak háttal csúsztam. Az autó orra Budára nézett és Pest felé csúsztam, a felnin, mert a jobb elsömről leszakdt a gumi. Jobb oldalamon a villamospálya elválasztó ball oldatamon szerencsére már a sávot válltott kamion.
Megáltam.
Mázlim volt.
A napszemüvegem a hátsó ülésen volt! ?????????
A ball hátsó futómű ugrott.
Az első futómű ugrott két ablak ugrott.
Szerencsére jött egy rendörautó.
Szerncsére nem volt a pótkocsinak kötelezője. (rosszpont a rendörnél)
Az autó Gazdasági TK lett. (így is buktam 100e Ft)
A rendőr szerint szerencsém volt, hogy a kamionos elismerte a felelösségét, hogy nem látott.

Az érdekes, hogy úgy szálltam ki a kocsiból, mintha misem történt volna. Utánna az autómentőben viszon igencsak rámjött a remegés.


Volt egy idő életembel amikor én is sokat jártam vidékre. Nekem az jött be ha álmos voltam, hogy hangosan (szinte ordítva) énekeltem. Aztán rájöttem, hogy ez jó, de mégjobb, ha megállok egy 20 percre szunyálni. :))))
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #16 Dátum: 2004.06.04 21:53:37 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Az érdekes, hogy úgy szálltam ki a kocsiból, mintha misem történt volna. Utánna az autómentőben viszon igencsak rámjött a remegés.

Igen, ez érdekes, velem is ez volt. Kiszálltam, és még csak azt se vettem észre, hogy vérzik a fejem és üvegszilánkos. A sokk erősebb minden más érzésnél  :shock:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

gyuribá

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #17 Dátum: 2004.06.05 20:27:45 »
Sziasztok!
1990 decembere, akárhanyadika , hajnaltájban, Nagykanizsa határában, orszgúton haladtam surranótársammal vissza a laktanyába kimarcsiról. Kb -20 fok volt minden havas, jeges. 2107-es LADA-val mentünk. Egyszer csak egy nyúl mozdult be az útpadkán én meg ösztönösen elvettem a gázt és picit kormányoztam is. (kb 60 km/h-nál, 4.-ben) Elkezdett az autó farolgatni: jobbra- balra, egyre erősebben , elkeztem ellenkormányozni, de a jégen csak begyorsult az ide-oda farolgatás (mint kiderült egy faluból kijövet, a nyilt terepen az átfúvás miatt tükörsimává fagyott az út), a végén az autó oldalával csúsztunk előre az úton. Lassan le is sodródtunk és amint az első kerekek a padkán megakadtak az első hó alatti fűcsomóban már borultunk is... Mint a Bond-filmekben teljes tengely körüli fordulat és aztán talpra estünk. Az első tengely az árokban , a hátsó a jegesre fagyott úton, pont merőlegesen a menetirányra. A tanksapkaajtó volt az egyetlen amin nem volt horpadás. Akit le akartunk állítani, hogy segítsen, az kb. 500 méter múlva tudott megállni nagy halálok árán. Ők segítettek, épp hogy beértünk a laktanyába. A kapus nagyot nézétt mikor meglátta a szarrá tört kocsit. Mi be voltunk kötve, csak egy kicsit bevertük a fejünket, meg marhára megijedtünk. Az első szélvédő bal oldalt túllógott 5 cm -t, a jobb oldalon hiányzott 5 cm. Hazafelé Bp.-re jött be a jéghideg levegő mint állat. Csipázom az állatokat, de azóta a nyulat csak pörköltnek tudom elképzelni... :)
yuribá Corolla HB Terra

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #18 Dátum: 2004.06.05 21:45:04 »
No akkor leírom én is.

1.: valamikor 91,vagy 92 egy elég hülye kereszteződés, nekem stopp tábla, de a sarki épülettől semmit nem lehet látni a baloldalról, mivel ott kanyar is van, csak a szemben felrakott nagy tükör segít. Jobbról senki, balról senki, a tükörbe se, mégegyszer oldalra pillantok, aztán start, majd gyűrődő lemez hangja, és egy fehér wartburg balról. mint kiderült,  atükör csak annyira volt elforgatva, hogy volt egy 10m -es darab, amit nem mutatott, de balranézve nem lehetett belátni.  :cry:  

lepapíroztuk, én két kalapácsütéssel megigazítottam az ajtómat, így bezáródott, és mentem a dolgomra, a warez kicsit kiesett kereke miatt várt a trélerre.  este gondoltam bele, hogy ott akár busz, kamion, akármi jöhetett volna, elég gyakran jár arra!

2.: 95, ha jól emléxem, Bécsi út, kétsávos rész befelé a városba, a belső sávban a szokásos 40-el gurigázunk típusú sofőrők, én általában a külsőben 60-70 között el szoktam menni, most valamiért nem mentem ki, a mellettem ülő haver meg is jegyezte, hogy de beálltam a lassúak mögé, amikor az egyik mellékutzcából a szélső sáv közepéig csúszott egy skoda a poros lejtős utcából. Ha a szokott módon közlekedek, pont telibe kapom.

3.:02 február, az utolsó komolyabb havazás után, megyek az M5 pályán, a szokott 100-110 között, ami a nem túl vastag latyak esetén még teljesen normális, előttem kb 2-300m-el hasonló tempóban, egy astra, németországban dolgozó román állampolgárságú magyar sofőrrel.  
Az úton a kicsi latyakot kb 100m alatt felváltotta kb 3-5 cm kásás hó a belsőben, a kölsőben meg maradt az eddigi /gyaníthatóan elfogyott, vagy eldugult a só a szórókocsiban/ , az astrás srác megijedt, és elég durva mozdulattal kirántotta a kocsit a kölsőbe, amitől megcsúszott,  erre ráfékezett, és 3 balforgás után megfogta a leállósáv vastagabb hórétege, tett egy jobbforgást, és orral majdnem a menetiránnyal szembe beleállt az árokba.
Én szépen motorfékkel lasultam, kb 90-100-al érhettem az adott helyre, gondoltam szépen kighurulva megállok, megnézni történt-e valami, csakhogy az általa keltett összevissza nyomvályúk megdobták a Vecta hátulját.  Heves gépészkedésemnek köszönhetően elkerültem a belső szalagkorlátot, de mielőtt egyenesbe hoztam volna a gépet, a leállósáv hórétege megfogta a kocsi bal oldalát, és az astra mögött kb 15-20m-el pontosan azonos pozícióban beleálltam az árokba.

Kiszálltunk, megvakartuk a fejünket, felhívtuk az AKA RT-t, hogy ha erre járna valaki akkor itt állunk a 32-es km-nél kialakított rögtönzött parkolóban, és ki kellene cibálni a két kocsit. Mondták, hogy kb 15-20 perc, most indultak a fizetőkaputól a tolólapok, azok kihúznak. Közbe jött arra egy 4x4 picup, és kirángatott minket.

A két kocsiban a következő károk keletkeztek: az Astrán leszakadt az egyik gumilap, nekem a kipufogó mellett 5cm hosszan megrepedt a lökhárító alja, amit eladás előtt pillanatragasztóval összeillesztettem. az autópályán kivittunk egy müanyag jelzőoszlopot, ez ütötte meg a kipufogót, ami meg a lökhárítót megnyomta.

- no ez is lehettett volna jóval balszerencsésebb is!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Gpityu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #19 Dátum: 2004.06.06 11:11:29 »
Helló
Nekem két ilyen élményem volt.
1.Kb 1992  Ausztria, autópálya, hajnal 2, Bécsi bevásárlásból hazafelé öten a zsiguliban, mindenki hullafáradtan alszik, én is --- csak hogy én
vezetek!!!! Arra ébredtem, hogy a mellettem ülő srác kiabál: kabd ki-kapd ki----márminthogy rántsam félre a kormányt, ugyanis a leállósávban haladtam, és vészesen közelítettem az ott veszteglő autók
felé.Sikeresen megúsztuk, de utána már nem én vezettem, mert remegtem, mint a kocsonya.

2.1998. dec. 10. -10 fok. M5 és Albertirsa között mentem
Citroen AX-el. Hullott a jégdara , kb 80-nal mentem egy kamion mögött.
Gondoltam meg kéne előzni.Belekezdtem, de csak megláttam valakit szemből, és gondoltam inkább szépen visszamegyek. Ekkor ráléptem
a fékre, az autó hátulja elkezdett csúszni, ketszer ellenkormányoztam
de addigra már a hátuljával csúsztam előre a bal sávban. Na akkor ért oda szemböl a kamion. A kocsi hátulját a hátsó ülés közepéig összenyomta, és belökött az árokba .Szerencsére egyedül mentem.
Pár mp eszmélés után : életben vagyok, kezem lábam megvan? A csattanáskor kaphattam egy kis agyrázkódást, de egy karcolás nélkül szálltam ki a kocsiból. Jöttek  a rendőrök , én voltam a hibás helyszíni bírság 10e Ft---- ez jól esett akkor. Csak a kötelező bizti volt, úgyhogy autónak annyi.Mindent összevetve állati nagy mázlim volt!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #20 Dátum: 2004.06.06 15:25:12 »
Idézetet írta: "afekete"
De az ébredésnél az agyamig az jutott csak el, hogy most ébredek és az autó félig az árokba áll a motor pedig nem megy. Azt hittem megint elaludtam és megtaláltam az árkot.


Hú , volt egy nagyon szürreális , fáradtság okozta élményem , ami erről jutott eszembe ...

Úton voltunk Déváról (Erdélyből) vissza Pécsre , tizenegy évvel ezelőtt , egy októberi délutánon . Előző nap tettük meg az odautat , éjjel nem sok alvás adatott , meglehetősen fáradt voltam . Hozzá kell tenni , hogy a 90-es évek elején még valódi horror volt a romániai közlekedés , továbbá akkor még eléggé rutintalan voltam a hosszútávú vezetésben (három éve volt meg a jogsim , és 2-300 kilométernél hosszabb útjaim nem nagyon voltak korábban) , ezért meglehetősen kimerített már az előző napi út is .

Mire a határra értünk , már meglehetősen hulla voltam . A határon hosszú , ötórás várakozás vette kezdetét - a sor nagyon ritkán mozdult , akkor viszont egyszerre hét-nyolc autónyit (ilyen adagokban nézték át és engedték tovább a kocsikat a román vámosok) . Egy idő után már bele-belealudtam a sor mozgásai közötti szünetekbe . És ekkor jött a groteszk élmény (ekkor már sötét volt) : épp ismét mozdult a sor - felriadtam - megláttam az előttem lévő autó távolodó hátsó lámpáit - és azt hittem , hogy én kezdtem el hátrafelé gurulni , ráadásul egyre gyorsabban ! A következő gondolatom az volt , hogy Úristen , ha így száguldok hátrafelé , pillanatokon belül bele fogok csapódni a mögöttem lévő kocsiba (az , hogy már rég nekimentem volna , ha tényleg visszagurulok , eszembe sem jutott!) !!! Erre teljes erővel , két lábbal beletapostam a fékbe - és nem történt semmi , továbbra is "gurultam hátrafelé" ! Ezután már pillanatokon belül rájöttem , hogy persze valójában egy helyben állok - de a pár másodperces érzékcsalódás alatt rámtörő iszonyú tehetetlenség-érzettől - hogy csak ülök az egyre gyorsabban guruló autóban , amely nem reagál a fékre - olyan rosszullét , szédülés , hányinger fogott el , hogy jópár percre ki kellett szálljak a kocsiból , szívni egy kis friss levegőt ... Nagyon különös élmény volt , hogy a fáradtságtól így megtréfálhatják az embert az érzékszervei  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #21 Dátum: 2004.06.06 15:33:18 »
Idézetet írta: "afekete"
Innen már viszont jó volt az utam, mert találtam egy újabb kisbuszt, aki mögött 200 méterrel majdnem Budapestig jöhettem kb. 140-el.


Ja , egyébként nem neked szól a kritika ;) ... De erről jutott eszembe , hogy rettenetesen utálom a "vonatozókat" - magyarul azokat , akik sötétben beállnak az ember mögé országúton/autópályán , és ott "húzatják magukat" sok-sok kilométeren át . Általában maximum négy-öt percig szoktam tolerálni ezt (ha fáradt vagyok , még addig sem) - aztán vagy megpróbálok elszakadni tőle gyorsítással , vagy ha ez nem segít , akkor lelassítva-indexelve-integetve előzésre késztetem . Ha ez sem megy , teljesen állóra fékezek - akkor muszáj megelőznie . Engem nem érdekel , hogy miért csinálja - rettenetesen zavar , hogy ott látom a lámpáit a tükörben , hogy bevilágítja a kocsi utasterét stb . Értelemszerűen sok múlik a követési távolságon - az udvariasabb fajtát (amelyik többszáz méterről követ) tovább szoktam bírni , de egy idő után azt is lerázom/elengedem .

Mondanom sem kell , az abszolút kedvenc esetem , amikor valaki szakadó esőben/hóban/ködben játssza ugyanezt a játékot  [smilie=sm05.gif]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #22 Dátum: 2004.06.06 15:37:39 »
Idézetet írta: "SZegecs"
JA nem csak saját sztori jöhet? Akkor íme egy másik amiben én csak utas voltam, apám vezetett.
Ja és szintén cserbenhagyás, csak egy héttel később elkapták a srácot a zsaruk.


Nem semmi , hogy a Merci így összetörött , az Uno meg még el tudott hajtani azután , hogy Warbit is helybenhagyta ... Páncélozott kivitel volt , vagy mi ?  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #23 Dátum: 2004.06.06 15:52:49 »
Idézetet írta: "whis"
Olyan 130-cal mehettem és arra ébredtem, hogy egy enyhe jobbos kanyarban erősen jön szembe a korlát. Kormány elránt, csattanás megúszva. Szerencsére a környéken nem közlekedett senki, csak mögöttem jócskán lemaradva jött egy kocsi. Lehet, hogy ő már látta, hogy a kanyarba nyílegyenesen mentem előre? :shock:


Én egyszer Erdélyből hazafelé jövet a 4-es halálúton , valahol Szolnok környékén értem utol egy román nyerges kamiont , amelynek a sofőrje , 90-el haladva , egy-másfél percenként elaludt  :pal2:  ! Ez abból látszott , hogy ilyenkor lassan elkezdett átsodródni a szembejövő sávba (mindig balra sodródott , sosem jobbra - ez volt a szerencséje) , ahol aztán valaki rádudált - ekkor mindig hirtelen visszarántotta jobbra . Mondanom sem kell , hogy mögötte haladva , kővé dermedve szemléltem az előadást  :shocked:  ... Meg kellett valahogy előznöm , de nagyon paráztam , nehogy pont akkor kezdjen el megint balra csorogni ... Végül azt csináltam , hogy kivártam egy olyan szakaszt , amikor elöl messze nem jött senki szembe (nem volt egyszerű ez hétköznap a 4-esen...) - ekkor kihúzódtam teljesen az út bal szélére , visszapakoltam a kocsit hármasba , rátenyereltem a dudára , és padlógázzal , a bal padkát súrolva , folyamatosan dudálva zúgtam el mellette olyan gyorsan , ahogy csak bírta az autó  [smilie=sm45.gif]  ... Visszanézve láttam , hogy a sofőr teljesen a kormányra borulva , a karjaira hajtott fejjel (!!!) ücsörgött a fülkében  :tongue:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #24 Dátum: 2004.06.06 18:07:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "SZegecs"
JA nem csak saját sztori jöhet? Akkor íme egy másik amiben én csak utas voltam, apám vezetett.
Ja és szintén cserbenhagyás, csak egy héttel később elkapták a srácot a zsaruk.


Nem semmi , hogy a Merci így összetörött , az Uno meg még el tudott hajtani azután , hogy Warbit is helybenhagyta ... Páncélozott kivitel volt , vagy mi ?  :lol:


Ezen nem csak te csodálkoztál, de amikor megnézték a kocsit a rendőrök is, akkor derült ki, hogy nekünk a legszerencsétlenebb helyen, neki a legszerencsésebb helyen sikerült ütköznie. Neki be volt tolva az oldala, éppen annyira, hogy a két kerék még nem sérült, és el tudott menni. A tábla kidöntése nem játszott olyan szerepet, hogy attól menetképtelen legyen, a warbit meg ha jól emlékszem csak meghúzta, illetve éppen csak nekiment. Szóval neki nagy szerencséje volt, de nem jutott volna messze. Aki üldözte rendőrautó, kb fél-egy percre, az meg nem ment utána, hanem megált nálunk, mert nem tudták, hogy van-e sérülés.
A Fiatot sajnos én nem láttam, pedig kíváncsi lettem volna
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

dió

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #25 Dátum: 2004.06.06 18:42:49 »
Nehogy kimaradjak...
1.
92-ben egy Audi80-al utolértem egy sort, ami lassú volt. Én lendületből előztem és ekkor kiderült, hogy a sor azért lassú, mert éppen utolértek egy balra leforduló pótos IFA-t. Az IFA természetesen lefordult, így választhattam, hogy a pótkocsi alá megyek be vagy vissza a sorba. Visszaléptem a sorba egy satufékkel (mint kiderült, el voltak kopva a fékbetétek) és hátulról megtoltam egy Skoda105-öst. Mázlimra nem állt a féken ezért billiárdgolyó effektust játszottunk, én megálltam, ő meg elindult.  :o  Észnél volt az öreg, kikerülte az előtte álló autót! Személyi sérülés nélkül megúsztuk, hál'Istennek.

2.
96-ban ausztriai sielésből jöttünk hazafelé egy Astrával szemerkélő esőben és Várpalota-Inota között van egy balra fordulási lehetőség a főútról. Előttem egy osztrák Citroen XM. Egyszer csak látom, hogy a fickó marhára keresi a rádióján a hallgatható adókat és amikor felnéz, észreveszi az előtte balra forduló és lejtőn álló Lada kombit. Erre nyomot egy padlóféket, de már késő volt. Én is nyomtam és húztam le jobbra a padkára :(  Csak az volt a gond, hogy a Lada a lejtő miatt a féken állt és működésbe lépett a billiárd effektus, de most kicsit másképp. Az XM pattant vissza és a Lada vonóhorog miatt pont elém, így "kicsit" behorpadt az eleje és elment hűtővíz. A Lada kipattant a másik sávba úgy félig, szemből jött egy Mitsubishi Colt, aki fékezés nélkül elkapta a kormányt. Ez volt a mázlija, mert az úttal párhuzamosan fut egy földút és erre repült át az árkon keresztül, ahol megállt. Fickó kiszáll és elkezdett lelkendezni, hogy milyen jó, hogy 120-al jött 80 helyett, mert akkor telibe kapja frontálisan a Ladát vagy az árkot! Mondtam neki, hogy a rendőröknek ezt ne emlegesse  8)
Az Astrán fenn voltak a sílécek, a csomagtartó megmozdult, de az osztrák szerencséjére nem szakadt le a tetőről...
Az osztrák mindent elismert, aláírt ott helyben - érezte, hogy az egészet ő okozta. Aztán hazament és felokosították, hogy "mindig" a hátulról jövő a felelős a követési távolság nem megfelelő tartása miatt, ezért ne ismerje el a káromat. 1 évig tartott a huzavona, mire kifizették a kötelező felelősségbiztosítás alapján.

A kicsiket nem mesélem :oops:

Egyébként a kedvenc szituációm, amikor "jobbra kanyarodva felhajtok a főútra" eset forog fenn. Észrevettétek már, hogy ilyenkor a nagy többség csak a balról érkezőket figyeli, a szemből jövő, éppen előző autóst már nem? :banging:
dv:Dió

Toyota Corolla 2003 1.4 HB Terra
Toyota Corolla 2005 1.4D Luna (céges) [size=18]6 [/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #26 Dátum: 2004.06.06 19:06:00 »
Idézetet írta: "dió"

Egyébként a kedvenc szituációm, amikor "jobbra kanyarodva felhajtok a főútra" eset forog fenn. Észrevettétek már, hogy ilyenkor a nagy többség csak a balról érkezőket figyeli, a szemből jövő, éppen előző autóst már nem? :banging:

Igen, ezt én is észrevettem. De nem csak a főútra vonatkozik. A kisebb utakon se néznek jobbra jobbra kanyarodáskor...  :?  És rengeteg az olyan kereszteződés, ha te éppen előzöl, nem is látod, ha ki akar onnan valaki kanyarodni  :evil:  Pl. Kiskőrös és Kecskemét között is van legalább 3 ilyen kritikus hely sajnos  :(  De aki nem ismeri ezeket, pl. egy külföldi... És ha egy pótos IFA kanyarodik ki körülnézés nélkül (mert olyat is láttam már többször)...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #27 Dátum: 2004.06.06 19:55:41 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Lymphater"
Az érdekes, hogy úgy szálltam ki a kocsiból, mintha misem történt volna. Utánna az autómentőben viszon igencsak rámjött a remegés.

Igen, ez érdekes, velem is ez volt. Kiszálltam, és még csak azt se vettem észre, hogy vérzik a fejem és üvegszilánkos. A sokk erősebb minden más érzésnél  :shock:


Az adrenalin csinálja . Ha vész van , iszonyat mennyiségű adrenalint választ ki a szervezet pillanatok alatt - ez az , ami miatt az ember csak kicsit később rogyik meg egy-egy ilyen szitu átélése után  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #28 Dátum: 2004.06.06 20:08:23 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Volt egy idő életembel amikor én is sokat jártam vidékre. Nekem az jött be ha álmos voltam, hogy hangosan (szinte ordítva) énekeltem. Aztán rájöttem, hogy ez jó, de mégjobb, ha megállok egy 20 percre szunyálni. :))))


Az a legfontosabb , hogy felismerd a végső fázist . Azt a fokozatot , ami után már az elalvás következik . Miután én már , ugye , aludtam el vezetés közben - ezért azóta jól tudom , mik azok az intő jelek , amelyekre már tényleg lépni kell valamit . Én a következő módszereket szoktam alkalmazni , ezek nagyjából fokozatoknak is tekinthetők :

- Amit te is említettél : hangos ének , vagy hangos beszélgetés magaddal ;)

- (ha kint hideg van) Irgalmatlanul leereszteni az ablakot , hadd zúduljon be a hideg , friss levegő . Ha fázol , tutira nem alszol el ...

- (durván hangzik , de nagyon eredményes) Lekeverni magadnak egy-két , nem túl finom pofont . Amúgy érzéssel . Garantáltan segít  :D

- Amikor már érzed , hogy nem bírod tovább : megállni egy kicsit , kiszállni , sétálni pár lépést , ugrabugrálni , tornázni pár ütemet .

- Rövid alvás csak akkor , ha már mindez nem segít .

És természetesen vannak a különféle koffeintartalmú cuccok , amelyeket szintén be lehet vetni ilyenkor . Én vésztartalékként be szoktam venni két szem , eredetileg fejfájás elleni , vény nélkül kapható Quarelin tablettát egy doboz energiaitallal , vagy ha az nincs , akkor kólával . A Quarelinben jókora adag koffein van - még nem voltam olyan fáradt , hogy ez a "végső megoldás" ne segített volna még három-négy órán keresztül kitartani  :riding:

Ja , és a szőlőcukor is jó ! Szőlőcukor , csoki ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Ki mikor született újjá - avagy a legnagyobb balesetek
« Válasz #29 Dátum: 2004.06.06 20:17:12 »
Idézetet írta: "gyuribá"
Elkezdett az autó farolgatni: jobbra- balra, egyre erősebben , elkeztem ellenkormányozni, de a jégen csak begyorsult az ide-oda farolgatás (mint kiderült egy faluból kijövet, a nyilt terepen az átfúvás miatt tükörsimává fagyott az út), a végén az autó oldalával csúsztunk előre az úton. Lassan le is sodródtunk és amint az első kerekek a padkán megakadtak az első hó alatti fűcsomóban már borultunk is...


Egyszer velem is megtörtént ugyanez , '93 januárjában Szeged és Baja között , szintén tükörjeges úton , a 412-es Moszkvicsommal . Mondjuk , én nem állat miatt csúsztam meg , hanem egy hóátfúvást akartam kikerülni ... De ugyanez lett belőle : egyre jobban kilengett a kocsi fara (ja , nyári diagonál gumikkal!) , ellenkormányzás eredménytelen , és a végén a menetirányra derékszögben , oldalazva csúsztunk . Viszont mi nem akadtunk bele semmibe , így mikor elfogyott a lendület , az autó szépen megállt az út közepén , keresztben  :)  ... Persze qrva nagy mák , hogy épp nem jött arra senki  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )