No akkor leírom én is.
1.: valamikor 91,vagy 92 egy elég hülye kereszteződés, nekem stopp tábla, de a sarki épülettől semmit nem lehet látni a baloldalról, mivel ott kanyar is van, csak a szemben felrakott nagy tükör segít. Jobbról senki, balról senki, a tükörbe se, mégegyszer oldalra pillantok, aztán start, majd gyűrődő lemez hangja, és egy fehér wartburg balról. mint kiderült, atükör csak annyira volt elforgatva, hogy volt egy 10m -es darab, amit nem mutatott, de balranézve nem lehetett belátni.
lepapíroztuk, én két kalapácsütéssel megigazítottam az ajtómat, így bezáródott, és mentem a dolgomra, a warez kicsit kiesett kereke miatt várt a trélerre. este gondoltam bele, hogy ott akár busz, kamion, akármi jöhetett volna, elég gyakran jár arra!
2.: 95, ha jól emléxem, Bécsi út, kétsávos rész befelé a városba, a belső sávban a szokásos 40-el gurigázunk típusú sofőrők, én általában a külsőben 60-70 között el szoktam menni, most valamiért nem mentem ki, a mellettem ülő haver meg is jegyezte, hogy de beálltam a lassúak mögé, amikor az egyik mellékutzcából a szélső sáv közepéig csúszott egy skoda a poros lejtős utcából. Ha a szokott módon közlekedek, pont telibe kapom.
3.:02 február, az utolsó komolyabb havazás után, megyek az M5 pályán, a szokott 100-110 között, ami a nem túl vastag latyak esetén még teljesen normális, előttem kb 2-300m-el hasonló tempóban, egy astra, németországban dolgozó román állampolgárságú magyar sofőrrel.
Az úton a kicsi latyakot kb 100m alatt felváltotta kb 3-5 cm kásás hó a belsőben, a kölsőben meg maradt az eddigi /gyaníthatóan elfogyott, vagy eldugult a só a szórókocsiban/ , az astrás srác megijedt, és elég durva mozdulattal kirántotta a kocsit a kölsőbe, amitől megcsúszott, erre ráfékezett, és 3 balforgás után megfogta a leállósáv vastagabb hórétege, tett egy jobbforgást, és orral majdnem a menetiránnyal szembe beleállt az árokba.
Én szépen motorfékkel lasultam, kb 90-100-al érhettem az adott helyre, gondoltam szépen kighurulva megállok, megnézni történt-e valami, csakhogy az általa keltett összevissza nyomvályúk megdobták a Vecta hátulját. Heves gépészkedésemnek köszönhetően elkerültem a belső szalagkorlátot, de mielőtt egyenesbe hoztam volna a gépet, a leállósáv hórétege megfogta a kocsi bal oldalát, és az astra mögött kb 15-20m-el pontosan azonos pozícióban beleálltam az árokba.
Kiszálltunk, megvakartuk a fejünket, felhívtuk az AKA RT-t, hogy ha erre járna valaki akkor itt állunk a 32-es km-nél kialakított rögtönzött parkolóban, és ki kellene cibálni a két kocsit. Mondták, hogy kb 15-20 perc, most indultak a fizetőkaputól a tolólapok, azok kihúznak. Közbe jött arra egy 4x4 picup, és kirángatott minket.
A két kocsiban a következő károk keletkeztek: az Astrán leszakadt az egyik gumilap, nekem a kipufogó mellett 5cm hosszan megrepedt a lökhárító alja, amit eladás előtt pillanatragasztóval összeillesztettem. az autópályán kivittunk egy müanyag jelzőoszlopot, ez ütötte meg a kipufogót, ami meg a lökhárítót megnyomta.
- no ez is lehettett volna jóval balszerencsésebb is!