Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3315232 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Beszélgessünk...
« Válasz #270 Dátum: 2006.03.18 21:33:42 »
Idézetet írta: "kari666"
Te Misi! Mi ez a nagy csönd itt ? Azt hittem ennyi baromság leírása után olyan parázs vita és csata lessz mint Sztalingrádnál. De semmi ! Pedig még rá is támattam a többi Toyotára. Mégélénkülhetne a lap, mint cigány a tarlótűzben.

Hiába támadtál, szerintem sokan vannak úgy, - már akinek a karosszériaméret megfelelő - hogy vennének Priust, csak nincs rá fölösleges 7 millkájuk. Ha lenne, bizisten vennék én is...
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #271 Dátum: 2006.03.18 21:40:42 »
Priusról nehéz vitázni... :)
És talán ezt a topicot sem olvassák még túl sokan. Sokáig volt itt nagy a csend.

De ha vitát akarsz:
Szerintem az üzemanyagcellás vagy más, alternatív hajtóanyag kisérleteket sem kell leírni, nem vagyok benne biztos, hogy a hibrid az egyetlen alternatíva a jelenlegi autókra.

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #272 Dátum: 2006.03.18 23:11:19 »
Pénz! Pénz! Pénz! Mi a sok , mi a kevés. Meg hogy felesleges 7 millió ! Kinek volt már felesleges pénze ? Ebből a szarból semmi nem elég !
A 7,8 millió a szolgáltatáshoz képest nem sok. Ha ezt csak Volvo ból próbálom összehozni az ár 10,5 misi, és Mercedesből sem lenne olcsó. A  :toy: nem drága autó. Jól tükrözödik ez a szervízköltségen. Egyébként a priust vádolták hogy a gyártó álltal támogatott az autó ára. Toyotáék erre azt mondták ; nem , a Priussal mi pénztkeresünk.

Üzemanyag cella:Nagy reményü dolog, és sokkal bonyolultabb lehet a hibridnél. De egy ilyen kisérleti autó ára 200 millió ft . Ezt biztos nem adnád el music-nak. Meg az vizet termel. Az egyik gond hogy télen megfagy. Meg hol tankolsz hidrogént ?
Gondolj bele! A sorozat érett autónak olyannak kell lennie, hogy minden hülyét (bár mit csinál vele ) nagy passzív biztonságban szállítson uticéljához. Ha a gyereket benn hagyják, ne csináljon bajt. Tudod ez a hangtalan motor tud némi meglepit csinálni. Ha nem tiltakozna, az ember néha simán kiszálna járó motornál. És még sorolhatnám hogy hány szempontnak kell megfelelni.........
Egyszer egy Qrva Californiában bezárta a tüző napon a gyereket, és be ment egy házba idegenbe  kefélni. A gyerek az autóban megfuladt. Beperelte a Mercedest mert ; mi az hogy a gomb megnyomásakor felmegy az összes ablak! Miért nem tudja az autó hogy abba van valaki ! Meg is nyerte a pert. Azóta a Merci csak akkor húzza fel az ablakot ha a távírányitót folyamatosan lenyomva tartod.
Ha a Prius tartalmazna bár milyen kicsi veszélyforást, hányan perelnék be?
dv : Kari666

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Beszélgessünk...
« Válasz #273 Dátum: 2006.03.19 00:05:16 »
Persze minden relatív, így az is, hogy sok-e a Priusért a 7 millió. Elhiszem, hogy sok autó sokkal többe kerül, végül is az 1000 lóerős Bugatti Veyron ára 1.000.000€ felett van...
De amíg kénytelen vagyok a közalkalmazotti bértábla megfelelő számadata szerinti fizetésből megélni, addig csak egyféle relativitást ismerek, és aszerint drága.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #274 Dátum: 2006.03.19 09:16:39 »
kari666!
Arra kérnélek csak meg, hogy kevésbé vulgárisan fogalmazd meg légyszi a mondandódat. Vagy kénytelen leszek kicsillagozni a nem ideillő szavakat.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #275 Dátum: 2006.03.19 11:05:13 »
Idézetet írta: "kari666"
Te Misi! Mi ez a nagy csönd itt ? Azt hittem ennyi baromság leírása után olyan parázs vita és csata lessz mint Sztalingrádnál. De semmi ! Pedig még rá is támattam a többi Toyotára. Mégélénkülhetne a lap, mint cigány a tarlótűzben.


Üdv, és gratula az autóhoz!  :kacsint:
A hibridet én is vonzó alternatívának tartom, csak nekem is az árával van gondom. Erről ne vitázzunk, hogy kinek mi éri meg, ki mit engedhet meg magának, mert ez mindenkinél más.
Bevallom Priusban még nem ültem, de nekem a méreteivel gondjaim lennének. Az Avensist sem tartom akkora batárnak, és remélem nem is csinálnak majd belőle akkorát, de abban lazán kényelmesen elfér 4 személy, és a felesleges cuccoknak is marad bőven hely. 7 millióból pedig kijön egy szépen felszerelt dízel is (igaz Aut váltó nincsen hozzá...  :roll: ).
DE, ha valóban "csak" 190e Ft a regadó a hibrid autókra itthon, akkor az már elgondolkodtató lehet. Viszont akkor meg miért kérnek érte ennyit itthon, amikor USA-ban ennyiért már full extrásat is kaphatsz belőle (összeállítottam egy full extrás verziót Xenonnal, bőrrel, DVD navival, stb, és így jött ki 30000$-ra, egyébként 22000$ környékén van az alapár)?

Ami bejönne Hibrid terén az az új Camry, a Lexus RX400h meg már egy másik árkategória.


2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #276 Dátum: 2006.03.19 19:36:50 »
...
dv : Kari666

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #277 Dátum: 2006.03.19 19:54:57 »
Xtrem-nek szeretettel.

Bevallom Priusban még nem ültem, de nekem a méreteivel gondjaim lennének.
Dehogy is !
A prius külméretben cm-ekkel marad el az avensis-től. De mig az avensis a hagyományos építési modot követi a Prius inkább egyterű, és ebből adodik a szellősége. A hátsó lábtér szerintem egyértelmüen nagyobb. De nyilván erről csak úgy tudsz meggyöződni ha beleülsz egybe. Addig ne.......

Amit beraktál képeket az csodálatos, de ezek a vasak valóban még messzebb vannak az átlagmagyartól.
Viszont ha megszületik a Camry hibrid akkor irok majd róla, mert hogy ide valahová kéne átülnöm a Priusból.
Más alternatívát nem igen tudok elképzelni. Nem akarok lemondani a hibrid pompás inteligenciájáról!


De a helyzet fokozódik !!!

TELJESÍTMÉNY

Az összesen 200 kW/272 Le teljesítményű, második generációs Hibrid Szinergia Hajtás 200 km/órás végsebességet tesz lehetővé a Lexus RX 400h számára. A fokozat nélküli váltóműn keresztül az autó álló helyzetből 100 km/órás tempóra mindössze 7,6 másodperc alatt képes fölgyorsulni, s még a legkisebb "rántások" sincsenek, hiszen a váltó közben nem vált fokozatot. Az RX 400 h sokkal takarékosabban bánik az üzemanyaggal, mint a hasonló teljesítményű luxuskivitelű sportos szabadidő-autók: városban 9,1, városon kívül pedig 7,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, az átlagos fogyasztása pedig 8,1 l/100 km.

Az Euro IV-es környezetvédelmi norma előírásait teljesítő RX 400h a nullához közeli NOx-emissziót produkál, vegyes üzemben pedig mindössze 192 g/km a CO2-kibocsátása. Ez a prémiumszektor V6-os riválisaihoz képest jelentős, 36 %-os csökkenést jelent. Ebből kalkulálva az RX 400h évente 2,6 tonnával kevesebb CO2-t bocsát ki, mint vetélytársai. (A kalkulációt a benzinmotoros V6-os riválisok vegyes üzemű átlagfogyasztása és évi 24.000 kilométeres futásteljesítmény alapján végeztük.)

"Hamarosan minden autógyártónak lesz valamilyen hibridje - vagy éppen most terveznek valamit" - mondja Karl Schlicht, a Lexus Europe elnökhelyettese. "Azt hiszem, a legkevesebb, amit mondhatok, hogy a Lexus hibridek iránti elkötelezettsége és korai sikereink megleptek néhány nagyhírű márkát. Csak akkor van értelme, ha a NOx kérdés kezd égetővé válni, a dízelek egyre drágábbak, a hibridek pedig egyre vonzóbbak lesznek. A NOx kérdését Európában eddig megkerülték, de ennek meg kell változnia. Nyilván oka van annak, hogy más piacokon, Észak-Amerikában és Japánban a NOx-emissziós értékek sokkal szigorúbbak, mint Európában. Ha a koromrészecskék emissziós szintjei egységesek lennének, a hibridek hirtelen nagy vonzó alternatívát jelentenének."

"S ha tekintetbe vesszük az RX 400h teljesítmény-potenciálját, ez az ajánlat még érdekesebbé válik. Ha a gazdaságot globális szinten nézzük, ismét csak a hibridek felé mozdulunk el. Egyszerűsíteni kell a normákon, figyelembe kell venni a NOx-emissziót, aztán hagyni, hogy a vevő maga döntsön... A hibrid alapvető technológiai előny a Lexus kezében. S a hibridhajtást az RX 400h-ban alkalmazni olyan, mint amikor az ember csokifagyit eszik, ám nincs bűntudata."
dv : Kari666

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #278 Dátum: 2006.03.19 20:05:24 »
DE, ha valóban "csak" 190e Ft a regadó a hibrid autókra itthon, akkor az már elgondolkodtató lehet. Viszont akkor meg miért kérnek érte ennyit itthon, amikor USA-ban ennyiért már full extrásat is kaphatsz belőle (összeállítottam egy full extrás verziót Xenonnal, bőrrel, DVD navival, stb, és így jött ki 30000$-ra, egyébként 22000$ környékén van az alapár)?
 Van egy kedves haverom californiában, ő vele beszéltem erről ! Mikor megmondta hogy ezután a kedvezőnek tünő ár után még mennyi adót fizetett mire hazavihette Priusát, pont ott volt ahol én. És ki monta hogy a regadó csak 190 ezer ?
Egyetlen kedvezmény a súlyadónál van, mert az elképzelhetetlen 9-es kategóriába tartozik. Ott egyenlőre egyedül van.

http://www.vassfamily.net/ToyotaPrius/
dv : Kari666

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #279 Dátum: 2006.03.19 22:06:10 »
Idézetet írta: "kari666"
Van egy kedves haverom californiában, ő vele beszéltem erről ! Mikor megmondta hogy ezután a kedvezőnek tünő ár után még mennyi adót fizetett mire hazavihette Priusát, pont ott volt ahol én. És ki monta hogy a regadó csak 190 ezer ?
Egyetlen kedvezmény a súlyadónál van, mert az elképzelhetetlen 9-es kategóriába tartozik. Ott egyenlőre egyedül van.


Igen, később én is utánanéztem, és a neten közölt MSRP árak nem a véglegesek. De ugye ha valaki ott vesz autót, de nem ott akarja forgalomba helyezni, akkor tudtommal az Áfa meg mindentől mentes árral számolhat (amit aztán ahol forgalomba akar helyezni úgy is meg kell fizetnie...  :roll: ).
A regadós táblázatot én a netről szedtem, itt lehet csemegézni
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #280 Dátum: 2006.03.19 22:42:56 »
A regadós bulit feladtam, de hát a 190000 is sok! Ez majdhogynem büntetés, de biztos hogy nem kedvezmény, legalábbis a prius esetében! Ez árába van. Igaz nagyobb hibrydnél is csak ennyi. Az meg nem vigasz a kisebbeknek, ha lesznek! Ami várható az a Corola hibrid.
1100-1300 ig : 126000
1300-1500 ig : 189000
hibryd : egységesen 190000 (mint tudjuk a prius 1500 cm3)
Inkább azzal van a baj hogy burulni látszik az adószámítás alapja, tudni illik a cm3. A hibrydekkel ez a táblázat nem tud mit kezdeni. Bár még sajnos sok gond sincs velük!
dv : Kari666

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #281 Dátum: 2006.03.19 23:04:52 »
Mikor 2004 októberében megvettem a priusom, azt mondta a kereskedő " csak párhonap és lessz navi lemez" . 2005-ben pedig azt "írásba kaptam, év végén ítt lessz" Most meg 2006 van, és azt magyarázza hogy "jövőre".
A felár 300000 Ft volt körülbelül az új autó árában. Ezért kaptam egy egész európás érintős DVD navit. Még cseh ország is rajta van! Mintha az nem szoci ország lett volna!
Ha valaki az életben egyszer használt navit, az többé erről nem akar lemondani. Tavaly már csak olyan országba nyaraltam ahol ez működik. Egyszerűen azért mert a navi jóvoltábol többet tudok az adott helyiségről, mint némelyik sötétebb helyi csávó !
Én gondolom hogy ezzel a Németek is így vannak. "Megy a rosseb Magyarországra, még a navi sem működik. Bogarássza a térképet akinek két annya van."
Meg hát öszintén: A legfrankóbb Párizsi térképpel is nagy bajba vagy Berlinben.
Annyit meg nem lehet venni amennyi kellene, ráadásul az egyik hiányosabb, mint a másik. És akkor még hol vannak a POI- k.
A kultúrált európához ez is kellene. Nagy, és fokozodó hiba hogy kormányzatunk ezt az egész ügyet ráhagyta az autógyártókra, mert ezek a fickók szemmel láthatóan tesznek rá. Gondolom olyan csodagyerek is van köztük, aki azt magyarázgatja hogy nálunk kevés vevő lenne rá. De a forgalmazót sem érdekli, minek vett a majom ilyen puccos autót? A lovét már behúztam, csináljon a majom amit akar. ? Vagy netán megint a külföldre várunk?
Tudtok bár kit is aki segíthetne?
Vagy fel tudja venni valaki a kapcsolatot valamelyik simlis térképgyártóval? Vagy valami komoly emberrel!!
Nemigaz hogy hülyén kell meghalnom !
dv : Kari666

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #282 Dátum: 2006.03.20 00:14:53 »
Idézetet írta: "kari666"
Mikor 2004 októberében megvettem a priusom, azt mondta a kereskedő " csak párhonap és lessz navi lemez" . 2005-ben pedig azt "írásba kaptam, év végén ítt lessz" Most meg 2006 van, és azt magyarázza hogy "jövőre".


Én úgy tudom, hogy készűl a térkép, de hogy mikor jelenik meg, azt én sem tudom. Priushoz barátságos volt a Navi felára, az Avensishez sajnos 800e Ft, és kell hozzá az Executive csomag is...  :roll:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #283 Dátum: 2006.03.20 00:28:14 »
Idézetet írta: "kari666"
A regadós bulit feladtam


Amit te néztél táblázatot az 1.1 literesig illetve az 1.1-1.4-es benzinesek esetében az a 2005-ös volt, természetesen most ez is felment 235 illetve 340e Ft-ra, így viszont a hibrid máris a legolcsóbb variáció.
Ennél mégnagyobb a különbség, ha pl egy 2.4-es benzines motort veszel, arra már 1380e a regadó...  :roll:  A 2.2-es D-Cat-ra is 960e, azaz majdnem 1 milla, és nem kapható hozzá Aut váltó. Hibridekhez meg ugye nem is létezik kuplungos verzió, a Camry Hibrid pedig nagyon jól fel van szerelve. Mint opció csak napfénytető, DVD-s Navi, elektromos és fűtött bőrülések rendelhetők hozzá, a többi szériában jár, ahogy olvasom a neten.

Ha a kanadai verziók valóban teljes mértékben kompatibilisek az EU-s normákkal, akkor elvileg nem sok akadálya lenne egy ilyen birtoklásának.  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #284 Dátum: 2006.03.20 23:03:15 »
Regadó  off
De nem tudom elképzelni hogy egy Kanadai import nagy buli lenne! Ugyanis az nem EU! Emiatt áll a báll ha onnan hozod a járgányt! Meg hát a távolság ? Meg a mérföldes KM óra, és a nem metrikus csavarok ? Nekem ez nem izgi ! Hagyni a franczba !
dv : Kari666