Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3316644 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17670 Dátum: 2019.07.16 18:37:40 »
A napelemeknek nem kapacitása ( azaz töltéstárolási képessége) van, hanem ( csúcs) teljesítménye aminek a mértékegysége a W(p).
Ez a panel standard labor körülmények között leadott teljesítménye.
Az, hogy a cikkben egyáltalán milyen teljesítményről ( pongyolán fogalmazva termelési " kapacitásról ") van szó az ívelt felületen ( többféle tájolt) elhelyezett monokristályos lapkákkal ( csúcs, normalizált... ) számomra nem derült ki. A menet közben töltés érdekes újdonság.

Az 56 km megtételéhez elég sokáig kell napon lenni, a mi éghajlatunkkon viszonylag sík felületen parkolva / közlekedve max. 6 kWh -t tud naponta termelni ( ez nagyon optimista becslés nyárra).

soho001

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • www.szrsze.mlap.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17671 Dátum: 2019.08.01 19:00:12 »
Sziasztok :clap:

Érdekelne,hogy ti D-ben vagy B-ben használjátok leginkább a váltót?


Valahol olvastam,hogy ha B-ben használják mindig,akkor a nagyobb visszatöltés miatt javul a fogyasztás.
/Valami Taxis fórumon írták/

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17672 Dátum: 2019.08.01 22:50:21 »
D ben.
Fogyasztás ügyben csinálj egy egyszerű kisérletet, normál haladás közben engedd fel a gázpedált! Vajon melyik állásban áll előbb le a benzinmotor?

A B hosszú lejtőre való.

soho001

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • www.szrsze.mlap.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17673 Dátum: 2019.08.01 23:07:41 »
Igen tudom mire való a B és eddig én is csak arra használtam.
De a kíváncsiság kedvéért elkezdtem használni mindenhol és eddig úgy tűnik lassabban megy le a benzin mutatóm.Persze ezt még tesztelni kell mielőtt kijelentem.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17674 Dátum: 2019.08.06 10:57:31 »
ha B-ben használják mindig,akkor a nagyobb visszatöltés miatt javul a fogyasztás.

Ez biztosan nincs így, mivel a benzinmotor forgatására igénybevett energia veszteségként jelentkezik. A nagyobb visszatöltést D módban kell elérni, enyhe fékezéssel.

soho001

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • www.szrsze.mlap.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17675 Dátum: 2019.08.06 19:18:54 »
Ez biztosan nincs így, mivel a benzinmotor forgatására igénybevett energia veszteségként jelentkezik. A nagyobb visszatöltést D módban kell elérni, enyhe fékezéssel.

Hajlok rá,hogy elhiggyem de némileg ellentmond ennek,hogy a Kilowatt óra motorfék üzemben a nulla alá megy bőven /ugye a nulla alatt erőteljes visszatáplálás van a hibrid akkuba/. Úgy mint mikor fékezek.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17676 Dátum: 2019.08.07 19:42:08 »
Hajlok rá,hogy elhiggyem de némileg ellentmond ennek,hogy a Kilowatt óra motorfék üzemben a nulla alá megy bőven /ugye a nulla alatt erőteljes visszatáplálás van a hibrid akkuba/. Úgy mint mikor fékezek.

Csak egy kérdés:  Ha a motorfék üzemmódban a megszerzett lendületet a légsűrítőként működő inaktív motorral egyenlítem ki nulla visszatáplálás mellett akkor járok jobban, vagy ha regeneratív fékezéssel?  Ha megvan a válasz, akkor elfelejted a B módot. Ha Kékesről jössz le, akkor lehet értelme.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17677 Dátum: 2019.08.14 09:20:02 »
Csak egy kérdés:  Ha a motorfék üzemmódban a megszerzett lendületet a légsűrítőként működő inaktív motorral egyenlítem ki nulla visszatáplálás mellett akkor járok jobban, vagy ha regeneratív fékezéssel?  Ha megvan a válasz, akkor elfelejted a B módot. Ha Kékesről jössz le, akkor lehet értelme.

Pont ezt akartam írni. Pár éve a Großglockneren voltunk fönt családdal és lefelé jól jött a B. Persze az akksit így is teletöltötte és fékezni is kellett elég rendesen.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17678 Dátum: 2019.08.14 12:26:22 »
Megérkezett az új családtag, "természetesen" Elite Autó-tól, természetesen minden szempontból pozitív volt az egész folyamat velük (pl. elírták a hirdetésben a tolatókamerát, viszont félreértés miatt beletették a + lopásvédelmet amit nem is kértünk, tehát értékben kb. rendben voltunk - mégis mondták hogyha legközelebb Pesten járok, raknak bele utólagos kamerát. Szóval fel sem merült a máshol ilyenkor megszokott "elírás jogát fenntartjuk"  :clap: ).
Az autóról... elég annyi hogy nem akarom odaadni a páromnak, akinek vettük?!  :flowers:

soho001

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • www.szrsze.mlap.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17679 Dátum: 2019.08.14 19:53:08 »
Csak egy kérdés:  Ha a motorfék üzemmódban a megszerzett lendületet a légsűrítőként működő inaktív motorral egyenlítem ki nulla visszatáplálás mellett akkor járok jobban, vagy ha regeneratív fékezéssel?  Ha megvan a válasz, akkor elfelejted a B módot. Ha Kékesről jössz le, akkor lehet értelme.

Két tank benzin elhasználásával 1200km-után B-ben, az eddigi D-helyett 1dl minusz lett az átlag fogyasztás. Ez gyakorlatilag semmi különbség. Tehát visszatérek a D-ben autózáshoz hiszen az jobban is tetszett.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17680 Dátum: 2019.08.15 11:36:36 »
Amit nem találtam és/vagy nem értek a manual alapján (igaz csak képként bescannelt van, abban nehéz ctrl+F-et használni  :whistling: - mi a különbség a váltó "N" helyzet és a parkoló üzemmód között?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17681 Dátum: 2019.08.15 22:00:53 »
N ben " üresben" van a váltó és nincs akku management.
P ben a váltó reteszelve van. Gyújtáson van akku szabályozás is.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17682 Dátum: 2019.08.16 09:33:00 »
pont ezt nem értem, hogy a gyakorlatban a reteszelt és az üres között mi a különbség. Reteszelt váltóval nem tud forogni a hajtott kerék? (...bocs a láma kérdésért, villamosmérnök vagyok, ha átlépünk 3Dbe, életképtelen vagyok  :D

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17683 Dátum: 2019.08.16 12:59:52 »
pont ezt nem értem, hogy a gyakorlatban a reteszelt és az üres között mi a különbség. Reteszelt váltóval nem tud forogni a hajtott kerék? (...bocs a láma kérdésért, villamosmérnök vagyok, ha átlépünk 3Dbe, életképtelen vagyok  :D

Off

Szoktál tervezni?

On
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17684 Dátum: 2019.08.16 21:12:14 »
pont ezt nem értem, hogy a gyakorlatban a reteszelt és az üres között mi a különbség.
Üresben odébb tudod tolni az autót, pl. hogy rendesen fel lehessen emelni a szervizben. ( D ben tönkre megy. )
Parkoló állásban a bolygóművet + ban egy stift mechanikusan rögzíti. Nem tud jelentősen elmozdulni. Amikor nem teljesen vizszintes helyen állsz a kocsival, akkor lehet érezni a reteszelést. ( A szorulás elkerülése miatt érdemes használni a rögzítő féket.)