Sziasztok!
Bár CT200h tulajdonos vagyok, a hozzászólásom / kérdésem tudtommal a hibrid Toyotákat is ugyanúgy érinti...kíváncsi lennék, ti mit tudtok?!
Tavaly május végén a 135 ezres szervizzel együtt megcsináltattam a hibrid rendszerre vonatkozó garanciát is.
Most 143 ezer van az autóban, viszont mivel -kis túlzással- közeleg május vége, érdeklődtem a LexusBudánál...azt mondták, változtak a feltételek, azaz most már nem lehet mindentől függetlenül egyszerűen csak hibrid garanciát hosszabbítani.
A hibrid garancia meghosszabbítására a szervizek alkalmával van lehetőség, mert hogy sok volt a visszaélés, sok olyan autóra kötöttek úgy hibrid garanciát, hogy azt sem tudták ki az apja-anyja az autónak, magyarán elhanyagolt,szar állapotú autók is voltak.
Ezt még meg is értem, de mivel nekem az 1 év lejár május végén, a következő szerviz (150 ezres) viszont csak 2020-ban lesz esedékes, vagy megcsináltatom hamarabb (144 ezer körül) a 150 ezres szervizt, és akkor tudok hibrid garanciát is hosszabbítani,
vagy
megvárom a 2020-ban elért 150 ezret, és a majd csak akkor kötök újabb hibrid garit, de akkor lesz egy több mint fél évem úgy, hogy nincs az autón érvényes hibrid gari.
Nem katasztrófa, nem igazán félek attól, hogy a fedezetlen időszakban bármi történne a hibridrendszerrel, de azért mégis hülye helyzet. Az autó egyik "selling point"-ja a kis szervizigény lenne, így viszont (azt, aki egy év alatt nem rak az autóba 15 ezret) belekényszerítenének hogy évente végeztessen az ember olyan szervizt, amire igazából nincs szükség.
Ha ez így van, nem értem miért nem csinálják inkább azt, hogy egyszer mondjuk tényleg szervizhez kötik a hosszabbítást (amikor meggyőződhetnek róla, hogy nem ridegtartáson van az autó) és a továbbiakban pedig lehetne továbbra is mindentől függetlenül kötni csak a hibrid garit?!