Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 1387833 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

edk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 492
  • Autó: Gen2 Prius
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17445 Dátum: 2018.01.11 19:30:14 »
És jár hozzá assistance is, (vagy az nem konkrétan a hibirdgarihoz jár?)

Az az olajcseréhez jár.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
  • Autó: Prius III 2010
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17446 Dátum: 2018.01.11 19:34:20 »
Az az olajcseréhez jár.
Na, akkor jól tudtam, hogy rosszul tudom  :lol:

mlui

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
  • Autó: P3 Plug in
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17447 Dátum: 2018.01.12 16:08:43 »
Úgy tűnik (lekopogom)a Prius veszít a varázsából. Idén már nem került fel a "legnépszerűbb" tipusok listájára. Tavaly 14., tavalyelőtt még a 3. volt!
https://www.vezess.hu/magazin/2018/01/11/itt-a-legfrissebb-autolopasos-toplista-2/
(bár a mostani lista csak 12 autóig sorolja fel a tipusokat)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21890
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17448 Dátum: 2018.01.12 18:10:40 »
És jár hozzá assistance is, (vagy az nem konkrétan a hibirdgarihoz jár?) ami arra az esetre marhajó ha az EU-ban valahol neadjisten' megállna a vas. Trélerrel ingyen a legközelebbi szervízbe viszik és azthiszem még valami szállást is fizetnek ha nem tudják megjavítani a gépet. Így még inkább megéri a 10 vagy 5 darab mátyást.

Az 1 év assistance a +4 szervizcsomaghoz jár, ebbe a HB gari is benne van, de ez egy csomag.  A Toyota honlapján fent van.

Itt tudod lekérdezni a kocsidhoz illő csomagot
Sors bona nihil aliud

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
  • Autó: Toyota Prius III Premium 2010
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17449 Dátum: 2018.01.15 20:29:17 »
Sziasztok,

kérnék pár véleményt, hogy nektek mi a tapasztalatotok a P3 (vagy akár P2) kormányzásával.
Sajnos az enyém a megvétel óta húz jobbra, már 3x lett megnézve, hibát nem találtak, persze csak városon belül tesztelték, ott meg rá lehet fogni az úthibára.
Nagyon korrekt amúgy a szervíz, ott is vettem az autót, múltkor a szerelő direkt le is fényképezte az optikai számítógépes mérés eredményét és, hogy utána szépen be lett állítva.
Tanácstalan vagyok, hogy mi lehet még az oka.
Vajon ez a (számomra amúgy időnként idegesítően könnyű cityservo-szerű) Prius kormányok általános hibája, vagy nálam van hiba a gépezetben?

Előre is köszönöm a segítséget!  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4837
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17450 Dátum: 2018.01.16 07:17:58 »
Sziasztok,

kérnék pár véleményt, hogy nektek mi a tapasztalatotok a P3 (vagy akár P2) kormányzásával.
Sajnos az enyém a megvétel óta húz jobbra, már 3x lett megnézve, hibát nem találtak, persze csak városon belül tesztelték, ott meg rá lehet fogni az úthibára.
Nagyon korrekt amúgy a szervíz, ott is vettem az autót, múltkor a szerelő direkt le is fényképezte az optikai számítógépes mérés eredményét és, hogy utána szépen be lett állítva.
Tanácstalan vagyok, hogy mi lehet még az oka.
Vajon ez a (számomra amúgy időnként idegesítően könnyű cityservo-szerű) Prius kormányok általános hibája, vagy nálam van hiba a gépezetben?

Előre is köszönöm a segítséget!  :flowers:

Lengés csillapító, csonkállvány...   . Sokkal jobb mintha balra húzna!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
  • Autó: Prius 3
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17451 Dátum: 2018.01.23 11:59:58 »
Tegnap megvolt márkaszervízben a minden cserés nagyszervíz, hibrid átvizsgálás, hajtóműolaj cseréje. Ez utóbbi drágább volt mint amire számítottam, de a mi kevés éves futásteljesítményünk mellett ezt már nem kell többet cserélni. Úgy látom a márkaszervízek mindig találnak minimum egy darab 5 W-os izzót amit ki lehet cserélni  :lol: , még sose volt olyan, hogy legalább egyet ne cseréltek / számláztak volnta. Azt észrevettem, hogy az autó a szervízben töltött idő alatt megtett 4 km-t... Nem tudom, hogy ezt padon tette az átvizsgáláshoz, vagy csak valaki kiugrott az autómmal ebédért  :lol:

Rákérdeztem a hibrid garancia dolognál a 10 évre is. Azt mondták, hogy csak az a lényeg, hogy 10 éves kora előtt csináltassam meg, tehát ha 2 nappal a 10-ik év előtt megcsináltatom, akkor is megkapom a teljes 1 év / 15e km-t, azaz 2 nap híján 11 éves koráig meglesz a garancia.

Mindent rendben találtak, kivéve az egyik acélfelnit. Azon volt egy benyomódás amit eddig nem vettem észre, mert csak akkor lehet észrevenni ha pont a talajhoz legközelebb esik a sérülés. Ezt a felnit átrakták hátsó kerékre és javasolták a cseréjét, hogy ne tegye tönkre a kerékcsapágyat. Mivel a felnik egyébként is elég gyalázatos állapotban voltak, a gumikon is csak 5mm volt a profilmélység és egyébként is 15"-es kerékre terveztem a váltást, így a szervízből át is gurultam a gumishoz és vettem Continental TS 860 gumikat, amiket felrakattam az Avensis gyári alufelnijére (az nyári gumikkal a gumisnál volt tároláson). Volt némi hitetlenkedés, az összes szerelő többször is kérdezte, hogy volt-e már a felni az autón, én meg kb tízszer elmondtam, hogy sokan használnak ilyen felnit Prius-on, higyjék el, hogy nem lesz gond  ::) Hazafele a feleségemnek is egyből feltűnt, hogy érezhetően jobb a menetkomfort a 16"-os kerekekhez képest. Nyáron majd veszek rá PremiumContact nyári gumikat, az Avensis-en azok nekem nagyon beváltak, kár, hogy pont nem azonos méret kell a P3-ra (195/60 R15 vs 195/65 R15), akkor nem is kéne újat venni.

Egy kérdésem is lenne, mert a használati útmutató alapján nekem nem egyértelmű a dolog. Induláskor állandóan jelzi, hogy a hátsó sorban nincsenek bekötve a biztonsági övek, akkor is ha senki / semmi nincs a hátsó sorban. Azt tudom, hogy az első ülésekben van érzékelő. De az nem világos, hogy a hátsó ülésekben is van? Vagy ott nincs és azért mutatja mindig a hátsó sort, mert nem tudja, hogy nem ül ott senki? Ha nincs is ott érzékelő, akkor nem aggódom, hogy elromlott :) Sajnos erre elfelejtettem rákérdezni a szervízben....

jatom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17452 Dátum: 2018.01.26 20:45:09 »
Sziasztok!

Prius (vagy Prius+) vásárlásán gondolkodom, mert minden téren nagyon szimpatikus nekem. Van viszont némi bizonytalanság bennem, hogy az én autózási szokásaimhoz mennyire alkalmas a Prius. Én nem használom napi szinten az autót, általában 1-1,5 hétig áll a garázsban. Ez gondot okoz a hibrid rendszernek? Amikor használom, akkor viszont inkább hosszabb távokra, kb 200 km, amiben van némi város, de többnyire országút meg pálya.
Tudom, hogy a hibrid rendszer előnyei inkább akkor mutatkoznak meg, ha napi szinten, főleg városban használjuk, de én nem is annyira a fogyasztáson akarok spórolni, hanem egy nagyon megbízható autót kapni. Jelenleg benzinest használok, dízelt semmiképp sem szeretnék.

Mi a véleményetek?

Köszi!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21890
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17453 Dátum: 2018.01.27 13:17:36 »
Sziasztok!

Prius (vagy Prius+) vásárlásán gondolkodom, mert minden téren nagyon szimpatikus nekem. Van viszont némi bizonytalanság bennem, hogy az én autózási szokásaimhoz mennyire alkalmas a Prius. Én nem használom napi szinten az autót, általában 1-1,5 hétig áll a garázsban. Ez gondot okoz a hibrid rendszernek? Amikor használom, akkor viszont inkább hosszabb távokra, kb 200 km, amiben van némi város, de többnyire országút meg pálya.
Tudom, hogy a hibrid rendszer előnyei inkább akkor mutatkoznak meg, ha napi szinten, főleg városban használjuk, de én nem is annyira a fogyasztáson akarok spórolni, hanem egy nagyon megbízható autót kapni. Jelenleg benzinest használok, dízelt semmiképp sem szeretnék.

Mi a véleményetek?

Köszi!

Nézd, nálam két és fél éve gurul egy P3.  Meghibásodásai: egy jobb hátsó kerékcsapágy (a korábbi holland tulaj megpadkázhatta).  Ezen kívül csak a kopó alkatrészek: első féktárcsák és betétek, olajcserék, szűrőcserék. 229E km van benne.

Egy-két állás nem árt a gépnek, csak minimum 3/4 akkupakk töltöttséggel érdemes letenni.  De gyanítom, ha a garázsodban fog állni, többet fogod használni, mint a jelenlegi benzinest.

Sors bona nihil aliud

GZs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
  • Autó: PII Executive 2008.12
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17454 Dátum: 2018.01.27 15:07:37 »
Sziasztok!

Prius (vagy Prius+) vásárlásán gondolkodom, mert minden téren nagyon szimpatikus nekem. Van viszont némi bizonytalanság bennem, hogy az én autózási szokásaimhoz mennyire alkalmas a Prius. Én nem használom napi szinten az autót, általában 1-1,5 hétig áll a garázsban. Ez gondot okoz a hibrid rendszernek? Amikor használom, akkor viszont inkább hosszabb távokra, kb 200 km, amiben van némi város, de többnyire országút meg pálya.
Tudom, hogy a hibrid rendszer előnyei inkább akkor mutatkoznak meg, ha napi szinten, főleg városban használjuk, de én nem is annyira a fogyasztáson akarok spórolni, hanem egy nagyon megbízható autót kapni. Jelenleg benzinest használok, dízelt semmiképp sem szeretnék.

Mi a véleményetek?

Köszi!

Én is kb. így használom. Áll 1-2 hetet, aztán egy hétvége alatt belemegy 500km... Nincs negatív tapasztalatom.

jatom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17455 Dátum: 2018.01.27 19:57:02 »
Ez elég megnyugtató, féltem, hogy az ilyen jellegű használattal lábon lövöm magam. Köszi a válaszokat!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4358
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17456 Dátum: 2018.01.27 20:49:59 »
Összeszedtem a Prius 3 néhány adatát:
Gyújtógyertya típusa: Denso SC20HR11

Különbség a nívópálca max és min jelzései között: 1,5 l

Olaj mennyiség - API Al, SM vagy SN, 0W-20:
Szűrővel: 4,2 l
Szűrő nélkül: 3,9 l

Váltó olaj:
Toyota ATF WS - 3,4 l

Gyári felni méretek:
6Jx15, ET+39
7Jx17H2, ET+45
4Tx16 - szükség pótkerék

Gyári gumi méretek:
195/65 R15 91H
215/45 R17 87W
T135/80D16 101M - szükség pótkerék

Fék folyadék: DOT3 (SAE J1703 vagy FMVSS No. 116)

Hűtő folyadék - Super Lonng Life Coolant:
Motor, kipufogó hő visszanyeréssel: 6,5 l
Motor, kipufogó hő visszanyerés nélkül: 7,2 l
Inverter: 2,1 l

Világítás:
Első fényszóró - H11
Első reflektor - HB3
Küdlámpa - FL előtt H11, FL után H16
Első helyzetjelző: W5W
Irányjelzők: WY21W
Hűtsó ködzáró: W21W
Tolató lűmpa:      W21W
Rendszámtábla: W5W
Első olvasó lámpák: W5W
Hátsó utastér világítás:T10
Napellenző tükör: W5W
Csomagtér:W5W

Ablaktörlő gumi méretek:
Elől 65 és 40 cm
Hátul 40 cm
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mlui

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
  • Autó: P3 Plug in
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17457 Dátum: 2018.01.27 22:27:54 »
Tökéletes időzítés!  Már hetek óta le akarom cserélni a jobb o. lapátot de mindig elfelejtem lemérni.  Köszi!  :flowers:

GZs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
  • Autó: PII Executive 2008.12
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17458 Dátum: 2018.01.29 08:34:42 »
Kerékpártartóval kapcsolatban kinek van tapasztalata?
Vonóhorog nincs, szürke rendszám nem érdekel, így a tető marad... :hmmmm:

tomfanta

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17459 Dátum: 2018.01.29 13:08:29 »
Üdv mindenkinek!

Pár napja visszatértem a Toyota márkához, egy Prius 3 büszke tulajaként! Remélem, senkit nem untatok vele, ha leírom eddigi tapasztalataimat - illetve ha lesz kérdésem, akkor azokat is, a maga idejében.

A facebook-ot nem használom, de pár hónapja a Prius Adok-veszek csoportba a vásárlás miatt léptem be. Juhász Jenő munkássága szimpatikus lett, amikor meglett a pénzem, nála próbálkoztam először, de nem volt nála ami nekem kellett. A HaHu-n hirdetett autók szinte mindegyike gyanús, vagy drága volt, ezért beírtam az Adok-veszek csoportba az igényeim, és hogy mennyit szánnék rá. Pár nap múlva írt egy csoporttárs, hogy neki van egy eladó, most hozta be Hollandiából. Képek, alvázszám-lekérdezés, telefonos beszélgetés után elhatároztam hogy megnézem Csepelen ezt az autót. Az eladó nem tukmálta: nagyjából a kocsi adta el saját magát, mert bár belül a vaj alcantara rettentő koszos volt, minden más érintetlen, buherálásmentesnek látszott, a 2010 óta futott 295000 km ellenére is. Itt ott karcok, de ez engem nem zavar. Igazinak látszó szervízkönyv, matricák a helyükön, minden szépen egyben, próbaúton is kiváló élmény.
Egyedül az utoljára eltárolt 2500 km fogyasztása zavart, mert az 6,6 litert mutatott, bár 107 km/h átlagsebességgel. Erre rá is kérdeztem, de az eladó elmondta, hogy "lábon" hozta be, autópályán legtöbbször 150-hez közeli sebességgel.
Tudom, hogy nem lenne szabad, de beleszerettem, és meg sem néztem a többi kiszemeltet. Lefoglalóztam, pár nap múlva meg elhoztam. Budapestről Békés megyébe 4.6-os fogyasztással értem le, pedig fűtés + klíma ment, mert kapott egy belső takarítást az előző napokban.

Mivel 17" gyári alufelnivel, de nyári gumikkal kaptam, hát vettem 4 új Avensis 16-os, 6,5" széles acélfelnit, és a meglévő, 1 éves 205/55 gumijaimat rakattam rá.
Elvittem a békéscsabai Toyotához, ahol csináltak rajta egy 300ezres nagyszervízt (0w20 olaj, fékfolyadék, szűrők, gyertyák), illetve a hátső fékbetétek + tárcsák cseréje is esedékes volt. Az első lengéscsillapítóknál még a takaró gumiharangokat is ki kellett cserélni, mert ronggyá voltak szakadva, ezt a gumisnál én is láttam.
Hibridgaranciával, assistance-al együtt volt 180eFt a számla, mert a jármű nem volt még benne a Toyota rendszerében, így a Trotter66 által is linkelt csomagajánlatok árai majd csak legközelebb lennének érvényesek - a munkafelvevő állítása szerint.

Eddig nagyon-nagyon szeretem, hálás autó, kezd átjárni a "zen" hibrid vezetési stílus is  :)
Továbbra is figyelem a fórumot, minden ismeret hasznos lehet a jövőben is.

Szép napot!
Toyota Carina E 1997
Toyota Prius 2010