Üdv mindenkinek!
Pár napja visszatértem a Toyota márkához, egy Prius 3 büszke tulajaként! Remélem, senkit nem untatok vele, ha leírom eddigi tapasztalataimat - illetve ha lesz kérdésem, akkor azokat is, a maga idejében.
A facebook-ot nem használom, de pár hónapja a Prius Adok-veszek csoportba a vásárlás miatt léptem be. Juhász Jenő munkássága szimpatikus lett, amikor meglett a pénzem, nála próbálkoztam először, de nem volt nála ami nekem kellett. A HaHu-n hirdetett autók szinte mindegyike gyanús, vagy drága volt, ezért beírtam az Adok-veszek csoportba az igényeim, és hogy mennyit szánnék rá. Pár nap múlva írt egy csoporttárs, hogy neki van egy eladó, most hozta be Hollandiából. Képek, alvázszám-lekérdezés, telefonos beszélgetés után elhatároztam hogy megnézem Csepelen ezt az autót. Az eladó nem tukmálta: nagyjából a kocsi adta el saját magát, mert bár belül a vaj alcantara rettentő koszos volt, minden más érintetlen, buherálásmentesnek látszott, a 2010 óta futott 295000 km ellenére is. Itt ott karcok, de ez engem nem zavar. Igazinak látszó szervízkönyv, matricák a helyükön, minden szépen egyben, próbaúton is kiváló élmény.
Egyedül az utoljára eltárolt 2500 km fogyasztása zavart, mert az 6,6 litert mutatott, bár 107 km/h átlagsebességgel. Erre rá is kérdeztem, de az eladó elmondta, hogy "lábon" hozta be, autópályán legtöbbször 150-hez közeli sebességgel.
Tudom, hogy nem lenne szabad, de beleszerettem, és meg sem néztem a többi kiszemeltet. Lefoglalóztam, pár nap múlva meg elhoztam. Budapestről Békés megyébe 4.6-os fogyasztással értem le, pedig fűtés + klíma ment, mert kapott egy belső takarítást az előző napokban.
Mivel 17" gyári alufelnivel, de nyári gumikkal kaptam, hát vettem 4 új Avensis 16-os, 6,5" széles acélfelnit, és a meglévő, 1 éves 205/55 gumijaimat rakattam rá.
Elvittem a békéscsabai Toyotához, ahol csináltak rajta egy 300ezres nagyszervízt (0w20 olaj, fékfolyadék, szűrők, gyertyák), illetve a hátső fékbetétek + tárcsák cseréje is esedékes volt. Az első lengéscsillapítóknál még a takaró gumiharangokat is ki kellett cserélni, mert ronggyá voltak szakadva, ezt a gumisnál én is láttam.
Hibridgaranciával, assistance-al együtt volt 180eFt a számla, mert a jármű nem volt még benne a Toyota rendszerében, így a Trotter66 által is linkelt csomagajánlatok árai majd csak legközelebb lennének érvényesek - a munkafelvevő állítása szerint.
Eddig nagyon-nagyon szeretem, hálás autó, kezd átjárni a "zen" hibrid vezetési stílus is
Továbbra is figyelem a fórumot, minden ismeret hasznos lehet a jövőben is.
Szép napot!