Túl vagyunk az első 200 km-en a hármas Priusunkkal. Eddig tetszik a családnak, bár a belső a szürke plüssre emlékeztető üléshuzatokkal kissé puritánnak hat és a felfüggesztés is picit keményebb az előző autónkhoz képest, jobban érezni az úthibákat és a csomagtartóban levő tálcák zörgése is kissé zavaró. Nappali menetfény és tolatóradar (esetleg kamera) beszereltetése tervben van. 15"-os acélfelnit nem tudtam még rápróbálni, mert nagy meglepetésemre kisebb kerékanyák vannak rajta, az autóhoz adott kerékkulcs egyáltalán nem tud rákapni... eddig azt hittem, hogy mindenhol standard méretű anyákat raknak fel.
Néhány "Prius driving tips" videó megnézése után rájöttem, hogy korábban rosszul gondoltam a hibdrid rendszer optimális használatát
Budapesti csúcsban 5,6 - 5,8 között változik egyelőre az átlagfogyasztás, a forgalom és leginkább a sok egybites autós megnehezíti az optimális vezetést.
Pár kérdés felmerült bennem az eddigi használat során.
Bejelentkeztem "mindent cserélünk" nagyszervízre, hibrid átvizsgálással és garanciával, illetve hajtóműolaj cserét is kérek. Mindjárt valami szénszűrővel(?) és függönylégzsák konzollal kapcsolatos visszahívást is megejtenek majd rajta, úgyhogy egész nap ott lesz az autó, ezért csak két hét múlvára lett időpont mert nagyon tele vannak. Azt mondta a munkafelvevő, hogy addig se hibakód ne legyen törölve, se a 12 Voltos akku ne merüljön le, különben nem tudják megcsinálni a hibrid rendszer átvizsgálását ha előtte nincs 5 indítás és 600 km. Hibakód remélem nem lesz, viszont a kis akkunál honnan lehet tudni, hogy a végét járja? Van ennek valami figyelmeztető előjele? Nem örülnék, ha pont ebben a két hétben halna meg és emiatt ugrana a hibrid átvizsgálás és garancia. Napi 2x 10-13 km-t megy az autó, gondolom elég töltést kap, hogy ne merüljön le. Mindenesetre a szerviz után szerintem lecseréltetem majd biztos ami biztos alapon, ki tudja milyen idős és állapotú már.
A "műszerfal" kijelzők fényerejének állandónak kell lennie vagy a külső fényviszonyok alapján változhat? Azt figyeltem meg, hogy időnként lejjebb veszi a fényerőt, például sötétedéskor. Nem tudom, hogy ez egy funkció vagy hiba amiatt aggódnom kell.
Esőszenzoros ablaktörlés: egyáltalán nem vagyok elájulva tőle... sőt, visszasírom a változtatható intervallumú szakaszos törlést. Látszólag teljesen hülye módon, össze-vissza intenzitással töröl egyenletes csöpögő esőben. Van erre valami trükk, vagy szemerkélő, enyhe esőben ez tényleg ilyen béna?
Bluetooth összekötés Androidos telefonnal nem navis autóban, mi ennek a trükkje?
A leírás szerint reseteltem az egészet, hogy semmi korábbi telefon ne legyen benne, majd elvileg sikeresen párosítottam is a telefonommal. A párosítás után létre is jön a kapcsolat, az autó kirakja a kis térerő ikont, telefon is jelzi a sikeresen csatlakoztatott autót - mindezt kemény 2 másodpercig, aztán megszakad a kapcsolat és soha többet nem látják egymást, autó kijelzőjéről is eltűnik a kis ikon. Neten keresve csak ugyanilyen panaszokat találtam, illetve hogy a BT eszköz tulajdonságainál az üzenetek legyenek kikapcsolva, de nekem eleve nincs is ilyen a telefonon.
A facebook csoportba valaki tud segíteni bejutni? Nagyon ritkán használom, csak pár ismerősőm van, gondolom ezért gyanús a profilom.